گزيده‌اي از اخبار فضاي مجازي در سال 92؛

"خانم مرموز" در نشست ایران و 1+5/ چه کشورهایی بیشترین بدهی را به ایران دارند؟/ لیست دیدنی‌ از ثروتمندترین رهبران جهان

مردی که روحانی او را "سرهنگ" خطاب کرد، توافق برای اعطای لقب "هفتمین قدرت جهان" به ایران، نظر رهبری انقلاب درباره ظریف از زبان ناطق‌‌نوری، "خانم مرموز" در نشست ایران و 1+5، چه کشورهایی بیشترین بدهی به ایران را دارند؟، قبح‌زدایی همجنس‌گرایی در رسانه‌های فارسی زبان، جشن ازدواج 2000 داماد بدون حضور عروس، درخواست محسن هاشمی برای سانسور خاطرات پدر، مسلمان شدن گروه ژاپنی با "انجیر و زیتون"، لیست دیدنی‌ از ثروتمندترین رهبران جهان، برگزاری بازی خداحافظی محمود احمدی‌نژاد و ... از جمله اخبار جذاب بسته خبري از 6 آذر تا 11 آذر 92 است.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران؛ هر روز شاهد توليد حجم گسترده‌اي از اخبار و گزارشات مختلف و متنوع در خبرگزاري‌ها و پايگاه‌هاي خبري هستيم كه رصد تمام اين اخبار براي مخاطبان در گرو صرف وقت بالايي است و البته از حوصله آنها نيز خارج؛ براي تسهيل در مرور اين اخبار، تلاش داريم گزيده‌اي از اخبار سياسي سال 92 را در قالب يك بسته خبري در اختيار مخاطبان قرار دهيم.

چمدان‌های مرموز سیاستمداران

در جریان مذاکرات ژنو، یکی از کارمندان وزارت خارجه بریتانیا با کیف قرمز وارد فرودگاه ژنو شد، همان کیف معروف وزیر امور خارجه بریتانیا می‌توانست نشانه‌ای برای توافق در ژنو 3 باشد، مقامات و به خصوص وزیران خارجه برتیانیا به طور سنتی اسناد و مدارکی که باید با خود جابجا کنند را در این کیف حمل می‌کنند و می‌گویند وزیران خارجه این کشور اسناد را هم با خودنویسی به رنگ همین کیف امضا یا پاراف می‌کنند.



به گزارش مهر، شهریور ماه امسال انتشار تصویری که این کیف را روی میزی در قطار رها شده نشان می‌دهد که دیوید کامرون نخست‌وزیر انگلیس را با دردسر مواجه کرد. دفتر نخست‌وزیر بریتانیا سعی کرد در بیانیه‌ای نشان دهد که اسرار کشور دچار مخاطره نشده است، این روزنامه نوشت هر کس که محتویات این کیف مخصوص را می‌خواند، می‌توانست از طرح‌های سری عملیات نظامی در سوریه یا جزئیات اختلاف‌نظر با روسیه آگاه شود. قبلاً مواردی از جا ماندن لپ‌تاپ‌های مقامات انگلیسی در وسایل نقلیه عمومی گزارش شده است.



مارگارت تاچر کیف دستی مشهوری داشت که به قیمت ۴۵۰ دلار خریده بود، او در سال ۲۰۰۰ گفته بود که این کیف چرمی مشکی تنها محل امن در دفتر نخست وزیر بوده است! این کیف مشهور در یک حراجی به قیمت ۱۵۰ هزار دلار فروخته شد. فعل To Handbag هم‌ به خاطر نحوه رفتار تاچر با وزرای کابینه‌اش مشهور شد و به همین خاطر وارد فرهنگ لغات آکسفورد شد.


مردی که روحانی، او را سرهنگ خطاب کرد، کیست؟

دکتر حسن روحانی در مصاحبۀ تلویزیونی خود با موضوع ارائۀ گزارش 100 روزه در پاسخ به سوالی پیرامون اظهارات برخی غربی‌ها در‌باره مذاکرات هسته‌ای ژنو گفت: "آن‌هایی که این حرف‌ها را می‌زنند، حقوقدان نیستند و سرهنگ‌اند"، از آنجا که پس از مذاکرات‌، طرف آمریکایی و به‌خصوص وزیر خارجۀ آمریکا بر این مسئله تأکید کرده بود که حق‌ غنی‌سازی ایران در مذاکرات ژنو برای ایران تثبیت نشده، ظاهراً خطاب آقای روحانی به جان کری بوده است؛ چرا که ایران همچنان طبق توافقنامۀ ژنو می‌تواند در خاک خود غنی سازی 5% داشته باشد.



به گزارش آینده، سوابق نشان می‌دهد جان کری در جوانی یکی از افسران نیروی دریایی آمریکا بود که دفاع آتشین وی از عقب‌نشینی آمریکا از ویتنام در سال 1971 در مقابل کمیتۀ روابط خارجی سنای آمریکا بسیار مشهور است. در آن روز کری خطاب به نمایندگان گفت: "چگونه می‌خواهید یک اشتباه را برای مردی توجیه کنید که قرار است آخرین نفر باشد که در این جنگ کشته می‌شود؟ "

جان فوربز کری، متولد 11 دسامبر 1943 در یکی از شهرهای ایالت کلرادو است. او تحصیلات خود را در دانشگاه معروف ییل در رشتۀ علوم سیاسی پشت سر گذاشته و از سال 1985 تا 2013 نمایندۀ ایالت ماساچوست آمریکا و رییس کمیتۀ روابط خارجی آمریکا بوده است. جان کری در سال‌های 1966 تا 1978 در نیروی دریایی آمریکا و در جنگ ویتنام خدمت کرده و سه مدال نظامی (برنز و نقره) نیز دریافت کرده است و وی در سال ۲۰۰۴ رسماً به عنوان نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری معرفی شد که از جورج بوش شکست خورد.

حکم روحانی برای مجری برنامه گفتگوی تلویزیونی

چندی پیش خبری توسط مهر منتشر شد که از انتصاب یک مادر و پسر در دو عنوان متفاوت در یک وزارتخانه حکایت داشت، این پسر خانواده کسی نیست جز مجری دیشب برنامه گزارش 100 روزه دکتر روحانی، "محمود احمدی افزادی" که در سال ۸۶ هم سابقه مدیریت دانشکده خبر را داشت، ۲۳ مهر ماه با حکم "محمد خدادی" مدیر عامل ایرنا، به دانشکده خبر رفت تا کلید اتاق ریاست این دانشکده را تحویل بگیرد.



به گزارش افکار، احمدی افزادی پیش از این مدیر کل اخبار شبکه جام‌جم، مدیرکل ارتباطات مرکز پژوهش‌های صدا و سیما، عضو هیئت علمی دانشکده صدا و سیما بوده است. ضمن اینکه به عنوان "مشاور" در کنار اکبر ترکان هم حضور دارد. احمدی غیر از این‌ها سابقه اجرای برنامه تلویزیونی "نگاه یک" را هم دارد و برنامه زنده "شب آفتابی" در شبکه تهران هم از جمله فعالیت‌های فعلی او به عنوان تهیه کننده و مجری در تلویزیون است.



مادر وی "عفت شریعتی" که سابقه نمایندگی مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی و سخنگویی و نائب رئیسی در کمیسون‌های فرهنگی و اجتماعی مجلس را دارد، روز ۲۳ مهر ماه با حکم علی جنتی، به عنوان مشاور وزیر ارشاد در امور بانوان ابقا شد. شریعتی ۶۱ ساله که مشاور امور بانوان وزیر ارشاد دولت دهم هم بود، سه‌شنبه گذشته با حکم وزیر جدید ارشاد، در سمت خود ابقا شد. شریعتی، مدرک کارشناسی در رشته تاریخ و تمدن ملل، کارشناسی ارشد عرفان اسلامی و کارشناسی ارشد مدیریت دارد و تدریس دانشگاهی و تحصیلات حوزوی هم در کارنامه او به چشم می خورد.


توافق برای اعطای لقب "هفتمین قدرت جهان" به ایران

یک پایگاه خبری وابسته به آژانس اطلاعاتی ارتش رژیم صهیونیستی نوشت که باراک اوباما رییس‌جمهوری و جان کری وزیر خارجه آمریکا توافق کردند با هدف تشویق ایران برای امضای توافقنامه موقت هسته‌ای، به این کشور  بدهند، خبر این توافق را از منابع خبری خود در واشنگتن دریافت کرده است، گرچه هنوز این رتبه‌بندی به طور رسمی اعمال نشده است، اما منابع خبری آگاه از توافق بین ایران و آمریکا در این زمینه خبر داده‌اند.

به گزارش ایرنا، پایگاه خبری وابسته به آژانس اطلاعاتی ارتش رژیم صهیونیستی افزود: گرچه ایران همواره خواستار احترام و جایگاه برابر به عنوان قدرت منطقه‌ای است، اما سیاستمداران ایرانی انتظار نداشتند، جایگاهی به عنوان یک قدرت بزرگ داشته باشند که از سوی شش قدرت جهانی به رسمیت شناخته شده و به آنان اجازه داده شود قدرت تصمیم‌گیری در منطقه گسترده خلیج‌ فارس، خاورمیانه و غرب آسیا به علاوه افغانستان را داشته باشند اما تل‌آویو و ریاض از این پیشرفت مبهوت شده‌اند.

برخی منابع دبکا فایل در داخل سرزمین های اشغالی و عربستان سعودی اعلام کردند که تل‌آویو و ریاض ارتقای وضع جهانی ایران را تکان دهنده‌تر از (آنچه) دستیابی ایران به سلاح اتمی (عنوان می‌کنند) می‌دانند و هیچ کدام گمان نمی‌کردند که دولت اوباما بتواند چنین تصمیم تندرویانه‌ای را بگیرد.


نظر رهبری انقلاب درباره ظریف از زبان ناطق‌ نوری

حجت‌الاسلام و المسلمین علی‌اکبر ناطق نوری در جمع طلاب حوزه علمیه امام حسن مجتبی (ع) در لواسان و در پایان درس ماهانه اخلاق، درباره مذاکرات ژنو و توافقنامه ایران با گروه ۱+۵ گفت: مذاکرات ما با این گروه چیز جدیدی نبود. در آلماتی هم پیگیری شد ولی به جهت برخی شیطنت‌ها به نتیجه نرسید. تمام مذاکراتی که در سطوح عالی انجام می‌شود از ابتدا تا انتها و در همه سطح‌ها باید به عرض مقام معظم رهبری برسد و تایید بکنند و اذن بدهند، آنگاه می‌روند و مذاکره می‌کنند.

به گزارش جهان، ناطق نوری تاکید کرد: هیچ مذاکره‌ای بدون اذن ایشان رخ نمی‌دهد. هر جا بدون اذن بوده، ایشان تذکر داده‌اند مثل برخی از کارهای سفر به نیویورک که ضمن تقدیر و تشکر از دولت محترم برخی کارها را به‌جا ندانسته‌اند و تذکر داده‌اند. در مذاکرات ژنو هم همینطور تایید فرمودند. این توافقنامه یک موفقیت بود. دلیل آن هم اینکه چند گروه عصبانی شدند، حالا اسرائیل عصبانی است.

ناطق نوری با اشاره به خاطرهای درباره سفر رهبری به سازمان ملل اظهار کرد: در سفر رهبری معظم انقلاب در زمان ریاست‌جمهوری ایشان به نیویورک که بنده هم همراه ایشان بودم، وقتی با آقای ظریف روبه‌رو شدیم فرمودند: "این آقای ظریف را می‌بینید، او عمیقا متدین است."

ناطق نوری افزود: این آقای ظریف از زمان قطعنامه ۵۹۸ یَل مذاکره و مباحث حقوقی است و هم رهبری، هم مراجع و هم مردم از این آرامش به وجود آمده خوشحال هستند.


کیف چرمی دیپلمات خوش اخلاق




چرا روحانی آیه عذاب قوم لوط را خواند؟

رضا مهدوی روزنامه‌نگار و طلبه سطح عالی حوزه علمیه قم در صفحه شخصی خود نوشت: حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در دقایق پایانی گفتگوی زنده تلویزیونی که شب گذشته از شبکه یک سیما پخش شد، گفت: من سپیده را می‌بینم. سپیده‌ای که منجر به صبح روشنایی خواهد بود. من توسعه را برای سال‌های آتی کشور به خوبی می‌بینم. ....مردم ما حتما آن صبح را خواهند آفرید. الیس الصبح بقریب.

به گزارش پارسینه، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهوری و عضو جامعه روحانیت مبارز در این بخش از سخنان خود به آیه 81 سوره هود اشاره کرده است. توجه به متن کامل آیه و ترجمه آن قابل تامل به نظر می‌رسد:  متن عربی آیه : قَالُواْ يَا لُوطُ إِنَّا رُسُلُ رَبِّكَ لَن يَصِلُواْ إِلَيْكَ فَأَسْرِ بِأَهْلِكَ بِقِطْعٍ مِّنَ اللَّيْلِ وَلاَ يَلْتَفِتْ مِنكُمْ أَحَدٌ إِلاَّ امْرَأَتَكَ إِنَّهُ مُصِيبُهَا مَا أَصَابَهُمْ إِنَّ مَوْعِدَهُمُ الصُّبْحُ أَلَيْسَ الصُّبْحُ بِقَرِيبٍ

ترجمه فارسی آیت‌الله مکارم شیرازی گفتند: اى لوط! ما رسولان پروردگار توايم‌، آن‌ها هرگز دسترسى به تو پيدا نخواهند كرد، در دل شب با خانواده‌ات (از اين شهر) حركت كن و هيچيك از شما پشت سرش را نگاه نكند، مگر همسر تو كه او هم به همان بلائى كه آن‌ها گرفتار مى‌شوند گرفتار خواهد شد، موعد آن‌ها صبح است، آيا صبح نزديك نيست؟!


یکی از رسانه‌های غربی به همسر ایرانی سفیر انگلیس در واشنگتن اشاره کرد و نوشت: همین تازگی‌ها بود که رسانه‌های آمریکا خبر دادند سفیر بریتانیا در واشنگتن در مقاله‌ای خواهان آن شده بود که از تشدید تحریم‌ها علیه ایران خودداری شود و همیشه برای کاربرد دیپلماسی تلاش زیادی کرده است، سفیر انگلیس در آمریکا "پیتر وست ماکوت" است که همسر ایرانی او خانم "سوزان نمازی" از خانواده مشهور و ثروتمند نمازی‌های اهل استان فارس ایران است.

به گزارش بولتن، شیرازی‌ها خاندان نمازی را بخاطر بیمارستان مشهور نمازی در این شهر می‌شناسند. بیمارستانی که هدیه پدر خیر سوزان و حسن نمازی به شهر زیبای زادگاه خود است، خانم سوزان نمازی مانند پدرش خود نیز در امور خیریه در اروپا فعالیت زیادی داشته است. او که رسانه‌های انگلیس نامش را "سوزی" می‌نویسند، در کنار زبان انگلیسی به فرانسه هم تسلط کامل دارد و در بهترین دانشگاه‌های اروپایی تحصیل کرده و همواره با بزرگان در تماس بوده و بخش بزرگی از زندگی‌اش را برای کارهای خیریه و بشردوستانه وقف کرده است.
 
سوزی نمازی خواهر حسن نمازی دیپلمات مشهور آمریکایی ایرانی‌الاصل است که همواره حامی حزب دموکرات آمریکا بوده است. حسن نمازی ابتدا با بیل کلینتون رییس‌جمهوری پیشین آمریکا دوستی نزدیکی داشت و کلینتون تا به امروز حامی مهم اوباما است و هر گاه که اوباما با سختی‌های زیادی روبرو می‌شود، این نفوذ کلینتون، دوست نزدیک حسن نمازی است که به داد اوباما می‌رسد.
 
بر اساس این گزارش، برخی از مخالفان جمهوری اسلامی ایران حسن نمازی را با شورای ایرانیان آمریکا در ارتباط دانسته و می‌گویند این شورا به منزله پلی برای بهبود مناسبات ایران و آمریکا عمل کرده و از واقعیات در ایران غافل شده است اما اعضای این شورا نظرات خاص خود را داشته و دارند و حال نیز از توافق هسته ای بدست آمده با ایران حمایت می‌کنند.


شهید همت در اوایل جوانی



تعلیم زندانیان گوانتانامو به عنوان جاسوس سیا

آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) با استفاده از یک تاسیسات مخفی در زندان گوانتانامو شماری از بازداشتیان را برای جاسوسی و کار برای دولت این کشور تعلیم می‌داده‌ است. مقامات کنونی و سابق آمریکا به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفته‌اند، این طرح که پس از حملات ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ آغاز شد، در مجتمعی به نام "پنی لین" که تنها چند صد یارد از دفاتر اداری زندان خلیج گوانتانامو فاصله دارد انجام شده است.

به گزارش تابناک، مقامات در ادامه افزودند که ظاهرا این طرح سبب شده است سازمان سیا "بسیاری" از عاملان القاعده را پیدا کند و بکشد. برخلاف دیگر بخش‌های زندان گوانتانامو که بازداشتیان در آن مورد "روش‌های سخت بازجویی" قرار می‌گیرند، در درون بازداشتگاه پنی لین، تخت‌های راحت، آشپزخانه خصوصی و حتی مجلات و فیلم‌های مستهجن در اختیار کسانی که آن را طلب کنند، قرار می‌گرفت و به زندانیان پرداخت مبالغ میلیون دلاری از حساب بانکی مخفی این سازمان را وعده می‌داد.

افزون بر پیشنهاد مبالغ کلان، سازمان سیا به شماری از زندانیان وعده دادند که خانواده‌هایشان در امان خواهند بود و تعدادی دیگر را با تهدید کودکانشان مجبور به همکاری کردند، به گفته یکی از مقامات، شماری از اطلاعات ارائه شده از سوی این جاسوس‌ها در انجام حملات از سوی پهپادهای تروریست امریکا به عاملان القاعده مورد استفاده قرار گرفت. شماری از زندانیان در نهایت، پس از آزادی همکاری با سازمان سیا را متوقف کردند.


نامه خانواده‌های ایرانیان زندانی در آمریکا به اوباما

جمعی از خانواده‌های ایرانیان زندانی در آمریکا در نامه‌ای به باراک اوباما با اشاره به فرا رسیدن روز شکرگزاری، آزادی عزیزان‌شان را خواستار شدند. به گزارش ایسنا، متن نامه این خانواده‌های ایرانیان زندانی به باراک اوباما، رییس‌جمهور آمریکا به این شرح است:

به نام خدا جناب آقای باراک حسین اوباما

رئیس جمهور محترم ایالات متحده آمریکا، به عنوان خانواده‌های شماری از ایرانیان زندانی در آمریکا، خرسندیم که فرا رسیدن روز بزرگ شکرگزاری را به ملت آمریکا شادباش بگوییم. این روز، فرصت ارزشمندی است تا افراد و خانواده‌ها بر اساس سنت دیرین دور هم گرد آیند و نعمات بی‌شمار الهی از جمله حضور در کانون گرم خانواده را سپاس بگویند.

متاسفانه مدتی است که خانواده‌های ما در روزهای مشابه مذهبی و ملی در ایران مانند نوروز و عید فطر که شما به خوبی آن‌ها را مورد توجه قرار می‌دهید، از نعمت حضور عزیزان‌مان به علت بازداشت در آمریکا محروم شده‌اند. برخی از این عزیزان حتی یک‌بار هم تا‌کنون به ایالات متحده سفر نکرده‌اند و هیچ‌گونه اقدامی علیه منافع کشور شما انجام نداده و چنین قصدی نیز نداشته‌اند.

در آستانه این روز بزرگ که دارای جایگاه ارزشمندی در فرهنگ اجتماعی آمریکاست، از شما تقاضا می‌کنیم با آزادی هر چه سریع‌تر عزیزان‌مان، امکان پیوستن آنان به آغوش گرم خانواده‌های‌شان را فراهم آورید. جمعی از خانواده‌های ایرانیان زندانی در آمریکا


نماز جماعت به امامت یک زن!

به گزارش افکار، در نمازخانه‌ای در محله "کامدن" در لندن، پایتخت انگلیس، نماز جماعت با حضور زنان و مردان نمازگزار و به امامت یک زن به نام "نعیمه" برگزار می‌شود.





"طراحی" صحنه برنامه تلوزیونی روحانی وسط گزارش
    
طراحان صحنه محل مصاحبه دیشب رییس‌جمهور، وسط برنامه یادشان افتاد که باید صحنه اندکی تغییر کند. در حالی که در تصاویر مربوط به ابتدای گزارش تلویزیونی دیشب حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی، کتاب "دا" (خاطرات سیده زهرا حسینی) بر روی میز پشت سر رییس‌جمهور وجود نداشت، در تصاویر بعدی این کتاب اضافه شد.

به گزارش جهان، هر چند در مورد انگیزه "طراحان" این کار اطلاعاتی در دست نیست اما در میان انبوهی از کتاب‌های مختلف، انتخاب کتاب حماسی "دا" آن هم در هفته بسیج اقدامی ارزشمند به شمار می‌رود.





شیمون پرز: اگر می‌خواستیم عرفات را با گلوله می‌کشتیم!

شیمون پرز، رئیس رژیم صهیونیستی پیش از سفرش به مکزیک در مصاحبه با روزنامه مکزیکی " اکسلسیر" مدعی شد: من بر این باور نیستم که یاسر عرفات (رئیس فقید تشکیلات خودگردان فلسطین) با سم کشته شده باشد و نظریه‌های ارائه شده در این خصوص را تایید نمی‌کنم.

به گزارش ایسنا، وی در ادامه تصریح کرد: اگر کسی می‌خواست از دست عرفات خلاص شود، بسیار راحت‌تر بود که وی را با گلوله بکشد؛ تاکنون به صورت قطعی دلایل مرگ یاسر عرفات مشخص نشده است و تعداد بسیاری از فلسطینی‌ها بر این باور هستند که رژیم صهیونیستی با تبانی با برخی اطرافیان عرفات، وی را مسموم کرده است.


مرد شبیه به رهبر کره‌ شمالی

یک مرد هنگ‌کنگی این روزها تبدیل به سوژه جالب برای رسانه‌های هنگ‌کنگی شده است. به گزارش عصرایران، این مرد که شباهت عجیبی به "کیم جونگ اون" رهبر جوان کره شمالی دارد با لباس مشابه رهبر کره و با نشان پرچم این کشور در سینه در خیابان‌های هنگ کنگ راه رفته و توجه مردم و توریست‌ها رابه خود جلب می‌کند. بسیاری از توریست‌های خارجی که در هنگ کنگ حضور دارند با او عکس می‌گیرند.




"خانم مرموز" در نشست ایران و 1+5


"کاترین اشتون" مسئول ارشد سیاست خارجی اتحادیه اروپا از مهم ترین کسانی است که هنگام صحبت از توافق ژنو میان ایران و گروه پنج به علاوه یک، نامش در تاریخ خواهد ماند، اشتون در رسانه‌های انگلیس به علت کم گفتگو کردن با رسانه‌ها به "خانم مرموز" ملقب است. شاید کم صحبت کردن وی با رسانه‌ها و تفکر بسیار وی، دو عاملی است که به وی امکان ارائه پیشنهادهای مبتکرانه را داد.

به گزارش انتخاب، از پایگاه خبری العالم، "اشتون" در خانواده‌ای از طبقه کارگر متولد شده است و اولین شخصی بود که درخانواده‌اش فرصت تحصیل در دانشگاه پیدا کرد. وی از همان جوانی فعالیت خود را در حزب کارگران آغاز کرد و در ‌تاسیس مرکز خلع سلاح هسته‌ای CND مشارکت داشت و محور اصلی فعالیت این مرکز، مطلع کردن مردم از هزینه‌های انسانی سنگین سلاح هسته‌ای و خطرهای زیست محیطی ناشی از دراختیار داشتن مواد پرتوزا است که فعالیت این مرکز موجب تشدید نظارت بر تاسیسات هسته‌ای و انتقال زباله‌های هسته‌ای شد.

به طور قطع نام اشتون را به لیست برجسته‌ترین زنانی که در قرن بیست و یکم در زمینه سیاست بین‌الملل نقش محوری ایفا کردند اضافه می‌شود و این موضوع سؤالی جدی را درباره صحت ادعای تفکر قدیمی مبنی بر شایستگی زنان در ریاست و ارائه راه کارها در سطح جهانی در اذهان ایجاد می‌کند.


دستور بازداشت کودک ۴ ساله فلسطینی


منابع حقوقی فلسطین اعلام کردند که مسئولان رژیم صهیونیستی دستور بازداشت یک کودک 4 ساله ساکن قدس را صادر کردند. به گزارش پایگاه خبری الشرق، مرکز اطلاعات وادی حلوه-سلوان اعلام کرد که یک گروه نظامی اسرائیلی به منزل "زین الماجد" در محله السعدبن واقع در بخش قدیمی قدس یورش بردند تا فرزند چهار ساله وی به نام محمد را بازداشت کنند.

به گزارش فارس، پدر محمد در این‌باره گفت: یک گروه از نظامیان اسرائیلی به منزل ما یورش آورده و از من اسامی فرزندانم را پرسیدند و من نیز به آنها جواب دادم و بعد گفتند که دستور دارند محمد را بازداشت کنند من که از این سخن آنها شگفت‌زده شده بودم به یکی از افسران گفتم که آیا شما مطمئنید؟ آخر محمد فقط 4 سال دارد اما آنها با حرف من متقاعد نشده و از من خواستند تا محمد را از خواب بیدار کنم و وقتی با چشمان خود محمد را دیدند از بازداشت وی منصرف شدند.


همکاری کانادا برای جاسوسی از نشست گروه ۲۰ فاش شد


اسناد فاش شده توسط ادوارد اسنودن پیمانکار سابق اطلاعاتی آمریکا نشان می‌دهد که دولت کانادا در جریان برگزاری نشست گروه ۲۰ در سال۲۰۱۰ میلادی اجازه جاسوسی از این نشست را به سازمان امنیت ملی آمریکا داده است.

به گزارش تسنیم، رسانه خبری سی بی سی نیوز کانادا اواخر روز گذشته اعلام کرد، اسناد و اطلاعات فاش شده توسط ادوارد اسنودن نشان می‌دهد که آمریکا در جریان نشست 6 روزه رهبران گروه 20 در کانادا که در ماه ژوئن 2010 میلادی برگزار شده سفارت خود در شهر اتاوا را به مرکز جاسوسی از این نشست تبدیل کرده است و دولت کانادا نیز در این کار با نهادهای اطلاعاتی آمریکا همکاری کرده است. بر اساس این گزارش مقام‌های کانادایی از این عملیات آگاه بوده‌اند و سازمان امنیت ملی آمریکا این عملیات جاسوسی را با مقام‌های کانادایی هماهنگ کرده بوده است.


دیدار سیدحسن خمینی با پیشکسوتان پرسپولیس

سیدحسین خمینی در جمع پیشکسوتان تیم فوتبال پرسپولیس حضور یافت. به گزارش جماران، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی در ضیافت اعضای تیم فوتبال پیشکسوتان پرسپولیس شرکت و با ‌آن‌ها دیدار و گفت وگو کرد.

در این برنامه که به درخواست باشگاه پرسپولیس برگزار شد، محمد رویانیان مدیرعامل باشگاه پرسپولیس به همراه جمعی از پیشکسوتان پرسپولیس از جمله علی پروین، مهدی مهدوی کیا، حمید درخشان، ناصر محمدخانی، مجتبی محرمی، کریم باقری، محمود خوردبین، محمد پنجعلی، علی انصاریان، پژمان جمشیدی و... حضور داشتند. همچنین مهندس علی اشراقی هم از حاضرین در برنامه بود.



بزرگترین بدهکاران ایران چه کشورهایی هستند؟

تحریم‌های شدید اعمال شده طی دو سال گذشته سبب شده است ایران نتواند بخش مهمي ‌از درآمدهای نفتی خود را وارد کشور کند‌. این ناتوانی، بحران ارزی نیمه سال 1391 و سه برابر شدن قیمت ارز در طول یک هفته را در پی داشت .حالا طبق آخرین گزارش‌ها ايران تنها از مشتریان آسیایی یعنی چین، هند، کره جنوبی و ژاپن خود 43 میلیارد دلار طلب دارد‌.

به گزارش مهر، کشور چین اما به عنوان کشوری که سهم بزرگی در واردات به ایران دارد و سود کلانی از صادر کردن اجناسش به ایران می‌برد، یکی از بدهکاران بزرگ ایران است و با اینکه حجم مطالبات نفتی ایران از چین 22 میلیارد یورو اعلام شده اما برخی دیگر از منابع از بدهی 30 میلیارد دلاری و 35 میلیارد دلاری چین به ایران سخن گفته‌اند.

برخی از اعضای اتاق بازرگانی ایران و چین نیز از وجود 50 میلیارد دلار دارایی ایران در چین خبر می‌دهند که معلوم نیست کدام به واقعیت نزدیک‌تر است اما هرچه که هست نشان می‌دهد، چین مبلغ بزرگی به ایران بدهکار است، هند اما به عنوان بزرگترین  صادر کننده برنج به ایران، دومین بدهکار نفتی ایران محسوب می‌شود‌ و هندی‌ها اما  مشتریان خوش قولی برای ایران نبودند‌. از سوی دیگر، حجم بدهی کره جنوبی به ایران در حدود 5 میلیارد و 500 میلیون دلار اعلام شده است هر چند این رقم متعلق به ماه‌ها قبل است اما نه مقامات کره‌ای و نه مقامات ایرانی درباره رقم دقیق بدهی نفتی کره اظهار نظر تازه‌ای نکرده‌اند‌.


یک پنجم کودکان نیویورک گرسنه‌اند


نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد بیش از 21 درصد کودکان و 16 درصد بزرگسالان در شهر نیویورک از گرسنگی و سوءتغذیه رنج می‌برند، تحقیقاتی که سازمان "ائتلاف شهر نیویورک در برابر گرسنگی"(NYCCAH)  انجام داده نشان می‌دهد 21.85 درصد کودکان در این شهر با گرسنگی دست و پنجه نرم می‌کنند.
 
به گزارش مهر، همچنین 16 درصد بزرگسالان نیز با سوءتغذیه مواجه هستند. بر این اساس 1.2 میلیون نفر از ساکنان بزرگترین شهر آمریکای شمالی توان سیر کردن خود را ندارند و 1.7 میلیون نفر نیز زیر خط فقر زندگی می‌کنند و این تحقیقات که بر اساس اسناد و گزارش‌های ارائه شده توسط سازمان‌ها و نهادها معتبر انجام گرفته حاکی است اقشار فقیر نیویورک در تمام طول سال از غذاهایی مانند سوپ برای تغذیه استفاده می‌کنند.

دختر احمدشاه قاجار و فرزندانش در سال 2010

پارسینه نوشت: همایون ‌دخت قاجار دختر احمدشاه قاجار در کنار فرزندان خود قرار گرفته است.




خوردن لاشه مذبوح شیر در باغ وحش بمباران شده سوریه!


در شبکه‌های اجتماعی یک تصویری منتشر شد که چهار شهروند سوریه لاشه مذبوح شیر را در باغ‌وحش تکه‌تکه می‌کنند. این باغ‌وحش در طول بمباران تخریب شد.

به گزارش انتخاب، بر روی این عکس به طور واضح دیده می‌شود که سوری‌ها گوشت را در کیسه‌های پلاستیکی می‌پیچند و در نظرات مربوط به این عکس گفته شده که این یک تصویر واقعی است و نشان می‌دهد تا چه حدی گرسنگی در سوریه گسترش یافته است.



اولین مجری خانمی که در مقابل رئیس‌جمهور خوب ظاهر شد

حضور "ندا سپانلو" به عنوان یکی از مجریان برنامه گزارش صدمین روز دولت یازدهم یک اتفاق تازه بود، سپانلو که فعالیتش را از سال ۷۷ در معاونت سیاسی سازمان صدا و سیما شروع کرده، اولین مجری خانم در چنین برنامه‌ای است و به اعتقاد بسیاری از صاحب‌نظران تلویزیونی، به عنوان یک پرسشگر در مقابل رئیس‌جمهور خوب ظاهر شد.



به گزارش جهان، سپانلو با اشاره به اینکه واقعیت این است که وقتی برای این برنامه دعوت شدم، اصلا به این مساله فکر نکردم که از یک مجری خانم دعوت به همکاری شده است، گفت: فکر کردم به این دلیل از من دعوت شده که این سال‌ها در زمینه اقتصاد در رسانه فعال بوده‌ام و در اجرای تلویزیونی و برنامه‌های اقتصادی تجربه دارم.

وی در پاسخ به اینکه چرا در گفتگو با دکتر روحانی از چالش با ایشان پرهیز کردید، اظهار داشت: برای این‌که این برنامه کاملا گزارشی بود و آقای روحانی قرار بود در تلویزیون عملکرد صد روزه دولت یازدهم را به اطلاع مردم برساند. ضمن این‌که حجم آمار و اطلاعات و زمان محدود برنامه اجازه چالش و بحث را به ما نمی‌داد.

این مجری تلویزیون افزود: من تا به حال مصاحبه‌های زیادی با مسئولان داشتم، اما واقعیت این است که آقای روحانی از معدود کسانی بود که وقتی با ایشان صحبت می‌کردم به این نتیجه رسیدم که چیزی را از حفظ نکرده‌اند، بلکه همه مسائل را فهم و درک کرده‌اند. سپانلو در پاسخ به اینکه در طرح سوالات و شیوه بیان موفق‌تر از آقایان شهیدی‌فرد و احمدی ظاهر شدید. برای این کار تمرین کرده بودید، بیان داشت: از سال ۱۳۷۷ که در سازمان صدا وسیما فعالیت می‌کنم چه در معاونت سیاسی، چه در برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی، همواره به عنوان سردبیر و پژوهشگر فعالیت کرده‌ام و اگر قابلیتی بروز داده‌ام به تجربیاتم برمی‌گردد و مبتنی بر سوابق من است.

11 سال زندان برای ۱۴ دختر طرفدار مرسی

دادگاه "جنح سیدی جابر" در اسکندریه مصر ۱۴ دختر را به اتهام تجمع، مختل کردن حرکت حمل و نقل و انتساب به گروه اخوان المسلمین به ۱۱ سال زندان محکوم کرد. این دختران پیشتر در جریان تظاهرات دستگیر شده بودند.

به گزارش فارس، محیط اطراف دادگاه شاهد تدابیر شدید امنیتی بود به گونه‌ای که نفربرهای ارتش در این مکان مستقر شده بودند. همچنین تعدادی از خانواده‌های این دختران و گروهی از طرفداران اخوان المسلمین در این محل تجمع کرده بودند. پیش از برگزاری این دادگاه، اخوان المسلمین طرفداران خود را دعوت کرده بود که در محل این دادگاه تظاهرات کنند.


ظریف روی موبایل‌ها می‌رود


شنیده شده که جمعی از کاربران شبکه‌هایی چون وی‌چت، فیس‌نما و سایر چت روم‌ها عکس محمدجواد ظریف را روی پروفایل خود گذاشته‌اند. به گزارش ایرنا، کاربران فیس‌بوک نیز به نشانه حمایت در جریان مذاکرات ژنو عکس وزیر خارجه کشورمان را به عنوان عکس پروفایل خود انتخاب کرده بودند.


نوزادی که در بالای دار به دنیا آمد

 
اهالی منطقه "كحاريسي” در ترکیه هنگام تماشای صحنه اعدام "صباح موسليباسا" (28 ساله)، مشاهده کردند که این زن یک فرزند سالم پسر هنگام اجرای حکم به دنیا آورد و روزنامه القدس‌العربی روز پنجشنبه نوشت: این حادثه موجب وحشت و هیجان حاضران در مراسم اعدام این زن ترک شد. به گزارش فردا، نوزاد زودتر از موعد مقرر و حدود هفت ماهگی به دنیا آمد، درحالی که تا قبل از آن هیچ یک از اطرافیان زن و مسئولان زندان به دلیل چاقی زن متوجه حامله بودن او نشده بودند، صباح به جرم قتل همسر و دو کودکش با مسموم کردن آنان ، زندانی و به اعدام و آویخته شدن از چوبه دار محکوم شده بود.

زن ترکیه‌ای به مدت سه ماه منتظر اجرای حکم بود و هنگامی که طناب به گردنش آویخته و کرسی زیرپای او رها شد حاضران متوجه شدند به شدت دست و پا می‌زند و در این هنگام صحنه زایمان زن در وضعیتی غیرعادی و تکان‌دهنده و بر بالای چوبه‌ دار رقم خورد، پزشک زندان حاضر در محل ابتدا گمان کرد که نوزاد مرده به دنیا آمده؛ اما اندکی بعد با تنفس مصنوعی مشخص شد که او زنده و سالم است و بلافاصله شروع به گریه و زاری کرد.

افشاگری سفیر روسیه از طرح نجات صدام

"تیتورینکو" آخرین سفیر فدراسیون روسیه در بغداد پیش از سقوط رژیم بعث در عراق، جزئیات طرح تلاش برای نجات صدام حسین رئیس جمهوری دیکتاتور و معدوم عراق از این کشور را فاش کرد و گفت: برای نجات صدام طرحی سوری کوبایی وجود داشت که پیش از آغاز حمله آمریکا به عراق تدارک دیده شده بود.

به گزارش تسنیم، تیتورینکو در این‌باره افزود: هدف این طرح انتقال صدام رئیس‌جمهوری وقت عراق از خاک این کشور به سوریه و انتقال وی از سوریه به کوبا بود. همچنین ماجرای انتقال باقی‌مانده کارکنان سفارت روسیه از ساختمان سفارت در بغداد به مرز اردن که در کمین نیروهای آمریکایی در آن روز گرفتار شدند و به ضرب گلوله نیروهای آمریکایی بخشی از آن‌ها قتل‌عام شده بودند، اشاره می‌کند.

در جریان انتقال کارکنان سفارت سفیر روسیه هم که به همراه این هیئت بوده مورد اصابت گلوله نظامیان آمریکایی قرار می‌گیرد، ولی از آن کمین جان سالم به در برد و سفیر روسیه در این برنامه که قرار است به زودی به صورت کامل از شبکه روسیاالیوم پخش شود، بیان می‌کند که انتقال کارکنان سفارت روسیه از بغداد به اردن با هماهنگی نظامیان آمریکایی صورت گرفت اما در آن زمان ارتش آمریکا تصمیم می گیرد، برای جلوگیری از فرار صدام و پسرانش که براساس اطلاعات اولیه گفته می‌شد در این کاروان حضور دارند، این کاروان هدف قرار گیرد.

ایست‌ بازرسی‌هایی برای تشویق بی‌حجابی

مقامات منطقه مسلمان نشین "سین‌کیانگ" برنامه‌ای را با عنوان "هدف، زیبایی است" آغاز کرده‌اند که هدف آن تشویق زنان محجبه به کنار گذاشتن حجاب است، اما این برنامه با استقبال روبه‌رو نشده است. در شهر کاشقار واقع در منطقه مسلمان‌نشین سین کیانگ چین، یکی از کارمندان زن شهرداری، دو زن را در خیابان متوقف می‌کند و کارت ملی آن‌ها را برای ثبت اسمشان درخواست می‌کند و تنها گناه این دو زن، داشتن حجاب است.

به گزارش عصر ایران، منطقه سین کیانگ با 21 میلیون جمعیت یکی از مناطق خودمختار چین است. براساس آمارهای موجود، از جمعیت یک میلیارد و 300 میلیون نفری چین، 39 میلیون نفر آنها مسلمان هستند که 3 درصد جمعیت این کشور را تشکیل می‌دهد. یک زن 25 ساله که سر و صورت خود را با حجاب توری سفید رنگی پوشانده است با دل شکستگی می‌گوید: دو مرتبه مجبور شدم کارت ملی خود را نشان ماموران بدهم و زنانی که از سوی کارمندان شهرداری متوقف شوند مجبور می‌شوند فیلمی را مشاهده کنند که در آن لذت‌های نداشتن حجاب راتبلیغ می‌کند اما این فیلم ذهن مردم را تغییر نمی‌دهد.



یکی از سایت‌های اینترنتی در چین می‌نویسد: البته ممنوعیت داشتن حجاب به صورت علنی و شفاف اعلام نمی‌شود اما هدف از برنامه "هدف زیبایی است" تبلیغ و گسترش استفاده از وسایل آرایشی برای زنان و دست برداشتن آنان از حجاب است و برخی از ساکنان مناطق مسلمان‌نشین چین نیز می‌گویند که زنان باید بی‌حجاب باشند تا بتوانند وارد بانک، دادگاه یا دیگر ادارات شوند و مردان هم باید صورت خود را بتراشند و ریش نداشته باشند.

جشن ازدواج 2000 داماد بدون حضور عروس

روزنو
نوشت، اعراب یمنی به این موضوع اعتقاد دارند که حضور زن‌ها در مراسم ازدواج چندان کار صحیح و منطقی به نظر نمی‌رسد و به همین جهت در مراسم اصلی ازدواج عروس خانوم‌ها حضور پیدا نمی‌کنند.



جواهرات مفقود شده ریاست‌جمهوری


هدایای محمود احمدی‌نژاد در دولت‌های نهم و دهم، ابتدا در زیرزمین ساختمان دفتر رئیس‌جمهور نگهداری می‌شد. اما بعدها مقداری از این هدایا را به نفع بهزیستی در معرض فروش قرار دادند و اطلاع دقیقی از مابقی هدایا وجود ندارد. در روابط دیپلماتیک، رسم است که معمولاً در زمان سفر سران کشوری به کشور دیگر، کشور میزبان هدایایی را به رسم میهمان‌نوازی، تقدیم میهمان خود می‌کند. این هدایا شخصی محسوب می‌شود و مالکیت آن، برای شخص هدیه گیرنده محفوظ است.

به گزارش پارسینه، بعد از انقلاب رؤسای‌جمهور به‌جای استفاده شخصی از هدایای دیپلماتیک، آنان را به موزه‌های مختلف هدیه کردند، علیرضا حبیبی، هنرمند عکاس و فیلمساز، به دعوت دفتر رئیس‌جمهور، از این هدایا عکاسی کرد تا برای تبلیغ این هدایا استفاده شود. مجموعه پیش رو، منتخب همین عکس‌ها است.

-سرویس جواهرات سبزرنگ – شماره 764 – پنج قطعه:
هديه پادشاه کشور عربستان به رييس جمهوري اسلامي ايران
محل اهدا: کشور عربستان
تاریخ: 10 آذر 1386



-سرویس جواهرات طلا – شماره 869 – پنج قطعه:
هدیه همسر رئیس‌جمهور کشور سودان به رئیس‌جمهوری اسلامی ایران
محل اهدا: کشور سودان
تاریخ: 16 اردیبهشت 1387



-سرویس جواهرات سرخ – شماره 870 – پنج قطعه:
هدیه پادشاه کشور عربستان به رییس جمهوری اسلامی ایران
محل اهدا: کشور عربستان
تاریخ: 16 اردیبهشت 1387


-سرویس جواهرات عاج فیل – شماره 871 – پنج قطعه:
هدیه رئیس جمهور کشور سودان به رییس جمهوری اسلامی ایران
محل اهدا: کشور سودان
تاریخ: 16 اردیبهشت 1387



ساعت مچی مردانه جواهر نشان – شماره 879 – یک عدد:
هدیه معاون پادشاه کشور عمان به رییس جمهوری اسلامی ایران
محل اهدا: دفتر ریاست جمهوری
تاریخ: 23 اردیبهشت 1387



ساعت مچی زنانه جواهر نشان – شماره 880 – یک عدد:
هدیه معاون پادشاه کشور عمان به رییس جمهوری اسلامی ایران
محل اهدا: دفتر ریاست جمهوری
تاریخ: 23 اردیبهشت 1387



-دستبند جواهر نشان – شماره 445– یک عدد:
هدیه از کشور مالزی به رییس جمهوری اسلامی ایران
محل اهدا: دفتر رياست جمهوري
تاریخ: 2 بهمن 1385



سکه یادبود – شماره 460 – سه عدد:
هدیه رئیس نهاد ریاست جمهوری بلاروس به رییس‌جمهوری اسلامی ایران
محل اهدا: دفتر ریاست جمهوری
تاریخ: 17 بهمن 1385


سکه یادبود – شماره 447 – یک عدد:
هدیه سران کشور کویت
سکه یادبود – شماره 460 – یک عدد:
هدیه رئیس نهاد ریاست جمهوری بلاروس به رییس جمهوری اسلامی ایران
محل اهدا: دفتر ریاست جمهوری
تاریخ: 17 بهمن 1385



در مجموعه هدایای احمدی‌نژاد، می‌توان به هدایایی از خانواده‌های شهدا و مردم عادی، چندین مجلد قرآن کریم، ظروف تزئینی، توپ فوتبال، چندین شمشیر، چند تخته قالی و فرش، لباس‌های محلی ایرانی و غیرایرانی، انگشتر، چند قبضه سلاح گرم، چند تندیس، چندین تابلوی نقاشی، چند لوح یادبود از کشور عراق که متعلق به تمدن ایران باستان است و کتاب نفیس الحشایش در مورد پزشکی سنتی اشاره کرد.

قبح‌زدایی همجنس‌گرایی در رسانه‌های فارسی زبان

علی‌رغم تقبیح هم‌جنس‌بازی در جوامع غربی، اما رسانه‌ها تلاش بسیاری برای قبح‌زدایی از آن انجام می‌دهند. در کنار رسانه‌های ماهواره فارسی زبان مجریان و دست اندرکاران رسانه‌های به اصطلاح خبری نظیر بی بی سی فارسی و صدای آمریکا به قبح‌زدایی از این عمل زشت مبادرت می‌ورزند.

به گزارش جام، اگر تا پیش از این "حمیده آرمیده" از تلویزیون صدای آمریکا برای تبلیغ و دعوت از گروه‌های همجنس‌بازی تلاش می‌کرد، امروز اما "پونه قدوسی" از تلویزیون بی بی سی فارسی نیز دست به کار شده؛ وی برای قبح‌زدایی از همجنس‌بازان ویدئو فیلمی را منتشر کرده است که هدف اصلی آن تغییر نگاه به این گروه است. البته فرن تقی‌زاده، دیگر مجری بی بی سی فارسی چند ماه پیش مطلبی را در سایت رسمی بی بی سی فارسی منتشر کرده بود که عنوان آن "ما همجنسگرا هستیم" بود! هدف اصلی این مطلب تبلیغ سایت‌ها و رسانه‌های متعلق به همجنس‌بازان بود. "نگین شیرآقایی"، دیگر مجری بی بی سی فارسی نیز در اقدامی سوال‌برانگیز عکسی از خود با یک همجنسگرا را منتشر کرد که واکنش‌های بسیاری را در پی داشت.



شبکه تلویزیونی من وتو اگرچه تاکنون کمتر به موضوع همجنس‌بازی در برنامه‌های خود پرداخته اما دو تن از مجریان این تلویزیون در اقدامی آشکار عکس‌هایی را در فضای مجازی منتشر کرده‌اند که حاکی از تمایلات همجنس بازانه آنهاست. بخشی از تصاویری که از مجریان شبکه من وتو لو رفته مربوط به افشاگری مدیر یک شبکه ماهواره درباره مجریان شبکه من وتو می‌باشد.
 
 

ماهیگیری در ساحل زیبای شهری در محاصره

عصرایران




احمدی‌نژاد دیگر هیچ برنامه‌ای برای بازگشت به قدرت ندارد

عبدالرضا داوری، مدیرمسوول سابق روزنامه شهروند و رییس ستاد انتخاباتی مردمی و از حامیان اسفندیار رحیم مشایی که در برگه رای خود نوشته بود "من به اسفندیار رحیم‌مشایی، مرد بهار و مظلوم رای می‌دهم، در ورودی (لابی) ساختمانی مدرن با معماری زیبا در یکی از فرعی‌های خیابان فرشته با خبرنگار شرق مصاحبه کرد که بخشی ازاین سخنان به انتخاب جهان را در ادامه بخوانید:

وی با اشاره به اینکه احمدی‌نژاد اتفاقا فرد قدرتمداری نیست و اگر کاری کرده برای مصالح کشور بوده است، اظهار داشت: ایشان باورشان به آقای مشایی است اشکالی هم ندارد. ولی نه اینکه ایشان در حمایت از مشایی به اقدامات خلاف قانون دست بزند. می‌گفتند اگر مشایی رد صلاحیت شود ایشان انتخابات را برگزار نمی‌کند. این نگاه متاسفانه تا سطح برخی مسوولان هم رخنه کرده بود.

داوری گفت: دو جریان در جامعه ما می‌توانند با بدنه اجتماعی رابطه برقرار کنند. یکی اصلاح‌طلبان و دیگری احمدی‌نژاد، موضع‌گیری آقای احمدی‌نژاد تاثیرات ملی و بین‌المللی دارد و ایشان هم نمی‌خواهد در موضع‌گیری‌هایش بر روند تصمیمات دولت تاثیر داشته باشد. ولی توصیه‌ای به یارانشان نکرده‌اند. حداقل اگر کرده باشند من نشنیده‌ام.

مدیرمسوول سابق روزنامه شهروند با تاکید بر اینکه احمدی‌نژاد دیگر هیچ برنامه‌ای برای بازگشت به قدرت ندارد، افزود: نمونه‌هایی از اصلاحات فرهنگی و عدالت فرهنگی احمدی‌نژاد، مثل مخالفتشان با گشت ارشاد یا بستن خانه سینما. مخالفت ایشان با توقیف روزنامه "شرق" هم نمونه دیگری است. شما مراجعه کنید به میدان ۷۲ نارمک هر شب حداقل ۵۰ تا صد نفر از شهرستان‌ها مراجعه می‌کنند و مرجع حل مشکلاتشان را ایشان می‌دانند. احمدی‌نژاد فرصت و اجازه پیدا نکرد وگرنه ایشان از سال ۹۰ برنامه داشت.

تخت جمشید در یک قرن پیش

شفاف نوشت: این تصویر دیده نشده از تخت جمشید در حدود 90 سال قبل است. گفتنی است این عکس بسیار کمیاب توسط یکی از عکاسان صاحب نام زمان قاجار تهیه شده است.



اسب سواری به جای رانندگی برای شکستن تابو


زنان عربستان سعودی که سال‌ها در حسرت دستیابی به حق رانندگی به سر می‌برند، اکنون برای اثبات بخشی از توانمندی‌های خود به اسب سواری روی آورده‌اند. اسب سواری زنان سعودی در شرایطی انجام می شود که مخالفان خود را دارد، اما این مخالفت‌ها به فتوای شرعی و ممنوعیت قانونی منجر نشده و به این ترتیب حضور زنان در میدان‌های اسب سواری به نکته جالب توجه این روزهای سعودی تبدیل شده است.

به گزارش فردا، مخالفان اسب سواری به انتشار شایعات درباره زیان اسب سواری بر سلامت زنان دامن می‌زنند، اما روزنامه "عكاظ اليوم" به نقل از دکتر فواز ادریس متخصص زنان و زایمان نوشت که ورزش سوارکاری به هیچ وجه بر سلامت زنان برای باردار شدن تاثیری نمی‌گذارد و هیچ مانعی برای روی آوردن زنان به این ورزش وجود ندارد.



یکی از زنانی که در مرکز آموزش سوارکاری مشغول است، گفت که وی از کودکی به سوارکاری علاقمند بوده است و او تمایل دارد که از طریق این ورزش به چهره‌ای جهانی تبدیل شود و به انتقادات و شایعاتی که هر از گاهی درباره ضرر ورزش سوارکاری برای زنان منتشر می‌شود، توجه نمی‌کند.


اقدام امارات براي جعل تاریخ جزایر سهگانه


از روز گذشته تاکنون مطبوعات و رسانه‌های انگلیسی زبان اماراتی، با انتشار مطالب پر آب و تاب، از انتشار کتابی خبر می‌دهند که درباره جزایر سه گانه ایرانی خلیج فارس به رشته تحریر درآمده و آنگونه که مشخص است، تلاشی جدید از سوی اماراتی‌ها برای جعل تاریخ محسوب می‌شود. روزنامه "خلیج تایمز" از جمله مطبوعاتی است که گزارش مفصلی را در این زمینه منتشر کرده و مطابق معمول مدعی "اشغال" جزایر سه‌گانه از سوی ایران شده و می‌نویسد رونمایی از این کتاب با نام "جزایر سه‌گانه؛ ترسیم ابعاد منازعه امارات و ایران" درست در سالگرد "اشغال" جزایر سه‌گانه از سوی ایران در نوامبر 1971 انجام می‌گیرد.

به گزارش تابناک، در مراسم رونمایی از این کتاب که توسط شیخ خالد بن سلطان بن زاید آل نهیان (از اعضای خاندان سلطنتی امارات) نوشته شده، برخی اعضای خاندان حاکم بر امارات، به همراه سر هارولد واکر، سفیر پیشین انگلیس در امارات و مایکل کلارک، مدیر موسسه خدمات سلطنتی متحده در لندن حضور داشته‌اند. قرار است این کتاب که به زبان انگلیسی نوشته شده، هفته آینده در لندن نیز منتشر شود. جالب آنکه در مراسم رونمایی از کتاب، این دو شخصیت انگلیسی بیشترین تقدیر را از نویسنده کتاب به عمل آورده و مدعی شده‌اند کار وی با جامعیت به تاریخچه این منازعه پرداخته است.

خالد با وجود بیان این موضوع که مسئله جزایر باید از طریق دیپلماسی حل شود، اظهار داشته این دیپلماسی باید با عناصر از "قدرت واقع‌بینانه" نیز همراه شود تا بر این اساس، امارات بتواند منافع خود را به صورت حداکثری تأمین کند. طبیعی است که در این شرایط، مسئولین کشور باید با هشیاری بیش از پیش، اقدامات مقتضی را برای جلوگیری از رسیدن این شیخ‌نشین به اهداف نامشروع خود به عمل بیاورند.

ذبح شرعی الاغ توسط تکفیری‌ها

گروه‌های تکفیری که پس از پیشروی‌های هدفمند ارتش سوریه محاصره شده و نمی‌توانند سلاح، مهمات و کالاهای اهدایی کشورهای حامی تروریست خود را دریافت کنند، به جان احشام و حیوانات روستاییان بی‌نوا افتاده‌اند و از خیر الاغ‌ها و سگ‌ها نیز نمی‌گذرند. آن‌ها الاغ و سگ را ذبح می‌کنند تا به گوشت حلال برسند. یک خبرنگار عرب آمریکایی که مدتی را در میان یکی از این گروه‌ها سپری کرده، در گزارشی که در صفحه تویتر خود قرار داد، نوشته است: آن‌ها به گمان اینکه در بدن ما گوشت‌های حرام، مانند گوشت خوک یا شراب وجود دارد، با ما دست نمی‌دهند، یا اینکه به اکراه این کار را می‌کنند.
 
به گزارش جام؛ با این وجود وقتی جرات کردم و به شوخی گفتم شما هم گوشت حرام خورده‌اید، با حالتی مطمئن و جدی پاسخ داد "نه، ما آن را به صورت شرعی ذبح کردیم" و برای این که استدلالش را محکمتر کند، اضافه کرد که گروه شیخ سالم منیع که در مجاور ما هستند "سه هفته قبل دو سگ را ذبح کردند."
این خبرنگار می‌افزاید: خوشبختانه من به اندازه آن‌ها شیفته گوشت تازه نیستم و غذاهای بسته‌بندی شده و کنسروها کافی است.



به خاطر مشايي با احمدي‌نژاد قطع ارتباط كردم

مسعود زریبافان معاون سابق محمود احمدی‌نژاد در ریاست‌جمهوری از قطع ارتباط خود با رئیس‌جمهور سابق به دلیل ارتباط تنگاتنگ وی با مشایی خبر داد و در خصوص چرایی عدم حضور محمود احمدی‌نژاد در دادگاه گفت: از اینکه چرا احمدی‌نژاد در دادگاه حضور نیافته است خبری ندارم.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت احمدی‌نژاد در گفتگو با ایلنا، در خصوص شایعاتی مبنی بر حضورش در دانشگاه ایرانیان گفت: من در این دانشگاه حضور ندارم و اساسا مدت‌هاست از ایشان بی‌اطلاعم و با ایشان قطع ارتباط کرده‌ام.


پشت پرده‌ای از توافق ژنو، ماجرای "جام شیردال"


روزنامه آمریکایی لس آنجلس تایمز در گزارشی نوشت: بسیاری از اقدامات و تلاش‌ها منجر به تفاهم ژنو بین ایران و قدرت‌های جهانی شد که یکی از آن‌ها یک شی بالدار افسانه‌ای (جام شیردال) که در تماس بی‌سر و صدا بین دو دیپلمات (آمریکایی و ایرانی) در مقر سازمان ملل در نیویورک رد و بدل شد، بازگرداندن جام تاریخی شیردال به ایران اقدامی در راستای تلاش‌های دیپلماتیک اوباما برای نشان دادن حسن نیت آمریکا به ایران و تقویت دولت اعتدال در ایران به منظور تفاهم بر سر یک راه میانه بر روی مساله هسته‌ای بوده است. یکی از مشاوران به او توصیه کرد در حاشیه نشست مجمع عمومی ملل متحد در نیویورک با روحانی دست دهد و دیگری پیشنهاد ضبط و پخش یک پیام ویدئویی مخصوص به ایران را داد.

به گزارش عصرایران، لس‌آنجلس تایمز می‌افزاید: "اما یک مشاور کارشناس در امور ایران پیشنهاد بازگرداندن جام شیر دال به ایران را داد‌؛ اقدامی که به گفته او می‌توانست نشانه‌ای از احترام دولت آمریکا به مردم ایران و همزمان تقویت صدای جدید برخاسته از ایران که انتخاب روحانی به ریاست‌جمهوری نماد آن بود، شود که ماموریت انجام این کار به یک دیپلمات میان پایه در هیات آمریکا در سازمان ملل سپرده شود.

دو روز قبل از اینکه روحانی آمریکا را ترک کند ایمیلی از کاخ سفید به این دیپلمات رسید و مضمون آن این بود که وی این جام را به روشی که در این پیام توضیح داده شده بود، در اختیار هیات ایرانی قرار دهد و در روز تحویل یک پیک ویژه از وزارت امنیت داخلی آمریکا جعبه‌ای قهوه‌ای رنگ حاوی این جام را به مقر سازمان ملل در نیویورک آورد و با امضاء تحویل دیپلمات آمریکایی داد. دیپلمات مزبور آمریکایی از رابط هیات ایرانی خواست تا درباره برخی موضوعات با هم دیدار داشته باشند و از جمله وی می‌خواهد قبل از ترک آمریکا از سوی روحانی محموله‌ای را تحویل هیات ایرانی دهد و دیپلمات آمریکایی به سرعت با جعبه عکس گرفت ولی مشکل این بود که او باید جعبه را درون یک پاکت مخصوص قرار می‌داد تا هیات ایرانی محتوای آن را نبیند. بدین منظور دیپلمات آمریکایی یک جعبه کادو سفید رنگ تهیه کرد.

این دیپلمات آمریکایی برای تحویل جام  به رابط ایرانی محلی خلوت و در حال بازسازی از ساختمان سازمان ملل را انتخاب کرد تا بازرسی‌های امنیتی در آن نباشد، دیپلمات ایرانی سر قرار آمد و دیپلمات آمریکایی کیسه حاوی جعبه جام را روی میز قرار داد و گفت ایالات متحده می‌خواهد جام شیردال را به روحانی بازگرداند، دیپلمات آمریکایی درباره واکنش همتای ایرانی‌اش به لس‌آنجلس تایمز گفت: "چشمان او برق زد و ایستاد، از من تشکر کرد و گفت این جام چقدر برای مردم ایران و او مهم است.

این دیپلمات آمریکایی درباره دشواری ماموریت خود به لس‌آنجلس تایمز گفت که باید اقدامات و تماس‌هایی انجام می‌شد که در تاریخ 30 ساله روابط دو کشور سابقه نداشت و من از این کار مطمئن نبودم چون سابقه نداشت نه ما با آن‌ها حرف زده و تماسی داشته باشیم و نه آن‌ها با ما.

شیخ فتنه سر از سوریه در آورد

احمد الاسیر سرکرده تروریست‌های لبنان که پس از سرکوب گروهک متبوعش به اردوگاه عین‌الحلوه در صیدا فرار کرده بود حدود یک ماه است که از این اردوگاه به شهرک النبک در منطقه مرزی القلمون سوریه رفته است و از سوی دیگر خبرها حاکی از فعالیت بی‌سابقه تروریست‌ها در اردوگاه عین‌الحلوه برای جذب نیرو– از طریق روسای گروهک‌‌های تروریستی یا اینترنت- است.

به گزارش جام، تروریست‌های مقیم این اردوگاه ذیل دو گروه جبهه النصره و گردان‌های عبدالله عزام فعالیت می‌کنند که هر دو وابسته به القاعده‌اند. شمار تروریست‌های حاضر در اردوگاه مذکور 120 نفر اعلام شده است که در چند محله این اردوگاه مستقر شده‌اند.

براساس این گزارش 70 عضو گروهک‌های تکفیری هفته گذشته وارد اردوگاه شدند که غالبا نوجوان‌اند و گفتنی است که احمدالاسیر به واسطه اقدامات تروریستی و تفرقه‌افکنانه به "شیخ فتنه" معروف است.
 
درخواست پسر هاشمی برای سانسور خاطرات پدر


حمید داوودآبادی در وبلاگ خاطرات جبهه آورده است: در مقطع زمانی سال ۱۳۷۵ تا ۱۳۷۶ توفیقی دست داد تا به خواست حجة‌الاسلام "روح‌الله حسینیان" رئیس "مرکز اسناد انقلاب اسلامی" و مدیر مسئول "فصلنامه ۱۵ خرداد، سردبیری آن مجله را برعهده بگیرم، ۱۵ خرداد مجله‌ای تخصصی بود ویژه اسناد انقلاب اسلامی که با تکیه بر اسناد مکتوب، صوتی و تصویری موجود در آرشیو عظیم مرکز اسناد انقلاب اسلامی، چهار شماره در سال منتشر می‌شد.

به گزارش جهان، یکی از بسته‌های ویژه، خاطرات حجه‌الاسلام والمسلمین هاشمی رفسنجانی بود که سال ۱۳۶۴ در بحبوحه حوادث انقلاب اسلامی، در آنجا ثبت و ضبط شده بود؛ البته با توجه به شدت حوادث و موضع‌گیری‌های مختلف افراد و جریان‌ها! آقای حسینیان، برای هر شماره مجله، بخشی از خاطرات هاشمی رفسنجانی را تحویل بنده می‌داد که بدون هرگونه دستکاری، ویرایش یا حذف و اضافه، در مجله منتشر می‌کردم که با استقبال خوبی هم روبه رو می‌شد.

قرار بر آن بود تا متن کامل خاطرات هاشمی رفسنجانی که سرشار بود از ناگفته‌های قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، به خصوص موضع‌گیری‌های افراد و جناح‌های مختلف در برابر حوادث متفاوت، در کتابی مستقل منتشر شود، که برحسب اتفاق، حسینیان در مجلسی "محسن هاشمی رفسنجانی"‌ را دید و گفت که قصد داریم کتاب خاطرات آقای هاشمی را منتشر کنیم. محسن هاشمی که اخیرا مسئول ثبت و انتشار آثار پدرش شده بود، از این خبر ناراحت شد و اعلام کرد که به هیچ وجه چنین کاری انجام نشود؛ حتی نامه‌ای هم خطاب به مرکز اسناد زد و خواست که خاطرات پدرش در مجله ۱۵ خرداد هم چاپ نشود.

آقای حسینیان با کمک کارشناس یاد شده، دستی بر سر و روی خاطرات آقای هاشمی کشیدند و خلاصه آن را که بسیار صریح و حتی در جاهایی علیه برخی افراد تند هم بود، تلطیف! کرده و خدمت آقا محسن فرستادند که ایشان حتی اجازه انتشار آن خاطرات پاستوریزه شده را هم نداد! آقا محسن نامه‌ای به مرکز فکس کرد و آقای حسینیان هم که مدیر مسئول مجله بود، زیر آن برای بنده پاراف کرد که از انتشار خاطرات آقای هاشمی خودداری شود. حالا اینکه باید کدام را مورد استناد قرار داد، الله اعلم! این هم متن نامه آقای محسن هاشمی و پاراف آقای حسینیان:






فواید رفع فیلتر شدن فیسبوک


بولتن در مطلب طنزی نوشت: این روزها دولتی‌ها قصد دارند جوانان را به یکی از حقوق مسلمشان برسانند و آن هم چیزی نیست غیر از فسبوک! برای اینکه این اتفاق زودتر بیفتد، ما لیستی از اتفاقات خوبی که بعد از رفع فیلتر فیسبوک اتفاق می‌افتد را برایتان بازگو می‌کنیم:

- دیگر جوانان هزینه‌هایی بابت خرید وی‌ پی ان پرداخت نمی‌کنند و به این ترتیب هزینه‌های خانوارها کاهش پیدا کرده و در نهایت با همین صرفه‌جوییِ به ظاهر کوچک، سبد خانوارها گنده‌تر می‌شود! به عبارت بهتر، به این ترتیب با تدبیر می‌توانیم برای بزرگ کردن سبدخانوار، به جای افزایش درآمدها، از هزینه‌هایشان بکاهیم!

- با رفع فیلتر فیسبوک، جوانان آزادتر می‌توانند در این محیط رفت و آمد داشته باشند و با جنس دیگر آشنا شوند و همین آشنا شدن‌ها منجر به دوستایی‌هایی خواهد شد که امید داریم به ازدواج ختم شود! به عبارت بهتر، به این ترتیب به جای آنکه بنشینیم و علت کاهش ازدواج‌ها و افزایش طلاق‌ها را در بیاوریم و امکانات ازدواج را به جوانان بدهیم، آن‌ها را در موقعیتی قرار می‌دهیم که بیشتر مزدوج شوند! توضیح: فوقش اگر دیدیم کسی با کسی ازدواج نمی‌کند، قانون می‌گذاریم هر کس یک هفته وقت دارد با یک نفر از فرندهایش ازدواج کند، وگرنه اکانت فیسبوکش را می‌ترکانیم!

- با رفع فیلتر فیسبوک، سیاست خارجی ما نیز می‌تواند بهتر عمل کند و آقای ظریف و دوستانشان بدون نیاز به فیلترشکن برای خانم اشتون و دیگر دوستانش کامنت بگذارند!

- با رفع فیلتر فیسبوک، باقی وزرایی که فیلترشکن گیرشان نیامده هم می‌توانند ارتباط بهتری با مردم داشته باشند و عملکردشان را در این شبکه اجتماعی بنویسند.
به این ترتیب؛ با این تدبیر، دیگر نیازی نیست که هی کنفرانس خبری بگذارند و وقتشان بیهوده در چنین جلساتی هدر شود و صرفا به خدمت‌رسانی مشغول می‌شوند!

- رئیس‌جمهور می‌تواند نود و خورده‌ای روز دیگر، با افتخار از رفع فیلتر شدن فیسبوک صحبت کند و بدین ترتیب وقت برنامه بیشتر گرفته شده و ایشان کمتر وقت خواهد داشت تا از دولت قبلی انتقاد کند!

- و اما مهترین اتفاق خوب پس از رفع فیلتر شدن فیسبوک این است که جوانان صبح تا شب پای اینترنت می‌نشینند و فیسبوکشان را چک می‌کنند و اینطوری حسابی سرکار می‌روند! به این ترتیب معضل بیکاری هم حل سه سوته خواهد شد!


مسلمان شدن گروه ژاپنی با "انجیر و زیتون"

اعضای یک گروه تحقیقاتی ژاپنی پس از اینکه دریافتند قرآن کریم 1428 سال قبل، نتیجه پژوهش آن‌ها را بیان کرده، به دین مبین اسلام گرویدند، داستان مسلمان شدن این گروه ‍ژاپنی، از جستجوى ماده "میثالویندز" که یک ماده پروتئینی است، آغاز شد. این ماده در مخ انسان و حیوانات به میزان بسیار کمی ترشح می‌شود و این ترشحات پر از گوگرد است که به راحتی می‌توان با روی، آهن و فسفر مخلوط شود.

به گزارش شبستان، ترشح این ماده از مخ انسان بعد از سن 15 سالگی تا سن 35 سالگی افزایش می‌یابد و بعد از این سن تا 60 سالگی ترشح آن کم می‌گردد. از این‌رو گروهی از دانشمندان ژاپنی اقدام به جستجوی این ماده که باعث از بین رفتن عوارض پیری می‌شود در میان گیاهان کردند و تنها این ماده را در دو گیاه پیدا کردند؛ انجیر و زیتون که در قرآن نیز با نام "التین و الزیتون" بیان شده است.

پس از نتیجه‌گیری که استفاده از "انجیر" یا "زیتون" برای نتیجه بهتر باید با هم مخلوط کرد، این پژوهشگران ژاپنی نیز بهترین میزان را برای بهترین تأثیر یک "انجیر" و هفت "زیتون" یافتن، سپس یک پزشک عربستانی که "طه ابراهیم خلیفه" نام دارد، شروع به جستجو کردن در مورد این دو کلمه "انجیر" و "زیتون" در قرآن کریم کرد و فهمید که کلمه "انجیر" یک بار در قرآن کریم ذکر شده و زیتون 6 بار به صورت صریح و یک بار به صورت ضمنی در سوره مؤمنون به آن اشاره شده است.

"طه ابراهیم" همه اطلاعاتی را که از قرآن کریم جمع‌آوری کرده بود را برای گروه تحقیقاتی ژاپنی فرستاد. این گروه هم پس از اطمینان یافتن از این اطلاعات، به دین مبین گرویدند.


چرا پوتین همیشه دیر می‌رسد؟!


"ولادیمیر پوتین"، رئیس‌جمهوری روسیه بر سر قرار دیدار با پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان، ۵۰ دقیقه تاخیر داشت و کارمندان واتیکان در تمام این مدت بیرون از مقر پاپ فرانسیس منتظر ایستاده بودند تا به ولادیمیر پوتین خوش‌آمد بگویند. اما مسکوفسکی کومزومولتس، یکی از روزنامه‌های روسیه، می‌نویسد که ولادیمیر پوتین به دلیل تظاهرات هواداران گروه راک "پوسی رایوت"، خارج از هتل محل اقامتش، تاخیر کرده بود.
 
به گزارش ایسنا، رسانه‌های واتیکان و ایتالیا با ملایمت با این مسئله برخورد کردند، شاید به این دلیل که انتظار دیگری از ولادیمیر پوتین نداشتند. اما وقتی رئیس‌جمهوری روسیه در دیدار خود از کره جنوبی، اوایل ماه نوامبر، با ۳۰ دقیقه تاخیر به دیدار پارک گوئن‌هی، رئیس جمهوری این کشور رفت خشم جراید کره جنوبی را برانگیخت.  

اما یک سایت اینترنتی لیبرال روسیه نوشت که کره‌ای‌ها نباید ناراحت می‌شدند، چون فقط نیم ساعت تاخیر "نشانه احترام عمیق" ولادیمیر پوتین است! در واقع رئیس‌جمهوری روسیه یک سابقه طولانی در مورد تاخیر در دیدارهای خود با مقامات بلند پایه و رهبران کشورهای دیگر دارد: ۱۴ دقیقه تاخیر در دیدار با الیزابت دوم ملکه انگلستان در سال ۲۰۰۳، ۴۰ دقیقه تاخیر در دیدار با آنگلا مرکل در سال ۲۰۱۲، سه ساعت تاخیر در ملاقات با جان کری، برای گفتگو پیرامون وضعیت سوریه و پوتین در سال ۲۰۰۲ مدت دو ساعت والدین کودکانی را که در یک سانحه هوایی کشته شده بودند، در گورستان منتظر نگاه داشت.
 
دیمتری آبراموف، یک مفسر سیاسی می‌گوید که با این دیر کردن‌ها ولادیمیر پوتین می‌خواهد نشان بدهد که "در صحنه سیاسی جهان بر تخت تزار روسیه در اوج قدرت امپراتوری روسیه، تکیه زده است." ولادیمیر پوتین در قرارهای خود با لودمیلا، همسر سابق خود هم بدقولی می‌کرد. اندره مالگین، یک وبلاگ نویس از حزب مخالف روسیه می گوید که به احتمال زیاد "ولادیمیر پوتین برای مراسم سوگواری خود هم دیرخواهد کرد!".

 
"کشتی‌های کاغذی" کودکان محاصره دریایی غزه را محکوم کردند

عصر ایران منتشر کرد، درست کردن کشتی‌های کاغذی از سوی کودکان غزه‌ای در تظاهراتی برای محکوم کردن اسراییل به خاطر محاصره دریایی غزه




 تظاهرات عده‌ای از اسراییلی‌ها به تبعید عرب‌های بادیه‌نشین از سوی اسراییل از شهر قدس به جنوب صحرای نقب



هاشمی سرلیست احتمالی برای مجلس خبرگان

در جریان برگزاری نشست مجمع روحانیون مبارز در تهران با محوریت مجلس خبرگان رهبری، آنها به این جمع‌بندی رسیده‌اند که در این انتخابات هاشمی رفسنجانی را به عنوان لیدر خود قرار دهند. جوان نوشت: یک منبع مطلع که نخواست نامش فاش شود، گفت: روحانیون مبارز در این جلسه گفته‌اند از آنجا که فرد شاخصی برای مجلس خبرگان نداریم، چاره‌ای نیست جز اینکه پشت سر هاشمی حرکت و روی کسانی سرمایه‌گذاری نماییم که مورد نظر وی باشد.

جوان همچنان مدعی شد: آ‌ن‌ها در همین زمینه تصمیم گرفته‌اند روی فرزندان برخی علما و آیت‌الله‌زاده‌ها سرمایه‌گذاری کنند. مجمع روحانیون در این جلسه ضمن اذعان تلویحی به نداشتن پایگاه مردمی، با تأکید بر اینکه قرار نیست اکثریت مجلس خبرگان را تصاحب کنیم، گفته‌اند که همین که بتوانیم یک اقلیت قوی به دست آوریم خیلی خوب است.

خیابانی به نام ایران در قلب اسرائیل!  

اخیرا تصاویری از یک خیابان به نام "ایران" در اسرائیل در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است که کاربران ایرانی با غرور و کری‌خوانی در برابر صهیونیست‌ها پرداخته و پیام‌هایی با مضمون این که " اسرائیل ایران تو را فتح کرده را انتشار داده‌اند. "

به گزارش جمهوریت، این تابلو که به سه زبان فارسی، عبری، انگلیسی بر روی یک دیوار نقش بسته ناظر به محله ایرانیان مقیم تل آویو است که با نام ایران مشهور شده است. اسرائیلی که از نام ایران وحشت داشته و دارد گویا حریف ایرانیان مقیم پایتختش هم نتوانسته بشود تا از نامگذاری یک خیابان به نام ایران جلوگیری کند.



یا اینکه قصد دارد با عدم جلوگیری از نام‌گذاری یک خیابان در پایتختش به نام "ایران" پز حقوق بشری بدهد و تبلیغات رسانه‌ای بکند! نکته جالب‌تر اینکه در این خیابان "ایران" محله ایرانیان مقیم تل آویو کوچه‌های فرعی با نام مشاهیر ایرانی از جمله "کورش" نیز مشاهده می‌شود



خاطره آیت‌الله هاشمی از مقام معظم رهبری

آیت‌الله هاشمی در خاطره روز 11 آذر سال 1361، از تماس آیت‌الله خامنه‌ای با وی درباره "سید محمد خامنه‌ای" خبر داده و نوشته است: پیش از جلسه علنی با فرمانده نیروی زمینی (ارتش جمهوری اسلامی) در مجلس ملاقات کردم.عازم جبهه بود و درباره گردان‌های قدس و... مذاکره شد، ظهر چند ملاقات با نمایندگان داشتم و عصر کلاس مواضع حزب (جمهوری اسلامی) داشتم و ملاقاتی با فرمانده نیروی دریائی (ارتش جمهوری اسلامی) .

آینده نوشت، مسئول دفتر مشاورت (ارتش) هم به ملاقات آمد و خبر از تعمیر لامپ‌های کلاسترون و تویسترون رادارها داد که پیشرفتی خوب است. ملاقاتی داشتم با علماء و ائمه جمعه اهل سنت فارس که برای تجدید بیعت با امام آمده بودند و برای آن‌ها صحبت کردم. ملاقاتی با هفتاد نفر از رؤسای دانشگاه‌ها و مسئولان گزینش دانشجو و استاد داشتم و درباره سیاست گزینش صحبت کردم‌. شب جلسه (جامعه) روحانیت مبارز تهران در دفتر من تشکیل شد و تصمیم گرفتیم که با حزب جمهوری (اسلامی) در معرفی کاندیداهای تهران ائتلاف شود و در مورد شهرستان‌ها، (جامعه) روحانیت (مبارز تهران) در معرفی کاندیدا شرکت نکند. آخر شب به خانه آمدم.

هزینه انتخابات ریاست‌جمهوری در تهران چقدر بود؟

عیسی فرهادی، فرماندار 50 ساله تهران و دانشجوی ارشد ادبیات فارسی که 380 روز است بر صندلی اتاق ساختمان میرعماد تکیه زده روزهای پایانی کار خود را  در تهران می‌گذراند در گفتگو با خرداد، با کمی گلایه از دست مسئولان کلان کشور گفت: به جرات می‌توان گفت که تهران از نظر اعتبار محروم‌ترین شهرستان است. شاید گفته شود که تهران با اعتبار 10 هزار میلیاردی شهرداری محروم نیست ولی وقتی 15 درصد جمعیت کشور در پایتخت باشند و شما اعتبار تملک مانند فضاهای ورزشی، آموزشی و درمانی کم داشته باشی شهر تبدیل به شهر محروم می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ایجاد یک پایتخت سیاسی نیازمند اعتبار کلان است، اظهار داشت: ولی تهران نیاز به سبک‌سازی دارد. انتخاب شهر پرند هم خوب است چرا که باید این پایتخت سیاسی نزدیک به خود تهران باشد در هر حال پایتخت باید پذیرای دنیا باشد و در مورد تصمیم فرمانداری برای درخواست برخی تجمعات گفت که فرمانداری هر دو هفته یکبار جلسه شورای تامین دارد و به تظاهرات‌هایی که آثار منفی در جامعه نداشته باشد مجوز داده می‌شود.

فرماندار تهران با تاکید بر اینکه مدیریت 80 هزار نیروی انسانی در انتخابات راحت نیست، بیان داشت: انتخابات ریاست جمهوری 5.5 میلیارد تومان برای تهران هزینه داشته که هنوز هم بدهکار هستیم.

ایهود اولمرت: نتانیاهو به آمریکا اعلام جنگ کرد

مهر به نقل از یدیعوت آحارانوت نوشت: "ایهود اولمرت" نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی گفت: در صورت بروز خطر چه کسی ناجی ما خواهد بود؟ اوباما یا پوتین؟ اولمرت در ادامه همچنین تاکید کرد که انتقاد تند بنیامین نتانیاهو از اوباما به سبب توافق ژنو، همانند آن است که اسرائیل علیه آمریکا اعلام جنگ کند.

نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی گفت: آیا لازم است که ما علیه رئیس‌جمهور آمریکا موضع بگیریم؟ مطمئنا اگر انتقاد و یا سوالی داریم بهتر است آن را پشت درهای بسته مطرح کنیم. به اعتقاد وی، تل آویو باید در کنار دیگران برای مهار برنامه هسته‌ای ایران تلاش کند نه اینکه به تنهایی به تقابل با ایران بپردازد.

اولمرت که به همراه "عاموس یادلین" رئیس سابق بحش اطلاعات نظامی اسرائیل و "تاچی هنگبی" از اعضای حزب لیکود در موسسه امنیت داخلی رژیم صهیونیستی حاضر شده بود در ادامه افزود: تا سال 2009 میلادی ما در سکوت کارهای خود را انجام می‌دادیم، اما بعد از آن سیاست تل آویو به فریاد کشیدن و تهدید کردن تغییر پیدا کرد که این تغییر موجب وارد شدن هزینه‌های اقتصادی به ارزش بیش از دو میلیارد دلار به اسرائیل شد.

تبلیغ جنجالی بیلبورد زن مسلمان در کنار سرباز آمریکایی

در روزهای گذشته نصب بیلبوردی تبلیغی متعلق به یک شرکت تولید محصولات دارویی در کالیفرنیای آمریکا جنجال‌برانگیز شده است. نصب این بیلبورد که حاوی تصویر یک سرباز آمریکایی و یک زن مسلمان نقاب‌دار در کنار یکدیگر است، توجه عابران را در بلواری مهم در هالیوود شهر لس‌آنجلس به خود جلب کرد.



به گزارش عصر ایران،به نقل از شبکه خبری "CBS" آمریکا، بلافاصله پس از نصب این بیلبورد تصویر آن در شبکه‌های اجتماعی آمریکا منتشر شد و برخی منتقدان با توجه به استفاده از دو عنصر سرباز آمریکایی و زن مسلمان این بیلبورد را برای جامعه تحریک‌آمیز دانستند. در این بیلبورد نوشته شده: "اگر می‌توانیم این دو زوج را در کنار هم نگه داریم پس می‌توانیم هر زوجی را در کنار هم نگه داریم".

اشاره این تبلیغ به جلوگیری از "خروپف‌های" شبانه است که پدیده‌ای شایع در بین زوج‌ها و یکی از دلایلی است که آن‌ها را وا می‌دارد تا جدا از هم بخوابند و این شرکت محصولات جلوگیری از خروپف تولید می‌کند. این شرکت آمریکایی می‌گوید ایده اصلی این تبلیغ را از یک زوج مشابه آمریکایی یعنی یک معلول جنگی آمریکا "جانی ساتن" و همسر مسلمان او "عالیه" الهام گرفته‌اند.
 
برافراشته شدن پرچم ایران در جزیره ابوموسی در نهم آذر 1350



برگزاری بازی خداحافظی محمود احمدی‌نژاد

قانون در مطلبی طنز نوشت: یکی دو روز قبل، بازی با شکوهی برای خداحافظی مهدی مهدوی‌کیا، از بازیکنان خوب کشورمان در نظر گرفته شد. ما کاری به اینکه چقدر خرج میلان شد و این بازی چه حواشی داشت نداریم، ولی انصافا آقا مهدی را خوشحال کردند و او با آرامش خاطر فوتبال کشور را وداع گفت. حالا این خداحافظی را که دیدیم، بلاتشبیه، بلاتشبیه، یاد خداحافظی غریبانه آقای احمدی‌نژاد افتادیم.

دکتر طفل معصوممان در کمال بی‌توجهی مردمی‌ با یک ساک آمده بود، با یک ساک هم رفت. هیچ‌کس به بدرقه‌اش نیامد. در حالی که همه داشتند در مراسم تحلیف با روح جک استراو گوجه بازی می‌کردند، او ساکش را پر از 16 میلیارد پول راه‌اندازی دانشگاه ایرانیان کرد و غریبانه از پاستور به نارمک کوچ نمود. حالا قصد داریم برای اینکه از دلشان در بیاوریم، چند طرح برای بازی خداحافظی ایشان بگذاریم.

1. بازی با پیشکسوتان میلان: احمدی‌نژاد با یکی از سیاستمداران پیشکسوت ایتالیا مناظره کند، ترجیح شخصی خودمان آقای برلوسکونی است چون قدرت مانور دکتر را زیاد می‌کند. اولا روی نام این عزیز ایتالیایی خیلی می‌توانند مانور بدهند و افشا کنند که به چه گروه و گعده‌ای وابسته است.

دوما ایشان حق انتخاب دارد که عکس کلی بانو را جلوی دوربین اینطوری اینطوری کند. به لطف خدا آقای برلوسکونی در این مقوله سیرمانی ندارد. سوما می‌تواند بگوید: "آقای برلوسکونی عزیز! من به شما علاقه‌مندم. اما باید بپرسم واقعا بچه‌های آقای دون کورلئونه دارن چه کار می‌کنن توی اون مملکت؟"

چهارما می‌تواند بگوید: "من یک پرونده‌ای دارم از مسائل باشگاه میلان، اجازه دارم راجع به اون صحبت کنم؟ نشون بدم؟ بگم؟ بگم؟"

2. ساخت کلیپ "کهنه سفر": از آنجا که برای آقای روحانی کلیپ ویدئویی "نوسفر" را ساخته‌اند، می‌شود برای آقای احمدی‌نژاد هم کلیپ کهنه سفر یا "آن سفر کرده که صد قافله چی همره اوست" را ساخت.

3. برای آقای احمدی‌نژاد، یک عدد "مرتضی حیدری" پلاستیکی و یک دوربین هندی‌کم بخریم، که ایشان در خانه همینطور مصاحبه ضبط کند و از پیشرفت‌های عظیییییم دولتش بگوید.

4. تعدادی صندلی پلاستیکی خالی برای ایشان بخریم که ایشان بگذارد توی حیاطش و بعدازظهرها با یاد صندلی‌های خالی نیویورک، حرف‌هایش را بزند و برود توی یک حصن و حصاری.

دو مداح معروف در لبنان

عکس‌های منتشر نشده از حاج علی قربانی و حاج یدالله پاشازاده در دوران جوانی که در کشور لبنان حضور داشتند.



 "کودتاچیان" اجازه ملاقات با پدرم را نمی‌دهند
 
اسامه محمد مرسی، پسر محمدمرسی، رئیس‌جمهوری برکنار شده مصر در صفحه شخصی خود در پایگاه اجتماعی "فیس‌بوک" نوشت: با وجود اینکه من به عنوان یک وکیل مجوز قانونی برای ملاقات با پدرم را دارم، "کودتاچیان" بدون هیچ سند و مدرک قانونی مرا از دیدار با وی ممنوع کردند.
 
به گزارش ایسنا، وی افزود: با وجود چنین اقداماتی از سوی نظام "کودتاچی" مصر این گمان می‌رود که محمد مرسی در مکانی نامعلوم به سر می‌برد و در زندان "برج العرب" نیست، اسامه مرسی همچنین در مصاحبه با خبرگزاری آناتولی ترکیه با اشاره به نگرانی زیاد نسبت به سلامتی پدرش گفت: در حال حاضر تدابیری جهت ممانعت از ادامه چنین اقدامات "غیرقانونی"، در حال انجام است.
 
وی مقامات کنونی مصر را مسئول امنیت و سلامت پدرش دانست و گفت: آنچه در حال حاضر شاهد آنیم، تنها ادامه حبس اجباری پدرم در بازداشتگاه است و محاکمه محمد مرسی را در چهارم نوامبر گذشته "محاکمه‌ای باطل" دانست.
 
زهرا اشراقی، این بار روی جلد نشریه La Revue



کلید آشنا در آمریکا


پس از انتخابات 24 خرداد امسال، دیدن این کلید برای ایرانی‌ها معنا و مفهوم خاصی پیدا کرده است، اما ‌از این کلید پیشتر نیز به عنوان نماد در چهارگوشه جهان استفاده شده و می‌شود. یکی از این کلیدداران و کلید بازان " دیل بیتی" سرباز آمریکایی بازگشته از جنگ عراق است که پاهای خود را در انفجار مین‌های کنار جاده‌ای در عراق از دست داده است.

به گزارش ایسنا، وی دیروز از سوی شبکه سی ان ان به عنوان یک چهره از میان 10 قهرمان سال آمریکا انتخاب شده است. پس از بازگشت از جنگ عراق، مردم آمریکا در جریان یک کمپین حمایتی از بیتی، کمک کردند او خانه‌دار شود و پس از آن بیتی موسسه‌ای بنیان گذاشت که با جذب کمک‌های مردمی برای از جنگ برگشته‌های بی‌خانه، خانه می‌سازد.



او تاکنون از این راه چندین سرباز آمریکایی بازگشته از جنگ را که معلولیت‌هایی نیز داشته‌اند خانه‌دار کرده است و در مراسم تحویل خانه کلید‌هایی نمادین از خانه‌های ساخته شده به سبک و سیاقی که در عکس قابل مشاهده است تحویل صاحبان جدید خانه‌ها می‌دهد. بیتی فرد سمت راست عکس است.

باجناق مشایی در میان احمدی‌نژادها



جمهوریت/ عکسی کمتر دیده شده از شهید مدرس



کاروان اسکورت رئیس‌جمهور

جهان نوشت: این تصاویر کاروان اسکورت رئیس‌جمهور در سفر به مناطق زلزله‌زده دشتستان است:





خودکشی اینترنتی جوان آمریکایی

یک جوان آمریکایی در مقابل چشمان حیرت‌زده صدها کاربر اینترنتی که در سراسر جهان در پای کامپیوتر به تماشا نشسته بودند، خودش را به آتش کشید و شعله‌های سرکش از سر و رویش زبانه کشید. "استفان" جوان 20 ساله اهل شمال آمریکا و دانشجوی دانشگاه کانادا، در اقدامی جنون‌آمیز با مصرف قرص‌های روانگردان و مشروبات الکلی با تشویق‌ها و حمایت‌های 200 نفر از دوستان اینترنتی‌اش تصمیم به خودکشی گرفت و در برابر نگاه وحشتزده کاربران اینترنتی خودش را به آتش کشید تا نشان دهد یک قهرمان اینترنتی است!

به گزارش شبکه ایران، اما دوستانش در تماس با مرکز اورژانس و اطلاع به والدینش، مانع از مرگ حتمی‌اش شدند. با گزارش اقدام به خودکشی، مأموران امداد و نجات و اورژانس بلافاصله به محل مورد نظر رسیدند و جوان مجنون را که در شعله‌های آتش گرفتار شده‌ بود، نجات دادند. وی بلافاصله به بیمارستان انتقال داده شد و تحت مراقبت‌های پزشکان قرار گرفت. هنوز علت اصلی این اقدام جنون‌آمیز پسر جوان مشخص نشده است، اما طبق شواهد و مدارک موجود، استفان پیش از اقدام به خودکشی در شرایط کاملاً غیر عادی به سر می‌برد، تحقیقات مأموران پلیس در خصوص علل این اقدام جنون‌آمیز همچنان ادامه دارد.





همسر دکتر شریعتی، دیروز و امروز



مجوز استفاده و نگهداری از رادیو!

شفاف نوشت: تصویری قدیمی و جالب از یک برگ مجوز استفاده و نگهداری از رادیو، مربوط به دوره‌ای از حکومت پهلوی که محدودیت‌های زیادی برای استفاده از دستگاه رادیو بود.



یک لیست دیدنی‌از ثروتمندترین رهبران جهان

پایگاه اینترنتی هافینگتون پست فهرستی از 20 تن از ثروتمندترین رهبران جهان را که در حال حاضر در قدرت هستند، منتشر کرده است.

به گزارش صراط، این فهرست شامل ترکیبی از پادشاهان، روسای‌جمهور و ملکه‌ها و سلطان‌ها می‌شود. اغلب افراد این فهرست مرد هستند؛ همان‌طور که اکثریت رهبران جهان را نیز مردان تشکیل می‌دهند. از نظر منطقه‌ای نیز وزنه به طرف خاورمیانه سنگین‌تر است و هفت تن از این رهبران متعلق به خاورمیانه هستند.

- ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه: 40 میلیارد دلار ثروت و سرانه تولید ناخالص داخلی 14 هزار دلار.

- بهومیبول آدولیادج، پادشاه تایلند: 30 میلیارد دلار ثروت و سرانه تولید ناخالص داخلی 4400 دلار.

- حسن البلقیه، سلطان کشور برونئی: 20 میلیارد دلار ثروت و سرانه تولید ناخالص داخلی 41 هزار دلار.

- عبدالله بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان: 18 میلیارد دلار ثروت و سرانه تولید ناخالص داخلی 21 هزار دلار.

- خلیفه بن زاید آل نهیان، امیر امارات متحده عربی: 15 میلیارد دلار ثروت و سرانه تولید ناخالص داخلی 40 هزار دلار.

- محمد بن راشد المکتوم، حاکم دبی: 14 میلیارد دلار ثروت و سرانه تولید ناخالص داخلی 16 هزار دلار.

- کیم جونگ اون، رهبر کره‌شمالی: پنج میلیارد دلار ثروت و سرانه تولید ناخالص داخلی 1800 دلار.

- هانس-آدام دوم، شاهزاده لیختنشتاین: پنج میلیارد دلار ثروت و سرانه تولید ناخالص داخلی 135 هزار دلار.

- محمد ششم، پادشاه مراکش: 5 / 2 میلیارد دلار ثروت و سرانه تولید ناخالص داخلی 3000 دلار.

- سباستین پینه‌را، رئیس‌جمهوری شیلی: 5 / 2 میلیارد دلار ثروت و سرانه تولید ناخالص داخلی 15 هزار دلار.

- حمد بن خلیفه آل ثانی، امیر سابق قطر: دو میلیارد دلار ثروت و سرانه تولید ناخالص داخلی 90 هزار دلار.

- سونیا گاندی، رهبر حزب کنگره ملی هند: دو میلیارد دلار ثروت و سرانه تولید ناخالص داخلی 1500 دلار.

- آلبرت دوم، شاهزاد موناکو: یک میلیارد دلار ثروت و سرانه تولید ناخالص داخلی 163 هزار دلار.

- سلطان قابوس، پادشاه عمان: 700 میلیون دلار ثروت و سرانه تولید ناخالص داخلی 23 هزار و 700 دلار.

- تئودورو اوبیانگ انگوئما امباسوگو، رئیس‌جمهوری گینه استوایی: 600 میلیون دلار ثروت و سرانه تولید ناخالص داخلی 24 هزار دلار.

- بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه: 550 میلیون دلار ثروت و سرانه تولید ناخالص داخلی 3000 دلار.

- الهام علی‌اف، رئیس‌جمهوری آذربایجان: 500 میلیون دلار ثروت و سرانه تولید ناخالص داخلی 7000 دلار.

- الیزابت دوم، ملکه انگلیس: 400 میلیون تا 500 میلیون دلار ثروت و سرانه تولید ناخالص داخلی 38 هزار دلار.

- شیخ صباح الاحمد الجابر الصباح، امیر کویت: 400 میلیون دلار ثروت و سرانه تولید ناخالص داخلی 56 هزار دلار.

- امسواتی سوم، پادشاه سوازیلند: 100 میلیون دلار ثروت و سرانه تولید ناخالص داخلی 3000 دلار.

استقبال بانـوی قزاق از خاتمی رییس‌جمهـور


خرداد نوشت، این تصویر متعلق به سفر سید محمد خاتمی در زمان ریاست‌جمهوری، به قزاقستان است.


انتهای پیام/
برچسب ها: سیاسی ، باشگاه ، خبرنگاران ، رئیس جمهور ، احمدی نژاد ، رحیم مشایی ، بنیاد شهید ، دانشگاه ، ایرانیان ، جام شیردال ، روزنامه ، آمریکایی ، لس آنجلس ، تایمز ، دولت اعتدال ، دیپلماتیک ، باراک اوباما ، کاخ سفید ، حسن روحانی ، هیات ایرانی ، سازمان ملل ، شیخ فتنه ، سوریه ، احمد الاسیر ، عین الحلوه ، النبک ، القلمون ، عبدالله عزام ، جبهه النصره ، داوود آبادی ، وبلاگ ، خاطرات جبهه ، روح الله ، حسینیان ، اسناد انقلاب ، هاشمی رفسنجانی ، محسن هاشمی ، رفع فیلتر ، سیاست خارجی ، جواد ظریف ، میثالویندز ، طه ابراهیم ، گروه ژاپنی ، ولادیمیر پوتین ، روسیه ، پاپ فرانسیس ، رهبر کاتولیک ، مسکوفسکی ، واتیکان ، گروه راک ، پوسی رایوت ، الیزابت دوم ، ملکه انگلستان ، ایتالیا ، آنگلا مرکل ، جان کری ، دیمتری آبراموف ، اندره مالگین ، وبلاگ نویس ، محسن میردامادی ، دبیر کل ، حزب مشارکت ، سین کیانگ ، چین ، جواهرات ، مفقود شده ، فواز ادریس ، اعراب یمنی ، خلیج تایمز ، هارولد واکر ، سفیر انگلیس ، مایکل کلارک ، خالد بن نهیان ، المیادین ، توافقنامه ژنو ، صهیونیست ، اورانیوم ، جزایر سه گانه ، ایرانی ، خلیج فارس ، شبکه لبنانی ، تخت جمشید ، قاجار ، سعودی ، عکاظ الیوم ، حمیده آرمیده ، عبدالرضا داوری ، روزنامه شهروند ، خانه سینما ، اصلاح طلبان ، پایگاه آمریکا ، کابل ، ساحل غزه ، اوکراین ، جشن شکرگزاری ، من و تو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار