کرمانشاه/

جشنواره ملی قیرطبیعی در کرمانشاه برگزار می شود

رییس جهاددانشگاهی استان کرمانشاه از برگزاری جشنواره ملی قیر طبیعی در اردیبهشت ماه 93 در کرمانشاه خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

دکتر بهروز بادکو گفت: برگزاری جشنواره ملی قیرطبیعی در شهر کرمانشاه اتفاقی خوشایند از تمامی جهات علمی، پژوهشی، اقتصادی، بازرگانی و ... است.

وی ادامه داد: جهاد دانشگاهی کرمانشاه از سال 1383 کار مطالعه و پژوهش بر روی قیرطبیعی را شروع کرد و در سال 1390 موفق به اخذ موافقت معاونت علمی و فن آوری ریاست جمهوری برای راه اندازی کانون هماهنگی دانش و صنعت قیرطبیعی کشور در این استان شد.

بادکو خاطرنشان کرد: بیش از 75 درصد قیرطبیعی کشور در استان کرمانشاه وجود دارد که در حال حاضر حدود 30 معدن مشغول استخراج آن هستند.

رییس جهاد دانشگاهی کرمانشاه گفت: در حال حاضر قیر طبیعی که از معادن استان استخراج می شود اغلب به صورت کلوخی و یا نهایتا پودری به خارج از کشور صادر می شود و هیچ صنعتی برای فرآوری آن نداریم و این درحالی است که از قیر طبیعی می توان 60 محصول مختلف تولید کرد.

وی یادآور شد: با راه اندازی صنایع و فرآوری کردن قیر طبیعی می توان ارزش افزوده آن را تا سقف 500 برابر افزایش داد.

بادکو در ادامه به جزییات برگزاری جشنواره ملی قیرطبیعی در کرمانشاه اشاره کرد و گفت: مسئولیت اصلی برگزاری این جشنواره ملی بر عهده پنج نهاد شامل؛ معاونت علمی و فن آوری ریاست جمهوری، جهاد دانشگاهی کرمانشاه، کانون هماهنگی دانش و صنعت قیر طبیعی کشور، پارک علم و فناوری کرمانشاه و وزارت کشور است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین تاکنون 24 سازمان اعلام آمادگی کرده اند که به عنوان حامی این جشنواره ملی فعالیت داشته باشند./س


برچسب ها: کرمانشاه ، ملی ، جشنواره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.