سلیمی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

نرخ رشد بیکاری استان مرکزی بیش از 11 درصد است

عضو مجمع نمایندگان استان مرکزی گفت: نرخ رشد بیکاری استان مرکزی بیشتر از 11درصد اعلام شده از سوی مسئولان است.

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، هرکس به استان مرکزی سفر کند، مشاهده خواهد کرد که نرخ بیکاری این استان بیشتر از 11 درصد است به طوری که سیل جوانان بیکار به دفتر کار ما موید این مهم است.
وی افزود: استان مرکزی همچون سایر شهرستان‌های کشور با مشکلات بیکاری دست و پنجه نرم می‌کند.

عضو مجمع نمایندگان استان مرکزی در ادامه با اشاره به نرخ رشد بیکاری اعلامی توسط مرکز آمار ایران که 11 درصد اعلام شده است، گفت: این آمار صحت ندارد.
 
عضو فراکسیون روحانیون مجلس نهم در ادامه به ارقام اعلامی دولت نهم و دهم در خصوص رقم اشتغال اشاره کرد و گفت: متاسفانه دولت‌های قبلی اشتغال را خوب تعریف نکردند، وقتی می‌گوید کسی که در هفته 8-9 ساعت کار کند شاغل است این فرد چگونه می‌تواند با این میزان کار زندگی کند و آیا این نحوه کار کردن اشتغال است.
 
وی تاکید کرد: دولت قبلی در ایجاد 2 و نیم میلیون فرصت شغلی هرگز موفق نشد و در صورتی که این مهم به تحقق می‌پیوست بسیاری از مشکلات اشتغال مرتفع می‌شد.
 
سلیمی افزود: عوامل دیگری در ممانعت از ایجاد اشتغال دخیل هستند که باید ریشه‌یابی شده و متناسب با آن چاره‌جویی شود.
 
 نماینده محلات و دلیجان خاطرنشان کرد: دولت یازدهم هنوز چندماهی است که سکانداری دستگاه اجرایی را در دست گرفته است بنابراین قضاوت در مورد عملکرد این دولت در عرصه تولید و ایجاد اشتغال زود است ولی در هر حال باید تلاش کند تا در در راستای کاهش واقعی نرخ بیکاری در کشور گام بردارد.
 
وی افزود: نرخ رشد جمعیت نزولی است بنابراین باید به جوانان جویای کار فعلی توجه ویژه شود تا شاهد پیامدهای بیکاری در کشور نباشیم.
 
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خاطرنشان کرد: مجلس آمادگی دارد در راستای ریشه‌کن کردن معضل بیکاری با دولت همکاری کند تا دیگر شاهد این مشکلات در کشور نباشیم.
 
سلیمی در پایان گفت: امیدواریم با روی کار آمدن دولت جدید قوای مقننه و مجریه با هماهنگی و همدلی در راستای رفع موانع ایجاد اشتغال و بسترسازی ایجاد اشتغال گام بردارند تا جوانان جویای کار بدون دغدغه به ادامه زندگی خود بپردازند.
 
انتهای‌پیام/
 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار