آیت الله خاتمی:

جنگ نرم سر و صدا ندارد/ یک روز علیه مولا علی( ع) و یک بار درباره قصاص می‌نویسند

امام جمعه موقت تهران گفت: جنگ نرم سر و صدا ندارد و کارش نوشتن مقاله است. یک روز علیه مولا علی( ع) و یک بار درباره قصاص می‌نویسند و آن را حکم غیر انسانی می‌خوانند تا به تدریج قداست‌ها شکسته شود.

به گزارش حوزه دفاعی - امنیتی باشگاه خبرنگاران، "آیت الله سید احمد خاتمی" در دهمین همایش سراسری روحانیون ارتش جمهوری اسلامی ایران باطرح این سوال که جنگ نرم چیست وکجا را هدف قرار داده است؟ گفت: جنگ دو عرصه دارد در جنگ سخت تانک و توپ مطرح است، اما در جنگ نرم رسانه، سایت، روزنامه، کتاب، سینما، فیلم وجشنواره حرف اول را می‌زند.
 
عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: درجنگ سخت، تاثیرات مقطعی است، اما در جنگ نرم آرام آرام تشکیک در مبانی شروع می‌شود و به ضلالت می‌رسد.
 
وی ویژگی سوم  جنگ سخت را سر و صدای زیاد خواند و گفت: اما جنگ نرم سر و صدا ندارد و کارش نوشتن مقاله است. یک روز علیه مولا علی( ع) و یک بار درباره  قصاص می‌نویسند و آن را حکم غیر انسانی می‌خوانند  تا به تدریج قداست‌ها شکسته شود.
 
 وی با اشاره به حکم امام خمینی(ره) درباره سلمان رشدی، اظهار داشت: چرا امام(ره) فرمان قتل سلمان رشدی را صادر فرمودند؟ چون می‌دانستند این رمان نوعی آزمایش مسلمانان است و اگر جواب بدهد، فیلم‌ها علیه اسلام ساخته می‌شود.
 
آیت‌الله خاتمی با بیان این که ما در جنگ نرم با کار فرهنگی مواجه‌ایم، خاطر نشان کرد: این جنگ تمام عیار است و کسی که می‌تواند مردم را در خصوص اهداف ناتوی فرهنگی آگاه کند، شما هستید.
 
وی خطاب به روحانیون حاضر در همایش، تصریح کرد: نباید شغل برای خودتان تعریف کنید چرا که ما شاغل نیستیم بلکه وظیفه مند هستیم و لباس روحانیت، لباس سربازی دین است و  در این راه هم مایوس نمی‌شویم و هر قدر بتوانیم به تکلیف خود عمل می‌کنیم.
 
عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه به تبیین جنگ نرم از نگاه قرآن پرداخت و با بیان این که آغازگر جنگ نرم از نگاه قرآن کریم، شیطان است، گفت: دشمنی شیطان با آدم از راه جنگ نرم است و امروز هم شیاطین قسم می‌خورند که دنبال پیشرفت و حقوق بشر هستند، اما در واقع به دنبال شکستن اعتقادات ما هستند.
 
آیت‌الله خاتمی با بیان این که منافقین به عنوان سردمداران جنگ نرم کارشان شبهه انداختن است، گفت: البته شبهه می‌تواند معبر خوبی باشد، ولی توقفگاه بدی است و کار دشمن این است که شبهه لنگر بیندازد. ایجاد شبهه و تردید یکی از شگردهای دشمن است. در برخی زمانها فضا را باز می‌ببیند بیشتر و در برخی زمانها کمتر و اگر دشمن این کار را نکند، جای سوال دارد.
 
امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: وظیفه نظام این است که میدان به شبهه افکنان ندهد.
 
وی با اشاره به یک تعبیر غلط درباره میدان دادن به شبهه افکنان، گفت: این سخن نادرستی است که هر چی می‌خواهند بنویسند، شما هم جواب بدهید. این امر مثل این می‌ماند که کسانی بگویند میکروب مالاریا منتشر شود و پزشکان هم درمان کنند. حتی در سیره امیرالمومنین هم نداریم که امام منحرفین فرهنگی را آزاد بگذارند. البته در مورد منحرفان سیاسی آنها تا زمانی که دست به سلاح نبرند، آزاد هستند.
 
وی گفت: نظام نمی‌تواند به بهانه آزادی به شبهه افکنان اجازه اظهار نظر بدهد. آیا اگر کسی سوال دارد بپرسد، بله در جلسات تخصصی سوال و شبهه مطرح شود و جواب داده شود.
 
آیت‌الله خاتمی در بخش دیگری از سخنانش با بیان این که بداخلاقی در عرصه سیاسی، خانوادگی، اداری یکی از اهداف جنگ نرم دشمن است، گفت: به همین جهت مقام معظم رهبری «سبک زندگی» را با همین هدف تبین کردند.اما مشاهده می‌کنیم برخی مجلات، و روزنامه‌های ما می‌خواهند با ابتذال نویسی مشتری پیدا کنند.
 
وی سومین نقطه شبهه افکنی را نظام سیاسی خواند و اظهار داشت: وقتی در یک نظام دینی رأس نظام  زده شد، فرو ریختن دیگر اجزا کار سختی نخواهد بود.
 
عضو مجلس خبرگان رهبری با طرح این پرسش که در این فضا وظیفه ما چیست؟،  تصریح کرد: وظیفه عالمان شیعه مرزبانی از اعتقادات، اخلاق و نظام سیاسی است. به همین دلیل عرض کردم روحانیت شغل نیست.

لازم به ذکر است در این همایش تعدادی از بازنشستگان روحانی با اهدای لوح تقدیر تجلیل شدند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار