گزيده‌اي از اخبار فضاي مجازي در سال 92؛

اظهارات منتشرنشده خاتمی درباره فتنه 88/ محتوای جلسات اخیر محفلی احمدی‌نژاد/ مدیران احمدی‌نژاد که در دولت روحانی پست گرفته‌اند

اظهارات منتشرنشده خاتمی درباره فتنه 88، آغاز فعالیت تجاری "بابک زنجانی" با فروش پوست گوسفند، محتوای جلسات اخیر محفلی احمدی‌نژاد، کشمکش اردوغان با فوتبالیست مشهور ترکیه، نتانیاهو از بیم جاسوسی با اشاره حرف می‌زند، هشدار به روزنامه‌هایی که از مرتضوی پول گرفتند، مدیران احمدی‌نژاد که در دولت روحانی پست گرفته‌اند، دیدار ظریف با "صدام"، خانواده‌ای که یک میلیون تومان یارانه می‌گیرد، پیشنهاد ازدواج وزیر سابق فرانسه به "مسی" و ... از جمله اخبار جذاب بسته خبري از 28 آذر تا 9 دی سال 92 است.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران؛ هر روز شاهد توليد حجم گسترده‌اي از اخبار و گزارشات مختلف و متنوع در خبرگزاري‌ها و پايگاه‌هاي خبري هستيم كه رصد تمام اين اخبار براي مخاطبان در گرو صرف وقت بالايي است و البته از حوصله آنها نيز خارج؛ براي تسهيل در مرور اين اخبار، تلاش داريم گزيده‌اي از اخبار سياسي سال 92 را در قالب يك بسته خبري در اختيار مخاطبان قرار دهيم.

آتشنشانان فعال افغان در جلال‌آباد


ایرنا منتشر کرد، سخنرانی پاپ در واتیکان



احمدی‌نژاد و مشایی در دفترکار جدید

يكي از سايت‌هاي حامي احمدي‌نژاد، با انتشار عكس‌هايي جديد از وی و مشايي در دفتر جديدشان نوشته است، كه او و اسفنديار مشايي در ساختمان جديد دفتر خود مستقر شدند. در زير اين عكس‌ها كامنت‌هايي حمايتي از كاربران اين سايت هم منتشر شده كه در يكي از آن‌ها فرد كامنت‌گذار مدعي شده با پول يارانه‌هايي كه رييس‌جمهور سابق پرداخت كرده صاحب مسكن شده است! در اين كامنت آمده است: "درود بر رئیس‌جمهور عزیز دل‌ها من از وقتی که این تصاویر رو دیدم احساس کردم که خیلی دل تنگ شما هستم دوست دارم حرف دلم رو، رو در رو به شما عزیز ایران بزنم.



به گزارش بهار، این شخص در ادامه افزود که دکتر جان من یک جوان 26 ساله هستم که از 15 سالگی کارگری کردم و در کارخانه‌هاي مختلف کار کردم و از نزدیک ظلم اقشار ثروتمند رو به کارگران و زیر دستان دیدم با دیدن شما تصمیم به درس خواندن گرفتم. به صورت شبانه درس خواندم. از کارگری به کارمندی رسیدم در طول ریاست‌جمهوری شما خانه‌دار شدم با کمک یارانه. می‌خوام به شما بگم که ای عزیز دل من تا زمانی که زنده هستم خون در بدن دارم حاضرم نوکری شما رو بکنم و در راه شما جانی ناقابل دارم فدا بکنم. یا علی مدد .... از قم"




متن عارف در زادروز تولدش

جمعی از جوانان و فعالان دانشجویی هم زمان با زادروز تولد دکتر محمدرضا عارف-27 آذر- با حضور در دفتر رئیس بنیاد امید ایرانیان، سالروز تولدش را به وی تبریک گفتند.

به گزارش مشرق، محمدرضا عارف با قدردانی از ابراز لطف این جوانان با نگارش متنی کوتاه از آنها سپاسگزاری کرد. متن این یادداشت به این شرح است: از جوانان عزیز و آینده‌سازان کشورمان مرا شرمنده لطف و محبت بی‌پایان خود کردند.

من که سرمایه و دست‌آوردهای خود را مرهون نقد، راهنمایی و انگیزه بالا همراه با نشاط و امید آنان می‌دانم، از خدای بزرگ می‌خواهم که به این بنده ناچیز توفیق دهد که بتوانم افتخار همراهی جوانان ارجمند کشورمان را برای پیمودن راهی که تعالی و پیشرفت کشور را در بر خواهد داشت و امید را همراه با نشاط برای جامعه تقویت خواهد کرد و جامعه‌ای الگو ارائه خواهد نمود، نصیبم کند. به هیچ‌‌وجه خود را شایسته و لایق این محبت‌ها نمی‌دانم ولی چاره‌ای جز تعظیم و تسلیم در مقابل بزرگی شما امیدهای آینده مان ندارم.

نواندیش/ دکتر چمران پیش از سفر به آمریکا



امدادرسانی به سیل‌زدگان غزه‌ای




عصرایران منتشر کرد، ادامه تظاهرات و سنگربندی طرفداران پیوستن اوکراین به اتحادیه اروپا در شهر کی‌یف





لحظه ترور شهید مفتح





عکس یادگاری روحانی باخانواده شهید مفتح



کشمکش اردوغان با فوتبالیست مشهور ترکیه

"رجب طیب اردوغان" نخست‌وزیر ترکیه از "هاکان شوکور" فوتبالیست مشهور و نماینده مجلس ترکیه خواست پس از استعفایش از حزب عدالت و توسعه که اردوغان ریاست آن را بر عهده دارد، از سمتش در مجلس نیز استعفا دهد.

به گزارش شبکه العالم به نقل از روزنامه العرب چاپ لندن، ناظران گفتند: اردوغان برای خود دردسر درست کرده است، چون این فوتبالیست از مریدان "فتح‌الله گولن" روحانی ترک مقیم آمریکاست که دارای محبوبیت زیادی بوده و به اردوغان امکان داد سه دوره در انتخابات پیروز شود و به نوشته این منابع، خطر واقعی تهدیدکننده بقای اردوغان در قدرت پس از تلاش وی برای تغییر قانون اساسی به منظور نامزدکردن خود جهت دور چهارم نخست وزیری بروز یافته است.
 
به گزارش جام، به گفته ناظران، تلاش اردوغان برای محدودسازی آزادی‌های شخصی در ترکیه به ویژه ممنوعیت اختلاط دختر و پسر در مدارس عامل اصلی اختلاف وی با کولن است. شوکور بازیکن تیم فوتبال گالاتاسرای و مربی سابق تیم ملی قوتبال ترکیه بوده است. به نوشته العرب، سیاست‌های اردوغان که به انحلال مدارس خصوصی وابسته به حرکت گولن منجر می‌شود، باعث خشم این حرکت شده که اعضایش دارای مناصب بالا در نهادهایی مانند پلیس و قوه قضاییه هستند.
 
کتابی که خانواده‌های قربانیان رژیم نازی آماده پذیرش آن نیستند

ایالت باواریا (بایرن) در جنوب آلمان تصمیم قبلی خود برای تجدید چاپ کتاب هیتلر، "نبرد من" را لغو کرد. قرار بود این کتاب همراه با یک نقد پژوهشی برای اولین‌بار پس از سقوط رژیم نازی و مرگ "آدولف هیتلر" در آلمان چاپ شود ولی به نظر می‌رسد که حدود یک سال قبل از موعد انتشار مقامات این ایالت به این نتیجه رسیده‌اند که افکار عمومی آلمان و به خصوص خانواده‌های قربانیان رژیم نازی هنوز هم آمادگی پذیرش آن را ندارند.

به گزارش جام، در روزهای پایانی جنگ جهانی دوم و خودکشی هیتلر تمام دارایی‌های وی از جمله حقوق معنوی آثارش به ایالت باواریا تعلق گرفت. طبق قوانین ایالتی و با تایید دولت فدرال آلمان، باز نشر این کتاب به مدت ۷۰ سال ممنوع اعلام شد. این مهلت در اوایل سال ۲۰۱۵ به پایان می‌رسد.



با وجودیکه کتاب هیتلر در بسیاری از کشورهای جهان شامل چنین محدودیت‌هایی نیست و ترجمه آن به بسیاری از زبان‌ها اکنون روی شبکه اینترنت نیز قابل دسترسی است، آلمان همواره محدودیت‌های سختگیرانه‌ای را در مورد آن اعمال کرده است.

آدولف هیتلر در سال‌های ۱۹۲۳ و ۱۹۲۴ در مدتی که به خاطر اقدام غیرقانونی برای تصرف قدرت در ایالت باواریا زندانی شده بود، کتاب "نبرد من" را نوشت. اولین نسخه از جلد اول آن در سال ۱۹۲۵ و مجلد کامل آن اولین بار در سال ۱۹۲۶ چاپ شد. گفته می‌شود که عنوان آن به پیشنهاد ناشر کتاب انتخاب شده است. این کتاب در سال‌های اول انتشار موفقیت چندانی نداشت ولی از سال ۱۹۳۳ و کسب قدرت توسط هیتلر و حزب نازی به شدت معروف شد و درآمد فراوانی داشت. مضمون اصلی ایده‌هایی که در این کتاب مطرح می‌شود نفرت و ترویج خشونت و نقشه تصرف کشورهای اروپای شرقی توسط آلمان است.

کاریکاتوری از رهبر جوان کره شمالی

به گزارش شبکه ایران، در این کاریکاتور، رهبر کره شمالی در حالیکه تصویر " مرد سال " را در دست دارد، به اطرافیانش می‌گوید: چرا او؟



بازدید آیت‌الله خامنه‌ای از روزنامه اطلاعات

اعتدال نوشت: آیت‌الله خامنه‌ای در روز ۲۰ آذرماه ۱۳۶۳ از روزنامه اطلاعات بازدید کردند. ایشان در این بازدید که سید محمود دعایی، مدیرمسئول روزنامه اطلاعات نیز همراهی‌شان می‌کردند، فرمودند: "روزنامه دستگاهی است که برای همگان وصول به فرهنگ روز و آن چیزی را که برای امروز لازم است و امروز باید دانست، آسان و تسریع می‌کند...

مطبوعات باید نقش انقلاب حقیقی فرهنگی را با‌‌ همان معنای واقعی کلمه با قوی‌ترین وجهی ایفا کنند؛ انقلاب فرهنگی یعنی فرهنگ حاکم و شایع در جامعۀ ما باید کاملاً دگرگون شود و معنای انقلاب نیز همین است".



تشکیل تیپ پادشاهی انگلیس در سوریه

شبکه اسکای نیوز فاش کرد تروریست‌های انگلیسی زیادی در سوریه تحت لوای یک تیپ جدید درحال جنگیدن هستند. این شبکه اظهار داشت ویدئوهایی به دستش رسیده که ثابت می‌کند دستگاه‌های امنیتی انگلیس تعداد به اصطلاح جهادی‌های انگلیسی در سوریه را کمتر از تعداد واقعی تخمین زده است و بسیاری از این تروریست‌ها در چارچوب لشکری به نام لشکر پادشاهی انگلیس می‌جنگند که وجود آن تاکنون فاش نشده بود.

به گزارش نماینده، تروریست‌های انگلیسی که مصاحبه‌های صریحی با آنان انجام شده خواستار افشا نشدن هویتشان بودند تا خانواده‌هایشان در انگلیس از گزند در امان بمانند. این افراد فاش کردند صدها جوان انگلیسی در جنگ علیه دولت بشار اسد مشارکت دارند و هر ماه دست کم چهار تن از آنها کشته می‌شوند.

اسکای نیوز خاطرنشان کرد، تروریست‌ها تاکید می‌کنند که انگلیس هنوز بزرگ‌ترین منبع جمع‌آوری کمک برای تروریست‌های سوریه است و در این زمینه از عربستان و قطر و امارات سبقت گرفته است.
تروریست‌های انگلیسی اصرار دارند که وابسته به القاعده نیستند و قصد حمله به نقاط مهم انگلیس یا به راه انداختن جنگ در خاک آن کشور را ندارند.

یک منبع از وزارت خارجه بریتانیا نیز به اسکای نیوز گفت سوریه مقصد شماره یک همه جهادی‌های دنیا شده و هزاران جنگجوی خارجی از جمله تعداد قابل توجهی از اروپایی‌ها برای کسب تجربه جنگ و برقراری تماس با گروه‌های تندرو در سوریه به سر می‌برند. بعضی از مردم که از انگلیس به سوریه سفر می‌کنند هنگام بازگشت به کشورشان یک تهدید امنیتی به شمار می‌آیند و گروه‌های وابسته به القاعده مانند داعش و جبهه النصره که در مناطق وسیعی خارج از سیطره دولت دمشق به اقدامات مسلحانه دست می‌زنند، موجب نگرانی هستند.

"الکسا" اعراب را رسوا کرد!

"رشاد ابو شاور" نویسنده و روزنامه‌نگار عرب تأکید کرد، "الکسا" نام موج سرمایی است که کشورهای عربی را فرا گرفته و آن‌ها را رسوا کرده است. به گزارش شبکه العالم، نخست از کشورهای ثروتمند (عربی) شروع می‌کنیم .. سیل خیابان‌های شهر ریاض را در برگرفته که البته این موضوع جدیدی نیست و قبلا نیز اینگونه حوادث صورت گرفته و ما را شوکه کرده است؛ این درحالی است که عربستان کشور فقیری نیست و درآمد نفتی آن به میلیاردها دلار می‌رسد .. پس چرا خیابان‌های این کشور در آب غرق می‌شود ؟!
 
وی افزود: زیرساختها دلیل این مسأله است .. این شهر فاضلاب ندارد و نمی‌تواند آب‌های جاری شده در خیابان‌ها را هدایت کند .. این امر به معنای آن است که مؤسسه‌ها و نهادها هیچ نقشی ندارند، هیچگونه بازخواستی نیست و از اشتباهات گذشته درس گرفته نمی‌شود.

به گزارش جام، ابوشاور خاطرنشان کرد: اگر خیابانهای غزه غرق در آب می‌شود این امر غافلگیر کننده نیست، زیرا غزه نه نفت دارد و نه میلیاردها دلار سرمایه و بسیاری از زیرساخت‌های آن که همان تونل‌ها هستند در دوران مرسی تخریب شد. کشورهای عربی منطقه این صفتها را دارند: فساد، سوء مدیریت، نبود آموزش است. ابوشاور با اشاره به اوضاع بسیار بد آوارگان سوری اظهار داشت: الکسا کسانی را که خود را نگران آوارگان سوری نشان می‌دادند رسوا کرد؛ آن‌هایی که دختران کم سن و سال آواره سوری را برای لذت خود و به بهانه حمایت از این دختران مورد سوءاستفاده قرار داده و پس از استفاده فورا دور انداختند.

ابوشاور تاکید کرد: اوضاع تأسف‌بار اعراب بر هیچ‌کس پوشیده نیست ولی الکسا آن‌ها را نزد دیگران رسوا کرد.

دعوت هیات اروپایی ازسوی پارلمان ایران بوده است

هیات پارلمانی اروپا پس از مدت‌ها بالاخره به شکل رسمی از ایران بازدید کرد.همین چند ماه پیش بود که "هانس اسبودا"، رییس فراکسیون سوسیال- دموکرات‌های پارلمان اروپا به ایران آمد و با مقام‌های ایرانی دیدار کرد. البته دیدار آن هیات غیررسمی بود و به این ترتیب این نخستین‌بار است که نمایندگانی از هیات پارلمانی اروپا در قالب دعوت رسمی از سوی "بهارستان" به ایران آمده‌اند. "ژوزف ویدنهولز" اتریشی از اعضای هیات پارلمانی اروپا در گفت وگو با "شرق" از محورهایی می‌گوید که در این سفر با مقام‌های ایرانی، مورد مذاکره قرار گرفته است.

ویدنهولز با اشاره به اینکه در تمام سال‌های گذشته، نه تنها شش سال، که در سه دهه اخیر ارتباط ضعیفی میان ایران و غرب وجود داشته و گاهی مسایل به غرب بازمی‌گشته و گاهی به ایران اظهار داشت: اما خیلی خوشحالیم که بعد از مدت‌ها نبود ارتباط و تبادل‌نظر، حالا ما به ایران آمده‌ایم. حضور هیات رسمی پارلمان اروپا در ایران می‌تواند نویدبخش سفرها و روابط بعدی باشد.

عضو اتریشی هیات پارلمانی با تاکید بر اینکه این دعوت از سوی پارلمان ایران صورت گرفته است، گفت: برای شکل‌گیری همین سطح از روابط تلاش‌های زیادی صورت گرفته، سفر هیات پارلمانی اروپا یک سفر عادی به کشورهای مختلف است، اما خب در ایران به دلیل روابط مساله‌دار این سال‌ها، این شکل از سفرها امکان‌پذیر نبوده است. اما خب در مورد ایران، بعد از سا‌ل‌ها اتفاق افتاده و اقدام موثری است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه حاشیه‌های اصلی مربوط به دیدار هیات شما با نسرین ستوده و جعفر پناهی است و در حال حاضر برخی نمایندگان در مجلس معترضند و معتقدند این دیدارها قانونی نبوده است، بیان داشت: منظورتان از قانونی بودن این دیدارها چیست، ما می‌توانستیم با آن‌ها دیدار کنیم و دیدار کردیم. نسرین ستوده و جعفر پناهی برنده جایزه "ساخاروف" اتحادیه اروپا بوده‌اند؛ همان جایزه‌ا‌‌ی که امسال به "ملاله" از پاکستان رسید.

عضو اتریشی هیات پارلمانی در پاسخ به این سوال که تصویرتان از ایران همان است که پیش از سفر در ذهن داشتید، تصریح کرد: خب من بر اساس روابط دوستی با ایرانی‌ها، تا حدودی تصویر روشنی از شرایط ایران داشتم. من اهل اتریش هستم و باید بگویم که در مدت سکونت در ایران، احساس می‌کردم که در خانه‌ام هستم. اینجا مانند اتریش منطقه‌ای کوهستانی است که همه‌جا منظره کوه‌ها دیده می‌شود. باید برای "اسکی"، سفر دیگری به ایران داشته باشم و آشنایی بیشتر با مردم و فرهنگ ایرانیان.

هاآرتص: موساد به ماندلا آموزش نظامی داده‌ بود

روزنامه اسرائیلی هاآرتص با استناد به اسناد اطلاعاتی اسرائیل مدعی است، نلسون ماندلا، رهبر فقید آفریقای جنوبی در سال ۱۹۶۲ در پایگاهی در اتیوپی توسط ماموران موساد آموزش خرابکاری و کار با اسلحه دیده بود.
 
به گزارش ایسنا، به گزارش "اشپیگل آن‌لاین" روزنامه اسرائیلی به سند تاکنون ناشناخته‌ای از آرشیو اسرائیل استناد کرده که مهر طبقه‌بندی "فوق محرمانه" دارد. سند یاد شده نامه‌ای از سازمان موساد به وزارت دفاع اسرائیل با تاریخ ۱۱ اکتبر ۱۹۶۲ است که بر اساس آن ماندلا چند ماه پیش‌تر با نام مستعار "میخک سیاه" وارد اتیوپی شده بود. به نوشته‌ هاآرتص از این سند چنین برمی‌آید که ماموران موساد تلاش کرده‌اند "نظر مساعد نلسون ماندلا را به جنبش صهیونیسم تقویت کنند."
 
روزنامه اسرائیلی می‌افزاید، رهبر جنبش ضد آپارتاید آفریقای جنوبی، در آن زمان به روش‌های مبارزات زیرزمینی شبه‌نظامیان گروه "هاگانا" علاقه نشان می‌داده است. این گروه یکی از تشکل‌های یهودی با گرایش صهیونیستی بود که برای مبارزه علیه نیروهای انگلیسی و اعراب فلسطینی ۱۹۲۰ تشکیل و با اعلام "استقلال اسرائیل" در سال ۱۹۴۸ منحل شد.  ماندلا ۱۹۶۲ مخفیانه از کشور خارج شد و به چند کشور آفریقایی سفر کرد. به نوشته‌ هاآرتص هدف او از این سفرها جمع‌آوری کمک‌های مالی و تجهیزات نظامی برای رویارویی با رژیم نژادپرست آفریقای جنوبی بود. چنان‌که روزنامه اسرائیلی نوشته در جریان همین سفرها بود که ماندلا چند ماهی در یک پایگاه نظامی در اتیوپی توسط ماموران موساد آموزش دید.


نتانیاهو از بیم جاسوسی با اشاره حرف می‌زند!

تلویزیون اسرائیل در واکنش به انتشار اخباری در رابطه با جاسوسی آمریکا و انگلیس از نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی، مدعی شد نتانیاهو در دفتر کارش هیچ رایانه‌ای ندارد و از بیم جاسوسی برخی اوقات از ایما و اشاره استفاده می‌کند. تلویزیون اسرائیل گزارشی پخش کرده است از اقدامات امنیتی که "بنیامین نتانیاهو" نخست‌وزیر این رژیم از بیم جاسوسی توسط سرویس‌های اطلاعاتی خارجی، انجام می‌دهد.

به گزارش فارس، دیروز بخش تازه‌ای از اسناد "ادوارد اسنودن" افشاگر آمریکایی منتشر شد. این اسناد نشان می‌دهد سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا و بریتانیا ایمیل‌های "ایهود اولمرت" نخست‌وزیر سابق و "ایهود باراک" وزیر جنگ سابق رژیم‌صهیونیستی را رصد و شنود کرده‌اند. کانال 2 تلویزیون اسرائیل در برنامه‌ای که شب گذشته پخش کرد، گزارش داده که نتانیاهو در دفتر کار خود هیچ رایانه‌ای ندارد و ایمیلی هم ارسال نمی‌کند. بنا بر این گزارش، نتانیاهو خط تلفن شخصی‌ای نیز در دفتر کار خود ندارد و وی به جای استفاده از کلمات، از ایما و اشاره استفاده می‌کند تا بلکه از جاسوسی سرویس‌های اطلاعاتی خارجی جلوگیری کند.

نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی برای آنکه اطمینان یابد به هیچ‌وجه مورد جاسوسی قرار نمی‌گیرد، بحث‌های بسیار حساس خود را در دفاتر موساد انجام می‌دهد و دستیاران نتانیاهو هم به تلویزیون اسرائیل گفته‌اند، او برخی اوقات برای اشاره به موضوعات خاص، از زبان رمز و کد استفاده می‌کند و حتی اگر طرف مقابل معنی این کدها را نفهمد، او حاضر به بیان معانی آن‌ها نمی‌شود.

چرا نماینده ایران دیر به مراسم ماندلا رسید؟

اخذ مجوز پرواز از 11 کشور و سه بار سوختگیری در مسیر کیپ‌تاون باعث شد فرستاده ایران در مهلت مقرر به این مراسم نرسد و تصویری هم از وی مخابره نشود.

به گزارش مشرق، برای شرکت در مراسم تدفین ماندلا، ابتدا قرار بود آقای روحانی شرکت کند که به دلیل تراکم کاری، قرعه به نام ظریف و سپس جهانگیری افتاد اما در نهایت محمد شریعتمداری با یک هواپیمای فالکون عازم آفریقای جنوبی شد.

ورود اعضای القاعده به ایران برای ترور سردار "قاسم سلیمانی"

اطلاعات بیان می‌کند که این عملیات به صورت انفجار و بمب‌گذاری انجام خواهد شد.

یک پایگاه خبری سوری با عنوان "تحت المهجر" امروز خبر داد که یکی از دستگاه‌های اطلاعاتی سوریه که همکاری نزدیک به جمهوری اسلامی دارد، اطلاعات جدیدی به دست آورده که نشان از تلاش القاعده برای انجام عملیات خرابکارانه در ایران و ترور سردار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس ایران، دارد.



به گزارش جام، بنا بر این گزارش، "ابوبکر البغدادی" یکی از سر کرده‌های القاعده دستور انجام این عملیلات را صادر کرده است. براساس این اطلاعات، دو تن از اعضای القاعده که یکی یمنی و دیگری مغربی هستند برای انجام این عملیات به ایران فرستاده شده‌اند و برای آن‌ها مدارک شناسایی ایرانی نیز تهیه شده است.

دو عكس متفاوت از روحاني





ملاقات هر روز ظریف از مادرش
    
خانم "عفت کاشانی" مادر دکتر محمدجواد ظریف وزیر خارجه به دلیل کهولت سن و عارضه تنفسی از چندی پیش در یکی از بیمارستان‌های تهران بستری شده است. به گزارش ندای انقلاب، دکتر ظریف هر روز به عیادت مادر خود می رود.

تعداد زائران اربعین در عراق چقدر است؟

وزارت كشور عراق از ورود بيش از يك ميليون و ۳۰۰ هزار زائر از گذرگاه‌هاي مرزي مختلف به اين كشور خبر داد.

به گزارش جهان به نقل از العالم، سرتيپ "سعد معن" سخنگوي وزارت كشور عراق تأکید کرد: اداره گذرگاه‌هاي مرزي و بخش‌هاي تابع آن به ارايه تسهيلات براي ورود زائران به خاك عراق براي شركت در مراسم گراميداشت اربعين حسيني (ع) ادامه مي‌دهند.۶۶۰ هزار نفز از گذرگاه زرباطيه، ۴۵ هزار زائر از گذرگاه الشيب، ۴۲ هزار زائر از گذرگاه شلمچه،۴۱ هزار زائر از گذرگاه سفوان و ۵۵۰ هزار زائر از طريق فرودگاه نجف اشرف وارد عراق شده‌اند.

با وجود تشدید تدابیر امنیتی در عراق در آستانه اربعین حسینی، طی روزهای اخیر در جریان حملات تروریستی ده‌ها‌ تن از زائران در مسیر کربلا به شهادت رسیده‌اند.

عددهای اعلامي توسط محجوب دروغ و با سوءنیت است/ بي‌صبرانه منتظر صحن علني دادگاه هستم

مديرعامل سابق تامين اجتماعي اتهامات متعدد در پرونده تحقيق و تفحص موجب شده است که در اين ‎روز‎ها به ‎دنبال تبرئه و دفاع از خود باشد و به‎دليل پست قضايي که در کارنامه خود دارد، هميشه چند محافظ همراه دارد. چندين و چندبار مکان مصاحبه را عوض کرده و حالا در ساختماني خالي از سکنه، حوالي خيابان آزادي ميزبان ماست.

به گزارش جهان به نقل از پنجره، نسبت به فلش دوربين‎ها حساس است و تمرکزش را از دست مي‎دهد. قانون را خوب مي‌داند و همين سبب شده است در بسياري از مسائل تحقيق و تفحص از نظر قانوني بيگناه تلقي شود. خيلي برايش زمان مهم نيست. آنچه مهم است دفاع کامل از خود است؛ پس دور از انتظار نيست که مصاحبه با وي پنج ساعت طول بکشد. سابقه فيلمبرداري از فاضل لاريجاني را نيز در کارنامه دارد و همين امر سبب ميشود ناخودآگاهمان در ميانه مصاحبه به‎دنبال دوربين جاسازي شده و ميکروفون بگردد!

مرتضوی با اشاره به اینکه با اين‎که حکم را سياسي و غيرحقوقي و غلط مي‎دانستم، اظهار داشت: پس از اعلام قطعيت حکم توسط ديوان عدالت اداري به دولت اعلام کردم که از فردا به‎عنوان مديرعامل به تأمين اجتماعي نمي‎روم و وقتي به پاستور رسيدم احمدي‌نژاد خيلي گرم استقبال کرد و گفت که شما اصلا نگران نباشيد، من فردا از شما دفاع ميکنم، شما به‎جاي آمدن به اين‎جا بايد مي‌رفتيد سرکارتان و وقت خود را براي اين کار‎ها هدر نمي‌داديد.

مديرعامل سابق تامين اجتماعي افزود: ديدم آقاي احمدي‎نژاد اصلا در فضاي استعفاي من نيست. نامه را به ايشان نشان دادم و توضيح دادم که آقاي حداد گفته‎اند مصلحت نظام است که کناره‎گيري کنم. آقاي احمدي‎نژاد گفتند من فرد دوم مملکت هستم، مصالح نظام را من بهتر مي‎دانم يا نمايندگان تهران؟ الان لازم است که شما براي خدمت به بيمه‎شدگان تأمين اجتماعي آستين بالا بزنيد و شبانه‌روز کار کنيد،‎ من هم حمايت مي‎کنم. شما در اين سنگر خدمت کنيد. اگر امروز بر سر شما کوتاه بياييم اين‎ها فردا در رابطه با افراد ديگر مدعي مي‎شوند.

وی با اشاره به نحوه آشنایی با بابک زنجاني گفت: زنجانی از طرف دولت يا باند و گروه خاصي به من معرفي نشده بود. بنده يک دوست مذهبي و هيئتي داشتم که با من تماس گرفت و مدعي شد رفيقي دارد که قصد خريداري شرکت‎‎هاي تأمين اجتماعي را دارد. او گفت که زنجاني در خارج از کشور سرمايه‎‎هاي کلان و بانک خصوصي دارد که توانايي خريد اين شرکت‎ها را نيز دارد و به واسطه تحريم‎ها مجبور است سرمايه خود را به داخل کشور منتقل کند. بعد از اين معرفي، ملاقاتي با زنجاني انجام دادم كه پيشنهادهاي وي منطقي و خوب به‎نظر رسيد.

مرتضوی ادامه داد: بعد از اين ملاقات با مسئولين ذيربط در وزارت اطلاعات تماس گرفتم تا ادعاي بابک زنجاني را از طريق آن‎ها استعلام کنم. آن‎ها در تماس تلفني و جلسات حضوري در محل سازمان اعلام کردند که زنجاني براي انجام اين معامله مورد تأييد ماست و ارزي که از طريق اين قرارداد وارد کشور مي‌شود يک فرصت است که نبايد آن را از دست داد. البته مشورت من با بانک مرکزي هم منجر به همين نتيجه شد و آن‎ها هم موافق اين تفاهمنامه و انتقال ارز به کشور بودند.

دادستان سابق تهران با اشاره به اینکه موضوع غيرشمول اختصاص به سازمان تأمين اجتماعي ندارد و در همه وزارتخانه‎ها و سازمان‎ها اين موضوع هست، گفت: مثلا از رياست محترم مجلس در همين سال جاري شنيده‎ايم طبق قانون رقمي در حدود ۳۰ ميليارد تومان بودجه غيرشمول دارد که مي‎تواند به اشخاص حقيقي و حقوقي بنا به تشخيص خودشان بدهند. حتي آقاي باهنر در جلسه گفت که ماهي ۳۰۰ هزار تومان به نمايندگان مي‎دهيم که در حوزه انتخاباتي به آدم‎‎هاي محروم بدهند كه يک نفر از نمايندگان در همان جلسه تکذيب کرد که آقاي باهنر، اين را به ما نمي‎دهيد! چرا توقع ايجاد مي‎کنيد. پس معلوم است آن‎جا هم اين ابهامات وجود دارد.

مرتضویان با تاکید براینکه همه پرداختي‎‎هاي دوره يک و نيم ساله من مربوط به مجلس نهم است، تصریح کرد: عدد اعلامي توسط آقاي محجوب دروغ است و از روي سوءنيت به منظور ابهام‌آفريني عدد ۳۷ را ذکر كرده است. ما سه تا ليست کلي داريم. علت اين‎که اسامي را به آقاي محجوب ندادم اين بود که کارمند ايشان مطالبي را به من گفت و متوجه شدم ايشان مي‎خواهد رقباي خود را تخريب کند. آن‎ها پيشنهاد دادند در رابطه با يکي از نمايندگان، مدرکي به آن‎‎ها بدهم. بعد با من در حذف برخي از موارد همکاري کنند. احساس کردم که مي‎خواهند سوء‎استفاده کنند. الان شما مي‎بينيد مدارک و اسناد داخل سازمان تأمين اجتماعي روي ميز رسانه‎‎هاي ضد‎انقلاب خارج از کشور است و مانور تبليغاتي خودشان را مي‎دهند.

وی ادامه داد: مقصر آقاي محجوب است و او اين اسناد را غيرقانوني منتشر كرده و در اختيار ضد‎انقلاب قرار داده است. پس من حق داشتم و الان هم حق دارم نسبت به آن قسمت از اسنادي که فقط در اختيار خودم است ايشان را محرم ندانم و به او سندي ندهم. البته به دادگاه و مراجع ذيصلاح و امين در موقع خود ارائه مي‎کنم.

مديرعامل سابق تامين اجتماعي با اشاره به اینکه برادر خانم بنده کارمند پيماني سازمان تأمين اجتماعي بوده است، گفت: براي اين‎که بتوانيم اشراف بهتري به شرکت ايرانول داشته باشيم با درخواست انتقال ايشان از سوي شرکت ايرانول موافقت شد و مصوبه آن نيز هيچگونه خدشه و ايرادي ندارد. مگر آقاي روحاني برادر خودشان را به سمت بازرسي رياست‎جمهوري منصوب نكرده‌اند؟ مگر آقاي ربيعي نزديكان خود را در بخش‎‎هاي مختلف مديريتي وزارتخانه و تأمين اجتماعي منصوب نکرده‌اند؟ برادر خانم اينجانب در مصوبه هيئت مديره به شركت ايرانول به مدت يكسال مأمور به خدمت شده است.

مرتضویان با طرح این پرسش که چرا تحقيق و تفحص از دوره‎‎هاي گذشته نيمه کاره ر‎ها شد؟ بیان داشت: اگر دنبال منافع خود و ساخت و پاخت نبودند چرا در آن دوران هيچ گزارشي تنظيم نشد؟ چرا زونکن اسناد دوره مجلس ششم هيچ‎گاه مورد بررسي قرار نگرفت؟ من آن زونکن را ديدم که همه سران جبهه مشارکت مبالغ بسيار کلاني را دريافت کرده‎اند که پرداختي‎‎هاي ما در قبال آن هيچ است. الان شنيده‌ام هيچکس جرأت بررسي و انتشار اين زونکن را ندارد و آن را لاک و مهر کرده‌اند و خارج از مدارک سازمان در گاو صندق نگهداري مي‌کنند.

وی افزود: با ورود آقاي محجوب، زونکن مجلس ششم حکم هولوکاست را پيدا كرده است و کسي حق دخالت و ورود به آن را ندارد! شنيده‌ام كليد آن گاوصندوق را به آقاي وزير داده‌اند تا كسي در سازمان به اسناد دسترسي نداشته باشد. طرف امروز همه کاره رسانه‎اي دولت شده است مرا اتفاقي در مراسم تحليف ديد و گفت يادتان هست مرا بازداشت کرديد؟ و من هم گفتم يادم هست. تو هم يادت هست که چه خيانت‎‎هايي انجام دادي که بازداشت شدي؟!

مديرعامل سابق تامين اجتماعي در انتها خاطرنشان کرد: من بي‌صبرانه منتظر برگزاري دادگاه هستم و صحن علني دادگاه صحنه رسوايي اين گروه خواهد شد. من پشت پرده اين جريانات را به لطف الهي با ارائه اسناد و مدارك رسوا خواهم کرد.

هشدار به روزنامه‌هایی که از مرتضوی پول گرفتند

یک منبع آگاه در کمیته تحقیق و تفحص سازمان تامین اجتماعی به رسانه‌هایی که برای تطهیر سعید مرتضوی تلاش می‌کنند، هشدار داد.

به گزارش پیام نو، این منبع آگاه تاکید کرد: در صورت ادامه این روند، کمیته تحقیق و تفحص اسناد مربوط به مبالغ کلان دریافتی آنان از مرتضوی را منتشر می‌کند و آقای مرتضوی زمانی که رئیس سازمان تامین اجتماعی بودند، با پرداخت مبالغ کلان برخی رسانه‌ها را آلوده کرد. تخلفات آقای مرتضوی مسلم است و وی نه در مناظره که در دادگاه باید پاسخگو باشد.

جشن تولد محمدرضا عارف

جمعی از جوانان و فعالان دانشجویی هم زمان با زادروز تولد دکتر محمدرضا عارف-27 آذر- با حضور در دفتر رئیس بنیاد امید ایرانیان، سالروز تولدش را به وی تبریک گفتند.



واکنش‌ها به احترام یک خواننده زن به نصرالله

اظهارات فرزند یک خواننده افسانه‌ای لبنان که گفته مادرش به دبیرکل حزب‌الله احترام می‌گذاشت موجی از واکنش‌ها از جمله واکنش خود نصرالله را در پی داشته است. به گزارش دیلی‌استار، "زیاد رحبانی" آهنگ‌ساز و فرزند "فیروز" خواننده افسانه‌ای لبنان اظهار داشت که مادرش به سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله و مقاومت احترام می‌گذاشت.

به گزارش تسنیم، این اظهارات فرزند فیروز موجی از واکنش‌ها را در رسانه‌ها و وب‌سایت‌های اجتماعی در پی داشته است. بعضی‌ها در رسانه‌ها و فضای مجازی مدعی شده‌اند که فیروزه یک شخصیت ملی است نباید به صورت آشکار به گروه یا شخصیتی خاصی وابسته باشد و در همین حال بعضی‌ها نیز گفته‌اند، درست مثل هر لبنانی دیگر، فیروز در ابراز اندیشه‌ها و افکار خود آزاد بود.

ولید جنبلاط رهبر حزب‌ سوسیالیست ترقی‌خواه لبنان که از مخالفان حزب‌الله است روز جمعه به صورت آشکار اعلام کرد که علاقه و  احترام وی به فیروز تغییری نکرده است. در همین خصوص جنبلاط خاطرنشان کرد که فیروز بزرگتر از آن است که  مورد انتقاد قرار بگیرد.

"سیدحسن نصرالله" در سخنرانی روز جمعه خود به صورت غیرمستقیم به این اظهارات واکنش نشان داد. وی در سخنرانی خود گفت که لبنان شاهد دوره‌ای است که در آن ابراز عشق ممنوع شده است و ما به مرحله‌ای در این کشور رسیده‌ایم که ابراز علاقه یک نفر به یک نفر دیگر، می‌تواند منجر به نابودی این کشور شود، هیچ کس اجازه دوست داشتن ندارد.

اعتدال/ سوریه پس از هزار روز جنگ











اوج مظلومیت شیعه در بحرین

نیروهای امنیتی روز جمعه بحرین به بهانه پاک کردن شعارهای نوشته شده بر دیوارها، در میان عزاداران حسینی در منامه حضور یافته و از عبور آنان در مسیر همیشگی جلوگیری کردند.

به گزارش صراط، کاربران توییتر عکس‌هایی را از حضور نیروهای امنیتی در میان عزاداران مراسم امام حسین علیه السلام به اشتراک گذاشتند؛ این در حالی است که حضور آنان درچنین مناسبت‌هایی که معمولا از مشارکت در آن خودداری می‌کنند، بسیار بی‌سابقه است.



"یوسف المحافظه "مسئول دیده بان حقوق بشر بحرین گفت: وزارت کشور به بهانه شعارهای نوشته شده بر روی دیوار، از عبور عزاداران از مسیر همیشگی خود در منامه جلوگیری کرد، و هم چنین بالگردهایی نیزدر منطقه به پرواز درآمدند. نیروهای آل‌خلیفه در ایام محرم نیز علاوه بر شکستن پرچم و نمادهای عزاداران حسینی، بارها به هیأت‌های عزاداری حمله کرده و با شلیک گاز سمی آنان را متفرق کردند.

پشت پرده یک برکناری در زمان ریاست دانشجو بر دانشگاه آزاد

وقتی جاسبی برکنار شد و فرهاد دانشجو جایگزین آن شد، دانشگاه آزاد بیش از 600 میلیارد تومان دارایی نقدی داشت اما در اواخر مدیریت فرهاد دانشجو کار به جایی رسید که مدیریت این دانشگاه مجبور شد برای گذراندن امور جاری و روزمره، بخشی از زمین‌های متعلق به بیمارستان بوعلی، وابسته به دانشگاه آزاد را به شهرداری تهران واگذار کند تا با درآمد آن دانشگاه را اداره کند.

به گزارش پیام نو، مخالفت با تصمیم فرهاد دانشجو رئیس سابق دانشگاه آزاد، برای واگذاری زمین‌های بیمارستان بوعلی به شهرداری تهران و پر کردن خزانه خالی شده این دانشگاه به هر شکل ممکن، دلیل اصلی برکناری رئیس این بیمارستان بوده است، تا مدیریت وقت راحت تر به اهدافش برسد و بازخوانی دوران ریاست هر چند کوتاه فرهاد دانشجو بر دانشگاه آزاد اسلامی حکایت از اتفاق‌های عجیب و غریبی دارد.

عبدالله جاسبی رئیس اسبق دانشگاه آزاد درباره تحولات و اتفاقات اخیر این دانشگاه اعلام کرده است "روزه سکوت گرفته‌ام و این روزه را نمی‌شکنم." این در حالی است که اخبار و گزارش‌ها از فساد گسترده مدیریتی دانشگاه آزاد در زمان ریاست کوتاه مدت فرهاد دانشجو بر این دانشگاه  حکایت می‌کنند.

استراحت به سبک سربازهای چینی

صبحانه آنلاین نوشت: سربازان پس از تمرينات سخت، از سرماي شديد کنار هم خوابيده‌اند.



ژن‌ها، مسؤول دیدگاه سیاسی افراد!

پژوهش جدید محققان دانشگاه نبراسکا لینکلن نشان داده که باورهای سیاسی افراد در "دی‌ان‌ای" آنها قرار داشته و تا 56 درصد از باورهای فرد از ژن وی تأثیر می‌پذیرند. تجربیات شخصی، تربیت و دیگر تاثیرات اجتماعی به توضیح اختلاف باقیمانده در گرایش‌های جناحی چپ و راست افراد می‌پردازند.

به گزارش ایسنا، در این پژوهش، محققان به بررسی 682 دوقلوی میانسال پرداختند که همگی از یک پایگاه داده بزرگ موسوم به ثبت دوقلوهای مینه‌سوتا وارد این مطالعه شده بودند، نیمی از این دوقلوها، همسان بوده و همگی از ژن‌های مشابه برخوردار بودند. نیم دیگر این گروه غیرهمسان بوده و حدود 50 درصد اشتراک ژنی داشتند.

از این دوقلوها در مورد نگرش آنها درباره طیف وسیعی از مسائل سیاسی از جمله مساوات‌خواهی سوال شد. این پژوهش نشان داد که دیدگاه‌های سیاسی دوقلوهای همسان نسبت به دوقلوهای ناهمسان از شباهت بیشتری برخوردار بوده و اختلافات موجود نیز به دلیل تاثیرات ژنتیکی است.

محققان همچنین دریافتند که نیمی از تفاوت‌ها در مورد اعتقادات افراطی اقتدارگرا (48 درصد) ارثی بوده، در حالیکه 50 درصد دیدگاههای برابری‌طلبانه در ژنهای افراد رمزگذاری شده است و این پژوهش می‌تواند به ارائه بینشهایی در مورد چگونگی کاهش تنشهای سیاسی بپردازد. این پژوهش در مجله Political Psychology  منتشر شده است.

در آمریکا چه کسی هزینه مراسم عروسی را می‌پردازد؟

در صفحه فیس‌بوک فارسی وزارت امور خارجه آمریکا از مخاطبان سوال شده است که "در ایالات متحده، چه کسی هزینه مراسم عروسی را می‌پردازد؟" الف) داماد ب) خانواده داماد ج) عروس د) خانواده عروس

به گزارش پیام نو، اما پاسخ‌ها و واکنش‌های کاربران فارسی زبان فیس‌بوک به این پرسش که جالب توجه نیز به نظر می‌رسد، طیفی گسترده از تمامی گزینه‌ها را در بر می‌گیرد که البته گاهی پاسخ‌هایی خارج از دایره گزینه‌های مطرح شده نیز ابراز گردیده‌اند، که برخی از آن‌ها عبارتند از :

- خانواده عروس - خانواده داماد - خیرین هزینه‌اش رو تقبل می‌کنن - مادر زن اوباما - وام ازدواج می‌گیرن - خدا خودش درست میکنه

این سوالات که در چارچوب گسترش و ترویج فرهنگ آمریکا در قالب برنامه زندگی در آمریکا از سوی دستگاه دیپلماسی ایالات متحده آمریکا منتشر می‌شود، ظاهرا نه تنها نتوانسته است اثرات و کارکردهای مورد نظر دستگاه دیپلماسی این کشور را تامین کند، بلکه به محملی برای استفاده کاربران ایرانی از این فرصت برای مقابله به مثل فرهنگی با این حرکت نرم و خزنده بدل شده است.
پیش از این نیز پاسخ هوشمندانه و دندانشکن یک کاربر به "آلن ایر" توانست شات اسکرینی از فیس‌بوک را  برای نخستین‌بار به صفحه نخست روزنامه کیهان باز کند




به نام مبارزه با مافیای نفتی به کام مفسدین اقتصادی

چهره پشت پرده فضاسازی‌های گسترده علیه وزارت نفت در سال‌های اخیر فردی است که بدلیل تخلفات گسترده از وزارت نفت، سازمان بازرسی کل کشور و دفترخدمات حقوقی ریاست جمهوری اخراج شده است.

به گزارش آینده، در ماه‌های اخیر بویژه از آغاز دولت یازدهم موج هدایت شده‌ای در جهت تضعیف و تهدید وزارت نفت از سوی برخی مراکز خاص هدایت می‌شود. اگرچه چهره بیرونی این موج، وزیر نفت دولت احمدی‌نژاد است که پس از عزل بعنوان نماینده مجلس به مجلس نهم راه یافته است اما فرد پشت پرده این موضوع شخصی است به نام "محمود.الف" که منبع تغذیه شب نامه‌ها وتخریب‌های گسترده وزارت نفت بوده است.

این فرد که پیش از این بدلیل تخلفات گسترده از سازمان بازرسی کل کشور اخراج شده است و پس از حضور در وزارت نفت نیز بدلیل تخلفات دیگر توسط نهادهای نظارتی فاقد شایستگی برای حضور در این مجموعه تشخیص داده شده است اما با ارتباط ویژه با برخی مسئولان به دفترخدمات حقوقی ریاست‌جمهوری مشغول بکار گردید، اما از این مجموعه نیز اخراج گردید و با استفاده از همان روابط آلوده در مجموعه وزارت نفت نفوذ کرده و از یکی از شرکت‌ها حقوق آنچنانی دریافت می‌کند.

نکته جالب آنجاست که وزیر نفت وقت در سال 1389، طی دستور صریحی "محمود.الف" را در تمامی مجموعه‌های وزارت نفت ممنوع‌الورود اعلام می‌کند اما وی پس از برکناری و حضور در مجلس روابط خاصی با این فرد برقرار کرده و از او بعنوان مشاور و کارشناس در کمیسیون انرژی استفاده می‌کند که این اقدام بااعتراض سایر اعضا مواجه می‌شود که چگونه می‌تواند فردی که بدلیل تخلفات متعدد بارها اخراج شده است بعنوان کارشناس ومشاور در کمیسیون حضور یابد.

اما ماجرا از جایی جالب می‌شود که فرد مذکور که مدعی مبارزه با مافیای نفتی و متخصص در فضاسازی است پس از نزدیک شدن به برخی مسئولان تبدیل به دلال و رابط با شرکت‌های خارجی رقیب شده و مشخص می‌گردد آن شعارها و فضاسازی اولیه در جهت حذف رقیب بوده است.


یادگاری دیپلمات‌های انگلیسی در تخت جمشید

یادگاری نوشتن بر آثار تاریخی و مفاخر میراث فرهنگی کشورمان، یکی از عوامل تهدید‌کننده هویت فرهنگی و تاریخی فرهنگ و تمدن ایرانی، اسلامی به شمار می‌آید.

به گزارش پیام نو؛ استاد "عبدالله شهبازی" – مورخ و پژوهشگر تاریخ- در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی فیس‌بوک سندی تکان‌دهنده از یادگاری‌نویسی دیپلمات‌های انگلیسی بر دیوارهای "تخت جمشید" منتشر کرده که در نوع خود جالب توجه و تاسف‌برانگیز است. عبدالله شهبازی در توضیح این تصاویر نوشته است :



انتشار این تصاویر در صفحه شخصی فیس‌بوک این پژوهشگر تاریخ و مورخ کشورمان بازتاب‌ها و واکنش‌های متفاوتی را در میان کاربران شبکه‌های اجتماعی برانگیخته است، برخی کاربران در واکنش به انتشار این تصاویر چنین اظهارنظر کرده‌اند: - چه سند گویایی؟ چرا تا بحال کسی به این موضوع اشاره‌ای نداشته یا داشته و من خبر ندارم؟

- یادگارنویسی بر پیکره میراث فرهنگی به اپیدمی داره تبدیل میشه  -هر چی می‌کشیم ازین انگلیسیهاست! - حرام لقمه‌ها!




کدام مدیران احمدی‌نژاد در دولت روحانی پست گرفته‌اند؟

نگاهی به فهرست کابینه و معاونان وزرا در دولت "تدبیر و امید" نشان می‌دهد عزل و نصب‌های زیادی در وزارتخانه‌ها صورت نگرفته و بسیاری از افرادی که در دولت نهم و دهم سمت داشتند امروز هم در همان سمت یا پست دیگری به کار گرفته شده‌اند؛ با این حال هنوز هم عزل‌ونصب‌ها یکی از جدی‌ترین محورهای پرسش و تذکر نمایندگان مجلس است.

شرق نوشت: جدول زیر نشان‌دهنده برخی از آنهایی است که در دولت نهم و دهم فعال بوده‌اند و اکنون از همکاران دولت یازدهم به شمار می‌روند آن‌طور که اخبار حکایت می‌کنند عزل‌ونصب‌ها در حوزه معاونت‌ها و روساست و در حوزه جانشین‌ها و زیرمجموعه‌ها تغییرات چندانی رخ نداده است.



رئیس هیئت پارلمان اروپا: قصد بی‌احترامی به هاشمی را نداشتم

"تاریا کرونبرگ"، رئیس هیئت پارلمان اروپا در گفتگو با برنامه تلویزیونی صفحه دو بی‌بی‌سی فارسی گفت: ما می‌خواستیم با خانواده زندانیان سیاسی و با کسانی که در حصر خانگی هستند یعنی "موسوی و کروبی" ملاقات کنیم که البته امکان نداشت.

به گزارش ایسنا، کرونبرگ مدعی شد که محمدجواد لاریجانی، رئیس ستاد حقوق بشر قوه قضائیه ایران به آنها گفته است که "روند قضایی" موسوی و کروبی "در آینده نزدیک" آغاز خواهد شد، وی افزود که  در سفر اخیر به ایران درباره تعیین یک نماینده حقوق بشر اتحادیه اروپا که به طور دائم به ایران سفر کند، با مقامات ایرانی صحبت کردند و ابراز امیدواری کرد که این کار بتواند "شروعی برای گفتگو در این زمینه" باشد.

رئیس هیئت پارلمان اروپا در پاسخ به سوالی درباره اتفاقاتی که پس از دیدار او و همراهانش با "اکبر هاشمی رفسنجانی"، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در ایران افتاد، گفت که ماجرا به بی‌اطلاعی او از پروتکل باز می‌گردد و موضوع "هیچ ارتباطی با بی‌احترامی نداشت. میزبان به ما گفت بنشینیم و من از رسم بلند شدن اصلا خبر نداشتم."

درخواست اسرائیل از آلمان: با ایران درباره سرنوشت "رون آراد" تماس بگیرید

 روزنامه المنار چاپ رام‌الله، اسرائیل از آلمان خواسته است با میانجیگیری و ارتباط با ایران، برای کسب اطلاعات درباره سرنوشت خلبان ناپدید شده این رژیم از ایران تلاش کند. اسرائیل با ارسال درخواست رسمی و سری به کشورهای اروپایی و آمریکا از آنها خواسته است بررسی کنند، آیا امکان تهیه اطلاعاتی درباره سرنوشت "رون آراد" وجود دارد یا خبر؟

به گزارش عصر ایران، منابع آگاه به روزنامه المنار گفته‌اند این درخواست اسرائیلی‌ها به دنبال گشایش به وجود آمده در روابط ایران و غرب پس از امضای توافقنامه هسته‌ای میان تهران و گروه 1+5 در ژنو مطرح می‌شود. به گفته این منابع، 27 سال پیش پس از سقوط هواپیمای جنگی رون آراد در جنوب لبنان، از وضعیت وی اطلاعی در دست نیست و دستگاه‌های امنیتی اسرائیلی به دنبال کشف سرنخ‌هایی از وضعیت وی هستند.



در چارچوب همین تلاش‌ها، هیات اطلاعاتی - امنیتی عالی رتبه‌ای از اسرائیل در چند روز گذشته به صورت محرمانه‌ای به آلمان سفر کرد و با مقامات ارشد در دستگاه جاسوسی آلمان دیدار کرد. دستگاه جاسوسی آلمان قبل از این بارها با میانجیگری و فعالیت‌هایی، زمینه حل پرونده‌های متعددی درباره افراد ربوده شده و ناپدیده شده  را فراهم کرده بود.



این مسئله در حالی مطرح می‌شود که ایران نیز همچنان برای کسب اطلاعات جدیدی از وضعیت سه دیپلمات و یک خبرنگار ناپدید شده خود در لبنان تلاش می‌کند. گفته می‌شود این 4 شهروند ایرانی در سال 1982، پس از بازداشت به دست گروه شبه نظامی در لبنان تحویل اسرائیل شده‌اند. این چهار شهروند ایرانی شامل احمد متوسلیان وابسته نظامی سفارت ایران در بیروت، سید محسن موسوی کاردار سفارت ایران، کاظم اخوان عکاس خبرگزاری ایرنا و تقی رستگار مقدم کارمند سفارت ایران در بیروت هستند.

درآمد متوسط یک روحانی چقدر است؟

مسئله امرار معاش روحانیون همواره از بحث‌های داغ جامعه بوده است، بسیاری از روحانیون پس از اتمام دروس حوزه برای امرار معاش، خود به کارهای دیگری نظیر تدریس در مدارس و دانشگاه‌ها، دفترداری اسناد و ازدواج، قضاوت، وکالت و ... مشغول شده و از آن طریق زندگی خود را تأمین می‌کنند.

به گزارش پارسینه، شهریه طلبگی نیز تا زمانی که طلاب ارتباط خود را با حوزه‌های علمیه ادامه دهند، به آن‌ها تعلق می‌گیرند که رقمی بین 100 تا 300 هزار تومان است. در کنار مشاغل رسمی یادشده "مسجدداری" یکی دیگر از منابع درآمدی روحانیون و طلاب به شمار می‌آید و بسیاری از روحانیون امامت جماعت یکی از مساجد را به عهده دارند و برای همین امر نیز مبلغی به عنوان ایاب و ذهاب و یا مدیریت امور مسجد از هیات امنای مسجد دریافت می‌کنند که مبلغ پرداختی آن برای یک وعده مغرب و عشاء نیز هم‌اکنون 500 هزار تومان است.

اقامه نماز جماعت ظهر و عصر در شرکت‌ها و ادارات دولتی، یکی دیگر از منابع درآمدی روحانیون است. در حال حاضر مبلغی که به عناوینی همچون "حق القدم " و یا هزینه ایاب و الذهاب به روحانیون برای اقامه نماز ظهر و عصر پرداخت می‌شود نیز حدود 500 هزار تومان است. "نماز و روزه قضا" هم از منابع درآمدی برخی طلاب و روحانیون است. هم اکنون عرف یک سال نماز و روزه قضای یک نفر که از دنیا رفته و ورثه آن اقدام به واگذاری آن می‌کنند به طور متوسط یک میلیون و پانصد هزار تومان است که نهصد هزار تومان آن مربوط به نماز و ششصد هزار تومان آن برای یک ماه روزه قضا است.



از فعالیت‌های درآمدی بالا برخی روحانیون یکی از آن را انتخاب می‌کنند و برخی تمام آن‌ها را انجام می‌دهند و به عنوان مثال صبح‌ها در حوزه حاضر شده و مبلغی را به عنوان شهریه دریافت کرده و در همان حوزه مسئولیتی را بر عهده می‌گیرند و حقوقی به عنوان مسئولیت اداری حوزه دریافت می‌کنند. زیرا بسیاری از مسئولین حوزوی ظهرها این اجازه را دارند که به میزان حدود یکی دو ساعت نیز برای اقامه نماز ظهر و عصر از حوزه بیرون بروند.

 مبلغی که به عنوان حق القدم و یا هزینه ایاب و الذهاب برای سخنرانی نیز به روحانیون پرداخت می‌شود نیز در تهران به طور متوسط 50 هزار تومان است.

عکسی غیرمعمول از رئیس‌جمهور ایران

سایت راشدنیوز تصویری منتشر کرده که رئیس‌جمهوری را در حال گذاشتن گل بر مزار شهدا نشان می‌دهد. در این عکس، دکتر روحانی بر خلاف عادت رئیس‌جمهور قبل از خود، بدون حضور هیئت همراه و جمعیت مرتبط و غیرمرتبط مقابل دوربین ظاهر شده است.



مدیری که نه احمدی‌نژاد تغییرش داد، نه روحانی

موج تغییرات وزرای وزارتخانه‌ها در زمان "احمدی‌نژاد" حتی کابینه او را به مرز انحلال کشاند. اما یکی از مدیران سطوح بالای دولت او نه تنها از تغییرات احمدی‌نژاد مصون ماند، بلکه دولت جدید نیز جایگاهش را بر مسند فعلی محکم‌تر کرد. این مدیر کسی نیست جز "علی صالح آبادی"، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار. این روزها سازمان تحت مدیریت او بیش از پیش پذیرای نقدینگی در دست مردم شده است و شاخص‌هایش قله واحدها را یکی پس از دیگری طی می‌کند.

به گزارش جام، علی صالح آبادی متولد سال ۱۳۵۷ در سبزوار است. وی دارای مدرک کارشناسی ارشد معارف اسلامی و مدیریت مالی از دانشگاه امام صادق، دکتری مدیریت مالی از دانشگاه تهران، و عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق است. او مانند بسیاری از هم ‎دوره‎ای‌ها و هم‎ دانشگاهی‎هایش پایان‎نامه‎ای با موضوع فعلی کارش تدوین کرده: "امکان‎سنجی راه‎اندازی بازار آتی سهام شرکت‎های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران (با تأکید بر مسائل شرعی و نیازمندی‎های بازار سرمایه)".



او را می‌توان از مدیران جوان موفق کشور دانست. صالح آبادی، پیش از اینکه به ریاست سازمان بورس و اوراق بهادار منصوب شود، دبیرکل سازمان کارگزاران بورس اوراق بهادار تهران بود و در اردیبهشت سال ۸۵ و در زمانی که نزدیک به یک سال از ریاست‌جمهوری محمود احمدی‌نژاد، گذشته بود، صالح آبادی پا به سازمان بورس تهران گذاشت. در آن زمان، داوود دانش جعفری مسئولیت ریاست بر ساختمان باب همایون یا همان وزارت اقتصاد را بر عهده داشت و صالح آبادی اولین بار با حکم دانش جعفری به ریاست سازمان بورس و اوراق بهادار منصوب شد.

حرم حضرت عباس (ع) یک قرن پیش



۲ فیلم مورد علاقه شریعتی چه بود؟


"محمدعلی نجفی" کارگردان سریال تاریخی "سربداران" در گفت‌وگویی به دو فیلم مورد اشاره مرحوم "دکتر علی شریعتی" اشاره کرده است. به گزارش شبستان، نجفی در گفت‌وگو با سایت "تاریخ ایرانی" تصریح کرد: بنا بر توصیه دکتر شریعتی قرار بود روی سینمای ایران مطالعه کنیم. دکتر شریعتی از فیلم قیصر و فیلم گاو خوششان آمده بود.
 
نمایندگان اسرائیل در سنای آمریکا


به گزارش 598، "مارک دانکوف"، مفسر سیاسی آمریکایی روز دوشنبه (۲ دی) در مصاحبه با پرس تی‌وی گفت: اظهارات "سوزان رایس"، مشاور امنیت ملی آمریکا، نفوذ رژیم اسرائیل بر سیاست خارجی واشنگتن را نشان داد. رایس گفته بود هر یک از قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل که توافق هسته‌ای بلندمدت با ایران را دربرداشته باشد، می‌تواند یک محرک خودکار برای تحریم‌ها باشد.
 
به گزارش انقلاب، دانکوف افزود: "وقتی شما به جدیدترین سخنان مطرح شده از سوی سوزان رایس درباره فعال شدن محرک‌های خودکار و تعیین تحریم‌های جدید علیه ایران در صورت وقوع آنچه که نقض این توافقات اولیه درباره مساله هسته‌ای از سوی جمهوری اسلامی خوانده می‌شود، نگاه می‌کنید، می‌بینید که ما دیگر نیاز نداریم به چیزی فراتر از سناتور "مارک کرک" و سناتور "رابرت منندز" بنگریم تا بفهمیم که این فشار از کجا نشات می‌گیرد".
 


وی افزود: این دو نفر بزرگ‌ترین سخنگوی لابی اسرائیلی در سنای آمریکا هستند. سناتور رابرت منندز، رئیس کمیته روابط خارجی سنا و سناتور مارک کرک هفته گذشته لایحه تحریم‌های جدید علیه ایران را ارائه کردند که از حمایت ۲۴ سناتور دیگر نیز برخوردار است.


اداي احترام نظامي سرباز عراقي به تصوير رهبر انقلاب در مسير کربلا



جوان‌ترین شهردار زن در کنار خانواده

صبحانه نوشت: خانم "سامیه بلوچ زهی" 26 ساله، شهردار شهرستان سرباز که با پدر و مادر، سه برادر و دو خواهر خود زندگی می‌کند.



وقتی یلتسین به گورباچف دستور می‌دهد!

"میخائیل گورباچف" که هفته گذشته اخبار کذبی درباره درگذشت او منتشر شده بود، در این تصویر در کنار بوریس یلتسین قرار دارد. صفحه "تاریخ جهان" در فیس‌بوک درباه این تصویر تاریخی نوشته است: "عکس لحظاتی را نشان می‌دهد، که گورباچف (رهبر شوروی) برای ایراد آخرین پیامش که از رادیو– تلویزیون پخش شد آماده می‌شود. دراین لحظه یلتسین به او می‌گوید که به صراحت بگوید که دیگر "اتحاد شوروی" وجود خارجی ندارد.

 25 دسامبر ۱۹۹۱ یلتسین به کرملین رفت و به گورباچف گفت که دیگر سمتی ندارد و باید کاخ کرملین را که وی به آن نیاز فوری دارد تخلیه کند، یلتسین در سال ۱۹۹۱، اندکی پیش از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی سوسیالیستی به ریاست جمهوری روسیه انتخاب شد.

به گزارش پیام نو، یلتسین در فروپاشی شوروی نقش مؤثری داشت. او در سال ۱۹۹۳ به تانک‌های ارتشی دستور داد تا پارلمان کشور را که در کنترل کمونیست‌های تندرو بود مورد حمله قرار دهند".



پخت غذای کریسمس برای توفان زدگان فیلیپینی

عصرایران منتشر کرد، آلودگی شدید هوا در شهر جیائوژو در استان هنان چین



بوسه پاپ بر مجسمه عیسای نوزاد در مراسم کریسمس در کلیسای واتیکان



خرید گوشت ارزان و حراجی از بازار گوشت امسیت فیلد لندن برای شب کریسمس



پخت غذای کریسمس برای توفان زدگان فیلیپینی



اشرافیت سیم‌کارتی جدید!

فروش شماره "رند" تلفن همراه نیز بخشی از اشرافیت جدید شد.

به گزارش ایسنا، روزنامه جمهوری اسلامی به نقل از سایت‌ها نوشت: علیرغم کاهش چشمگیر قیمت سیم‌کارت تلفن همراه، درحال حاضر رندترین شماره همراه اول یک میلیارد و 300 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است. در این پایگاه رندترین سیم کارت دائمی ایرانسل نیز 60 میلیون قیمت خورده است. رایتل هم بیشترین رقمی که به خود اختصاص داده، 40 میلیون تومان است.
 
خانواده‌ای که یک میلیون تومان یارانه می‌گیرد!

یک خانواده استثنایی و پر جمعیت چالدرانی که این روزها در رسانه ملی معرفی شده‌اند، رکورددار بیشترین دریافتی یک خانواده از دولت هستند. خانواده‌ای با 19 فرزند که هر ماه یک میلیون تومان یارانه به حسابشان واریز می‌شود.



به گزارش مهر، برای آنکه با این رکورد رقابت کنید، باید حداقل 20 فرزند داشته باشید! خانواده کم سن و سال چالدرانی که در شمال آذربایجان غربی زندگی می‌کنند، 19 فرزند دارد که 13 تای آنها دختر و 6 فرزند، پسر هستند. این زن و شوهر کرد زبان و میانسال چالدرانی این روزها با انتشار تصاویرشان در تلویزیون و فضای مجازی، حسابی معروف شده‌اند. براساس آخرین سرشماری و با اضافه نمودن زاد و ولدها و مرگ و میرهای اعلامی از سوی اداره کل ثبت احوال آذربایجان غربی، این استان هم اینک 3 میلیون و 141 هزار و 224 نفر جمعیت دارد.

حال آنکه در آخرین سرشماری کشور که نتایج آن سال گذشته اعلام شد آذربایجان غربی کمی بیش از سه میلیون نفر جمعیت داشت، به بیان دیگر در دو سال گذشته بیش از یکصد هزار نفر به جمعیت این استان افزوده شده است.

عصرایران/ برای چی وی‌چت رو فیلتر کردین؟    






وقتی مدیران احمدی‌نژاد، حاضر به پس دادن بیت‌المال نیستند!

در شرایطی که هنوز سرانجام هدایای خارج شده از موزه ریاست‌جمهوری و ماجرای هدیه 16 میلیاردی نهاد ریاست‌جمهوری احمدی‌نژاد به دانشگاه احمدی‌نژاد در آخرین روزهای دولت دهم، مشخص نشده است، شنیده‌ها حکایت از آن دارد که این دست اتفاقات و حوادث مشابه در این زمینه چندان اندک نیست!

به گزارش انتخاب، نزدیک به 40 دستگاه اتوموبیل مربوط به مدیران نهاد ریاست‌جمهوری دولت احمدی‌نژاد همچنان در اختیار این افراد است. همچنین تعداد زیادی "آی پد، سیم‌کارت و ...  در اختیار مدیران نهاد ریاست‌جمهوری است که هنوز به بیت‌المال بازگردانده نشده است. این در حالی است که مدتی است، پیگیری‌ها برای بازپس‌گیری بدون تنش بیت‌المال، آغاز شده است.

البته موارد مشابه - و البته قابل انتشار- توسط مدیران دولت‌های نهم و دهم در وزارت‌خانه‌های مختلف و به اشکال متنوع وجود دارد که در صورت بازگردانده نشدن بیت‌المال توسط این افراد، انتخاب طی هفته‌های آتی به بخشی از این حوادث کم سابقه اشاره خواهد کرد.

قرار گرفتن میدان آزادی در نماد صلیب!



واپسین روزهای حیات علی‌اکبر پرورش

این تصویر واپسین روزهای زندگی مرحوم "علی‌اکبر پرورش" در بیمارستان شهید صدوقی اصفهان است.



نام برخی بانک‌های ایرانی در پرونده تالک بانک

در حالی که نشریات و سایت‌های ترکیه، مدام ادعاها و اتهامات در خصوص این پرونده را مطرح می‌کنند، از جمله نام 6 بانک ایرانی را به عنوان مرتبط پرونده پولشویی ذکر کرده‌اند. برخی این موضوع را ناشی از رقابت داخلی میان اسلام‌گرایان ترکیه می‌دانند که اکنون با راحت شدن خیالشان از لائیک‌ها، به رقابت داخلی روی آورده‌اند و طیف "گولن"، چهره قدرتمند اسلامگرای ترک، در حال زمین زدن اردوغان، گل و حزب آن‌هاست.

به گزارش آینده، تحلیل دیگر مربوط به تمایل برای فشار بر ایران در زمینه دور زدن تحریم‌هاست و از آنجا که زمینه اصلی پولشویی احتمالی انجام شده، تحریم بانکی ایران و عدم امکان تبادل پول و طلا با ایران بوده، پیگیری و افشای موضوع می‌تواند در راستای اهداف و منافع تحریم‌کنندگان ایران، به ویژه آمریکایی‌ها باشد.

از جمله سایت ترکیه‌ای رادیکال، در عکس زیر، مسیر گردش پولشویی را به همراه اسامی شرکت‌های صوری و واقعی دخیل در پرونده آورده است. اسامی این بانک‌های مورد اشاره به این شرح است: بانک پاسارگاد/ بانک سامان/ بانک کشاورزی/ بانک پارسیان/ بانک توسعه صادرات/ بانک سرمایه.

این مسیر از یک سو به هالک بانک ترکیه و از سوی دیگر به 9 بانک چینی متصل بوده و نشان می‌دهد علاوه بر ایران و ترکیه و چین، غنا و دوبی نیز بخشی از ماجرا بوده‌اند و پول‌ها و دلارها، در بسیاری موارد از طریق هواپیما منتقل می‌شده است. این عکس هم روش انتقال اولیه بوده که بعد از کشف در روسیه مختومه می‌شود.

محمد ضراب، حسین ضراب، شهرام محقق، محمدرضا رجایی و آرش میانکوهی، نام 5 ایرانی دیگر است که در پرونده به نام آنها اشاره شده است. سایت سوزو هم ادعا کرده عامل رشوه دادن به مقامات ترک، محمدصادق رستگارپیشه بوده است.


اردوگاه‌های كار اجباری در چین برچیده می‌شود

دولت چین در راستای اصلاحاتی كه "شی جینپینگ" رئیس‌جمهوری این كشور وعده به انجام آن داده است، از برچیده شدن اردوگاه‌های كار اجباری خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، کمیته دائمی کنگره خلق چین به طور رسمی پیشنهاد باطل کردن اسناد و موارد قانونی مربوط به اردوگاه‌های "بازآموزی از طریق کار" را پذیرفت. علاوه بر برچیدن اردوگاه‌های کار اجباری، اصلاح قانون تک‌فرزندی، واگذاری سهام واحدهای صنعتی به بخش خصوصی و کاهش شمار جرایمی که مشمول حکم اعدام هستند، از جمله دیگر اصلاحات پیشنهادی شی است.

بر اساس اصلاحات در قانون تک‌فرزندی، والدینی که یکی از آن‌ها خود تک‌فرزند است، اجازه دارند دو فرزند داشته باشند. سند راهبردی کمیته مرکزی حزب کمونیست چین راه را برای ایجاد "بانک‌های کوچک و متوسط" خصوصی هموار کرده است. همچنین برای بخش خصوصی این امکان فراهم شده که در واحدهای صنعتی دولتی سهیم شود.

رقابت‌های خصوصی در بخش انرژی، آب، نفت، گاز، ارتباطات و حمل ‌و نقل نیز تضمین شده است. همچنین شرایط نقل مکان و کوچ روستاییانی که در شهر‌ها کار می‌کنند، آسان خواهد شد. در حال حاضر حدود ۲۰۰ میلیون روستایی که در شهر‌ها شاغل هستند، اجازه سکونت در محل کار خود را ندارند.

تصاویر قدیمی از مرحوم علی‌اکبر پرورش

تابناک نوشت: "علی‌اکبر پرورش" وزیر آموزش و پرورش دولت شهید باهنر بود که پس از گذراندن یک دوره بیماری روز جمعه در بیمارستان شهید آیت‌الله صدوقی اصفهان درگذشت.
 






روزنه تعامل با روحانی و ظریف برای همیشه باز نمی‌ماند

"اما بنینو" وزیر خارجه ایتالیا با اعلام اینکه امکان تعامل با ایران همیشگی نیست، از کشورهای غربی خواست تا اشتباهات قبل را تکرار نکنند و از فرصت ایجاد شده برای گفت‌وگو با ایران استفاده کنند.

به گزارش شبکه خبری پرس‌تی‌وی، بنینو در گفت‌وگو با رادیو رادیکال ایتالیا گفت که روزنه تعامل با "حسن روحانی" و "محمد جواد ظریف" رئیس‌جمهور و وزیر خارجه ایران برای همیشه باز نخواهد ماند و با اشاره به نگرانی‌های غرب درباره برنامه هسته‌ای ایران با ابراز خوشبینی درباره اینکه غرب می‌تواند درک بهتری از تحولات ایران داشته باشد، از مقامات غربی خواست تا سفرهای بیشتری به ایران داشته باشند.

عصرایران/ پسر اردوغان در کنارر پدر




شجره‌نامه والده محترمه ظریف از زبان صادق خرازی

"صادق خرازی" در یادداشت خود آورده است: لحظاتی پیش، متوجه شدم والده ماجده دوست و برادر بزرگوارم جواد ظریف، وزیر امور خارجه به جوار رحمت الهی رفتند و به ملکوت اعلی پیوستند، دقایقی پیش با دکتر ظریف تلفنی صحبت کردم و صمیمانه به جواد عزیز و خانواده محترمشان فقدان این بانوی پرهیزگار را تسلیت گفتم و می خواستم به ایران برگردم ولی ایشان با محبت عذر عدم حضورم را به جهت مسایل شخصی پذیرفتند.



به گزارش روز نو، خرازی نوشت که اما جهت اطلاع خوانندگان محترم عرض می کنم این بانوی محترمه از خاندانی شریف و نجیب و تحت اشراف پدری محترم تربیت و رشد یافت.  قدماء نام "حاجی علینقی کاشانی" از تجار نامدار و موتمن ایران را بخوبی بیاد دارند، مرحوم حاجی علینقی کاشانی از جمله تجار و بازرگانان محترمی بود که نقش برجسته‌ای در پشتیبانی از مرجعیت عامه مرحوم آیت‌الله العظمی بروجردی زعیم جهان تشیع داشت. مرحوم حاجی علینقی کاشانی چون مرحوم ریسمانچی دستمالچی، حاج سید مهدی خرازی، مرحوم مرحوم حاج صادق ناجی در قوام مرجعیت شیعه در ایران نقش با ارزشی داشتند.

بزرگانی که با مرحوم آیت‌الله بروجردی و آیت‌الله خوانساری و مثال آن موقع تاریخ مرجعیت آشنا بوده هستند و الان هم خودشان از مراجع تقلید هستند، می‌گویند هر موقع مرجعیت عامه در پرداخت وجوهات شرعیه دچار کمبود نقدینگی می‌شد، از میان تجار مرحوم حاج علینقی کاشانی به کرات منابع مالی مراجع را بصورت وام بلاعوض تامین می‌کرد و آنچه طی یک قرن گذشته تحولات سترگ در ایجاد مدارس مذهبی، یتیم خانه‌ها، بیمارستان‌ها، موقوفات فرهنگی و آمو‍زشی صورت گرفت، نتبجه همت و مجاهدت امثال ایشان بود.

این بانوی بزرگوار که اهل ایمان و فضل و اخلاق بود توسط پدری چون ایشان تربیت یافته و رشد کرد؛ امیدوارم، ایشان درجوار رحمت الهی با اهل بیت محشور شوند.

تفاوت‌های "بخور بخور" در دولت‌های گذشته
 
شرق در مطلبی طنز نوشت: یک آسیب‌شناس اجتماعی و متخصص علوم رفتاری به خبرگزاری "مهر" گفت: "تحقیقات انجام‌شده نشان می‌دهد که 80 درصد مردم ایران درست‌ خوردن را بلد نیستند". حالا ما از لحاظ تاریخی ثابت می‌کنیم چرا ایرانی‌ها درست‌ خوردن را بلد نیستند.

دوره بخوربخور/ دوره سازندگی دوره بخوربخور بود. یعنی یک‌عده مال دنیا را می‌خوردند، یک‌عده غم مال دنیا را می‌خوردند، یک‌عده هم غم مال عده اول را می‌خوردند. یک‌عده هم مال‌خور بودند، فقط می‌خوردند. مردم چی‌کار می‌کردند؟ کوپن‌به‌دست دنبال روغن و برنج بودند. به‌هرحال سنگ که نمی‌توانستند بخورند. دیالوگ دوره سازندگی: "پسته می‌خوری؟"

دوره بخورنخور/ دوره اصلاحات دوره بخورنخور بود. یعنی یک‌عده می‌خوردند اما نمی‌توانستند هضم کنند. یک‌عده هم نمی‌توانستند اینکه یک‌عده دارند، می‌خورند را هضم کنند. یک‌ عده هم سفره را پهن کرده بودند اما خودشان نمی‌خوردند. شرم حضور داشتند. یک‌عده هم تا می‌خواستند بخورند یک ‌عده می‌گفتند نخورنخور. چه بخوربخوری راه انداختید. مردم چی‌کار می‌کردند؟ باقی ثبات اقتصادی داشتند و جشن گندم گرفته بودند و مثل آدم می‌خوردند و خانه می‌خریدند و پس‌انداز هم می‌کردند. دیالوگ دوره اصلاحات: "نخوری‌ها. همین‌طوری نخورده کلی حرف و حدیث درآورده‌اند برایمان".

دوره تخورپخور/ دوره مهرورزی دوره تخورپخور بود. تخورپخور غنی‌سازی شده بخوربخور است. یعنی یک‌ عده بودند، اینقدر خوردند دنیا برایشان کوچک شد، نگاه کردند دیدند سلین دیون بغلشان است، شده همسایه‌شان. یک‌عده هم راه‌خور بودند. یک‌عده هم جنگل‌خور بودند. یک‌عده هم دریاچه‌خور بودند. یک‌عده هم زاینده‌رودخور بودند. یک‌عده هم کارون‌خور بودند. یک‌عده هم بیمه‌خور بودند، یعنی حق بیمه کارگران را توی سازمان تامین‌اجتماعی تخورپخور کردند. حالا یک‌عده زیادی هم رانت‌خور بودند که گفتن ندارد. اینقدر رانت‌خواری کردند که مثل مرغ انجیر آخر نوکشان کج شد و انحرافی شدند. مردم چی‌کار می‌کردند؟ باد هوا می‌خوردند.

دوره بخورزادگان/ حالا این بخورنخور تخورپخور دولتی بود که گزارش کردیم. موازی با اینها یکسری دلاوران و آقازادگان هم هستند که دوطرفه می‌خورند، یعنی هم بودجه داخلی را، هم سود واردات را. با پول دارو هم پورشه وارد می‌کنند و می‌خورند. مردم چی‌کار می‌کنند؟ هیچی دود پورشه آقازادگان را می‌خورند.

ما چی؟ ما چی؟ ما نویسنده جماعت و روزنامه‌نگارجماعت که شش‌ ماه سال را به شش دلیل مختلف بیکار هستیم، چیزی نمی‌خوریم اصولا. تغییر شکل یافتیم و فتوسنتز می‌کنیم. "اثبات بدخوردن" پس ثابت کردیم ایرانی‌ها چون تک‌خوری می‌کنند، درست نمی‌خورند.

کریسمس ۲۰۱۳ در سراسر جهان

تابناک نوشت: کریسمَس یا نوئل جشنی است، در آیین مسیحیت که به منظور گرامیداشت زادروز حضرت مسیح (ع) برگزار می‌شود.غالباً این جشن در روزهای ۲۴ و ۲۵ دسامبر در فرهنگ‌ها و آئین‌های مختلف برگزار می‌گردد. مسیحیان با روش‌های متنوع این عید مهم خود را برگزار می‌کنند.



گردشگرانی که با پوشیدن لباس پاپا نوئل در کانال ونیز این ایام را جشن گرفته‌اند



کاردینال شان اومالی اسقف اعظم بوستون در شب کریسمس در بوستون، از میهمانانیی در رستوران یک متل پذیرایی می‌کند.



جشن کریسمس توسط مسیحیان سوری در هتلی داخل شهر دمشق برگزار شد



دختران مسیحی در فلسطین که در کلیسای شهر بیت‌المقدس برای جشن کریسمس گردهم آمده‌اند



جشن مسیحیان لبنانی در جنوب بیروت با پوشیدن لباس پاپانوئل و گشت و گذار در داخل شهر



مرد مسیحی پاکستانی در محله فقیر نشین خود در صدد بازسازی صحنه تولد حضرت عیسی با عروسک‌هایی که در اختیار دارد، می‌باشد


کوچکترین فرزند رهبری انقلاب در ختم پدر امیرخانی

مراسم ختم پدر استاد امیرخانی با حضور مسئولان و افراد شناخته شده برگزار گردید. در این میان چهارمین فرزند مقام معظم رهبری نیز دراین مراسم حضور یافت.
 


ماجرای رد صلاحیت آیت‌الله جمی

"آیت‌الله هاشمی رفسنجانی" در خاطره خود از 27 آذر 69 به واکنش جالب مرحوم آیت‌الله جمی (ره) به رد صلاحیت خود توسط شورای نگهبان اشاره کرده است. پایگاه اطلاع‌رسانی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، نوشت: متن کامل این خاطره بدین شرح است که "ساعت پنج ونيم صبح بيدار شدم و ديگر نخوابيدم. تا  نُه صبح كار كردم. ساعت نُه آقاى [غلامحسين] جمى، [امام جمعه آبادان]آمد. اوضاع آبادان و نيازها را گفت و استمداد كرد. مبلغ يك ميليون تومان، براى كمك به نيازمندان جنگ‌زده دادم؛ على‌رغم پذيرفته‌نشدن [توسط شوراي نگهبان] در مجلس‌خبرگان، اظهار وفادارى كرد.

آقايان [سيد محمدحسين]عادلى، [رييس بانك مركزي] و [مسعود روغني]زنجانى، [رييس سازمان برنامه و بودجه]آمدند. براى مسايل پولى و بودجه‌اى و تسهيلات بانكى صحبت شد. سفيران جديدمان در يوگسلاوى و ويتنام براى خداحافظى و مشورت آمدند. براى مراسم روز دانشجو، 27  آذر، به دانشگاه شهيد بهشتى رفتيم. نماز جماعت خوانديم.  آقاى [علي‌اصغر] باغانى خيرمقدم گفت. من صحبت كردم و جواب سئوالات را دادم؛ جلسه پرشور و با حالى بود. اجتماع عظيمى بود.

تا ساعت دو بعد از ظهر طول كشيد. به دفتر برگشتم؛ بعد از استراحتي كوتاه،  شروع به كار كردم. آقاى [محمد] واعظ زاده [خراساني]، مسئول مجمع تقريب بين‌المذاهب آمد و گزارش كار داد؛ بودجه خواست و از سياست‌هاى دولت تشكر كرد. آقاى [حسن]صانعى، [رييس بنياد پانزده خرداد] با فرزندش محسن آمد. گزارش وضع كارخانجات بنياد را دادند و براى فروشگاه استمداد كرد. شب مجمع تشخيص مصلحت جلسه داشت. اختلاف بين مجلس و شوراى نگهبان دربارة متمم بودجه را حل كرديم و تعزيرات حكومتى بخش دولتى را لغو كرديم و به دستگاه قضايى محول نموديم. بعد از شام به خانه آمدم.

پیشنهاد ازدواج وزیر سابق فرانسه به لیونل مسی

"رشیدا داتی" وزیر ۴۷ ساله اسبق دولت فرانسه به مرد سال فوتبال جهان پیشنهاد ازدواج داد. وی که در گذشته پست وزارت دادگستری این کشور اروپایی را در اختیار داشت، عنوان کرد حاضر است با لیونل مسی پیمان‌ زناشویی ببندد.

به گزارش فارس، این خانم که اصل و نصبی مراکشی دارد، در بخشی از گفت‌وگویی با رسانه‌ها گفت: مسی، شخصیتی قوی‌تر نسبت به دیویدبکام، اسطوره انگلیسی‌ها داشته و از شجاعت کافی در زندگی برخوردار است. بطوریکه می‌توان با او زندگی زناشویی را آغاز کرد.



داتی که 47 ساله است، در سال 2007 سخنگوی گروه انتخاباتی نیکولا سارکوزی بود. وی از سال 2007 تا 2009 وزیر دادگستری فرانسه بود.

انتقاد کیهان از صادق زیبا کلام

کیهان در گفت و شنود طنز خود نوشت:

گفت: آقای زیباکلام گفته است؛ مگر آمریکا چه بدی کرده است که با آن دشمنی می‌کنیم!؟

گفتم: کاش فقط به یک نمونه از اقدامات آمریکا اشاره می‌کرد که دشمنی و کینه‌توزی علیه ملت ایران و قتل و غارت مردم این مرز و بوم نبوده است!

گفت: خود مقامات آمریکایی اعتراف می‌کنند که تاکنون علیه ایران اسلامی و مردم آن دشمنی‌های فراوانی داشته‌اند و هنوز هم این کینه‌توزی‌ها ادامه دارد.

گفتم: نوچه یکی از خان‌ها ادعا می‌کرد که ارباب او هر شب به آسمان‌ها سفر می‌کند. مردم که از این دروغ شاخدار عصبانی شده بودند نزد خان رفتند و گفتند؛ این چه دروغ بزرگی است که بافته‌ای؟ و خان گفت؛ من هرگز چنین ادعایی نکرده‌ام و فلانی دروغ می‌گوید. مردم به نوچه گفتند؛ اربابت که می‌گوید چنین ادعایی دروغ است و نوچه گفت؛ خان غلط کرده و به گور پدرش خندیده! مرتیکه خودش حالیش نیست که شب‌ها چه غلطی می‌کند!

دیدار ظریف با صدام همراه با خرازی

ظریف در کتاب "آقای سفیر" می‌گوید: آقای [کمال] خرازی در سال ۷۹ یا ۸۰ سفری به عراق داشتند که بنده همراه ایشان بودم. موضوع سفر، روابط دوجانبه‌ ایران و عراق و موضوعات باقیمانده از جنگ بود. قرار بود در این سفر، ایشان ملاقاتی با صدام داشته باشند.

عراقی‌ها تأکید داشتند که تعداد همراهان در ملاقات به دلایل امنیتی باید بسیار محدود باشد. لذا بنده، کاردار ما در بغداد و یک مترجم به عنوان همراه دکتر خرازی معرفی شدند.



تخلف یک مدیر دیگر دولت دهم؟

روزنامه جمهوری اسلامی در ستون "جهت اطلاع" خود نوشت: یکی از وزرای دولت احمدی‌نژاد پس از ادغام چند وزارتخانه و گذشت 3 سال از پایان مسئولیتش در کابینه دهم، همچنان از امکانات وزارتخانه منحل شده از جمله یک دستگاه پرشیا و یک دستگاه زانتیا به منظور شخصی استفاده می‌کند.

این فرد نه تنها پس از پایان مسئولیتش امکانات مذکور را به وزارتخانه تازه تأسیس دولت قبل تحویل نداد بلکه در دولت جدید هم از این امکانات استفاده می‌کند و از قرار معلوم حاضر به تحویل آنها نیست. وی در انتخابات ریاست‌جمهوری به عنوان حامی مالی گروه خاصی در جریان اصولگرا مطرح بود و در دولت نهم و 2 سال اول دولت دهم از نزدیکترین افراد به محمود احمدی‌نژاد و عضو مشهور حلقه نزدیک به وی بود.

وی در دولت نهم برای تصدی مهمترین وزارتخانه اقتصادی دولت به مجلس هفتم معرفی شد ولی با مخالفت نمایندگان وقت مجلس، قبل از رأی‌گیری برای رأی اعتماد، انصراف داد.

قطع برق و برخورد تند مردم با دیوید کامرون

سایت دیلی میل نوشت: "دیوید کامرون" نخست‌وزیر انگلیس که برای بازدید از مناطق سیل‌زده به مکان‌های مختلف کشور رفته بود تا از نزدیک از این مناطق دیدن کند، با انتقادات شدید مردم روبرو شد و عده‌ زیادی، وقتی با او روبرو شدن از اینکه همچنان برق ندارند و شب‌های جشن کریسمس در حال سپری شدن، هستند به شدت از او و نوع کمک‌رسانی انتقاد کردند.
 




علت عدم حضور "احمد خاتمی" در مراسم ۹دی

"آیت‌الله سید احمد خاتمی" امام جمعه موقت تهران، گفت: هیچ فردی مانع سخنرانی بنده در مراسم '۹دی' در مشهد نشده است بلکه بنا به برخی ناهماهنگی‌ها، از سخنرانی در این مراسم عذرخواستم و از دوستان می‌خواهم در این عرصه که عرصه وحدت است از اختلاف سخن نگویند.

به گزارش افکارنیوز، امام جمعه موقت تهران در حرم رضوی در پاسخ به شایعات مطرح شده در مورد لغو مراسم سخنرانی وی در حوزه علمیه مشهد گفت: الحمد‌الله در عرصه مقابله با فتنه سال ۸۸ و بزرگداشت حماسه "۹دی" همه بزرگان حوزه علمیه خراسان متفق القول هستند و مقابله با فتنه و تجدید از حماسه "۹دی" نقطه مورد اتفاق همه بزرگدان مشهد است.

اظهارات همسران شهید همت و باکری

همسران شهیدان همت و باکری که گویا فراموش کرده‌اند، همسر دو شهید بزرگوار این مرز و بوم هستند در یادداشتی در صفحه فیس‌بوکشان ضمن دفاع از اقدامات سران فتنه در سال 88 خواستار آزادی آنها شدند!
 
به گزارش انقلاب، ژیلا بدیهیان (همسر شهید حاج محمد ابراهیم همت ) و فاطمه چهل امیرانی (همسر شهید حمید باکری ) در اقدامی هماهنگ یک یادداشت را به صورت جداگانه در صفحات فیس‌بوکشان منتشر کرده و در ضمن نامه سرگشاده‌ای برای قوه قضائیه ارسال کرده و خواستار آزادی هر چه سریعتر سران فتنه شدند!!!
 


این دو همسر شهیدان باکری و همت در بخشی از یادداشتی که سایت‌های ضد انقلاب با خوشحالی آن را منتشر کرده‌اند مدعی این شده‌اند که سران فتنه که در حصر هستند، پدر و مادر ایران هستند و باید هرچه سریعتر آزاد شوند!!!

افزایش شمار دختران سن بالا در جهان عرب

یک مرکز رسانه‌ای در هلند طی گزارشی، آمار دختران ازدواج نكرده در جهان عرب را منتشر کرد.

به گزارش العربيه، طبق این گزارش بالاترین درصد این دختران در لبنان ثبت شده است، در حالی که فلسطین کمترین درصد  دختران ازدواج نكرده را در جهان عرب دارد. پدیده دختران با سن بالا در جهان عرب بیش از هرچیز دیگری زنان را آزرده می‌سازد اما به علت عدم وجود آمار دقیق از دخترانی که شانس ازدواج نداشته‌اند و سن آنها بالا رفته، انتشار این آمار از یک موسسه هلندی بحث و جدل‌های گسترده ای را در موسسه‌های دولتی کشورهای عربی به راه انداخته است.

به گزارش بهار نیوز، طبق این گزارش در لبنان که بالاترین رقم دختران مسن را دارد، یافتن شوهری مناسب برای دختران بسیار سخت به نظر می‌رسد و تنها 15% از دختران لبنانی موفق به ازدواج می‌شوند و 85% در یافتن شوهر موفق نیستند. در سوریه نیز به دلایل جنگ و شرایط نامساعد کشور 70% از دختران این کشور  از سن ازدواج عبور كرده‌اند. فلسطین با آمار 7% تقریبا تنها کشوری است که در میان کشورهای عربی وضعیت نسبتا خوبی در این زمینه دارد. آمار موسسه هلندی در باره پدیده "ترشیدگی" دختران در کشورهای عربی اینگونه گزارش شده که در تونس 62%، الجزایر 51% مصر 40% امارات متحده عربی 75%، سعودی 45% نشان داده شده است.

نظر پسران مسئولان درباره پدرانشان

خبرآنلاين در مطلبی طنز نوشت: به مناسبت روز خانواده، پسر وزیر ارتباطات در تلویزیون درباره اوضاع و احوال ارتباطات حرف زده است و البته پدرش هم جواب او را داده. پسر وزیر ارتباطات: "اینترنت سرعت پایینی دارد و همین موجب شده در کلاس‌های مدرسه، بچه‌ها به من بگویند برو به پدرت بگو سرعت را بالا ببرد." او همچنین به عدم آنتن‌دهی موبایل در خانه خودشان انتقاد کرد.

پاسخ‌های پدر به پسر را هم اگر خواستید در سایت خبرآنلاین بخوانید. حالا فکر کنید پسران سایر وزرا هم انتقاداتی که در مدرسه به پدرانشان وارد می‌شود و پاسخ پدران چه می‌تواند باشد.

پسر وزیر نفت: "بچه‌ها توی مدرسه می‌گن چرا نفت نمی‌یاد سر سفره‌هامون؟"

وزیر نفت: بهشون بگو یه دفعه قبلا آوردند سرسفره، برای هفت پشت مون کافیه.
***
پسر وزیر خارجه: بچه‌ها توی مدرسه می‌گن کاترین اشتون اگه بیاد خونه‌تون، با همون کت و دامن میاد؟

وزیر خارجه: اِ ! بَده! این حرفا چیه؟!
***
پسر وزیر دفاع: بچه‌ها توی مدرسه می‌گن بهترین دفاع چیه؟ وزیر دفاع: حمله.
***
پسر وزیر بهداشت: بابا بچه‌ها توی مدرسه دستاشونو نمی‌شورن.

وزیر بهداشت: تو کاری بهشون نداشته باش. وقتی مریض شدن، رفتن دکتر، دارو گیرشون نیومد، پدرشون دراومد، یاد می‌گیرن که دستاشونو بشورن.
***
پسر وزیر راه: بچه‌ها توی مدرسه می‌گن چرا این‌قدر خیابون مدرسه چاله‌چوله داره؟

وزیر راه: بهشون بگو به پسر شهردار بگن. من مسئول پر کردن راه‌های بین شهری‌ام.
***
پسر وزیر کشور: بابا بچه‌ها توی مدرسه می‌گن این چه وضعیه؟

وزیر کشور: تو هیچی نگو، ولشون کن.
***
پسر وزیر آموزش و پرورش: بابا بچه‌ها توی مدرسه کارای بدی می‌کنن.

وزیر آموزش و پرورش: عیب نداره. بزرگ می‌شن می‌رن دانشگاه بدتر می‌شن.
***
پسر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: بابا بچه‌ها توی مدرسه خیلی حرفای غیرفرهنگی می‌زنن، بیا ارشادشون کن.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: ببین پسرم، آدم هرچی می‌بینه و می‌شنوه که نمی‌ره به باباش بگه. مگه من به بابام می‌گم که تو به بابات می‌گی؟
***
پسر وزیر اطلاعات: بچه‌ها توی مدرسه هیچی نمی‌گن.

وزیر اطلاعات: عیبی نداره پسرم ولی اگه چیزی گفتن به بابا بگی‌‌ها، باشه؟

پیام نو/ مراسم ازدواج شجریان




تشدید فعالیت انجمن حجتیه در چند شهر کشور
 
روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: انجمن حجتيه براي بازگشت به فعاليت‌هاي خود برنامه‌هایي را آغاز كرده است. علاوه بر تلاش براي جذب افراد در چند استان، اين انجمن افرادي را براي تدريس فن خطابه آماده ساخته تا نيروهاي مورد نياز را آموزش دهند.اين آموزش‌ها در چند شهر آغاز شده است.

از سرگيري فعاليت‌هاي انجمن حجتيه، بعد از آن شروع شد كه اين انجمن توانست با نفوذ دادن بعضي عناصر خود در دولت‌هاي نهم و دهم، تفكر ويژه خود را از زبان بعضي از آنها به صورت رسمي مطرح نمايد. در دولت كنوني هم اين انجمن مطمئن است كه با مشكل مواجه نخواهد شد.

انجمن حجتيه، تشكيلاتي است كه تحت پوشش ترويج مهدويت، به دنبال اهداف ديگري بود. و در دوران رژيم شاهنشاهي با آزادي عمل فعاليت مي‌كرد ولي با پيروزي انقلاب اسلامي فعاليت‌هاي آن متوقف شد.

توضیح شریف‌زاده درباره محتوای جلسات اخیر احمدی‌نژاد

"بهمن شریف‌زاده" روحانی نزدیک به احمدی‌نژاد، در گفت و گو با ایران خبر، درباره محتوای جلسات اخیر احمدی‌نژاد در ساختمان ولنجک گفت: رفت و آمد وزرا، معاونین؛ مشاوران و نزدیکان پس از ریاست‌جمهوری و از همان زمانی که ساختمان لادن در اختیار آقای احمدی‌نژاد بود، برقرار می‌شد، این جلسات تنها بر پایه گپ دوستانه و بحث‌های غیرسیاسی شکل گرفت و هیچ ارتباطی با موضوع انتخابات آینده مجلس یا ریاست‌جمهوری ندارد.



وی در ادامه افزود: جلسات ساده‌ای هست که من نیز به برخی از آن‌ها دعوت می‌شوم اما آقای احمدی‌نژاد بنای ورود به مباحث سیاسی را ندارند و اکنون سرگرم موضوعات دانشگاهی هستند و ارتباط جلسات احمدی‌نژاد با موضوع انتخابات را تکذیب می‌کنم و حتی در این‌باره بحثی نیز نشده است. بالاخره من خود در این این جلسات هستم و اگر چنین موضوعی مطرح بود ، حتما خبردار می‌شدم.

علت اختلاف کامران دانشجو و احمدی‌نژاد

"کامران دانشجو" رئیس ستاد انتخابات وزارت کشور در زمان برگزاری دهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری و وزیر سابق علوم، با اشاره به اینکه از 6 ماه قبل انتخابات مسئله کمیته صیانت از آرای مردم را عنوان کرده بودند، اظهار داشت: در حالیکه صیانت از آرا بر عهده شورای نگهبان است، پس از آن نیز لجبازی کاندیداها و دوقطبی شدن زیاد در جامعه آغاز شد که این مسئله بسیار هم خطرناک است و در بحث هسته‌ای نیز دشمن قصد دارد فضا را دوقطبی کند.

دانشجو در گفتگو با فارس، با بیان اینکه در سال 88 محسن رضایی نیز اعتراض کرد، گفت: ولی پس از آنکه متوجه واقعیت شد مسیر خود را از فتنه‌گران جدا کرد و این مسئله نیت درست وی را نشان می‌دهد و نمی‌توان گفت که موسوی و کروبی خودشان فتنه را برنامه‌ریزی کرده‌اند یا مهره‌ای از فتنه شده بودند.



وزیر سابق علوم در پاسخ به این سوال که گویا تاکنون چندین بار مورد سوء قصد و ترور قرار گرفتید، تصریح کرد:  ترور فیزیکی بنده به قبل از سال 88 بر می‌گردد اما این قضیه بعد از سال 88 پررنگ‌تر شد، البته امکان داشت، ترور مسئولان به فتنه سال 88 نیز کمک کند به خصوص اگر رئیس ستاد انتخابات کشور ترور شود که قطعاً به غبارآلود کردن فضا کمک می‌کرد.

وی با اشاره به خاطره‌ای در زمانی که برای سخنرانی به دانشگاه تهران رفته بو پرداخت و گفت: عده کمی از دانشجویان این دانشگاه با دیدن بنده شعار "مرگ بر دانشجو" می‌دادند، بنده نیز خندیدم و به آنان گفتم " شما هم دانشجو هستید لااقل بگویید مرگ بر کدام دانشجو"؟

دانشجو در پاسخ به این پرسش که در جلسات ساختمان ولنجک شرکت می‌کنید، بیان داشت: هفته گذشته بنده در ساختمان ولنجک ملاقاتی را با آقای احمدی‌نژاد داشتم البته یک بار نیز در ساختمان لادن به دیدار احمدی‌نژاد رفته بودم و در ادامه  پیرامون تغییر رئیس ‌دانشگاه تربیت مدرس و حضور مشایی در این دانشگاه نیز گفت که  مشایی در امتحان دانشگاه تربیت‌مدرس قبول شد و به طور قانونی حق ادامه تحصیل داشت البته اگر به موقع و بر اساس قوانین و در زمان مقرر ثبت‌نام می‌کرد. مشایی پروسه ثبت‌نام را درست طی نکرده بود و رئیس دانشگاه تربیت‌مدرس نیز از ثبت‌نام وی اجتناب کرد. بنده نیز گفتم حق با رئیس دانشگاه است.

وزیر سابق علوم با بیان اینکه خود آقای احمدی‌نژاد قانونمند بود اما در این قضیه مدعی بود که من می‌توانستم کاری انجام دهم، اظهار داشت: البته پروسه قانونی برای این قضیه نیز وجود داشت که مشایی می‌توانست در صف سال بعد دانشگاه قرار گیرد اما آنان راضی نشدند. حال نمی‌دانم این تصمیم من در رابطه بین من و احمدی‌نژاد تأثیر داشت یا خیر.

وی با اشاره به اینکه ما یک سری اختلاف سلیقه هم داشتیم از جمله یازده روز خانه‌نشینی احمدی‌نژاد و موضوع ساماندهی جنسیتی دانشگاه‌ها، بیان داشت: نگاه بنده درباره مسائل دینی به مراجع عظام تقلید است و چهارده نفر از مراجع نیز بیان داشتند که اختلاط جایز نیست. تبصره هم به آن نزده‌اند که در دانشگاه جایز است. در این قضیه احمدی‌نژاد با من هم‌نظر نبود و من طبق نظر مراجع پیش می‌رفتم.

وزیر سابق علوم در پاسخ به این پرسش که انگار شما یک مصونیتی داشتید، شاید اگر هر فرد دیگری بود تغییر می‌کرد، گفت: در نامه‌ای که احمدی‌نژاد درباره موضوعات بازنشستگی و طرح سامان‌دهی جنسیتی به بنده داد که البته نامه خوبی نبود در جواب آن اعلام کردم که تلاش می‌کنم از کارهای سطحی پرهیز و عمیق‌تر کار کنم که هم نگاه احمدی‌نژاد و هم نظر مراجع تقلید را در برگیرد.

دانشجو در پاسخ به اینکه قصد کاندیداتوری برای انتخابات مجلس آینده را دارد، بیان داشت:  خیر، اصلا خودم را مناسب برای نمایندگی مجلس نمی‌بینم. مجلس در راس امور است و افرادی را طلب می‌کند که عمیق و کارشناس باشند و تحمل بالا داشته باشند. کار مجلس صبر و حوصله بسیار می‌خواهد که من برای چنین فضایی ساخته نشده‌ام.

آنچه درباره "بانک بابک زنجانی" نمی‌دانید

نام یک بانک در مالزی با نام "بابک زنجانی" گره خورده است. نام این بانک "نخستین بانک سرمایه‌گذاری اسلامی" است. به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه کسب و کار، زنجانی تایید کرده که عضو هیات‌مدیره این بانک است. به گفته وی، این بانک با سرمایه 104 میلیون دلار فعالیت می‌کرد و فعالیتش هم نرمال و خوب بوده است. زنجانی گفته است که صاحب این بانک نیست و در آن سهامی هم ندارد بلکه صاحبش بانک دیگری در اندونزی بوده که به بانک دیگری سهامش را واگذار کرده بود.

خودش در این‌باره گفته است: من تنها یکی از اعضای هیات‌مدیره این بانک بودم تا اینکه تحریم‌ها علیه ایران روز به روز بیشتر شد. با توجه به اینکه انتقال منابع مالی برای شرکت‌های بیرونی و مردم سخت شده بود، تصمیم گرفتم به عنوان عضو هیات‌مدیره در یکی از بانک‌های خارجی مالزی ورود پیدا کنم و موسسات مالی خود در امارات را که منابع 5 میلیارد یورویی بود در آن به شکلی متصل و خدمات مالی ایجاد کنم و این امر هر روز مشتریان زیادی را جذب می‌کرد.

او تاکید کرده که "پس از مدتی بانک‌های داخلی که قادر به انتقال پول‌های خود نبودند از طریق بانک مرکزی منابع خود را به این بانک انتقال و این بانک منابع را به مشتریان در خارج از کشور انتقال می‌داد. حتی ال‌سی و خریدهای خارجی را برای بانک‌ها و مشتریان داخلی کشور به سرعت انجام می‌داد تا جایی که 5/ 17 میلیارد یورو از منابعی که در خارج از کشور و مربوط به بانک‌ها بود با کارمزد 7 در هزار یعنی کمتر از یک درصد منتقل می‌کردیم و هر روز بانک‌ها و مشتریان بیشتری به این سیستم نزدیک می‌شدند".

با مراجعه به سایت First Islamic Investment Bank نکات جالبی از آن درمی‌یابیم. آنچه در مراجعه به سایت نظر بیننده را جلب می‌کند، بنر قرار گرفته در بالای آن است. "خلاقیت" و "سود سرشار در کمترین زمان" کلیدواژه های شعار اصلی این بانک است. این بانک به اختصار FIIB نامیده می‌شود و مقر اصلی این بانک در منطقه لابوآن مالزی است. لابوآن بیشتر به عنوان یک مرکز مالی فراساحل، مقصدی گردشگری برای غواصی است. مراکز مالی، بورس آزاد و بانک‌های بین‌المللی و شرکت‌های بیمه در این شهر مستقر هستند و FIIB  در 15 آگوست 2008 تاسیس شد.

لوکس‌ترین خودروهای جهان در قالب ماشین پلیس  

"امارات متحده عربی" با بکارگیری خودروهایی لوکس و رویایی ( که برای خرید برخی از این خودروها شاید یک سال باید در صف انتظار تحویل آن به سر برد)، آن هم نه در هتل‌ها بلکه در خیابان‌های شهر و در اختیار پلیس !تعجب همگان را برانگیخته است.

به گزارش پارسینه، برخی این عمل پلیس دبی را یک امر تبلیغاتی برای جذب گردشگر بیشتر و برخی آنرا مقابله با خودروهایی می‌دانند که کمتر اتومبیلی در دنیا به گردپای آن‌ها می‌رسد و کم و بیش در حال تردد در همه جای این شهر هستند. این مجموعه‌ کم‌نظیر در کمتر جایی می‌توان این همه خودروی خاص و گران قیمت را یکجا مشاهده نمود. برخی از این خودروها عبارتند از: مرسدس کلاس G با تیونینگ برابوس، مرسدس بنز SLS AMG/ مرسدس بنز SL63AMGBMW6 Series،استون مارتین ONE-77.



آئودی R8-V10 ،شورولت کامارو SS،فورد موستانگ GT500،نیسان GT-R،لامبورگینی Aventador،فراری FF ، بنتلی کانتیننتال GTو در نهایت بوگاتی ویرون که در حال پیوستن به این جمع بزرگ می باشد .برای پلیس دبی که با چنین کلکسیونی به مبارزه با تهبکاران و متخلفین می‌پردازد و مهمتر از آن توجه توریست‌ها و گردشگران را به خود معطوف می‌نماید.

ناله‎های غم‌انگیز کودک ‌سوری پیش از سر بریده شدن

تلویزیون رسمی سوریه به تازگی تصاویری از جنایات گروه‌های تروریستی در منطقه کارگری عدرا (حومه دمشق) منتشر کرده که دل هر بیننده‌ای را به درد می‌آورد. در این گزارش تصاویری منتشر شده که از جنایات تروریست‌ها علیه مردم بیگناه این منطقه کارگری در حومه دمشق پرده بر می‌دارد. در یکی از بخش‌های این تصاویر کودکی خردسال دیده می‌شود که پیش از سربریده شدن توسط تروریستها، ناله‌های دردناکی می‌کند.

به گزارش مهر، وی خطاب به تروریست‌ها با لهجه محلی سوری می‌گوید: می‌خواهم همه چیز را درباره شما به خدا بگویم! تلویزیون سوریه اعلام کرده که این کودک پیش از سربریده شدن توسط گروههای ترویستی شاهد کشته شدن اعضای خانواده خود توسط تروریست‌ها بوده و در وضعیت بسیار بدی به سر می‌برده است. گروه تروریستی داعش وابسته به القاعده دو هفته پیش به منطقه کارگری عدرا یورش برده بودند و مردم و اهالی منطقه را در ملا عام به شنیع‌ترین صورت ممکن اعدام کرده و سر بریدند.

هدیه کریسمس به ملکه بریتانیا

عصرایران نوشت: پس از شرکت ملکه بریتانیا در مراسم کلیسا برای کریسمس، کودکان حاضر در محل با صف بستن، گل و هدایایی تقدیم ملکه کردند.



بازداشت برپاکنندگان جشن کریسمس در عربستان!

مامورین سازمان امر به معروف و نهی از منکر عربستان موسوم به پلیس دینی، اقدام به بازداشت افرادی کردند که کریسمس را جشن گرفتند. براساس گزارش پایگاه دویچه وله، عربستان برگزاری مراسم کریسمس را ممنوع کرده و اقدام به بازداشت 56 نفر از افرادی کرد که این مناسبت را جشن گرفتند.

به گزارش شبکه ایران، اغلب افراد بازداشت شده، مهاجرانی بودند که از سایر کشورهای آسیایی همچون فیلیپین وارد عربستان شده‌اند؛ برخی از آن‌ها نیز عربستانی، اردنی و مصری بودند .لازم به ذکر است که پیروی از دین مسیحیت در عربستان به طور رسمی ممنوع است و مسیحیان در این کشور از داشتن کلیسا محروم هستند.



"آلن ایر" قبل از تبعید به آمریکا چه‌کاره بود؟

روزنامه قانون در مطلبی طنز نوشت: "آلن ایر" سخنگوی فارسی‌زبان وزارت خارجه آمریکا ساعتی بعد‌‌ از انتشار خبر د‌‌رگذشت ماد‌‌ر "محمد‌ جواد‌‌ ظریف" وزیر امور خارجه ایران، با انتشار پیامی ‌د‌‌ر صفحه فیس‌بوک خود‌‌ به ظریف تسلیت گفت. د‌‌ر این نامه آمد‌‌ه است: "انالله و اناالیه راجعون

با کمال تأسف با خبر شد‌‌یم که سرکار خانم عفت کاشانی، ماد‌‌ر وزیر امور خارجه جناب د‌‌کتر محمد‌‌جواد‌‌ ظریف، به رحمت خد‌‌ا رفت. این ضایعه بزرگ را به خانواد‌‌ه محترم ایشان تسلیت عرض می‌نماییم و از خد‌‌اوند‌‌ متعال برای ایشان طلب مغفرت کرد‌‌ه و برای خانواد‌‌ه محترمشان صبر جمیل مسئلت می‌نماییم".

 شاید‌‌ برایتان جالب باشد‌‌ که بد‌‌انید‌‌ "آلن ایر" پیش از سفر به آمریکا با نام اصلی "تور د‌‌و شب و سه روز هواپیمایی ماهان" و د‌‌ر برخی مناطق با نام "آلایند‌‌ه هوا" د‌‌ر ایران فعالیت می‌کرد‌‌. خانواد‌‌ه‌اش هر پنجشنبه او را جلوی بهشت زهرا (س) پیاد‌‌ه می‌کرد‌‌ند‌‌ و او با حضور د‌‌ر مراسم ختم افراد‌‌ مختلف، برای حضار از زبان حال فرزند‌‌ان د‌‌اغد‌‌ید‌‌ه آن مرحوم مرثیه‌سرایی می‌کرد‌‌...

 چند‌‌ سال قبل – ایران– مزارمرحوم د‌‌اغد‌‌ید‌‌ه/  آنکس که مرا ... مونس و جان بود‌‌ ... پد‌‌ر بود‌‌... آنکس که مرا ... روح و روان بود‌‌ ... پد‌‌ر بود‌‌... غم د‌‌اری، نه؟ د‌‌رد‌‌ د‌‌اری، نه؟ حق د‌‌اری پسرم، حق د‌‌اری د‌‌خترم... یاد‌‌ته د‌‌خترم؟ بابا می‌اومد‌‌ خونه، می‌پرید‌‌ی بغلش، نازت می‌کرد‌‌، نوازشت می‌کرد‌‌، موهاتو شونه می‌کرد‌‌... حالا د‌‌یگه بابات مرد‌‌، چشمت کور، خود‌‌ت باید‌‌ موهاتو شونه کنی!

-د‌‌وست عزیز، اینا ماد‌‌رشون فوت کرد‌‌ه، چی د‌‌اری می‌گی واسه خود‌‌ت؟  -آخ آخ ماد‌‌ر ماد‌‌ر ماد‌‌ر، د‌‌یگه بد‌‌بخت شد‌‌ی د‌‌خترم، غذا رو هم خود‌‌ت باید‌‌ د‌‌رست کنی! آلن با چنین سوتی‌هایی چند‌‌ د‌‌فعه‌ای از مراسم گوناگون با چک و لگد‌‌ اخراج شد‌‌ اما د‌‌ر کل بچه با استعد‌‌اد‌‌ی بود‌‌. او پیش از این نیز د‌‌ر مراسم ختم ماد‌‌ر هوگو چاوز حاضر شد‌‌ و د‌‌ر مراسم د‌‌فن مرحومه با خوند‌‌ن ابیاتی مجلس را د‌‌ر د‌‌ست گرفت: گلی‌گم کرد‌‌ه‌ام، می‌جویم او را... به هر گل می‌رسم، می‌بویم او را...‌های‌های‌های... خود‌‌تو تخلیه کن!

هرچند‌‌ این کار آلن باعث شد‌‌ توسط محمود‌‌ احمد‌‌ی‌نژاد‌‌ بلاک شود‌‌، اما بند‌‌ه‌خد‌‌ا زیاد‌‌ی مصمم بود‌‌ راهش را اد‌‌امه بد‌‌هد‌‌. وی بعد‌‌ از مد‌‌تی تصمیم گرفت کار خود‌‌ را د‌‌ر د‌‌و رشته موازی اد‌‌امه بد‌‌هد‌‌؛ به این ترتیب نیمه‌شب‌ها د‌‌ر پارتی‌های زیرزمینی حضور پید‌‌ا می‌کرد‌‌ و با سوال‌های جالبی مراسم را گرم می‌کرد‌‌؛ سوالاتی چون "حالا کی از پشت لباستون می‌بند‌‌ه؟"، "خانومه که بیسته توی کوچه می‌گذره مال کیه؟"، "تو که سیا میا نبود‌‌ی، چرا سیا میا شد‌‌ی؟"

 کلا بچه کنجکاوی بود‌‌ آلن. سرانجام همین کنجکاوی‌های نیمه‌شبانه کار د‌‌ستش د‌‌اد‌‌ و توسط د‌‌وستان زحمت‌کش ما د‌‌ر نیروی انتظامی‌د‌‌ستگیر و با خفت و خواری به آمریکا تبعید‌‌ شد‌‌. علاقه قلبی او به تسلیت‌گویی باعث شد‌‌ خیلی زود‌‌ این سمت را د‌‌ر کاخ‌سفید‌‌ مال خود‌‌ کند‌‌. پیش از او زحمت نوشتن تمامی‌متن‌های تبریک و تسلیت د‌‌ر کاخ سفید‌‌ برعهد‌‌ه گوگل‌ترنسلیت بود‌‌. برای همین، کار "ایر" خیلی زود‌‌ گرفت و از آنجایی که خارجی‌ها به هیچ استعد‌‌اد‌‌ی رحم نمی‌کنند‌‌، او را سخنگوی فارسی‌زبان خود‌‌ قرار د‌‌اد‌‌ند‌‌.

آلایند‌‌ه هوا با توجه به شناختی که از مرد‌‌م سرزمین‌مان د‌‌ارد‌‌، برای هر قشری یک‌جور تسلیت می‌نویسد‌‌؛ همانطور که ملاحظه فرمود‌‌ید‌‌ برای مسئولان کاملا از زبان فارسی آغشته به عربی استفاد‌‌ه می‌کند‌‌. اما برای نسل‌ها و گروه‌های مختلف اد‌‌بیات خاص خود‌‌ش را د‌‌ارد‌‌. او د‌‌ر مرگ پد‌‌ر یکی از بچه‌های د‌‌هه هفتاد‌‌ی ایرانی د‌‌ر صفحه فیس‌بوکش نوشت: "آخی... پیشی؟ بابا رفت؟ غصه نتولی جوجو!"

یا از روشنفکران ایرانی نیز به سبک و سیاق آنان د‌‌لجویی می‌کرد‌‌: "نازلی بهار خند‌‌ه زد‌‌ و ارغوان شکفت... چه فاید‌‌ه نازلی، بابا به سمت آسمان شتافت! د‌‌رود‌‌ بر تو مرد‌‌ بزرگ؛ ابراز همد‌‌رد‌‌ی بند‌‌ه کمترین را پذیرا باش د‌‌وست من، خد‌‌ایش رحمت کناد‌‌.".. البته گاهی نیز به د‌‌لیل مشغله زیاد‌‌، زبان‌ها را قاطی می‌کرد‌‌. مثلا یکبار که بر اثر جریمه پلیس و راهنمایی و رانند‌‌گی د‌‌ر تونل توحید‌‌ نیویورک، به شد‌‌ت عصبانی بود‌‌، برای تسلیت یکی از سیاسیون که د‌‌ر غم از د‌‌ست د‌‌اد‌‌ن عمه خود‌‌ عزاد‌‌ار بود‌‌، د‌‌ر صفحه فیس‌بوکش نوشت: "خد‌‌ا رحمتش کنه موش موشک؟ و من ا... توفیق!"

پوتین مرد سال روسیه شد

براساس نظرسنجی یک مرکز روسی، "ولادیمیر پوتین" برای ششمین سال متوالی مرد سال روسیه شد. به گزارش نواندیش، او این عنوان را با کسب 26 درصد از آرای شرکت کنندگان در این نظرسنجی به دست آورده است. به گزارش آفتاب، در این نظرسنجی مدودف نخست وزیر کنونی روسیه نیز 4 درصد آرا را به خود اختصاص داده است.

روزنامه‌های شرق و جوان متحد شدند!

ايسنا در مطلبی طنز نوشت: سردار احمدی‌مقدم: اگر وی‌چت دارای ویژگی‌های خوبی است، نباید کل سرویس را از دسترس خارج کرد و باید تنها بخش‌های مضر حذف شوند! یعنی اگر فردا روز وارد فیس‌بوک شدید و متوجه شدید نه کامنت می‌توانید بگذارید، نه لایک می‌توانید بزنید، نه عکس می‌توانید آپلود کنید و نه فیلم دانلود کنید، بدانید که بخش‌های مضر فیس‌بوک را برای‌تان حذف کرده‌اند!

****
دکتر جهانگیری در پی دستور رییس‌جهمور برای مبارزه با مفاسد اقتصادی و تعیین مهلت یک‌ماهه برای ارائه گزارش، خطاب به روحانی نوشت: جناب آقای روحانی، رییس‌جمهور محترم، سلام‌علیکم، به خدا یک ماه خیلی کم است!، با احترام. دکتر جهانگیری
رییس ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی

****
نماینده بابل: آلوده بودن برنج مازندران کذب محض است!

سابقه تاریخی کذب‌ محض در کشور ما نشان می‌دهد که اتفاقا مسؤولان وزارت‌بهداشت باید هرچه سریع‌تر برنج مازندران را آزمایش کنند. من که هر وقت شنیدم کسی گفت فلان چیز کذب‌ محض است بعدا معلوم شد صدق‌ محض بوده است. شما در گوگل ترکیب "کذب‌ محض" را با "تأمین‌ اجتماعی" در کنار هم جست‌وجو کنید، ببینید چه پیدا می‌کنید!

****
سعید مرتضوی از هشت روزنامه از جمله روزنامه‌های شرق، اعتماد، همشهری، مردم‌سالاری، جوان و ایران به اتهام افترا و نشر اکاذیب شکایت کرده است! یعنی فقط مرتضوی می‌توانست شرق و جوان را با هم متحد کند! گردش روزگار را ببین!

****
با ابلاغ مصوبه دولت درباره جزییات سبد کالایی و چگونگی ارائه آن به مردم احتمال احیای سیستم پرداخت کوپنی کالا قوت گرفت!
یادم می‌آید برای انتخابات سال 84 یک قالی‌باف از راور کرمان آمده بود برای رییس‌جمهوری ثبت‌نام کند. وقتی از او پرسیدند دولتت چه کار خواهد کرد، گفت: من طرفدار دولت کوپنی‌ام. حالا هم بعد از هشت سال باز احتمال احیای کوپن هست. باز بروید بگویید مردم عوامند و نمی‌فهمند!


مشرق/ بابک زنجانی در کنار "ماهاتیر محمد"




حضور بی‌سابقه رییس‌جمهوری چین در رستوران

"شی جینپینگ" رئیس‌جمهوری چین در اقدامی بی‌سابقه به رستورانی رفته و در آنجا در میان مردم عادی در صف ایستاد و یکی از غذاهای سنتی و ارزان قیمت کشورش را سفارش داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، برای رهبران چین که معمولا تحت حفاظت شدید امنیتی قرار دارند و به جز مراسم برنامه‌ریزی شده، در میان مردم عادی ظاهر نمی‌شوند، این اقدام شی جینپینگ، رئیس‌جمهوری چین بسیار بی‌سابقه است. این رستوران میزبان صف طولانی از مردم چین بود که برخی از آن‌ها مشغول عکس گرفتن با شی جینپینگ بودند و برخی دیگر همان غذایی را که وی سفارش داده بود، درخواست کردند.

مدیر این رستوران گفت، شی جینپینگ و گروه کوچکی از همراهانش ظهر شنبه بدون اطلاع قبلی وارد رستوران شدند. شی جینپینگ برای غذایش 21 ین (3.40 دلار) پرداخت کرد و در زمانی که رئیس‌جمهوری در این رستوران بود، هیچ اقدام امنیتی ویژه‌ای وجود نداشت. مشتریان می‌توانستند آزادانه وارد رستوران شده و رستوران را ترک کنند و بسیاری با رئیس‌جمهور عکس گرفتند.

نامه وزیر کشته شده لبنانی به حسن روحانی

"محمد شطح" وزیر دارایی پیشین لبنان که روز جمعه گذشته بر اثر انفجار خودروی بمبگذاری شده در بیروت جان خود را از دست داد پیش از این حادثه نامه‌ای سرگشاده را خطاب به "حسن روحانی" رئیس‌جمهور ایران نوشته بود.



به گزارش تدبیر، روزنامه آمریکایی "وال استریت ژورنال" متن نامه‌ای را منتشر کرده که در بخشی از این نامه آمده است "اکنون ما (لبنانی‌ها) نیازمند حفاظت از کشورمان هستیم. ما از نظر امنیت داخلی و خارجی و هم‌چنین امکان ادامه بقای دولت‌مان در معرض خطری واقعی قرار داریم. گزینه‌ای که جمهوری اسلامی ایران برخواهد گزید در شکست و یا موفقیت ما برای حفظ کشورمان اهمیتی اساسی خواهد داشت. من به این دلیل تصمیم گرفتم تا به شما به عنوان رییس‌جمهوری اسلامی ایران نامه بنویسم."

شطح در بخش دیگری از این نامه نسبت به توافق حاصل شده میان ایران و غرب در جریان مذاکرات هسته‌ای ژنو نوشته است "اکنون پس از سال‌ها چالش میان ایران و کشورهای اصلی جامعه بین‌المللی، انتخاب شما در جریان برگزاری انتخابات اخیر ایران در تابستان گذشته، این پیام را به کشورهای منطقه و جهان داد که ایرانیان خواهان در پیش گرفتن راهی جدید هستند. راه اصلاح و رابطه باز و مسالمت آمیز با کشورهای جهان. توافق اخیر هسته‌ای که در ژنو میان تهران و دولت‌های عضو گروه 1+5 حاصل شده است انتظارات را بالا برده است و جهان از ایران می‌خواهد تا گام مثبتی بردارد. من نیز چنین امیدی دارم."

آغاز فعالیت تجاری "بابک زنجانی" با فروش پوست گوسفند

شبکه خبری سی ان ان ترک، گزارشی با عنوان "بابک زنجانی کیست و چه می‌کند؟" پخش کرد و اطلاعاتی را در ارتباط با او به مخاطبان ترک داد.

به گزارش صبحانه، این شبکه تلویزیونی شامگاه جمعه در برنامه خود به بخش‌هایی از مصاحبه دو ماه پیش هفته آسمان با بابک زنجانی و مقاله‌ای که ماه اکتبر در نیویورک تایمز منتشر شد، استناد می‌کرد. مجری شبکه سی ان ان ترک در این برنامه تلویزیونی گفت که بابک زنجانی در سال 1974 میلادی در تهران به دنیا آمده و اکنون 39 ساله است و فعالیت‌های تجاری خود را از سال  1996 با فروش پوست گوسفند شروع کرد.

سی.ان.ان ترک به نقل از توماس ادرینبرگ نویسنده نیویورک تایمز گفت که بابک زنجانی طی مدت کوتاهی با بسیاری از افراد بزرگ و قدرتمند در ایران دیدار داشته است. تحریم‌ها اقتصاد ایران را با مشکل مواجه کرد و بابک زنجانی مجری دور زدن تحریم‌ها شد و ثروت بی‌نظیری کسب کرد."

مجری شبکه خبری سی .ان.ان ترک گفت: "زنجانی در ترکیه، دبی و مالزی 64 شرکت دارد که به صورت شاخه عنکبوتی فعالیت می‌کنند و میلیاردها دلار نفت ایران توسط این شرکت‌ها فروخته شده است و از زمانی که حسن روحانی رئیس‌جمهور جدید ایران بر سرکار آمد، فعالیت‌های بابک زنجانی محدود شد."

واکنش دفتر محصولی به استفاده وی از امکانات دولتی
 
به گزارش بولتن، دفتر "محمد صادق محصولی" در پاسخ به سوالی پیرامون انتشار خبری درباره استفاده وی از امکانات دولتی در برخی رسانه‌ها اعلام کرد: - هیچ خودرویی تحویل وزیر نبوده که استفاده شخصی کند بلکه خودرو بر مبنای پروتکل حفاظتی در اختیار تیم حفاظتی (تحت امر نیروی انتظامی) بوده که تیم حفاظت قبلاً آن‌ها را مسترد کرده است.

- آقای محصولی نه تنها از امکانات دولتی استفاده شخصی نکرده است بلکه در طول دولت نهم و دهم از دریافت حقوق ماهیانه خود امتناع کرده و با هماهنگی وزارت دادگستری حقوق ماهیانه‌اش به حساب ستاد دیه کشور جهت آزادی زندانیان نیازمند پرداخت شده است.

- خوب است سوالی از وزرای اصلاح‌طلب اسبق کشور (حداقل سه وزیر) پرسیده شود که تا چند سال بعد از اتمام مسئولیتشان در وزارت کشور، همچنان خودروهای وزارت کشور در دست آن‌ها باقی بود و یا همچنان باقی است؟

- این اقدام غیر اخلاقی و سخیف که برای مقابله با یک نفر به خاطر مواضع صریحش در نقد جریان فتنه و فتنه‌گران مطرح می‌شود، نشان از ضعف زیاد جریان اصلاح‌طلبی می‌دهد که متوسل به انتشار این گونه‌ای مطالب کذب شده‌اند.

پسر اردوغان از ترکیه گریخت؟

برخی منابع رسانه‌ای ترکیه از فرار پسر نخست وزیر این کشور از بیم دستگیری بر سر پرونده فساد مالی خبر دادند. روزنامه ترکی "یورت" از انتشار شایعاتی مبنی بر فرار "بلال اردوغان" پسر نخست‌وزیر ترکیه به گرجستان بدون گذرنامه خبر داد و این روزنامه در شماره امروز خود نوشت که به نظر می‌رسد در پی انتشار اخباری مبنی بر دست داشتن بلال در فساد مالی به ارزش 100 میلیارد دلار ترکیه، وی فرار کرده است.

به گزارش ایرنا، "معصوم تورکر" رئیس حزب دموکراتیک چپ صحت خبر فرار بلال اردوغان از ترکیه از بیم دستگیری را در یک گفت وگوی تلویزیونی تایید کرد و روزنامه ترکی "رادیکال" پیش از این نوشته بود که دادستانی کل استانبول پسر "رجب طیب اردوغان" نخست‌وزیر ترکیه را احضار کرده است تا درباره مسئله جنجالی فساد مالی در ترکیه، از او سوال کند.

گفته می‌شود که پسر اردوغان باید در دوم ژانویه آینده در دادستانی حضور یابد تا گزارش خود درباره فساد مالی اخیر را ارائه کند زیرا شخص وی نیز به دست داشتن در این فساد متهم است. در صورتی که وی از حضور در دادستانی خودداری کند، بر اساس قانون مجازات برای بازجویی او باید به زور متوسل شد.

تصاویر قبل و بعد از انفجار بیروت

رسانه‌های لبنانی عکسی را منتشر کرده‌اند که لحظاتی قبل از انفجار خودروی بمب‌گذاری شده در مرکز بیروت را نشان می‌دهد.

به گزارش عصر ایران، پس از انفجار، فرد قرمز پوش به دلیل شدت انفجار بر روی زمین می‌افتد. در عکس پایین، خودروی زرد رنگ، خودروی بمب‌گذاری شده که لحظاتی بعد منفجر می‌شود. این خودرو با علامت مشخص شده است. انفجار صبح جمعه در مرکز بیروت، 8 کشته و 75 زخمی بر جا گذاشت.



شوخی با طرح انتقال پایتخت در توئیتر

این روزها طرح انتقال پایتخت در رسانه‌ها و شبکه‌های مختلف اجتماعی بازخوردهای گوناگونی داشته است و این روزها سرخط بسیاری از خبرگزاری ها و سایت های خبری-تحلیلی شده است.

به گزارش پیام نو، در زیر به دو مورد که بیش از سایر موارد مورد توجه و اشتراک‌گذاری بوده، اشاره می‌شود.








خانواده ضراب و احمدی‌نژاد با هم رابطه‌ای ندارند / ماجرای فساد مالی ترکیه را از شما می‌شنوم

سه وزیر استعفا داده‌اند،57 نفر متهم شدند و 500 پلیس اخراج؛ همه به خاطر پرونده فساد مالی در ترکیه پرونده‌ای که نام 3 ایرانی هم به آن پیوند خورده است. "رضا ضراب"، تاجر ایرانی که برخی از رسانه‌های بین‌المللی می‌گویند پدرش با خانواده احمدی‌نژاد ارتباط دارد، متهم اصلی پول‌شویی در پرونده فسادمالی ترکیه است.

"داوود احمدی‌نژاد" برادر رئیس‌جمهور سابق و رئیس بازرسی دفتر رییس‌جمهوری در دولت نهم، در گفتگو با تدبیر، با اشاره به اینکه اصلا نمی‌داند در ترکیه چه اتفاقی افتاده است و همچنین در پاسخ به این سئوال که آیا برادر شما با خانواده "رضا ضراب" رابطه داشته یا خیر؟ اظهار داشت: کی؟! راجع به چه کسی حرف می‌زنید؟ داوود احمدی‌نژاد در واکنش به توضیحاتی که درباره تحولات اخیر ترکیه به او داده شد، تاکید می‌کند: "من اولین‌بار است که ماجرای فساد مالی ترکیه را شنیدم آن هم از زبان شما".

سایت خبری "المانیتور" روز سه‌شنبه گذشته با انتشار گزارشی درباره موضوع فساد مالی ترکیه مدعی وجود ارتباط میان پدر ضراب با محمود احمدی‌نژاد شد. در این گزارش آمده است: براساس یافته‌های پلیس، آقای "ضراب" پس از آنکه شهروند ترکیه شد، نامش را به رضا "صراف" تغییر داد. او ارتباط‌های نزدیکی با ایران دارد. صراف پس از آنکه توانست ارتباط‌هایی با وزرای ترکیه و پسرانشان برقرار کند سیستمی را برای ارسال میلیون‌ها دلار به ایران طراحی کرد. پدر آقای صراف، "حسین ضراب" با محمود احمدی‌نژاد، رییس‌جمهوری پیشین ایران ارتباط‌هایی دارد".

"حمید بقایی"، مشاور احمدی‌نژاد در واکنش به ارتباط رئیس جمهور سابق با پرونده فساد مالی به روزنامه "شرق" گفته بود: "رسانه‌های ترکیه خبر کذب می‌زنند. این موضوع صحت ندارد، حتی اگر صحت ‌هم داشت چه ربطی به آقای احمدی‌نژاد دارد؟" اگرچه اطرافیان محمود احمدی‌نژاد ارتباط او با فسادهای مالی گسترده‌ای که در سال‌های اخیر اتفاق افتاده را تکذیب می‌کنند اما نام برخی از یاران او  در ماجرای فساد 3 هزارمیلیارد تومانی و پرونده فساد مالی بیمه بارها به میان آمده است.

"مه‌آفرید امیر خسروی" متهم اصلی پرونده فساد 3هزارمیلیاردی در دادگاه خود همواره از ارتباط با "ا.ر" یا همان "چشم اسفندیار دولت" سخن می‌گفت. پرونده فساد مالی بیمه و دریافت کارت هدیه‌های میلیونی از "سعید مرتضوی" هم با نام "محمدرضا رحیمی"، معاون اول رئیس‌جمهوری سابق گره خورده است.

ادعای جنگ مشترک ایران و آمریکا با القاعده در عراق

جنگ با القاعده پروژه‌ای مشترک بین نیروهای ایران، نیروهای سوری و نیز آمریکایی است و هم‌اکنون در استان الانبار در مرز سوریه و عراق متمرکز شده است. سایت امنیتی–اطلاعاتی "دبکا فایل" وابسته به اسراییل در خبری به نقل از برخی منابع امنیتی و نظامی خود مدعی شد، ایران و آمریکا در عراق در حال مبارزه با گروه القاعده در عراق و شام هستند.

به گزارش عصرایران، این وب‌سایت در گزارشی مدعی شده است، پس از توافق اخیر ژنو بین ایران و آمریکا، همکاری دو کشور برای مبارزه با القاعده در عراق، نخستین چالش جدی را برای گروه‌های سلفی در عراق در 6 سال گذشته ایجاد کرده است.

هدف این عملیات به نوشته دبکا فایل، جلوگیری از شکل‌گیری نخستین دولت القاعده در خاورمیانه در مرزهای عراق با سوریه و اردن است. همچنین تاثیر این عملیات بر تضعیف گروه "جبهه النصره" از گروه‌های ستیزه‌جوی وابسته به القاعده در سوریه و نیز تثبیت موقعیت نیروهای دولت سوریه در برابر شبه نظامیان القاعده تعیین کننده خواهد بود.

دبکا فایل می‌نویسد: آمریکا در چارچوب همین استراتژی برای مبارزه موثر با القاعده به دولت عراق سلاح‌هایی جدید از جمله برخی موشک‌ها و نیز هواپیماهای بدون سرنشین داده است و هدف دیگر دولت اوباما از همکاری با ایران و روسیه در عراق و سوریه، تسهیل حضور نیروهای آمریکایی در افغانستان و همکاری ایران و روسیه در این زمینه است.

اعدام مقام‌های دیگر دولتی در کره شمالی

روزنامه "جونگ آنگ ایلبو" در گزارشی اعلام کرد، هفت تن دیگر از سران ارشد دولت کره شمالی به همراه مرد شماره دوی این کشور اعدام شده‌اند. دو تن از مقامات عالی‌رتبه حزب حاکم، دو تن از اعضای دولت، دو فرمانده ارتش و یک مدیر به همراه تائک اعدام شده‌اند.

به گزارش ایسنا، به نوشته این روزنامه این اعدام‌ها در ساختمان کمیسیون دفاع ملی و در حضور رهبران کلیدی حزب حاکم صورت گرفته است و به رغم تصاویری که از دستگیری جانگ سونگ تائک در نشست حزب در 9 دسامبر منتشر شد، وی از اواسط نوامبر در حبس خانگی بوده است.


قدرتمندترین زنان جهان چند فرزند دارند؟

آفتاب
نوشت: این زنان هر کدام چند فرزند دارند؟ و انجام وظایف سیاسی تا چه اندازه روی زندگی آنان تاثیرگذاشته است در زیر به بررسی تعداد فرزندان برخی از معروفترین زنان عالم سیاست پرداخته‌ایم و نکته جالب این که اکثر آنان دو فرزندی هستند.



"آنگلا دوروتئا مرکل" سیاست‌مدار آلمانی، دبیر کل اتحادیه دموکرات مسیحی آلمان و از ۲۲ نوامبر ۲۰۰۵ صدراعظم کنونی و اولین بانویِ صدراعظم در تاریخ آلمان.، متولد ۱۷ ژوئیه ۱۹۵۴ در هامبورگ است. اودو فرزند پسردارد که البته متعلق به همسر دومش استیوآخیم زاوِر (۱۹۹۸ تاکنون) است.

"میشل اوباما" متولد 17 ژانویه ۱۹۶۴ در شیکاگو همسر رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا، باراک اوباما، و بانوی اول ایالات متحده است. او دانش آموختهٔ دانشگاه پرینستون و دارای دکترای حقوق از دانشگاه هاروارد است. خانم اوباما دو فرزند دختر به نام مالیا و ساشا دارد.

"کاترین مارگارت اشتون"، بارونس اشتون او آپهولاند متولد ۲۰ مارس ۱۹۵۶ نماینده عالی اتحادیه اروپا در سیاست خارجی و امور امنیتی است. او دو فرزند و 3 فرزند خوانده دارد. نام همسرش پیتر کلنر و نام فرزندانش رابرت پیتر، ربکا کلر است.

"دیلما روسف"، رییس‌جمهور برزیل از یک پدر بلغاری مهاجر و مادری برزیلی زاده شده است. آخرین منسب حکومتی وی قبل از ریاست‌جمهوری، رئیس دفتری رئیس‌جمهور داسیلوا بوده است. وی یک فرزند به نام پائولا دارد.

"هیلاری کلینتون" فرزند نخست دروتی و هیو رودهام بود. بیل کلینتون و هیلاری در سال ۱۹۷۵ با هم ازدواج کردند. هیلاری در سال ۱۹۷۶ عضو هیئت علمی دانشکده حقوق دانشگاه آرکانسا و همچنین عضو موسسه حقوقی (Rose law) شد. او یک فرزند دختر به نام چلسی ویکتوریا دارد.

"کریستین مادلین اودته لاگارد"، رییس صندوق بین‌المللی پول متولد اول ژانویه ۱۹۵۶ حقوقدان فرانسوی، وزیر اقتصاد و دارایی پیشین فرانسه و رئیس صندوق بین‌المللی پول می‌باشد. لاگارد دوبار طلاق گرفته و دارای دو پسر، پیر هانری لاگارد (متولد ۱۹۸۶) و توماس لاگارد (متولد ۱۹۸۸) از ازدواج اول خود با ویلفرد لاگارد است.

"نانسی پاتریشیا دالساندرو پلوسی"،‌ رییس مجلس نمایندگان آمریکا متولد ۲۶ مارس ۱۹۴۰ایالت مریلند، آمریکا از اعضای حزب دمکرات و رئیس سابق مجلس نمایندگان ایالات متحده آمریکا است وی اولین زن در تاریخ آمریکا است که به سمت ریاست مجلس نمایندگان ایالات متحده آمریکا دست یافته است.
همسرش پل پلوسی و فرزندانشنانسی کارین، کریستین، ژاکلین، پل و الکساندر نام دارند.

" آنگ سان سو چی" فعال سیاسی، مدافع حقوق بشر، از مخالفان حکومت نظامی برمه و برنده جایزه صلح نوبل است، اریس در سال ۱۹۹۹ در روز تولد ۵۳ سالگی خود درگذشت. آنگ سان سو چی در ۱۳ نوامبر ۲۰۱۰ از بازداشت خانگی خارج شد. او دو فرزند دارد؛ آلکساندر، کیم.

"موزه بنت ناصر بن عبدالله المسند" متولد ۱۹۵۹ رهمسر دوم (از میان سه همسر) حمد بن خلیفه آل ثانی امیر پیشین قطر است. وی فارغ‌التحصیل جامعه‌شناسی از دانشگاه قطر است. او نماینده ویژه یونسکو در امور آموزش پایه و پیشرفته و رئیس بنیاد آموزش و علوم و توسعه جامعه قطر است. موزه مادر امیر فعلی قطر، تمیم بن حمد بن خلیفه آل ثانی، است.او پنج پسر و دو دختر دارد.

"سونیا گاندی" متولد ۱۹۴۶ رهبر ایتالیایی تبار حزب کنگره ملی هند و بیوه نخست‌وزیر سابق هند راجیو گاندی است. او یک پسر از راجیو گاندی به نام رائول گاندی دارد.

"مرضیه وحید دستجردی" نخستین وزیر زن در جمهوری اسلامی ایران و وزیر بهداشت در دولت احمدی‌نژاد دو دختر، 24 و 22 ساله دارد.

"معصومه ابتکار" رییس سازمان محیط زیست دولت دکتر حسن روحانی هم دو فرزند دارد به نام‌های عیسی و طه که عیسی ازدواج کرده است.

اظهارات منتشرنشده خاتمی درباره فتنه 88 / به موسوی گفتم در انتخابات رای نمی‌آوری

جلسه مشترک "سید محمد خاتمی" با برخی اصحاب رسانه، چندی پیش به میزبانی خاتمی برگزار شد که در این جلسه نکات مهمی در خصوص فتنه سال ۸۸ از زبان خاتمی مطرح شده است.

به گزارش جهان، خاتمی در این دیدار با اشاره به اتفاقات سال ۸۸ عنوان کرده است: من قبل و بعد از انتخابات به "میرحسین موسوی" گفتم که در انتخابات رای نخواهد آورد و معتقدم احمدی‌نژاد در سال ۸۸ رای آورد و پیروز انتخابات بود.

خاتمی همچنین در این جلسه در پاسخ به سوال خبرنگاری که از وی پرسید، چرا شما از سال 88 تا کنون، علیه فتنه و اقدامات فتنه‌گران موضع نگرفتید؟ پاسخ داد: من رهبر یک جریان هستم؛ از جانبازی که در زندان است (اشاره به یکی از فتنه‌گران بازداشت شده) تا رقاصه‌های آمریکا در گروه ما هستند و باید حواسم به همه آنها باشد.

خاتمی همچنین با اشاره به بیانیه‌های میرحسین موسوی در سال ۸۸ گفت: بیانیه شماره ۱۷ موسوی که در آن اصل انتخابات را قبول کرده بود و لحن آن ملایم‌تر شده بود با تلاش من نوشته شد. گفتنی است این اظهارات خاتمی که در جلسات خصوصی متعددی مشابه آن را نقل کرده است، توسط خبرنگاران حاضر در جلسه ضبط شده است.


محجوب معاون مرتضوی را نپذیرفت

"نادر قاضی‌پور" نماینده مردم ارومیه حیدرفر (معاون مرتضوی در سازمان تأمین اجتماعی) دیروز به مجلس آمد تا با محجوب (رئیس هیات تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی) صحبت کند ولی وی حاضر به صحبت با حیدرفر نشد.

به گزارش ایسنا، نماینده مردم ارومیه افزود: حیدرفر از طرف مرتضوی مأمور رایزنی و احتمالا ساخت و پاخت با رئیس و اعضای هیات تحقیق و تفحص شده است اما جواب محجوب و سایر اعضای هیات تفحص به وی این بود که پول بیت‌المال و اموال کارگران، بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی را به آنان بازگردانید.

این عضو هیات تحقیق و تفحص از سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به ارسال گزارش تفحص به قوه قضائیه، احتمال گسترده‌تر و بیشتر شدن دایره تخلفات مرتضوی و نزدیکانش در تأمین اجتماعی را بیشتر دانست و افزود: با ارسال گزارش تفحص به قوه قضائیه احتمال گسترده‌تر شدن دامنه فساد مرتضوی و نزدیکانش در سازمان تأمین اجتماعی بیشتر شده است؛ به بیان دیگر با ورود ضابطان قضایی به پرونده تفحص احتمال کشف تخلفات گسترده‌تر ‌در شرکت‌های زیرمجموعه شستا یا بخش‌های درمانی سازمان تأمین اجتماعی بیشتر می‌شود.

قاضی‌پور افزود: قاضی پرونده با ورود به بخش‌های مخلتف گزارش تفحص قطعا پرده از تخلفات پنهانی برخواهد داشت که شاید تخلفات فعلی در برابر آنها ناچیز باشد. این تخلفات شامل رانت‌های اطلاعاتی و ساخت و پاخت‌های احتمالی بین شرکت‌های واگذار شده به سازمان تأمین اجتماعی با سازمان بورس و اوراق بهادار است که منجر به فروش شرکت‌ها به ثمن بخس و خریداری این شرکت‌ها توسط افراد نزدیک یا وابسته به مرتضوی و دارودسته وی است.


سفرهای مذهبی اسراییلی‌ها به مدینه منوره!

حکومت عربستان یهودیان و صهیونیست‌ها را با پوشش گردشگر وارد کشور می‌کند و سپس آنها را به "مزارع یهود" می‌برد که ورود به آن برای مردم عادی ممنوع است.

هفتته گذشته اخباری در خصوص سفرهای مخفیانه صهیونیست‌ها به منطقه‌ای در مدینه منوره منتشر شد که خبر یک روزنامه عربستانی، مهر تاییدی بر آن زد. سفرهای فوق با حمایت حکومت آل‌سعود با گذرنامه‌های آمریکایی، اروپایی و اسراییلی انجام می‌شود و طی آن، مسافران به بازدید از منطقه‌ای به نام "مزارع یهود" می‌روند.

به گزارش صراط، مزارع یهود نام منطقه ای وسیع در مدینه است که ورود افراد عادی به آن ممنوع بوده و مستقیما زیر نظر حکومت آل سعود حفاظت می‌شود. در این منطقه آثاری یهودی متعلق به دوره ما قبل از اسلام وجود دارد که برای یهودیان اهمیت فراوانی دارد.

آل سعود در حالی از آثار یهودی مذکور به شدت مراقبت کرده است که تاکنون هیچ ابایی از تخریب آثار اسلامی این کشور نداشته است. تخریب منزل حضرت خدیجه (س) و حضرت فاطمه (س) از آخرین اقدامات مسئولان عربستانی است.

قالب جدید روزنامه کیهان

قالب سایت روزنامه کیهان تغییر کرد؛ از جمله تغییرات آن، امکان اشتراک‌گذاری مطالب این روزنامه در چند شبکه اجتماعی است که دو تا از پنج شبکه قابل اشتراک، فیسبوک و توییتر است که همیشه از سوی جریان افراطی، شبکه‌هایی صهیونیستی خوانده می‌شدند و در حال حاضر هم در ایران فیلتر هستند.

به گزارش انصاف، البته از این پنج شبکه اجتماعی که کیهان زمینه اشتراک با آنها را فراهم کرده است، فقط کلوب یک شبکه داخلی است و دو شبکه دیگر گوگل پلاس و لینکدن نیز خارجی هستند ولی فیلتر نیستند.

تمجید سعدالحریری از رئیس الیزه

رئیس جریان المستقبل لبنان که حاضر نیست ریاض را ترک کند و به بیروت برگردد، اوضاع لبنان را با رئیس جمهوری فرانسه بررسی کرد.

به گزارش مهر به نقل از خبرگزاری الشرق الاوسط، در دیدار سعدالحریری و فرانسوا اولاند رئیس‌جمهوری فرانسه که لوران فابیوس وزیر خارجه این کشور حضور داشت، اوضاع لبنان و اوضاع منطقه به ویژه تحولات سوریه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.



سعدالحریری که مواضعش در خصوص سوریه با مواضع فرانسه و حاکمان عربستان کاملا همسو است و بارها به حمایت از گروه‌های مسلح و برهم زننده امنیت و ثبات در سوریه پرداخته است، از رویکرد فرانسه برای تسریع در حمایت تسلیحاتی از ارتش لبنان با سه میلیارد دلاری که پادشاه سعودی وعده داده است، تمجید کرد.

بر اساس بیانیه دفتر سعدالحریری، رئیس جریان المستقبل از مواضع مداخله‌جویانه فرانسه در قبال لبنان از جمله دادگاه بین‌المللی رسیدگی به ترور رفیق الحریری تشکر کرده است. شاه سعودی در
موضعی مداخله‌جویانه ادعا کرده است برای تقویت ارتش لبنان، سه میلیارد دلار کمک می‌کند، اما این پول در حقیقت در اختیار فرانسه، که این روزها روابط گرم‌تری با حاکمان عربستان دارد، قرار می‌گیرد تا بتواند سلاح‌های خود را به فروش برساند.

شرق/ مهار آلودگی هوا!



بازدید بابانوئل‌ها از یک بیمارستان کودکان در فلسطین


عصرایران نوشت: ازدحام خرید آخر سال در فروشگاهی در لندن



بازدید بابانوئل‌ها از یک بیمارستان کودکان در فلسطین




فروش لباس‌هایی از طلا

"احمد آتاکان" مدیر یک شرکت طلا و جواهرسازی در ازمیر گفت: تا کنون 8 دست لباس زنانه از طلا به قیمت هر دست 300 هزار لیره (بیش از 150 هزار دلار) از سوی این شرکت به فروش رفته است و از تولید 10 دست دیگر از این نوع لباس‌ها برای سفارش‌های جدید خبر داد و گفت که قیمت برخی از این لباس‌ها به 800 هزار لیره خواهد رسید.



وی به نام خریداران لباس های طلایی این شرکت اشاره ای نکرد و گفت ، نام این افراد محرمانه خواهد ماند. تولید هر کدام از این لباس‌ها کار دست 7 نفر طلاساز و طراح لباس در طی 15 روز است و در ابتدا از اینکه ممکن است برای لباس‌ها مشتری پیدا نشود نگران بودیم اما این لباس‌ها بسیار زودتر از آنچه فکر می‌شد و با قیمتی بسیار بهتر از آنچه در ابتدا تصور می‌شد، به فروش رفته است و مشتریان جدیدی نیز سفارش ساخت لباس‌های جدید از طلا داده‌اند.

این لباس‌ها از 78 هزار تکه طلای کوچک به هم وصل شده تولید شده است.

بردگی جنسی زنان "روهینگیا" در میانمار

بر اساس تازه‌ترین گزارش‌ها، نیروهای امنیتی میانمار زنان و دختران روهینگیا را ربوده و آن‌ها را به کار و بردگی جنسی در پایگاه‌های نظامی مجبور می‌کنند. به نوشته پرس تی وی، منابع خبری به نقل از شاهدان گزارش داده‌اند: "مردان، خسته از مشقت‌های ارتش، زنان [روهینگیا] را کتک می‌زنند، با مواد تخدیر می‌کنند و هدف حملات جنسی قرار می‌دهند. اقلیت مسلمان در میانمار همچنان با سختی‌های فزاینده، شکنجه و آزار و اذیت مواجه‌اند.

اقلیت مسلمان میانمار به علت مخالفت‌های دولت با اعطای حق شهروندی به آنان، از هرگونه موقعیت اجتماعی در این کشور جنوب شرق آسیا محروم شده‌اند. آن افرادی که از بیم جان و به امید آینده‌ای بهتر، از میانمار به کشورهای همسایه از جمله تایلند فرار کرده‌اند، در معرض خطرهای مشابه قرار گرفته‌اند.
 
سازمان‌های حقوق بشر و جوامع بین‌الملل دولت میانمار را به بی‌توجهی و چشم‌پوشی در مقابل خشونت علیه زنان روهینگیا متهم کرده‌اند. سازمان ملل مسلمانان روهینگیا را که در ایالت راخین میانمار ساکن هستند، از جمله اقلیت‌های جهان عنوان کرده است که هدف بیشترین آزار و اذیت قرار گرفته‌اند.

دامـاد احمدي‌نژاد عـزل شد

شنيديم كه داماد 33 ساله محمود احمدي‌نژاد كه تنها 2 سال پس از فارغ‌التحصيلي از رشته پزشكي عمومي به رياست بيمارستان فيروزآبادي تهران رسيده بود، بركنار شد.

به گزارش مهر، مهدي خورشيدي داماد 33 ساله محمود احمدي‌نژاد جاي خود را به دكتر جليلي‌فر داد. خورشيدي پيش از منصوب شدن به رياست بيمارستان فيروز آبادي در دي‌ ماه سال 90 نيز مدتي حكم رياست سازمان استاندارد را از دولت دريافت كرده بود.

نمای دیدنی ایستگاه فضایی درمیان هلال ماه

"خوآن گونزالس آلیسیا" از انجمن نجوم کارائیب با استفاده از لنزهای 300 میلی‌متری، لحظه عبور ایستگاه فضایی از مقابل هلال ماه را شکار کرده است. در این نمای دیدنی که ششم دسامبر (15 آذر) تهیه شده است، سیاره ناهید با حداکثر درخشندگی در بخش پایین ماه دیده می‌شود و ایستگاه فضایی بین‌المللی(ISS)  نیز در سمت چپ و بالای تصویر در بخش تاریک هلال ماه به چشم می‌خورد.

به گزارش ایسنا، ماه در فاصله 358 هزار کیلومتری از زمین قرار دارد و فاصله ناهید تا زمین نیز 61 میلیون کیلومتر است.


انتهای پیام/

برچسب ها: سیاسی ، باشگاه ، خبرنگاران ، سناتور ، امنیت ملی ، رژیم اسرائیل ، واشتگتن ، سوزان رایس ، پرس تی وی ، نجفی ، مارک دانکوف ، شریعتی ، فیلم گاو ، سربداران ، قیصر ، بورس ، اوراق بهادار ، حرم ، حضرت عباس ، اردبیل ، دانشگاه تهران ، عضو هیئت ، علمی ، دانشگاه ، امام صادق ، رون آراد ، روحانیون ، رام الله ، احمدی نژاد ، انریکو لتا ، ایتالیا ، اما بونینو ، اسکای نیوز ، تخت جمشید ، عبدالله شهبازی ، هاشمی رفسنجانی ، موسوی ، کروبی ، مافیای نفتی ، دولت یازدهم ، دولت دهم ، اتحادیه اروپا ، هالک بانک ، طیب اردوغان ، نخست وزیر ، حسن روحانی ، رئیس جمهور ، آلن ایر ، کیهان ، ایالات متحده ، پارسینه ، پیام نو ، تسنیم ، ایرنا ، ایسنا ، فارس ، مهر ، فیس بوک ، وزارت خارجه ، آمریکا ، جناح چپ ، جناح راست ، افراطی اقتدارگرا ، لینکلن ، وزیر نفت ، اومیت یاردیم ، سفیر ، ترکیه ، بشار اسد ، تحریم ، تاریا کرونبرگ ، هیئت ، پارلمان اروپا ، بی بی سی ، مصلحت نظام ، دیپلمات ، انگلیسی ، عزل ، نصب ، حسین ضراب ، شهرام محقق ، رضا رجایی ، میا نکو هی ، ایرانی ، روسیه ، چین ، جینپینگ ، فرانسه ، ایلنا ، اردوگاه ، اعدام ، حزب کمونیست ، شهید باهنر ، روحانی ، ظریف ، اما بنینو ، وزیر خارجه ، اردوغان ، صادق خرازی ، علینقی ، کاشانی ، بروجردی ، خوانساری ، مراجع تقلید ، موقوفات ، یتیم خانه ، دوره سازندگی ، دوره اصلاحات ، کریسمَس ، حضرت مسیح ، پاپا نوئل ، ونیز ، کاردینال ، اسقف اعظم ، بوستون ، دمشق ، فلسطین ، لبنانی ، بیروت ، پاکستانی ، موساد ، جان کری ، اسرائیل ، جاناتان بولارد ، اسیر ، بنیامین نتانیاهو ، خاخام ، صهیونیست ، رهبری ، جمی امام جمعه ، آبادان ، عادلى ، بانک مرکزی ، روغنی ، یوگسلاوى ، ویتنام ، باغانى ، واعظ زاده ، تقریب المذاهب ، تشخیص مصلحت ، شوراى نگهبان ، متمم بودجه ، قضایى ، لیونل مسی ، رشیدا داتی ، زنا شویی ، مراکشی ، بکهام ، سارکوزی ، وزیر دادگستری ، زیبا کلام ، صدام ، زانتیا ، پرشیا ، دولت نهم ، دیوید کامرون ، نماینده مجلس ، احمد خاتمی ، حوزه علمیه ، مشهد ، ژیلا بدیهیان ، ابراهیم همت ، امیرانی ، فاطمه ، حمید باکری ، سران فتنه ، جهان عرب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۰ ۱۴ مهر ۱۳۹۳
خسته نباشید فوق العاده بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۰ ۱۰ فروردين ۱۳۹۳
خوب بود خسته نباشید
آخرین اخبار