زاهدان/

احیای تالاب هامون به مرحله عمل رسید

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان با بیان اینکه احیای «تالاب هامون» ‌وارد فاز عملی ‌شد، گفت: کارگروه‌های تخصصی مشکلات موجود ‌را بررسی ‌و برای رفع آن راهکار ارائه می‌کنند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگارن زاهدان.، خسرو افسری در دومین‌ کارگروه احیای تالاب هامون با ‌‌حضور استاندار سیستان و بلوچستان، مدیران‌، معتمدین‌، متخصصان و دانشگاهیان‌ افزود: پیگری موضوع احیای تالاب هامون که بسیار مورد تاکید ‌استاندار سیستان و بلوچستان است در حال رسیدن به فاز‌های جدید و عملی خود شده است.

وی با بیان اینکه ‌مقرر شده هر 15 روز جلسه کارگروه احیای هامون تشکیل و نتیجه تصمیمات و اقدامات صورت گرفته، ارائه و برنامه مدون احیا و بهره‌وری تا گام آخر بر این اساس پیگری و اجرا شود، ادامه داد: با بیش از 15 سال خشکسالی در سیستان و بلوچستان مشکلات ایجاده شده از این خشکسالی برنامه احیا بسیار مورد توجه است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان با بیان اینکه برنامه احیای تالاب هامون اعم از نحوه توزیع آب‌، نگهداری و انباشت‌، سرانه ‌مصرف در بخش‌های مختلف‌، ایجاد اشتغال‌، موضوع ریزگردها و ... ‌از اولویت‌های برنامه احیای تالاب هامون است، خاطرنشان کرد: ‌برنامه احیای تالاب هامون در سه گام کوتاه‌مدت‌، میان‌مدت و بلند‌مدت توسط کارگروه‌های تخصصی احیا تالاب هامون مورد بررسی و در نهایت اجرا می‌شود./س



انتهای پیام/



برچسب ها: احیای ، تالاب ، هامون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.