بجنورد/ مدیرعامل شرکت توانیر کشور خبر داد:

70هزارمگاوات تولید برق درنیروگاه های کشور

همایون حائری در بازدید از نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان گفت: از این میزان 10 هزار مگاوات در نیروگاه های آبی و 60 هزار مگاوات در بخش حرارتی و اتمی تولید می شود


به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران بجنورد،  .

وی افزود: تولید برق در خراسان شمالی 954 مگاوات و پیک بار مصرف 265 مگاوات است و با راه اندازی نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان تولید برق در استان به هزار و 500 مگاوات افزایش می یابد.

وی افزود: قرار داد ساخت واحد سوم نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان منعقد شده و بخار این نیروگاه از محل 25 درصد قرارداد اصلی 22 واحد با شرکت مپنا در مرحله نهایی و امضا است.

وی با بیان این که تا سال 94 دو واحد بخار نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان وارد مدار می شود، گفت: با افتتاح نیروگاه مزبور سالانه یک میلیارد دلار در سوخت گازوئیل صرفه جویی شده و با راه اندازی هر واحد بخار نیز 300 میلیون لیتر صرفه جویی می شود.

همایون حایری خاطر نشان کرد: ایران تنها کشور خاورمیانه است که 90 درصد برق مورد نیاز خود را تولید می کند و از نظر تولید برق رتبه 14 جهان را دارد.

وی قیمت فروش برق در ایران را هر کیلو وات 1.3 سنت و کمتر از یکدهم نرخ جهانی آن ذکر کرد و افزود: جمهوری اسلامی ایران ارزان ترین برق را در منطقه تولید و عرضه می کند.

حائری با بیان اینکه 35 نیروگاه کشور برای واگذاری به بخش خصوصی معرفی شده، افزود: 10 نیروگاه به صورت شرکت سهامی تاسیس، 22 نیروگاه با ظرفیت 20 هزار مگاوات در حال واگذاری و 10 نیروگاه در قالب شخصیت حقوقی سهام دولتی تشکیل شده است/س.

برچسب ها: تولید ، برق ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.