فریبا: تنها 40 درصد بازی خود را به نمایش گذاشته بودیم/ "داوری" تمرکز لازم را نداشت

کارشناس فوتبال کشورمان گفت: باید بگویم تیم‌ ملی فقط 40 درصد بازی‌های خود را به نمایش گذاشت و در این میان خط‌ هافبک ما به هیچ وجه به وظایف خود در دریافت و ارسال توپ به درستی عمل نکرد.

بهتاش فریبا در خصوص دیدار تدارکاتی ایران با گینه به خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: باید در بازی‌ها تمرکز لازم را داشته باشیم، مهمترین مسئله بازی روز گذشته شبیه‌سازی بین گینه و نیجریه بود یعنی اینکه فوتبال گینه به نیجریه شباهت دارد که مهمترین نکته این بازی بود.

کارشناس فوتبال کشورمان در ادامه افزود: گینه به لحاظ استفاده کردن از موقعیت‌ها گاهاً از نیجریه بهتر بود. باید بگویم فوتبال این گونه کشورها یعنی"قاره آفریقا" به لحاظ قدرت بدنی "فیزیکی" از دیگر قاره‌ها متمایز بود و این نکته هم قابل ذکر است که این تیم در قدرت ارسال،‌ شوت زدن هم خوب ظاهر شده‌اند.

وی در مورد عملکرد بازی تیم ملی فوتبال کشورمان در بازی با گینه تصریح کرد: نمی‌توان گفت تیم ملی در بازی دیروز خوب ظاهر شد زیرا این بازیکنان هنوز به مرز هماهنگی نرسیده بودند و تا رسیدن به استاندارد بازی‌ها به طور قطع فاصله زیادی داریم.

کارشناس فوتبال کشورمان ادامه داد: خط هافبک ما نتوانسته‌اند عملکرد خوبی را از خود به جای بگذارند و فقط به وظایف سنتی خود پرداخته بودند. هافبک 2 وظیفه عمده را بر عهده دارد یکی توپ‌گیری و دوم توپ دادن که متاسفانه در هر 2 نیز اشکال داشتیم.

وی با اشاره به گل‌های دریافتی از سوی تیم گینه هم بیان کرد: مسأله پرس کردن مهمترین مسأله‌ای است که ما باید به آن بپردازیم که باز هم در گل‌های دریافتی دیروز نتوانسته بودیم به آن توجه کنیم در مورد گل دوم هم باید یادآوری کنم بسیار استثنایی بود و هر دروازه‌بانی در دروازه بود بطور حتم گل دوم را می‌خورد ولی با این روند در جام جهانی و بازی‌های سختی که پیش رو داریم روزهای سختی در انتظار فوتبال ما خواهد بود.

فریبا با اشاره به عملکرد دانیال داوری هم اضافه کرد: داوری در باشگاه‌های بزرگ بازی کرده و دروازه‌بان بسیار بزرگی است اما شادابی لازم را در بازی دیروز نداشت به نظر می‌رسید با فشار بازی می‌کند و تمرکز لازم را ندارد شاید یکی از دلایل خوب بازی نکردن وی آشنا نبودن او با فضای کشورمان و جو  ورزشگاه آزادی بود که امیدوارم سایر هم بازی‌های داوری و مربیان تیم این وظیفه را متقبل شوند.

کارشناس فوتبال کشورمان درخصوص امیدوار بودن به این تیم به جهت انجام بازی‌های خوب در جام جهانی گفت: نیمه اول بسیار ضعیف بودیم اما نیمه دوم به نسبت خوب بودیم این یک نوع امیدواری است.
می‌توانیم امیدوار باشیم ولی نباید خودمان را گول بزنیم که حتماً نیجریه را می‌بریم و در بازی با بوسنی، پیروز از میدان خارج شویم و مقابل آرژانتین مساوی می‌گیریم اصلاً به این صورت نیست. حرف من این است امیدوار باشیم اما در حد و اندازه تیم ملی فوتبال کشورمان چراکه غیر از این خود فریبی است.

وی ادامه داد: دادن امید واهی به مردم کار درستی نیست زیرا در بازی دیروز فقط 40 درصد بازی تیم ما به نمایش درآمد و هنوز 60 درصد تا اصل یک بازی خوب فاصله داریم. تحقق این امر کار سختی است زیرا باید تا شروع بازی‌های جام‌جهانی به حد استاندارد رسیده باشیم در غیر این صورت در مقابل تیم‌های پرقدرت به مشکل بر می‌خوریم.

فریبا خاطرنشان کرد: البته با اردوهای خوبی که برای تیم ملی تشکیل شده و برنامه‌ریزی و انجام 4 یا 5 بازی با تیم‌های صاحب نام و در اختیار داشتن همه بازیکنان اعم از لژیونر، بازیکنان شاغل در لیگ‌های کشورهای حاشیه خلیج فارس و لیگ برتر می‌توان امیدوار شد که تیم ملی در جام‌جهانی موفق باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.