اصفهان/

ایران جزو 10 کشور برتر دنیا در فناوری نانو است

دبیر ستاد ویژه توسعه فناوری نانو گفت: ایران تنها کشور اسلامی دارای فناوری نانو است که نامش در بین 10 کشور برتر دنیا در نانو فناوری می درخشد.

 
 
 
به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان، سعید سرکار در مراسم نکوداشت چهلمین سال تاسیس دانشگاه کاشان در تالار آزادی این دانشگاه گفت:ایران کشور مطرح در مجامع بین المللی نانو فناوری است که به برکت توسعه علمی در این حوزه کشور را به جایگاه والا و ارزشمندی در دنیا رسانده است.

وی با تاکید بر کوشش فراوان کارشناسان و اساتید حوزه نانو فناوری به عنوان یکی از مهمترین عوامل پیشرفت در این حوزه افزود: نانو فناوری یکی از سه دسته عواملی است که برای بهبود، پیشرفت، نوآوری و خلاقیت اقتصادی یک کشور پایه ریزی می شود.

به گفته وی،ایران نیز رشد بی نظیری در علم و حوزه فناوری نانو را طی یک دهه گذشته داشته و رتبه اول در منطقه و جهان اسلام را کسب کرده است.

دبیر ستاد ویژه توسعه فناوری نانو استقلال و پویایی کشور را در گرو پیشرفت های فناوری دانست و گفت:نگاه جهانی در استفاده از فناوری نانو دستیابی به اقتدار نظامی است.

سرکار توجه ویژه به علم و فناوری نانو را تاکید کرد و گفت:دستیابی به این پیشرفت برای فراهم کردن استقلال، رفاه و اقتدار ملت ایران ضروری است.

به گفته وی،یکی از عوامل دستیابی به فناوری شرکت های دانش بنیان به عنوان حلقه واسط بین صنعت و دانشگاه و در نتیجه موفقیت و پیشرفت اقتصادی جامعه است.

این مقام مسوول تاکید کرد: صنعت و دانشگاه باید مسیر ارتباط و تعمال سازنده خود را در جهت رفع نیازهای یکدیگر پیدا کنند و با کمک دانش و تجربه یکدیگر در این راست به پیشرفت و نوآوری برسند.

سرکار در پایان با اشاره به برگزاری کارگاه های آموزشی در مقاله نویسی و روش تحقیق در دانشگاه ها افزود: این کارگاه های آموزشی باید در راستای تقویت دانشگاهیان، تشویق دانشجویان به ارائه مقاله و حضورشان در عرصه علمی بیش از پیش به منصه ظهور برسد.

سرکار برگزاری کارگاه های آموزشی و تحقیقاتی مبتنی بر دانش را عامل ایجاد مهارت و اشتغال و زمینه کسب و کار ذکرکرد و گفت:آموزش و پژوهش و ارتباط با صنعت عامل تولید علم و دانش و ثروت است. /س


 
برچسب ها: نانو ، فناوری ، برتر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.