گزيده‌ای از اخبار روز فضای مجازی 92؛

هدف پنهانی "بابک زنجانی" از جعل نام 2 خواهر/ راه‌اندازی مدرسه‌های آمریکایی ـ فراماسونری در تهران/ مرتضوی: "احمدی‌نژاد" طراح سناریوی فاضل لاریجانی بود

ابرقدرتی به نام ساندیس، سخنان فوتبالی "سیدحسن خمینی" درباره پدر فقیدش، هدف پنهانی "بابک زنجانی" از جعل نام 2 خواهر، سنگسار یک دختر به خاطر عضویت در "فیس‌بوک"، افشای رابطه پنهانی "اوباما" با یک خواننده، راه‌اندازی مدرسه‌های آمریکایی ـ فراماسونری در تهران، سعید مرتضوی: شخص "احمدی‌نژاد" طراح سناریوی فاضل لاریجانی بود، "بابک زنجانی" 1500 کیلو طلای قلابی به ترکیه فرستاد، تولید پراید ۷۰ میلیونی در ایران، زبانه‌های "آتشفشان دماوند" سه استان را می‌بلعد و ... از جمله اخبار جذاب بسته خبري از 21 بهمن تا 29 بهمن سال 92 است.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران، هر روز شاهد توليد حجم گسترده‌ای از اخبار و گزارشات مختلف و متنوع در خبرگزاری‌ها و پايگاه‌های خبري هستيم كه رصد تمام اين اخبار برای مخاطبان در گرو صرف وقت بالایی است و البته از حوصله آنها نيز خارج؛ برای تسهيل در مرور اين اخبار، تلاش داريم گزيده‌ای از اخبار سياسی سال 92 را در قالب يك بسته خبری در اختيار مخاطبان قرار دهيم

قیمت خودروهای دولتی کیلویی 420 تومان

روزنامه خراسان، از گران شدن خودروهای فرسوده دولتی خبر داد و نوشت: براساس نامه ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور به همه دستگاه‌های اجرایی، مقرر شده در سه‌ ماهه آخر سال 92، قیمت لاشه خودروهای فرسوده دولتی هر کیلوگرم 420 تومان و موتورسیکلت‌های فرسوده دولتی نیز هر دستگاه 25 هزار تومان محاسبه شود که این قیمت به نسبت 9 ماه اول سال، حدود 30 درصد رشد داشته است.

ادعای مقام آمریکایی در مورد سخنان "لاریجانی" در تونس

به گزارش جام به نقل از خبرگزاری تونسی  "یو پی ای"، جاکوب والاس طی مصاحبه‌ای با شبکه رادیوئی " موزاییک FM " عصر روز شنبه مدعی شد: تعدادی از اعضای دولت "مهدی جمعه" (دولت توافقی و جدید تونس) تماس‌های تلفنی با وی داشتند که از جمله این افراد وزیر خارجه  تونس" منجي الحامدي" می‌باشد و در این تماس‌ها از حرف‌های "علی لاریجانی" عذرخواهی کردند و در این ادعا متذکر شده است که وزاری دولت به من گفتند که لاریجانی از فرصت جشن سوءاستفاده کرده تا تهمت‌های ناروا به آمریکا نسبت دهد.
 


همچنین بر اساس گزارش منتشر شده در برخی خبرگزاری‌ها، "اوباما" از "مهدی جمعه" رئیس دولت تونس دعوت کرده است تا برای همکاری بیشتر به واشنگتن سفر کند.

همسر مرسی هم به تظاهرات ضد حکومتی در مصر پیوست

"نجلا محمود" همسر "محمد مرسی" رییس جمهور مخلوع مصر به همراه "جیهان سماها" همسر "هشام قندیل" نخست وزیر سابق مصر به تظاهرات خیابانی گروه زنان مخالف کودتای نظامی علیه مرسی پیوستند" .آیه علا" سخنگوی گروه زنان مخالف کودتای نظامی با اعلام این خبر گفت که همسر مرسی به همراه همسر قندیل روز گذشته در تظاهرات این گروه در منطقه "6 اکتبر" قاهره به جمع تظاهرات کنندگان پیوستند.



به گزارش عصر ایران، همزمان با این حضور و انتشار تصاویر حضور همسر مرسی و قندیل در تظاهرات در شبکه‌های اجتماعی حامیان مرسی و اخوان، دادستانی مصر از تعقیب کیفری احتمالی همسران مرسی و قندیل و دیگر زنان عضو گروه زنان مخالف کودتا به دلیل اقدامات تحریک‌آمیزشان خبر داده است.

اوباما: در مورد ایران با یکدیگر متحد هستیم

"باراک اوباما" رئیس جمهور آمریکا و "فرانسوا اولاند" طی یادداشتی مشترک در واشنگتن پست نوشتند: امروز، دیپلمات‌های آمریکا و فرانسوی آماده مذاکره با ایران می‌شوند. این گفتگوها براساس توافقی است که پیشرفت در برنامه هسته‌ای ایران را متوقف کرده است.



به گزارش انتخاب، در مورد ایران، ما با شرکای پنج بعلاوه یک خود و اروپا متحد هستیم و هفته آینده در وین دیدار خواهیم کرد تا مباحثاتی که در مورد دستیابی به توافقی جامع است را اغاز کنیم. در مسئله سوریه، تهدید استفاده از زور راه را برای از بین بردن تسلیحات شیمیایی این کشور هموار کرد. اکنون سوریه باید به تعهدات خود عمل کند.

باتوجه به اینکه جنگ داخلی سوریه منطقه از جمله لبنان را تهدید می‌کند، جامعه بین‌المللی باید تلاش‌ها برای مراقبت از مردم سوریه و تقویت اپوزیسیون میانه‌رو را تقویت کند و به سمت انتقال قدرت برود. یک دهه پیش برخی همکاری نزدیک آمریکا و فرانسه را پیش‌بینی کرده بودند اما در سال‌های اخیر اتحاد ما تغییر شکل داده است. از زمان بازگشت فرانسه به فرماندهی ناتو و باتوجه به تعهد آمریکا به تقویت اتحاد با ناتو همکاری دو کشور گسترش پیدا کرده است.

روایت همسر روحانی از شوخ طبعی امام

جهان نوشت: روز نهم دی ماه ۱۳۵۷ بعد از نماز مغرب و عشاء تعداد زیادی از خانم‌ها مصّر بودند که خدمت امام برسند. امام پذیرفتند و لذا خانم‌ها به منزل امام رفتند و در همان اتاق سمت راست (که معمولاً ملاقات‌های امام در آنجا انجام می‌شد) خدمت ایشان رسیدند.

همسرم نقل می‌کرد که در این ملاقات، خانم‌ها سوالات مختلفی را مطرح کردند و امام به سوالات آنها پاسخ داد. یکی از خانم‌ها پرسیده بود که چرا اسلام اجازه داده مردها چهار زن بگیرند. امام با لبخند پاسخ داده بودند: اسلام خواسته سر شما بی‌کلاه نماند!

منبع: خاطرات "حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی"، ص ۵۳۳.

صف تجارت با ایران شکل گرفته/ شرکت‌های آمریکایی شاکی‌اند

 NTV" شبکه ترک" می‌گوید: علی‌رغم تمامی پیشرفت‌ها در مذاکرات ایران و 1+5، کاخ سفید درباره برقراری روابط اقتصادی با ایران هشدار داده است ولی آیا پرسش اینجاست که آیا همه کشورها به این هشدار توجه می‌کنند یا خیر؟ باید بگوییم خیر! زیرا بسیاری از کشورها هم اکنون برای تجارت با ایران صف کشیده‌اند تا آمریکا از رشد سریع و جهشی میزان تجارت‌های خارجی تهران ناخرسند باشد؛ امری که از نظرها پنهان نیست.

به گزارش عصر ایران، این شبکه می‌افزاید: نمایندگان بسیاری از کشورها از جمله ترکیه، ایتالیا، استرالیا، سوئد، ایرلند، هندوستان، گرجستان و قزاقستان برای تجارت با ایران راهی شده‌اند. از فرانسه نیز هیئت‌هایی برای انجام امور تجاری به ایران رفته‌اند. چین و روسیه نیز ترجیح می‌دهند قبل از بقیه با ایران تعامل اقتصادی داشته باشند. حتی تعداد گردشگران اروپایی که به ایران می‌روند نیز در همین مدت کوتاه 30 درصد افزایش یافته است. تهران نیز برای "جمع و جور کردن اقتصاد خود" برنامه‌های خود را آغاز کرده است و از جمله وزیر نفت ایران با شرکت‌های بزرگ نفتی مثل Chevron و Shell مذاکره کرده است.

با این حال، شرکت‌های آمریکایی نیز به خاطر محدودیت‌های قانونی این کشور برای ارتباط با ایران، از تجارت با آن محروم مانده‌اند و از این قضیه نیز بسیار شاکی هستند.

تمدید سبد کالا!

هشت روز از آغاز توزیع اولین سبد کالای حمایتی دولت یازدهم می‌گذرد و آمارها حکایت از آن دارد که حدود 6 میلیون نفر از سرپرستان خانوار، سبد کالایی خود را دریافت کرده‌اند.


اجازه تحقیقات هسته‌ای را هم از ایران بگیرید!

"دیوید آلبرایت"، بنیانگذار و مدیر موسسه "علوم و امنیت بین‌الملل آمریکا" در مصاحبه با روزنامه صهیونیستی جروزالم پست (jpost) از ادامه تحقیقات هسته‌ای ایران، ابراز نگرانی کرده است و در ادامه اظهار داشت: ممکن است ادامه تحقیقات و گسترش تکنولوژی پیشرفته هسته‌ای ایران، تحت قوانین بین‌المللی حفظ شود و محدود کردن این تحقیقات در بلند مدت، کار سختی خواهد بود. توانایی جامعه بین‌الملل در محدود کردن تحقیقات و توسعه برنامه هسته‌ای ایران، حتی 90 درصد هم تضمین شده نیست.



به گزارش جام، در واقع پیمان منع گسترش سلاح‌های اتمی سازمان‌ملل– که ایران آن را امضاء کرده است- فقط کشورها را از توسعه یا انتقال سلاح‌ها یا تجهیزات نظامی هسته‌ای، منع می‌کند و صریحا می‌گوید، این پیمان نباید به عنوان عاملی برای تحت تاثیر قرار دادن حق مسلم همه اعضاء در گسترش تحقیقات، تفسیر شود.

به نوشته جروزالم پست، دیوید آلبرایت طی سخنانی در جلسه با کمیته روابط خارجی سنای آمریکا نیز گفته: ضعف توافق موقت درباره تحقیقات و گسترش سانترفیوژهای ایران باید در توافق جامع و نهایی، اصلاح شود. هر توافق بلند مدتی باید به طور قابل توجهی برنامه تحقیقات و گسترش سانتریفیوژهای ایران را محدود سازد.

دژبانی در مقابل کاخ‌ سلطنتی

به گزارش فارس، با پیروزی انقلاب اسلامی مردم به صورت خودجوش تمام مراکز، ادارات و نهادهای رسمی و مهم چون صدا و سیما، پادگان‌ها و کاخ‌های سلطنتی را به تصرف خود درآورده و برای اینکه از طرف مزدوران پهلوی سوءاستفاده‌ای نشود. خود برای حراست از این مکان‌ها نگهبانی می‌دادند و مواظبت می‌کردند. تصویر زیر نشان می‌دهد نیروهای انقلابی خیابان منتهی به کاخ نیاوران را بسته و پست ایست بازرسی برپا کرده بودند.
 


امامزادگان مدفون درحرم‌ حضرت‌معصومه(س)
 

جالب است که بدانید که در کنار حرم حضرت معصومه(س) چندین امامزاده مدفون هستند. امروز، ۱۰ ربیع الثانی، مصادف با روز رحلت حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علی‌ها) است. بدین مناسبت نکاتی بیان می‌شود:

آن بانوی بزرگوار کمتر از یک سال پس از عزیمت امام رضا (ع) به مرو، به قصد زیارت برادر از مدینه کوچ کرد. در ساوه ماموران حکومتی به کاروان حمله‌ور شدند و ۲۲ نفر از مردان کاروان را به شهادت رساندند. در متون تاریخی هم احتمال مسموم کردن حضرت آمده است و هم احتمال بیماری پس از هجوم به کاروان نقل شده است. حضرت پس از این واقعه به سوی قم که آشیانه شیعیان بوده حرکت می‌کنند.

به گزارش فارس، پس از ۱۷ روز اقامت و عبادت در قم، دعوت حق را لبیک می‌گویند. محل عبادت وی هم‌اکنون در قم، خیابان ۴۵ متری عمار یاسر، میدان میر موجود است. این واقعه در سال ۲۰۱ اتفاق افتاده است، یعنی دو سال قبل از شهادت امام رضا (ع). امام رضا (علیه السلام)، لقب معصومه را به ایشان داده است. وی، تنها خواهر مادری امام هشتم است. نجمه خاتون همسر امام کاظم، تنها دو فرزند داشته است؛ امام رضا و حضرت فاطمه معصومه.

برخی از بانوان بزرگواری که در جوار حضرت معصومه (س) دفن هستند؛ عبارتند از: یک. میمونه، دختر موسی مبرقع: میمونه نوة امام جواد ـ علیه السّلام ـ است/ دو.‌ام محمد دختر موسی مبرقع:‌ ام محمد نوة امام جواد ـ علیه السّلام ـ است/ سه.‌ام قاسم دختر کوکبی: از نوادگان امام سجاد/ چهار.‌ام حبیب: کنیز ابوعلی نوة امام رضا ـ علیه السّلام ـ است/ پنج.‌ ام اسحاق: کنیز محمد بن موسی مبرقع است.

گفتنی است، در قرن سوم هجری دو قبّه به جای گنبد بود که در یکی از قبّه‎ها حضرت معصومه (س) و ‌ام محمد و‌ام اسحاق مدفون بودند. در قبّه دومی نیز‌ ام حبیب،‌ ام قاسم و میمونه مدفون بودند که بعداً‌ به صورت یک گنبد درآمده و همه این بزرگواران در زیر گنبد فعلی مدفون هستند. در مجامع تاریخی، اسامی بانوان بزرگوار دیگری هم آمده که در کنار مضجع شریف ایشان مدفون هستند.

از عجایب شهرداری اهواز!

پارسینه نوشت: اسامی و نسبت‌های فامیلی بخش عمده‌ای از ساختار سازمان زیباسازی شهر اهواز بدین شرح است:

1-ارسلان جعفری شهنی، مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر اهواز

 2-سعادت جعفری شهنی، امور اجرایی، برادر مدیرعامل

3-بیژن جعفری شهنی، کارپرداز، برادر مدیرعامل

4-داودجعفری شهنی، نظارت پیمانها، پسرعموی مدیرعامل.

5-خانم اشرف پوری، مدیر قراردادها، همسر مدیرعامل.

6-پیمان کریمی بیرگانی، انباردار، پسرخاله مدیرعامل.

7-فرشادسلطانی، دفتردار سازمان، پسرخاله مدیرعامل

8-مصطفی نجف پور، معاون اداری مالی، پسردایی مدیرعامل

9-خانم حافظی، مدیرمالی، دختردایی مدیرعامل


دعوت به شرکت در کلاس‌های بهائیت با پیشنهاد کاشت ناخن رایگان


اخیرا تعدادی خانم در واگن‌های متروی تهران در خطوط مختلف آن به ویژه در خط یک و دو اقدام به دعوت از مردم به ویژه بانوان برای حضور در کلاس‌های فرقه ضاله بهائیت می‌کنند.

به گزارش دانا، این خانم‌ها در پوشش‌هایی مثل پیشنهاد برای کاشت رایگان ناخن و فروش لوازم آرایشی و ... با مسافران شروع به گفت و گو  و در نهایت اهداف خود را تشریح می‌کنند تا در کلاس‌های آموزشی فرقه ضاله بهائیت حضور پیدا کنند و با مبانی آن آشنا شوند.

همچنین این افراد، در قالب کلاس‌های انرژی درمانی نیز اقدام به ترویج فساد اخلاقی خانم‌ها و بی‌قید و بندی نسبت به حجاب و بنیان خانواده می‌کنند.

این افراد که به  صورت تیمی( هر تیم متشکل از 3 الی 5 نفر) عمل ‌می‌کنند در نقاط مختلف از جمله مترو با طرح بحث‌های مختلفی که به چند مورد از آن اشاره شد، اقدام به پیاده سازی موارد مورد نظر خود می‌کنند. در نهایت هم زمانی این افراد نسبت به فرد مورد نظر اطمینان حاصل کردند آدرس و شماره تلفن محل این کلاس‌ها و کارشان که گفته شده درحوالی ورامین است، را به افراد متقاضی می‌دهند.
 
شفاف/ حرم حضرت معصومه(س) در قم 80 سال پیش



اسکناس‌ داعش با تصویر "بن‌لادن"


به گزارش پایگاه عراقی نون، اخیرا "احمد ابوریشه" رئیس کنفرانس بیداری عراق از ایجاد واحد پولی داعش در مناطق تحت سیطره این گروه تروریستی خبر داده بود. در تصاویر جدید که از اسکناس‌های داعش منتشر شده تصویر "اسامه بن لادن" سرکرده سابق القاعده دیده می‌شود.



به گزارش مهر، البته روی این اسکناس‌های جدید امضای سرکرده داعش و وزیر دارایی داعش نیز (بدون نوشته شدن اسامی آنها) دیده می‌شود! "احمد ابوریشه" اخیرا در اظهاراتی صدور اسکناس‌های جدید توسط داعش را دلیل واضحی برای کسانی دانسته بود که حضور این گروه تروریستی در استان الانبار را زیر سوال برده بودند.

عمو پورشه سوار و بانک مهربون!

تهران امروز در مطلب طنزی نوشت:

دارن می‌رن مدرسه بچه‌های مهربون
مدرسه خیلی خوبه حتی تو برف و بارون
گلای خندون اگه مدرسه رو دوست دارین
فردا واسه مدرسه از خونه پول بیارین
اینو باید بدونین مدرسه پول نداره
چون که پولارو برده عمو پورشه سواره
بانک مهربون بهش یه وام گُنده داده
حالا عمو پورشه‌ای پولش خیلی زیاده
 
عموی کله گُنده! چه خوب پورشه می‌رونی!
چه دنیای قشنگی! چه بانک مهربونی!
معلم واسه خونه‌ش می‌خواد که وام بگیره
برای دوتا ضامن سه ماهه که اسیره
تو بازی بانک و وام، پورشه سوار برنده‌س
وام بدون ضامن واسه پولای گُنده‌س
هوای شهر آلوده‌س ماشینا درب و داغون
کاش بیاد از خارجه ماشین خیلی گرون
شلوغه کوچه هامون نمونده جای بازی
کارخونه مهربون چه خوب ماشین می‌سازی
 
دنیا رو پر کردی از گاز و کلاچ و دنده
جایی نذاشتی واسه گل و باغ و پرنده
ما گلای خندونیم جای هوای تازه
پر شده شهرمون از بانک و برج و مغازه
چهل تا دانش‌آموز تو یه کلاس می‌شینن
ماشینای با کلاس از پنجره می‌بینن
پاساژ و بانک و بازار، وزارت و اداره
پول همه جا هست فقط مدرسه پول نداره

وحدت جالب شیعه و سنی در اقتصاد ایران

تابناک نوشت: بر خلاف گروه‌هایی که بر اساس منافع خاص و تفرقه‌افکنانه دم از اختلاف بین گروه‌های اسامی می‌زنند، سال‌های سال است که ایرانیان فارغ از حیله‌های کثیف دشمنان در کنار یکدیگر به زندگی مشغولند و این زندگی مسالمت‌آمیز در گوشه گوشه زندگی ایرانی دیده می‌شود.



خانه‌ آیت‌الله طالقانی در آستانه تخریب

"مهدی طالقانی" فرزند آیت‌الله طالقانی، دیشب (20 بهمن‌ماه)، در حاشیه‌ بازدید استاندار البرز از خانه‌ "آیت‌الله طالقانی" گفت: وقتی خانه‌‍‌ای به لحاظ تاریخی ارزشمند است باید تدابیری اندیشید تا از هرگونه گزند در امان بماند تا برای آیندگان ثروتی تاریخی محسوب شود اما متأسفانه خانه‌ آیت‌الله طالقانی به علت بی‌توجهی مسئولان رو تخریب است.

به گزارش ایسنا، وی با تأکید بر ضرورت بازسازی و نگهداری از این خانه تاریخی از استاندار البرز خواست تا در این زمینه دستورات لازم را مبذول کند و با اشاره به مشکلات روستای گلیرد گفت که این روستا به ‌لحاظ دسترسی به امکاناتی از قبیل آب آشامیدنی و خدمات درمانی به خصوص در فصل زمستان با معضلات بسیاری رو به رو است.

فرزند آیت‌الله طالقانی وجود نداشتن گاز و امکانات مناسب راهداری را از دیگر مشکلات این روستا دانست و اظهار امیدواری کرد با پیگیری مسئولان این معضلات هرچه زودتر برطرف شود.

اگر خواهر زاده‌ام با دختر غیریهودی ازدواج کند، خودم را زنده به گور می‌کنم

دکتر "هاگای بن آرتزی" که برادر سارا نتانیاهو همسر بنیامین نتانیاهو است در مصاحبه هفته گذشته خود با یک وب سایت بنیادگرای اسراییلی گفت: ازدواج خواهرزاده‌اش با یک دختر غیریهودی را بدترین حادثه ممکن دانست که کلیت جامعه یهودی را تهدید می‌کند و با توصیه به خواهرزاده‌اش برای قطع ارتباط با دختر نروژی گفت که در صورت ازدواج، دیگر حق ندارد به مقابر اجدادش نزدیک شود.



به گزارش عصر ایران به نقل از "تایمز اسراییل"، بن آرتزی در پاسخ به سوالی درباره اینکه اگر خواهرزاده‌اش علی‌رغم همه این مخالفت‌ها با دختر نروژی ازدواج کند چه خواهد کرد؟ گفت: "اگر چنین کاری کند نمی‌دانم در این صورت با خودم چه می‌کنم، در آن موقع به خیابان می‌روم و موهایم را از سرم می‌کنم و خودم را زنده به گور می‌کنم."



نتانیاهو در کنار دو پسرش یائیر و آونر

وی تاکید کرد: مطمئن است اگر پدرش (پدربزرگ یائیر نتانیاهو) زنده بود نیز چنین می‌کرد.

اظهارات دایی پسر نتانیاهو درباره ازدواج احتمالی خواهرزاده‌اش با یک دختر نروژی 25 ساله غیریهودی در حالی است که به نوشته روزنامه تایمز اسراییل وی سال‌هاست با سارا خواهرش بنا به دلایل نامعلوم قطع ارتباط کرده است. رابطه "یائیر نتانیاهو" 23 ساله که در نروژ تحصیل می‌کند با یک دختر نروژی غیریهودی در هفته‌های گذشته مورد مخالفت برخی احزاب و گروه‌های ارتدوکس یهودی قرار گرفته است. دین یهودی تبلیغ ندارد و 13 میلیون یهودی موجود در دنیا از طریق مادر یهودی می‌شوند. یکی از دلایلی که مردان یهودی از ازدواج با زنان غیریهودی منع می‌شوند در همین نکته است که چون این دین از طریق مادر به فرزندان منتقل می‌شود، در صورت از بین رفتن این قاعده جمعیت یهودیان در نسل‌های آتی کاهش قابل ملاحظه‌ای می‌یابد.

در اسراییل ازدواج مردان یهودی با زنان غیر یهودی ممنوع است چرا که این اقدام به منزله ترک دین محسوب می‌شود.

ازدواج‌هایی که باعث افزایش فاصله طبقاتی می‌شود

برخی پدیده‌های اجتماعی و اقتصادی اگرچه در ظاهر چندان مرتبط به نظر نمی‏رسند اما شاید بر یکدیگر تاثیرگذار باشند، برای مثال محققان دریافته‌اند که الگوی انتخاب همسر می‏تواند بر نابرابری درآمدی در یک جامعه تاثیرگذار باشد.

به گزارش خبرآنلاین، نتایج تحقیقی که توسط گروهی از محققان آمریکا و اروپایی انجام شده نشان می‌‌دهد که تغییر الگوی انتخاب همسر در آمریکا طی دهه‌های اخیر باعث افزایش نابرابری درآمد در خانوارهای این کشور شده است . هفته نامه "اکونومیست "این تحقیق را مورد توجه قرار داده و نوشته که پیش‌تر مردان آمریکایی معمولا همسرانی را انتخاب می‏کردند که از نظر درآمد جایگاه پایین‌تری از آن‌ها داشتند، برای مثال بسیاری از مردان شاغل، همسرانی خانه‌دار داشتند و یا برای مثال مردان پزشک با پرستاران ازدواج می‏کرده‌اند.

اما افزایش برابری جنسیتی در آمریکا طی دهه‌های اخیر و افزایش حضور زنان در مشاغل مختلف و همچنین افزایش سطح درآمد زنان باعث شده که اکنون مردان و زنانی که سطح درآمد آن‌ها به یکدیگر نزدیک‌تر است، تشکیل خانواده بدهند. پدیده‌ای که باعث شده اختلاف طبقاتی و اختلاف درآمد خانوارها در آمریکا افزایش یابد چرا که الگوی سابق در انتخاب همسر در مقایسه با الگوی فعلی، باعث توزیع مساوی‌تر درآمد در میان خانوارهای آمریکایی می‌‌شد.

همچنین در تحقیق فوق آمده که اگر الگوی انتخاب همسر از وضعیت فعلی به وضعیتی تصادفی تغییر می‌‏کرد، به این معنی که افراد همسران خود را بر اساس تصادف انتخاب می‏کردند و هیچ معیاری را برای ازدواج در نظر گرفته نمی‌شد، آنگاه ضریب جینی در آمریکا از 0.43 فعلی به 0.34 تغییر می‏کرد. از ضریب جینی به عنوان شاخصی برای سنجش نابرابری درآمدی استفاده می‏شود که این ضریب هرچه به یک نزدیک باشد، نابرابری درآمدی بیشتر و هرچه به صفر نزدیک تر باشد، نابرابری درآمدی کمتر را نشان می‏ دهد.

محققان برای بدست آوردن نتایج فوق داده های مربوط به اقتصاد و جامعه آمریکا از سال 1960 تا سال 2005 را مورد بررسی قرار داده‌اند. نتایج این تحقیق نشان می‌‏دهد که افرادی که تحصیلات دانشگاهی دارند نسبت به دهه‌های گذشته تمایل بیشتری دارند که با افرادی ازدواج کنند که آن ها نیز از تحصیلات دانشگاهی برخوردارند.

هیلاری رئیس‌جمهور بی‌نظیری خواهد بود

در کتابی با نام "اسرار دولت و تولد دوباره هیلاری کلینتون"، وزیر امور خارجه پیشین آمریکا، که به تازگی به چاپ رسیده،‌ اظهارات "دیوید پترائوس"،  در خصوص او نیز ذکر شده است. بر اساس این کتاب، پترائوس در خصوص کلینتون گفته است: او رئیس‌جمهوری بی‌نظیر خواهد بود. کلینتون مانند دیگر رهبران بزرگ، در سختی‌ها ویژگی‌های خود را بارزتر نشان می‌داد. برای مثال در جریان حملات بنغازی، او بسیار مصمم و قاطع بود.



به گزارش بهار، پترائوس در زمانی که حملات بنغازی رخ داد، مدیر سیا بود. در این حملات چهار آمریکایی از جمله کریس استیونز، سفیر آمریکا در لیبی کشته شدند. شبکه خبری ای بی سی نیوز مدعی شد که پترائوس و کلینتون در دورانی که کلینتون وزیر امور خارجه بود، با هم دوست شده بودند. علاوه بر این بر اساس گزارش نشریه وال استریت ژورنال، کلینتون، پترائوس را در سال 2008 به خانه‌اش دعوت کرد و آنها در خصوص مسائل خاورمیانه صحبت کردند. همچنین گفته می‌شود پس از اینکه پترائوس به دلیل رسوایی اخلاقی، از ریاست سازمان سیا کناره‌گیری کرد، کلینتون در نامه‌ای با او ابراز همدردی کرده و با توجه به خیانت شوهر خود، بیل کلینتون گفت: من در این خصوص تجربه دارم!

اتاقِ عملیات در "نوفل لوشاتو"

عکسی که می‌بینید، اتاقی است در محل اسکان حضرت امام در دهکده "نوفل لوشاتو" در فرانسه. محلی که باید آن را "اتاقِ عملیات روح‌الله" نام گذاشت. اتاقی که تماس‌های مستقیم با حضرت امام، با خط تلفن موجود در آن انجام می گرفت. همچنین، آخرین سخنرانی‌ها و پیام‌ها و فرامین و اعلامیه‌های آن عزیز، با خط تلفن موجود در این اتاق، به ایران منتقل می شد.



به گزارش جهان، یک دستگاه ضبط صوت و تعدادی نوار کاست که در عکس دیده می‌شوند، مربوط به همین مهم هستند. احتمالا، مرحوم "حاج احمد خمینی" در زمان گرفته شدن این عکس، مشغول انتقال شفاهی یکی از فرامین حضرت امام، به رابط‌های معتمد در ایران هستند. در حقیقت، این اتاق، محل هدایت آخرین مراحل انقلابِ اسلامی ایران است. انقلابی که تاریخ را در مسیر غیر قابل بازگشت قرار داد.


بولتون: اگر اوباما به ایران سفر کرد، تعجب نکنید!

دبلیو ان دی نیوز (wnd) نوشت: "جان بولتون" (نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل) در یک مصاحبه رادیویی گفت: جای تعجب ندارد اگر روزی اوباما به بهانه صلح به ایران سفر کند. من حتی شایعاتی در این‌باره شنیده‌ام و از شیندن این شایعات اصلا تعجب نکردم. شما خانم "وندی شرمن" (معاون وزیر امور خارجه) را می‌شناسید.



به گزارش جام، بولتون افزوده است: وی الان رئیس نمایندگان ما در مذاکرات با ایران است و درگذشته رئیس مذاکرات رئیس جمهور، کلینتون،  با کره شمالی بود، ایشان و خانم "آلبرایت"، سعی داشتند تا قبل از خاتمه دوره ریاست جمهوری کلینتون، ترتیبات سفر ایشان را به کره شمالی بدهند، و الان همان شرایط، برای رئیس جمهور اوباما هم پیش آمده و اگر آنها تلاش کنند تا شرایط سفر وی را به ایران محیا کنند، جای تعجب ندارد.
 
 درپایان این گزراش آمده است: جان بولتون در آخر این مصاحبه متذکر شد که به نظر من اگر به ایران این فرصت را بدهیم که به طور قانونی به برنامه‌های غنی‌سازی اورانیوم بپردازد و در همان هنگام هم فکر کنیم که جلوی ساخت تسلیحات اتمی ایران را گرفته‌ایم، درواقع دچار توهم شده‌ایم و من فکر می‌کنم که این کار برای آمریکا و دوستانش در منطقه، چه اسرائیل و کشورهای عرب، خطرناک است.
 
ناو جنگی ایران تیتر یک فاکس نیوز

شبکه خبری "فاکس‌نیوز" آمریکا به طور ویژه به حرکت ناو جنگی ایران به سمت آب‌های ایالات متحده پرداخت و نوشت: هدف جمهوری اسلامی ایران از ارسال ناوگان دریایی خود به نزدیکی سواحل آمریکا، تلافی کردن اقدام مشابه ناوگان آمریکا در سال‌های اخیر است.



به گزارش رجا، این شبکه با استناد به اظهارات چند روز پیش "امیر افشین رضائی حداد"- فرمانده ناوگان شمال کشور- مبنی بر حرکت چند ناوگان دریایی ایران به سمت آب‌های آمریکا برای اولین بار، خبر داده که این ناوگان شامل ناوشکن سبلان و یک ناو بالگردبر و لجستیکی خارک است که در ماموریتی سه‌ماهه به سر می‌برند. در این ناوگان، علاوه بر ملوانان، تعداد 30 نفر از دانشجویان دانشکده افسری نیروی دریایی نیز برای گذراندن دوره آموزشی حضور دارند.

 افشاگری‌های اسنودن سایت می‌شود

قرار است وب سایت جدیدی در هفته جاری راه‌اندازی شود که به طور عمده گزارش‌های آن بر روی فایل‌‌هایی متمرکز است که توسط "ادوارد اسنودن" به بیرون درز پیدا کرده‌اند. این اطلاعات توسط شخصی به نام "پیر امیدیار" سرمایه‌دار مدیریت و منتشر می‌شود. وی فرد مهمی در حوزه فن‌آوری است که در پس شرکت رسانه‌ای First Look Media قرار گرفته است.

به گزارش تسنیم‌،‌ امیدیار در یادداشتی از خود بیان کرده که این سایت جدید توسط یک تیم مجرب و برنده جوایز متعدد، متشکل از "گلن گرینوالد"، "لورا پویتراس"، و "جرمی اسکیهیل" اداره خواهد شد و تمرکز اولیه آن در مورد اسناد طبقه‌بندی شده ادوارد اسنودن خواهد بود. سایت جدید از حقوق روزنامه نگاران در سراسر جهان حمایت می‌کند و طبق این گزارش به اطلاعات حساس و بحث برانگیزی می‌پردازد که آن‌ها از منابع مختلف کسب می‌کنند. نام دقیق این وب سایت در روزهای آتی اعلام خواهد شد.

عکسی که مقامات آمریکایی را عصبانی کرد

به گزارش گاردین، "ارینا رودنینا" اقدام به انتشار عکسی از "باراک اوباما" در صفحه توئیتر خود کرده که موجب واکنش مقامات آمریکا شده است. در این عکس که دستکاری شده است اوباما در حالتی شگفت‌زده به یک موز نگاه می‌کند. گاردین این عکس را نشانه‌ای از وجود نژادپرستی در روسیه توصیف کرده و می‌نویسد: ارینا رودنینا که از اعضای حزب روسیه متحد (حزب تحت امر پوتین) بوده و در دوما حضور دارد عکسی دستکاری شده منتشر کرده که این اقدام می‌تواند موجب تشدید تنش‌ها میان آمریکا و روسیه شود.



به گزارش مهر، "ارینا" پیش از ورود به "دوما" از ورزشکاران معروف روسیه محسوب می‌شد. "مایکل مک فال" سفیر آمریکا در روسیه، این اقدام را عملی دانسته که در نهایت موجب شرمساری رودنینا خواهد شد. علاوه بر مک فال، سخنگوی سفارت آمریکا در مسکو نیز به این تصویر واکنش نشان داده و اعلام کرد که این عکس نشان می‌دهد منتشرکنندگان آن به بیماری نادیده گرفتن دیگران مبتلا هستند.

اما رودنینا در واکنش به این انتقادات گفته که به موجب آزادی بیان این اقدام را انجام داده و این تصویر را دوستان او که در آمریکا زندگی می‌کند برای وی ارسال کرده‌اند. گاردین در ادامه می‌نویسد که استفاده از موز برای تمسخر سیاه پوستان در روسیه سابقه دارد، برای مثال در سال ۲۰۱۱ میلادی زمانیکه "روبرتو کارلوس" بازیکن سابق تیم ملی فوتبال برزیل، برای ادامه دوران فوتبال خود به روسیه آمد و در تیم "ماخاچکالا" بازی می‌کرد در یکی از مسابقات این تیم که در برابر تیم زنیت برگزار می‌شد با پرتاب موز از سوی یکی از تماشاگران مواجه شد، از زمین برون رفت و متعاقب آن باشگاه زینت محکوم به پرداخت جریمه شد.

هنوز کاخ سفید واکنشی به این اقدام نماینده دوما نشان نداده اما احتمال آن وجود دارد که این اقدام موجب بروز دوباره جنگ لفظی میان آمریکا و روسیه گردد.

تخریب قبور فلسطینی‌ها

موسسه وقف و آثار باستانی "الاقصی" اعلام کرد صهیونیستها با حمله به گورستان روستای المزیرعه در استان الرمله که اهالی آن در سال 1948 میلادی رانده شدند، 15 قبر را تخریب کردند.



به گزارش انقلاب به نقل از العالم، "عبدالمجید اغباریه" مسئول بخش مقدسات موسسه الاقصی، رژیم صهیونیستی را مسئول این جنایت پلید دانست و گفت: جنایت مزبور در چارچوب جنایات سازمان یافته گروههای یهودی افراطی علیه مقدسات اسلامی در فلسطین است. وی افزوده است که موسسه الاقصی به وظیفه خود در قبال این جنایت عمل نموده و تدابیر لازم را برای احیای قداست مقابر و ارائه گزارش به طرفهای ذی ربط درباره خسارات وارده به گورستان اتخاذ می کند. گورستان روستای المزیرعه تاکنون چند بار مورد تعدی قرار گرفته و حتی از آن به عنوان مسیر تردد استفاده شده است، لذا موسسه الاقصی طرح بازسازی سالانه آن را به مرحله اجرا گذاشته است.
 
واکنش "احمدی‌نژاد" به توزیع سبد کالا 

"محمود احمدی‌نژاد" رئیس‌جمهور سابق کشورمان که ظهر امروز برای تجدید بیعت با آرمان‌های امام راحل در حرم بنیانگذار انقلاب حضور یافته بود در جمع خبرنگاران درباره جایگاه امام عظیم‌الشأن نزد ملت‌ها، اظهار داشت: خدای متعال که انسان‌ها را خلق کرد همه را دوست دارد و خداوند اراده کرده که همه انسان‌ها به قله‌های کمال دسترسی پیدا کنند و به حیات خود ادامه دهند.

فارس نوشت: احمدی‌نژاد با بیان اینکه خداوند در این مسیر هدایت گران و پیامبرانی برای انسان‌ها قرار داد، تصریح کرد: جنس این افراد متفاوت است البته آنها انسان هستند اما افرادی متعالی و آسمانی محسوب می‌شوند لذا حضرت امام نیز یک هدیه آسمانی به بشریت بود. در شرایطی که قدرت‌های جهانی همه حیثیت انسان‌ها را له کرده‌اند و همه رویکردها به دنبال قدرت و ثروت و یأس فراگیر شده بود، امام این مرد آسمانی مانند یک نور عظیم در دل تاریکی همه دل‌ها را بیدار کرد.

احمدی‌نژاد در مقایسه وضعیت ایران قبل و بعد از انقلاب اسلامی اظهار داشت: ما از هیچ به مسیری آمدیم که آینده آن به همه ارزش‌های الهی ختم خواهد شد و این امر را مدیون امام، لطف خداوند و عنایات ویژه امام عصر(عج) هستیم. ملت ایران پیام‌آور آمدن انسان کامل است؛ لذا دهه فجر تجدید عهد و آغازی دوباره برای حرکت است و ملت ایران فارغ از هر موضوعی آرمان‌های انقلاب را دنبال می‌کند.

احمدی‌نژاد درباره حضور خود در انتخابات مجلس گفت: کدام مجلس منظورتان است؟ رئیس‌جمهور سابق کشورمان، درباره توافقنامه ژنو و سبد کالا فقط به لبخندی اکتفا کرد.

مردی که سرش را مثل جغد می تواند 360 درجه بچرخاند

به گزارش جام،شاید در نگاه اول تصور کنید که این عکس ها فتوشاپ اند ولی در حقیقت اینطور نیست. این عکسها  "مارتین الکتروفورز" را نشان می‌دهد که بیشتر به مرد جغدی معروف بوده است. این مرد می‌توانسته سر خود را 360  درجه بچرخاند. او متولد سال 1886 بوده است. تصویری از او را در این آلبوم مشاهده میکنید.



تصاویر کمیاب از سید حسن نصرالله و والدینش

"وئام وهاب" وزیر سابق لبنانی به تازگی دو عکس نادر از "سید حسن نصرالله" دبیرکل حزب‌الله لبنان منتشر کرده است. در عکس نخست که در صفحه فیسبوک وئام وهاب منتشر شده، سید حسن نصرالله در کنار مادرش نشسته است. این تصویر تقریبا مربوط به 30 سال قبل است.



به گزارش آسیا نیوز به نقل از شبکه العالم، عکس دوم هم که اخیرا گرفته شده، تصویری از پدر و مادر سید حسن نصرالله است. البته انتشار تصاویر خصوصی دبیرکل حزب‌الله لبنان به دلیل رعایت مسائل امنیتی، مسأله‌ای بسیار نادر است. چند ماه قبل نیز در رسانه‌ها چند عکس از سید حسن نصرالله و خانواده‌اش بر سر سفره افطاری ماه مبارک رمضان منتشر شد.



افشاگری اشتباهی روزنامه دولتی اردن در مورد پایگاه هوای آمریکا

روز یکشنبه روزنامه اردنی "الرای" یک اشتباه تبلیغاتی بزرگ کرده و از وجود یک پایگاه هوای آمریکایی (در منطقه الزرقاء واقع در صحرای اردن و نزدیک مرز عراق) پرده برداشت و این روزنامه حکومتی طی یک تبلیغ در صفحه آگهی‌های خود نوشت که به تعدادی افراد مرد و زن با تخصص ماساژور و مانیکور و پدیکور ناخن جهت استخدام در پایگاه هوای آمریکا در منطقه "الازرق" نیازمندیم. درخواست کننده کار باید حداقل سه سال در این رشته‌ها کار کرده باشد و به زبان انگلیسی مسلط باشد.



به گزارش جام، از این آگهی معلوم می‌شود که این پایگاه هوایی دارای دو سالن اصلاح (یکی  برای مردان و دیگری برای زنان) است و مدیر این روزنامه "سميح المعايطة" وزیر اطلاع‌رسانی سابق اردن می‌باشد، قبلا مسئولان اردنی از جمله "عبدالله نسور" نخست وزیر فعلی اردن بارها وجود پایگاه هوایی آمریکا را در خاک اردن نفی می‌کردند.

معلوم نیست که افشای این خبر از طرف دستگاه حکومتی بوده است یا اینکه به صورت اشتباهی خبر به بیرون درز کرده است. در این رابطه خبرگزاری "لبنان فایل" خبر داد که پادشاه اردن گفته است که تبدیل شدن جنگ سوریه به جنگ بین شیعه و سنی برای همه کشورهای منطقه خطرناک است، و این در حالی است که دولت اردن وجود پایگاه‌های نظامی آمریکا را در کشور خود مخفی نگه داشته است.

متحول شدن زندگی اندیشمند فرانسوی با دیدن امام
 
امام خمینی (ره) هنگام اقامت در فرانسه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، با بسیاری از فرانسوی‌ها و اروپایی‌ها دیدار کرد و در زندگی آنان تاثیرات فراوان برجا گذشت. یکی از این افراد، "فیلیپ دوفوس" است که دیدارش با امام، شیوه زندگی او و همسرش را تغییر داد.

به گزارش جهان به نقل از العالم، فیلیپ دوفوس (امان‌الله) اندیشمند و نویسنده فرانسوی است که در سن بیست سالگی اسلام آورده و در هنگام تحصیل فلسفه در دانشگاه سوربون، با امام خمینی (ره) آشنا شده است. او خود در این‌باره می‌گوید: "هنری کوربن" در دانشگاه سوربون استاد من بود و فلسفه صدرالمتالهین را که امام خمینی از پیشگامان آن بود، تدریس می‌کرد و از طریق آن کلاس‌ها، با فلسفۀ امام خمینی آشنا شدم.

شخصیت روحانی امام خمینی و پیام جهانی و دعوتش به وحدت میان مسلمانان از بارزترین ویژگی‌هایی است که "امان‌الله" تحت تاثیر آنها قرار گرفت. وی قبل از دیدار با امام در نوفل لوشاتو، شیفته وی شده بود. امان‌الله در این خصوص می‌گوید  که ساده بگویم، قلب من عمیقا با ایشان درارتباط بود و در کنار ایشان احساس سادگی و عشق داشتم. امام بر اهمیت پیروزی انقلاب اسلامی ایران در تحولات سیاسی جهان امروز تاکید داشت.

همسر امان‌الله نیز عقیده دارد که پیروزی انقلاب اسلامی که امام طی اقامتش در فرانسه آن را هدایت کرد، نخستین نشانه‌های بیداری اسلامی در دل‌های مسلمانان فرانسه را کاشت و هویت دینی آنها را مورد تاکید قرار داد. "حوریه دوفوس" روزنامه نگار و فعال فرانسوی، در گفتگو با العالم اظهار داشت: انقلاب ایران، یک بیداری اسلامی واقعی بود، زیرا ایران در صدر تمام اخبار و رسانه‌ها قرار داشت و این تاثیری عمیق بر اقلیت‌های موجود در فرانسه داشت. به رغم تلاش‌های رسانه‌ای فرانسه و غرب برای خدشه‌دار کردن چهره امام خمینی (ره)، پیام ایشان به نقاط مختلف جهان رسیده است.

ابرقدرتی به نام ساندیس

مشرق نوشت: سی و ششمین بهار انقلاب ساعت 9 امروز در حالی آغاز شد که خیابان‌های مسیر راهپیمایی همچون سال‌های گذشته شاهد حضور پرشور مردم است.





گزارش لوموند از "سمیه"، بانوی نمونۀ ایرانی


"روزنامۀ لوموند"، در گزارشی به معرفی خانم "سمیه بلوچ زی"، شهردار کلات پرداخته است. در این گزارش آمده است  که خانم، جوان، سنی، بلوچ و مجرد؛ این پروفایل سمیۀ بلوچ زی است؛ خانمی که در نوامبر 2013 به عنوان "شهردار کلات" از توابع استان استان "سیستان بلوچستان" انتخاب شد. انتخاب این خانم 26 ساله از اقلیتی مذهبی سنی (با توجه به اینکه سنی‌ها 10% جمعیت ایران را در مقابل جمعیت90% شیعه تشکیل می‌دهند) و همچنین اقلیت بلوچ تفاسیر مختلفی به همراه داشته است.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از روزنامۀ فرانسوی لوموند در ادامه می‌افزاید: این خانم جوان شهر کلات را پس از اخذ دیپلم ترک کرد و برای ادامۀ تحصیل به دانشگاه آزاد اسلامی رفت؛ البته تصمیمی که به ندرت در مورد دخترهای مثل سمیه در آن شهر گرفته می‌شود. خانم بلوچ زی پس از اخذ مدرک فوق لیسانس در رشتۀ مهندسی منابع طبیعی، برخلاف همۀ دخترانی که متولد مناطق فقیر ایران هستند و ترجیح می‌دهند در یک پایتخت زندگی کنند، به شهر زادگاهش بازگشت.



خود سمیه در این‌باره می‌گوید: "می‌خواستم به شهرم خدمت کنم. محرومیت اینجا غیرقابل تحمل است. می‌خواستم با این مشکلات وارد مبارزه شوم تا آنها را از پای درآورم". این صحبت‌های سمیه است در مصاحبه با روزنامۀ شرق. سمیه بعد از آن تصمیم می‌گیرد با ارائه پروژه‌ها و طرح‌های مختلفش، خود را کاندیدای انتخابات شهرداری کند؛ طرحهایی که بخش قابل توجهی از آنها موضوع توسعه مراکز فرهنگی و ورزشی در آن منطقه بود.

سمیه در این‌باره می‌گوید: دلم نمی‌خواهد بچه‌های کلات ناامید باشند. وقتی آنها یک پارک را در شهر دیگری می‌بینند، آنقدر هیجان‌زده می‌شوند که نگو. متأسفانه شهر ما هیچ امکاناتی ندارد. صحبت‌های سمیه اعضای شورا که او را برای شهرداری انتخاب کردند، متقاعد کرد. سمیه از زمان انتخاب شدنش به عنوان شهردار، ایجاد تأسیسات زیربنایی و تفریحی برای زنان و کودکان در حوزۀ فرهنگی و آموزشی را در دستور کار خود قرار داده است.

نویسندۀ گزارش در آخر می‌نویسد: سمیه بلوچ زی، چند وقتی است که در کانون توجه رسانه‌های ایرانی قرار گرفته است؛ رسانه‌هایی که سمیه را سمبل مدرنیته و سمبل تغییر در روحیات و فضای جامعۀ ایرانی می‌دانند. تصاویری که از  او منتشر می‌شود، خانمی است مصمم، بااراده با آرایشی ملایم و چادر سیاه بر سر با روسری رنگ روشن که یا پشت لپ تاپ در حال کار کردن است و یا در حال بازدید از مدارس. خانم شهردار یک آرزو دارد؛ شهری پر از پارک با آسمانی آبی.

علاقه مسلمانان روسیه به فراگیری زبان و خط فارسی

کارگاه آموزشی خوشنویسی قرآن و نخستین نمایشگاه تابلونویسی‌های قرآنی با استقبال مسلمان جمهوری باشقیرستان روسیه در پایتخت این جمهوری برگزار شد.



به گزارش ایسنا، در این نمایشگاه که همزمان با ایام میلاد با سعادت پیامبر اعظم (ص) و هفته‌ وحدت با عنوان «دریچه‌ای به سوی آسمان» در شهر اوفا برگزار شد، علاوه بر مسوولان دینی و فرهنگی این جمهوری از جمله مفتی اعظم و رییس اداره اسلامی منطقه مرکزی روسیه و معاون رییس جمهوری با شقیرستان در امور دینی، جمع کثیری از مردم اوفا نیز حضور یافتند.



این نمایشگاه حاصل کار چند ماهه استاد علی گنجی و همسرش مریم امامی بود که طی مدت حضور در باشقیرستان جلوه‌های چشم نوازی از آیات قرآنی و اشعار عرفانی را در تابلوهای بزرگ خط‌نقاشی در معرض دید بازدید کنندگان مشتاق روس قرار دادند.

هشدار مدیر ساختمان درباره وضع کشور!

خبرآنلاین این تصویر را منتشر کرده است: هیئت مدیره این مجتمع مسکونی با انتشار این اطلاعیه ضمن هشدار نسبت به "وضعیت فعلی مملکت" از ساکنان میخواهد در پرداخت مبلغ مورد نظر عجله کنند که در گرانی قریب‌الوقوع شکی نیست!



تخلیه غیرنظامیان از منطقه قدیمی شهر "حمص" سوریه





آنکارا/ ادای احترام به امام خمینی (ره) در "بورسا" تبعیدگاه ایشان



وحشت صهیونیست‌ها در سالروز شهادت مغنیه


نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی صبح امروز سه شنبه سطح آمادگی‌های امنیتی خود را به منظور مقابله با هرگونه واکنش حزب‌الله به ترور "عماد مغنیه" در سالروز ترور وی که مصادف با فردا چهارشنبه (12 فوریه) است، افزایش داده است.

به گزارش تسنیم، یک مسئول امنیتی رژیم صهیونیستی در این‌باره گفت که فرماندهان امنیتی اسرائیل دستوراتی مبنی بر افزایش سطح احتیاط و آمادگی و تشدید حفاظت از شخصیت‌های امنیتی، سیاسی و نظامی را به منظور مقابله با هرگونه اقدام حزب‌الله برای انتقام‌گیری از ترور بزرگ‌ترین مسئول نظامی این جنبش، صادر کرده‌اند.

از سوی دیگر کانال 2 تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که حزب‌الله همچنان در تلاش است تا به ترور فرمانده نظامی خود پاسخ دهد، اما به دنبال فرصت مناسب برای این کار است. "عماد مغنیه" از فرماندهان بارز نظامی حزب‌الله، روز 12 فوریه 2008 در جریان انفجار خودروی وی در دمشق پایتخت سوریه، به شهادت رسید و در همان زمان جنبش حزب‌الله، دستگاه‌های اطلاعاتی رژیم صهیونیستی و غرب را مسئول ترور وی اعلام کرد.

ما مشتاق گزینه‌های روی میزیم



صف سفرا برای دیدار با روحانی


همزمان با سی و پنجمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی عصر دوشنبه سفیران و نمایندگان سیاسی مقیم تهران یک به یک روز 22 بهمن را در مراسمی به "حجت‌الاسام و المسلمین حسن روحانی" رییس جمهوری ایران تبریک گفتند.





عکس‌های فيدل کاسترو دستکاری شدند

خبرگزاری آسوشیتد پرس، هفت عکس از "فیدل کاسترو"، رهبر پیشین کوبا، را که اصلاح شده بودند از روی خط خارج کرد. سمعک  کاسترو در این عکس‌ها که در خبرگزاری دولت كوبا منتشر شده بودند از گوشش برداشته شده بود. آسوشیتد پرس، گفته به دلیل اینکه این تصاویر در استانداردهای این خبرگزاری نمی‌گنجد، از آرشیو آن برداشته شده است. دولت کوبا هنوز نسبت به این عمل خبرگزاری آسوشیتد پرس واکنش نشان نداده است.

به گزارش بهار، "سناتیاگو لیون"، معاون این خبرگزاری و مدیر بخش عکس گفت: به این نتیجه رسیدیم که تعدادی از عکس‌های فیدل کاسترو دست‌کاری شده‌اند و برداشتن عناصری از عکس کاملا غیرقابل قبول است. در قوانین آسوشیتد پرس آمده که عکس‌ها باید نمایشگر واقعیت باشند و نمی‌توان چیزی را به آنها اضافه کرد و از آنها کاست.



این خبرگزاری می‌خواهد یکصد و پنجاه عکس اخیر کاسترو را بازبینی کند. از زمان انتقال قدرت به برادرش، فیدل کاسترو کمتر در انظار ظاهر می‌شود. فیدل کاسترو نزدیک به پنجاه سال رهبر کوبا بود و در سال ۲۰۰۶ میلادی به خاطر مسائل مربوط به سلامتش قدرت را به برادرش، رائول، منتقل کرد. در ماه ژانویه او بعد از ۹ ماه در یک محل عمومی دیده شد. او که ۸۷ سال سن دارد در مراسم افتتاحیه یک استودیوی هنری در هاوانا شرکت کرد.

هشدار به خبرنگاران خارجي در ترکيه

"ماهر زينل اف"، خبرنگار تبعه جمهوري آذربايجان روزنامه تودي زمان که از پنج سال پيش در آنکارا اقامت داشت، هفته گذشته به دليل انتقاد از سياست‌هاي دولت "رجب طيب اردوغان" نخست وزير ترکيه اخراج شد.

به گزارش خبرگزاري آريا به نقل از روزنامه زمان نوشت: خبرنگاران خارجي فعال در آنکارا اين اقدام وزارت کشور ترکيه را مغاير با آزادي بيان دانستند. روزنامه تودي زمان وابسته به جماعت نور به رهبري "فتح‌الله گولن" است که مقامات دولتي اجراي عمليات مبارزه با ارتشا و فساد مالي در ترکيه را به اين جماعت منتنسب کرده‌اند.

در پي عمليات مبارزه با ارتشا و فساد مالي از سوي پليس و دادستان استانبول شماري از منتسبان به دولت ترکيه، دو نفر از فرزندان وزراي کابينه سابق و برخي از فعالان اقتصادي به اتهام اخذ رشوه و فساد مالي دستگير شدند. "زينل اف در صفحه شخصي خود در يکي از شبکه هاي اجتماعي نوشته بود که دادستان هاي ترکيه دستور دستگيري افراد وابسته به سازمان تروريستي القاعده را صادر کردند اما روساي پليس منتسب از سوي نخست وزير ترکيه اين حکم را اجرا نکردند.

کلاهک بارانی موشک ایرانی

این عکس یک تصویر انیمیشنی از نحوه عملکرد کلاهک بارانی موشک جدید بالستیک ایران است.



همایون شجریان و همسرس در جشنواره فیلم

تابناک نوشت: حضور "همایون شجریان" و گیتا خوانساری (همسر همایون) در حاشیه جشنواره فیلم فجر



سخنان فوتبالی "سیدحسن خمینی" درباره پدر فقیدش


"سیدحسن خمینی" در برنامه 90 با بیان اینکه در نوجوانی فوتبال بازی می‌کرده است و امام در همان سال‌ها به وی توصیه کرده بود که سه چیز را با جدیت انجام دهد، گفت: درس خواندن، نماز و همین فوتبال ( به طور کلی ورزش کردن) از توصیه‌های امام راحل بود.

به گزارش ایرنا، وی در باره خاطرات فوتبالی مرحوم "سید احمدخمینی" که در تیم‌های شاهین قم و شاهین تهران هم تمرین کرده است، افزود: ایشان سابقه بازی با "همایون بهزادی" از ملی‌پوشان سرشناس کشورمان را هم داشته و پست تخصصی‌اش بال راست بود.



سید حسن خمینی با تایید ضمنی اینکه فرزندش از علاقمندان به تیم استقلال است، به شوخی به فردوسی پور گفت که آقای "قلعه‌نویی" هم از دوستان صمیمی شماست و با اشاره به وجود فساد در ورزش بیان داشت که این موضوع تنها مختص به یک کشور و یا جای خاصی نیست و حتی تیم فوتبال یوونتوس در ایتالیا هم به خاطر تبانی و فساد مالی به یک دسته پائین‌تر فرستاده شد .

سید حسن خمینی اظهار داشت که برای در جریان اتفاقات فوتبال بودن خبرهای ورزشی را دنبال می‌کند و درباره دو شهرآورد محبوب زمان جوانی خود گفت: شهرآوردهای معروف 2 - 2 دهه هفتاد که به دعوا کشیده شد و پیروزی 3 بر صفر پرسپولیس با گل‌های ناصر محمد خانی اشاره کرد و باره علت انتخاب این بازی استقلال گفت که ارزش اون تساوی برای ما از برد بیشتر بود چون دو بر صفر عقب بودیم.

سیل در یرکشایر انگلیس




عصر ایران
منتشر کرد،  پس از توفان ماه گذشته در هولشتاین آلمان یک خانواده اسب عربی خود را در خانه نگاه می دارند



ناراحتی مرد سوری در شهر حلب که خانه اش در حمله هوایی ویران شده است



عکس یادگاری سربازان اسرائیلی در مسجد الاقصی



شرط عراق برای افزایش بازرسی از هواپیماهای ایرانی


نهرنت نوشت: "لقمان فیلی" سفیر عراق در واشنگتن گفت که به محض دریافت سیستم کنترل ترافیک خریداری شده از آمریکا، بازرسی‌ها از هواپیماهای باری ایران به سمت سوریه افزایش پیدا خواهد کرد. ما نیازمند توانایی‌های دفاعی پیشرفته به منظور بازرسی هواپیماها هستیم.

لقمان فیلی اضافه کرد: بغداد هم‌اکنون در حال تحویل سیستم دفاع هوایی پیشرفته از سوی آمریکا است که کنگره نیز با آن موافقت کرده ست. به گزارش انتخاب، در روز چهارم فوریه، پنتاگون توافق 700 میلیون دلاری برای فروش سیستم رادار کنترل ترافیک به عراق را اعلام کرد و سفیر عراق در آمریکا نیز گفت: آمریکایی‌ها در چنده ماه اخیر نسبت به مسئله بازرسی از هواپیماهای ایران کمتر اعتراض داشتند اما تاکنون چندین بار بازرسی صورت گرفته است.


سنگسار دختر به خاطر عضویت در فیس‌بوک توسط داعش

به گزارش "رأی الیوم"، عناصر گروه تروریستی "داعش" در سوریه، دختر جوانی به نام "فطوم الجاسم" را به علت عضویت در شبکه اجتماعی فیسبوک، تا حد مرگ سنگسار کردند.

به گزارش جهان، منابع خبری معارضین سوری گزارش دادند، عناصر گروه "داعش" این دختر جوان را ابتدا به دادگاه شرعی در منطقه "الرقه" بردند و قاضی شرع نیز، عضویت در فیسبوک را هم طراز با عمل زنا دانست و حکم به سنگسار وی داد. گروه داعش مدتی است که بر منطقه "الرقه" در شمال سوریه سیطره پیدا کرده و احکام تند و خشونت‌آمیز خود را اعمال می‌کند.

حرکت عجیب یک عکاس در راهپیمایی 22بهمن

جام نوشت: در ابتدای امر شاید اقدام این عکاس سوال برانگیز باشد، اما باید گفت اگر پرچم نازك باشد و نور هم متناسب باشد مي‌شود از اين روش براى انداختن سايه پرچم روى عكس استفاده كرد، بدین صورت سوژه زير رنگ و طرح پرچم دیده می‌شود.




لاشه سوخته هواپیمای الجزایری


سقوط هواپیمای نظامی "هرکولس سی-۱۳۰" با بیش از یکصد سرنشین در شرق الجزایر، بدترین فاجعه در تاریخ نیروی هوایی الجزایر محسوب می‌شود، هرچند در نوع خود نخستین نیست.

به گزارش ایرنا، این هواپیما روز سه‌شنبه در منطقه کوه "فرطاس" در روستای "عین املیله" در ایالت ام البواقی در شرق الجزایر سقوط کرد. در 23 آوریل 2003 نیز هواپیمایی از همین نوع متعلق به ارتش الجزایر در محله‌ای مسکونی در شهرک بوفاریک نزدیک پایتخت الجزایر سقوط کرد که بر اثر آن چهار خدمه هواپیما و هفت کودک و یک زن کشته شدند.




دوربین یک رسانه خارجی با آلو فروش چه کار داشت؟

حاشیه‌های راهپیمایی 22 بهمن همواره توجه مردم و دوربین‌های خبری را به خود جلب می‌کند. از حضور اقشار مختلف در راهپیمایی گرفته تا حضور دست فروشان پرتعداد در مسیر راهپیمایی همواره حاشیه‌های جالبی برای جشن انقلاب و راهپیمایی میلیونی 22 بهمن ایجاد کرده است.



خبرنگار پارسینه هم که در این راهپیمایی به دنبال سوژه بود، کشف کرد که دوربین یک رسانه تصویری خارجی به دنبال آلو فروشی که کنار خیابان بساط کرده است و مدام از او و مردم اطرافش فیلم‌برداری می‌کند! البته این تصویربردار وقتی متوجه عکاس پارسینه شد پا به فرار گذاشت و رفت!



مبارزه با شیعیان؛ شرط وهابیون مصر برای حمایت از رئیس جمهور جدید

"وهابیون مصر" اعلام کردند که برای حمایت از رئیس جمهور جدید مصر می‌بایست "مبارزه با گسترش شیعه" مد نظر باشد. براساس گزارش پایگاه البوابه نیوز؛ در پاسخ به چنین شرطی شیعیان بیانیه‌ای صادر کردند و در آن سلفی‌ها را "بسیار عقب‌مانده‌تر از زمان خود" معرفی نمودند.



به گزارش جام، شیعیان در بیانیه خود نوشتند: جریان سلفی نور که در مدت اخیر از سوی مصری‌ها مورد نفرت واقع شد، ثابت نمود که جریانی "عقب‌مانده از زمان خود" است که بحث‌های مذهبی خارج از حیطه قانون اساسی و برخلاف آن را مطرح می‌کند. آنان با مطرح کردن موضوع مبارزه با تشیع بر آن هستند تا ریاست جمهوری آینده از بند ماده احترام به آزادی اعتقادی صرف‌نظر کند و از فرقه‌گرایی بر اساس دین و نژاد حمایت کند.

در ادامه این بیانیه تاکید شده است: سلفی‌ها در بازی سیاسی خود از شرط" تطبیق شریعت اسلامی" چشم‌پوشی کردند؛ و با جریان‌های اسلامی که با آن‌ها پیمان همبستگی بسته بودند، مخالفت نمودند؛ در حالی که چهره‌های واقعی برای همگان پدیدار شد. امروز شیعیان را رد می‌کنید و فردا مسیحیان را؛ و در آینده بسیار نزدیک هر آن که با شما در نظر مخالفت نماید، رد خواهد شد. همچنین چهره اسلام را بد جلوه دادید و ملت خود را از آن به هراس انداختید.

 افشای رابطه پنهانی اوباما با یک خواننده

یک رسانه فرانسوی گزارشی از رابطه پنهانی رئیس جمهوری آمریکا با یک خواننده مشهور آمریکایی منتشر کرده است. روزنامه دیلی میل نوشت: یک پایگاه رادیویی به نام "اروپا 1" از رابطه "باراک اوباما"، رئیس جمهوری آمریکا با "بیانسه"، خواننده مشهور آمریکایی خبر داده است. این در حالی است که بیانسه و همسرش روابط خوبی با اوباما و میشل اوباما دارند. بیانسه و همسرش همچنین در کمپین انتخاباتی به حمایت از اوباما شرکت داشتند و در سال  2009 بیانسه در جریان مراسم آغاز به کار دولت اوباما، برنامه اجرا کرد.



به گزارش ایسنا، در همین حال روزنامه "واشنگتن پست" آمریکا به سرعت این خبر را تکذیب کرد و "کریستین کوراتی"، مدیر ارتباطات این روزنامه گفت: می‌توانم به شما بگویم که این خبر صحت ندارد. از سوی دیگر "پاسکال روستین" که عکس‌هایی را ماه گذشته از روابط نامشروع "اولاند و ژولی گیه"، هنرپیشه زن فرانسوی منتشر کرده بود، از احتمال رابطه اوباما و بیانسه سخن گفته است. پاسکال روستین در مصاحبه‌ای گفته است که می‌دانید، در این شرایط در آمریکا چیزی بزرگ قرار است اتفاق بیافتد، در واقع قرار است فردا واشنگتن پست گزارش جنجالی را چاپ کند و این گزارش در رابطه با روابط غیر اخلاقی اوباما و بیانسه است. مطمئنم که تمام جهان درباره آن صحبت خواهند کرد.

اظهارات این عکاس فرانسوی در حالی مطرح می‌شود که وی پیشتر توانست با موفقیت رابطه پنهانی اولاند و معشوقه جدیدش را فاش کند. این عکاس درباره رابطه اوباما با همسرش گفت: اخیرا برای اولین بار تصاویری از اوباما و میشل منتشر شده است که به وضوح نشان می‌دهد آن‌ها اختلاف دارند.

شهدای بحرین در بهشت زهرای تهران

"ستاد پاسداشت شهدای نهضت جهانی اسلام" مراسم گرامی‌داشت شهدای "انقلاب 14 فوریه بحرین" را همزمان با سال‌گشت خیزش شیعیانِ مظلوم کشور "بحرین" علیه مزدوران وهابی "آل سعود" و "آل خلیفه"، روز پنجشنبه 24 بهمن ماه، در بهشت زهرای تهران و در جوار تربت پاک شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار می‌نماید.

به گزارش مشرق، در این مراسم، از سنگ یادبود ِ شهدای بحرین، که نام بیش از 120 شهید انقلاب بحرین بر آن حک شده است، در "قطعه‌ شهدای نهضت جهانی اسلام" پرده‌برداری خواهد شد. گفتنی است که روز 25 بهمن 1389، مردم مسلمان بحرین، در اعتراض به نظام حاکم بر این کشور (آل خلیفه)، به خیابان‌ها ریختند که با هجوم مزدوران آل خلیفه، یکی از تظاهرکننده گان به شهادت رسید و 14 نفر مجروح شدند.

بحرینی‌ها، این روز را "روز خشم" (یوم الغضب) نامیدند و تا امروز، به مبارزاتِ عدالت‌طلبانه خود ادامه دادند. در جریان این انقلاب، تا کنون، بیش از 140 نفر از مردم به شهادت رسیده و هزاران نفر مجروح شده اند. زمان : پنجشنبه - 24 بهمن 1392 - ساعت 15 و 30 دقیقه/ مکان: بهشت زهرای تهران - بین خانه ی شهید و قطعه 26 - قطعه ی شهدای نهضت جهانی اسلام




این فیلم همه را عصبانی کرده است!

ايسنا
در مطلبی طنز نوشت: فیلم "عصبانی نیستم" همه را در جشنواره و خارج از جشنواره‌ فیلم فجر عصبانی کرده است، یعنی هم مردم از دست آن عصبانی هستند، هم روزنامه‌نویسان و هم منتقدان موافق و مخالف. مثلا دیشب دوهزار تماشاگر مشتاق دیدن این فیلم از مقابل سینما استقلال با یگان‌ ویژه متفرق شده‌اند یا مثلا فیلم در کاخ جشنواره به جای ساعت 16 بدون اطلاع قبلی، ساعت 10 صبح پخش شده است.

یعنی فرش قرمز را برای "طبقه حساس" پهن کرده، ولی عصبانی نیستم را پخش کرده‌اند و بعد، نشست خبری برایش برگزار نکرده‌اند، یعنی طوری با این فیلم رفتار می‌شود که من متعجم چرا رضا درمیشیان (کارگردان فیلم) بیرون است و آن داخل نیست!

باید به این هوش و ذکاوت مسوولان برگزارکننده‌ جشنواره آفرین گفت؛ با این کار، هم "عصبانی نیستم" را نمایش داده‌اند، هم سر خبرنگاران را گول مالیده‌اند، هم نشست خبری‌اش را برگزار نکرده‌اند، هم برای دل‌خوشی برخی از دوستان، مردم را با یگان‌ ویژه بدرقه کرده‌اند و عوامل مشکوک این فیلم را روی فرش قرمز نبرده‌اند.

این یعنی اعتدال در حد عالی و اعلا. واقعا جا دارد از عوامل فیلم "طبقه حساس" تشکر ویژه‌ای بشود که راه را برای اجرای نقشه‌ پلیسی مسوولان جشنواره ایجاد کردند و سکندروار عصبانی نیستم را نمایش دادند، یعنی به قول سعدی: سکندر که با شرقیان حرب داشت / در خیمه گویند با غرب داشت.

همسر محسن میردامادی در راهپیمایی




ماجرای خواهران جعلی بابک زنجانی


"بهارک زنجانی" و "نوبهار زنجانی" که به عنوان اعضای هیئت‌مدیره شرکت‌های "بابک زنجانی" از آنها نام برده شده است، اصلا وجود خارجی ندارند، "بهارک"، "نوبهار" یا "بهار"؛ کدام یک خواهر "بابک زنجانی" است؟ همه نام فامیلشان زنجانی است و همه شریک بابک زنجانی هستند و با مراجعه به اسناد روزنامه رسمی جمهوری اسلامی، در آگهی‌های رسمی ثبت شرکت‌های بابک زنجانی هر بار یکی از این سه نام در میان سهامدارن و اعضای هیات مدیره شرکت زنجانی به چشم می‌آیند.



یک منبع آگاه، در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی که نمی‌خواهد نامی از او منتشر شود و با تدبیر در گزارش‌هایی که از روند کاری بابک زنجانی تاکنون منتشر شده همکاری داشته است به "تدبیر" می‌گوید که "بهارک زنجانی" و "نوبهار زنجانی" که به‌عنوان اعضای هیئت‌مدیره شرکت‌های بابک زنجانی از آنها نام برده شده است، اصلا وجود خارجی ندارند.

در آگهی‌‌های مربوط به شرکت‌های لوازم آرایشی "سورینت قشم" و همچنین هواپیمایی "فراز قشم" نام نوبهار زنجانی به عنوان سهام‌دار دیده می‌شود. همچنین در آگهی تاسیس شرکت صنایع غذایی "فراز نمونه قشم" نام بهارک زنجانی به عنوان یکی از سهامداران عمده این شرکت ثبت شده است؛ نام‌هایی جعلی برای سندسازی‌های میلیاردی.

براساس پیگیری‌های تدبیر از منابعی در سازمان ثبت احوال، "بهار زنجانی" فرزند "مرتضی" تنها خواهر بابک زنجانی است. اما چرا بابک زنجانی از اسامی جعلی که به اسم خواهرش هم شبیه هستند، برای تاسیس شرکت‌هایش استفاده می‌کرد؟ چون قصد او و حامیانش این بوده تا تنها سکان‌دار این شرکت‌ها بابک زنجانی باشد و اجازه ندهند افراد بیشتری از کارشان مطلع شوند.

 در صفحه اینترنتی گروه سورینت، مدیر کترینگ فراز قشم هم "خانم زنجانی" معرفی شده ولی نام کوچک او در این صفحه دیده نمی‌شود و مشخص نیست این فرد بهار است یا نوبهار یا بهارک؟ بابک زنجانی همچنین از اسم "ثریا اسدی" همسر سابقش برای تاسیس شرکت‌هایش استفاده می‌کرد. پیش‌تر وکیل ثریا اسدی در گفتگویی که با تدبیر انجام داده، این موضوع را تایید کرده است.

 چند روز پیش هم که نماینده ناظر مجلس در ستاد مبارزه با فساد اقتصادی به تدبیر خبر داد که در جریان بازجویی از بابک زنجانی، او به بازجویانش پیشنهاد داده است که آزادش کنند تا برود و پول بیاورد.

مجسمه های آجری Brad Spencer
 
 



عصر ایران
منتشر کرد، یکی از معترضان خوش ذوق و هنرمند در شهر "کی یف" در حال کشیدن یک تابلو از وضعیت ایستادن نیروهای پلیس ضد شورش در برابر معترضان.




"میکولای کوالی یف" یکی از نمایندگان مجلس روسیه (دوما) در حال نگاه کردن به مدال‌ها و نشان‌هایش




گریه زاغه‌نشینان در شهر "داکا" (پایتخت بنگلادش) از ویرانی خانه‌هایشان (100 زاغه) در حادثه آتش‌سوزی



"مارتین شولز" رییس پارلمان اروپا (نفر وسطی) در حال بازدید از موزه هلوکاست در شهر قدس



تظاهرات در مقابل دادگاه عالی فیلیپین در شهر مانیل علیه قانون جدید نظارت بر اینترنت که از نظر مخالفان محدود کننده آزادی‌ها و حریم خصوصی شهروندان است




توزیع پوشاک توسط کمیته امداد در غزه


کمیته امداد امام خمینی(ره) همزمان با سی‌وپنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در ایران اقدام به توزیع پوشاک زمستانی و پتو در بین خانوارهای مستمند غزه کرد. قرار است، مرحله دوم این طرح نیز طی روزهای آینده به اجرا گذاشته شود و طی آن صدها خانوار نیازمند از پوشاک و پتوهای اهدایی این کمیته بهره‌مند شوند.



به گزارش فارس، هیأت خیریه کمک به مردم فلسطین مسئولیت توزیع این پتوها و پوشاک را به خانواده‌های نیازمند غزه برعهده دارد و طی آن 2 هزار خانوار از این پوشاک و پتوها بهره‌مند خواهند. در این خصوص خانواده‌های استفاده کننده از این کمک‌ها از جمهوری اسلامی ایران به خاطر اینکه همواره در کنار ملت فلسطین قرار داشته و از ایستادگی و مقاومت آنها حمایت کرده، تشکر کردند.




کمیته امداد امام خمینی 2 ماه پیش نیز اقدام به توزیع سبدهای غذایی و پوشاک در میان صدها خانواده فلسطینی آسیب دیده از کاهش شدید دمای هوا در نوار غزه کرده بود. در ماه رمضان نیز این کمیته اقدام به توزیع 40 هزار سبد غذایی میان نیازمندان نوار غزه کرده بود.

رجا/ نماز اول وقت یک جانباز در راهپیمایی




مغز مردان بزرگتر است یا مغز زنان؟


محققان دانشگاه کمبریج در انگلیس پس از ۲۰ سال تحقیق، تصاویر شگفت‌انگیزی از مغز مردان و زنان منتشر کرده‌اند که تفاوت‌های قابل توجهی در مغز زنان و مردان نشان می‌دهد. نتایج تحقیقات ۲۰ ساله دانشمندان علوم اعصاب شامل ۲۱۸ تحقیق نشان می‌دهد مغز مردان به طور متوسط ۸ تا ۱۳ درصد حجم بزرگتری نسبت به مغز زنان دارد.

به گزارش ایرنا به نقل  از دیلی میل، بر اساس این تحقیات مغز مردان نسبت به مغز زنان حجم بزرگتری در فضای داخل جمجمه ( ۱۲ درصد)، کل مغز ( ۱۱ درصد)، سربروم ( ۱۰ درصد)، ماده خاکستری ( ۹ درصد)، ماده سفید ( ۱۳ درصد)، منطقه مایع مغزی نخاعی ( ۱۱.۵ درصد) و مخچه ۹ درصد بزرگتر است.

بر اساس این تحقیقات محققان دریافتند که تفاوت در حجم بین دو جنس در مناطق مختلف نظیر سیستم لیمبیک (منطقه پردازش احساسات در مغز) و سیستم زبانی واقع شده است. محققان امیدوارند نتایج این تحقیق پیامدهای مثبتی برای تحقیق روی بیماری های اوتیسم و افسردگی داشته باشد. همچنین این تحقیق می تواند درک بهتری نسبت به تفاوت های روانی وابسته به جنسیت داشته باشد. شرح کامل نتایج این تحقیق در دو نشریه (Neuroscience ) و (Biobehavioral Reviews) منتشر شده است.

"حاج قاسم" در راهپیمایی 22 بهمن

سردار "قاسم سلیمانی" فرمانده سپاه قدس هم روز گذشته در راهپیمایی 22 بهمن شرکت کردند.




فقر و فلاکت در کشوری غنی و ثروتمند

نیجر با نام رسمی "جمهوری نیجر" کشوری است در غرب آفریقا. نیجر بیست و یکمین کشور جهان از لحاظ وسعت جغرافیایی و یکی از بزرگ‌ترین کشور‌های آفریقا از نظر مساحت است. این کشور در تاریخ ۳ اوت ۱۹۶۰ میلادی، رسما از فرانسه اعلام استقلال کرد. نیجر سرزمینی صخره‌ای و عمدتا شن‌زار می‌باشد. این کشور یکی از فقیرترین کشورهای جهان به شمار می‌رود، با این وجود دارای منابع نفتی و معادن سنگ اورانیوم است.



به گزارش تابناک، ابتدا انگلیسی‌ها برای کشف سر منشاء رودخانه نیجر به این منطقه سفر کردند و بعدها فرانسوی‌ها این کشور را مستعمره خود نمودند. سرانجام نیجری‌ها در روز ۱۸ دسامبر سال ۱۹۵۸ اعلام استقلال کردند. البته جامعه بین‌الملل و فرانسه این استقلال را تا سال ۱۹۶۰ به طور کامل به رسمیت نشناخت. امروزه با گذشت سال‌ها از اعلام استقلال این کشور و با اینکه دارای معادن غنی اورانیوم و ذخایر غنی نفت است، بیش از ۶۰ درصد از مردم این کشور معادل هفده میلیون نفر با درآمدی روزانه کمتر از یک دلار زندگی می‌کنند.



جالب اینجاست بازهم عمده محصولات صادراتی این کشور به فرانسه وارد شده و در ازای آن معلوم نیست چه مبلغ یا محصولی نصیب این کشور فقیر می‌شود. سایه شوم و پلید استعمار از این منطقه از جغرافیای آفریقا همچنان باقی است و مردم از فقر، انزوا، بیماری، بیکاری و فلاکت رنج بسیاری می‌برند. هم اینک و براساس آمارهای رسمی ۸۷۴ هزار نفر از شهروندان این کشور برای زنده ماندن به کمک‌های رایگان غذایی نیازمندند.




اذعان مقام آمریکایی به حضور هزاران تروریست خارجی در سوریه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، "جیمز کلاپر" رئیس آژانس امنیت ملی آمریکا با سخنرانی در جلسه کمیته خدمات نیروهای مسلح در مجلس سنای آمریکا پیش بینی کرد که اوضاع نظامی در سوریه طی 6 ماه آینده به شکل فعلی باقی بماند و در ادامه اظهار داشت: من معتقدم آنچه اکنون در سوریه شاهد هستیم ناکارآمدی نظامی است و نیروهای دولتی سوریه نمی‌توانند کنترل مناطقی که تحت سیطره آنها است را حفظ کنند و نیروهای مخالفان که از سوی کشورهای خارجی حمایت می‌شوند به مثابه خاری در بدن نیروهای ارتش سوریه محسوب می‌شوند.
 



کلاپر گفت: حمایت روسیه، ایران و حزب الله از سوریه عمر نظام "بشار اسد" را طولانی کرد. وی اعلام کرد که شمار افراد مسلح در سوریه حدود 75 تا 115 هزار نفر است که در هزار و 500 گروه با اهداف سیاسی مختلف در این کشور می‌جنگند. حدود 20 تا 26 هزار فرد مسلح افراطی در سوریه حضور دارند و تعداد افراد مسلح خارجی 7 هزار و 500 نفر است که از 50 کشور جهان در سوریه با نظام بشار اسد می‌جنگند.

وی در ادامه افزود: "جبهه النصره"، "داعش" و "احرار الشام" خطرناکترین گروه‌هایی هستند که دارای 20 هزار جنگجو از جمله افراد مسلح خارجی هستند و برخی از آنها برای انجام حملاتی در اروپا نیز تلاش می‌کنند.  2 میلیون و 500 هزار آواره سوری وجود دارد و حدود 7 میلیون نفر نیز در داخل سوریه آواره شده‌اند و این یک فاجعه است. پیش‌بینی‌های من درباره نشست ژنو 2 بسیار اندک است. بشار اسد درباره مسئله کناره‌گیری خود از قدرت هرگز مذاکره نخواهد کرد و آنچه طرفین مذاکره در ژنو 2 صحبت می کنند درباره مسائل انسانی است اما مشکل، ایجاد یک راه حل سیاسی پایدار است.

جوانان هندی خواستار تغییر دولت هستند

براساس نتایج نظرسنجی منتشر شده پیش از برگزاری انتخابات ملی در هندوستان، بیش از نیمی از جوانان این کشور خواهان مهاجرت و 80 درصد خواستار تغییر دولت هستند. براساس نتایج این نظرسنجی؛ 72 درصد اعلام کردند که فرزندان سیاستمداران نباید وارد عرصه سیاست شوند. به عقیده این جوانان "رائول گاندی"، از خانواده گاندی و رهبر حزب کنگره، احتمالا در انتخابات شانس نمی‌آورد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، در این نظرسنجی که توسط مجله اکونومیست صورت گرفت 77 درصد اعلام کردند که یک رهبر قدرتمند پاسخ مشکلات هندوستان است. همچنین بیش از 80 درصد نیز گفتند که در انتخابات ملی هند شرکت نمی‌کنند.

 120 میلیون جوان 18 تا 22 ساله در هند هستند که برای اولین بار واجد شرایط شرکت در این رای‌گیری هستند،71  درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی که روز سه‌شنبه برگزار شد، اعلام کردند که احزاب سیاسی بزرگ بخشی از این مشکل هستند.

دختر خردسال سوری در آرزوی شهادت

فعالان شبکه‌های اجتماعی در تویتر اقدام به انتشار تصویری از دختر خردسالی که مادرش به دست تروریست‌های تکفیری در شهر "حمص" سوریه به شهادت رسیده منتشر کردند. این دختر خردسال که بر سر مزار مادرش در قبرستان حمص حضور پیدا کرده آرزو دارد "شهید شود" و به مادرش در بهشت ملحق شود.



به گزارش ابنا، در تصویر منتشر شده دختر خردسال سوری با دستان کوچک خود کاغذ نوشته‌ای به دست گرفته که بر روی آن نوشته شده است: "آرزو دارم شهید شوم و با مادرم در بهشت زندگی کنم." براساس گزارشی که بنیان حمایت از کودکان سازمان منتشر کرده بیش از چهار صد هزار زن و کودک در شهر حمص در محاصره قرار گرفته‌اند. در این شهر اوضاع روز به روز وخیم‌تر شده و ساکنان این شهر در مضیقه شدید دارو، غذا و دیگر مایحتاج اولیه قرار دارند.

کمپین توییتری آزادی سربازان ایرانی ترند جهانی شد

مفهوم "ترند" در شبکه‌های مجازی و اجتماعی یک مقیاس اندازه‌گیری است و شامل 10 مورد برتر می‌شود که کاربران جهان درباره آن حرف می‌زنند .براساس بررسی داده‌های موجود در توییتر، کاربران ایرانی و غیر ایرانی با 75هزار توییت در روز دوشنبه در ساعت 17 به رده ترند جهانی تبدیل شده است.

به گزارش ایرنا، قابل ذکر است بر اساس تحلیل همین اطلاعات بیش از 51 درصد کاربران از داخل ایران و 9 درصد کاربران از آمریکا و مابقی از دیگر نقاط کشور در این کمپین شرکت کرده و دیدگاه‌های خود را درباره آزادی سربازان ایرانی منتشر کرده‌اند.



به گزارش سایت رسانه‌های اجتماعی  ( www.socialmedia.ir )کمپین "آزادی سربازان ایرانی" چهار روز است که در شبکه‌های اجتماعی به ویژه توییتر فارسی شکل گرفته است. این کمپین با هدف آزادی 5 سربازی ایرانی گروگان گرفته شده توسط گروهک "جیش العدل" شکل گرفته است و در نهایت در روز سوم این کمپین جهانی (ترند) شد.

کاربران توییتر بخصوص کاربران ایرانی و فارسی زبان اعتراض خود را نسبت به گروگان گیری آنها از طریق هشتگ #FreeIranianSoldiers ابراز کردند تا صدای آنها را جهان بشنود. بر اساس گزارش این سایت، شبکه اجتماعی توییتر در ایران فیلتر است اما کاربران در کمپینی بشر دوستانه صدای مردم ایران را به جهان از طریق مختلف رساندند.

تابناک/ یک حاشیه تصویری از راهپیمایی 22 بهمن تهران



عکاسی با چادر نماز


به گزارش فارس، انقلاب اسلامی با وحدت بین اقشار مختلف مردم و گوش به فرمان بودن رهبری چون امام خمینی(ره) بود که به پیروزی رسید. اگر نبود اراده مردم و ایمانشان به خدا چطور می‌شد، بر ده‌ها سال ظلم و ستم پیروز شد و بساط طاغوت را به یکباره در هم شکست. تصویر زیر در حاشیه یکی از تظاهرات های بهمن سال 57 به ثبت رسیده است. این زن با ظاهری جالب در حال عکاسی از تظاهر کنندگان است.




توضیح "رئیس سازمان زیبا سازی اهواز" درباره انتصابات فامیلی

در پی درج خبر پارسینه، در خصوص ارتباط فامیلی در سازمان زیباسازی اهواز، "ارسلان جعفری شهنی" رئیس این سازمان توضیحاتی را برای ما ارسال کرد که عینا و بدون هیچ گونه قضاوتی از نظر خوانندکان میگذرد:

-خانم "اشرف‌پور" از مدیران سابق شهرسازی شهرداری اهواز بوده و هنوز هم هستند و هیچ نسبتی با اینجانب ارسلان جعفری شهنی نداشته‌اند و قبل از این که من به این سمت در شهرداری منصوب شوم ایشان مدیر بودند و هستند و من در شهرداری با ایشان آشنا شدم و در حال حاضر هم همسر بنده هست.

- دو نفر از برادران من نیز در سازمان هستند که از قبل در تشکیلات شهرسازی کارمند بوده‌اند و ایشان هم بدون این که من دستی در کار داشته باشم عضو زیباسازی شهرداری شدند.

_مابقی کارمندان هم که نام آنان برده شده است تنها با من شباهت فامیلی دارند و با من هم قوم هستند.

_خانم حافظی و آقای نجف‌پور چگونه با فامیلی‌های متفاوت میتوانند دختر دایی و پسر دایی من باشند با این همکاران هم هیچ سمتی ندارم و این عزیزان هم برسرکار نیاورده‌ام.

_ زیباسازی شهرداری اهواز بهترین ناحیه در 4 سال اخیر بوده است برای ثابت کردن حرفایم من حاضرم حقوق چند ماهم را بدهم و از مردم نظر سنجی کنید، ببینید که حوزه شهرسازی شهرداری اهواز از نظر مردم چگونه فعالیت کرده است.

تهران می‌خواهد اوباما را تحقیر کند  

"پیتر پرای" کارشناس حملات الکترومغناطیسی گفت: تصمیم غافلگیرکننده ایران برای اعزام ناوهای خود به سواحل آمریکا تهدید بالقوه فاجعه‌باری برای آمریکا به شمار می‌آید و این ناوها احتمالا در حال تمرین برای حمله‌ای در آینده هستند.

به گزارش انتخاب، واشنگتن اگزمینر نوشت: به گفته این کارشناس حملات الکترومغناطیسی، گشت‌زنی ناوهای ایران در کنار سواحل ما می‌تواند تهدید یک حمله الکترومغناطیسی غافلگیرانه باشد و نیروی دریایی ایران به دنبال تحقیر اوباما و آمریکا برای توافق موقت است که تهران می‌گوید غرب در آن تسلیم شده است.

وی در ادامه مدعی شد: ایران اخیرا "کلاب کی" از روسیه خریده است که یک سیستم موشکی تمام عیار به حساب می‌آید و از طرفی به مانند کانتینر روی کشتی است و می‌تواند هر کشتی را به یک موشک پرتاب کن تبدیل کند.

بیعت زن فعال سیاسی با رهبر داعش

روزنامه "هسپرس" چاپ مغرب فاش کرد که جلسه‌های گفتگوی فکری داخل زندان‌های این کشور در نهایت منجر به پیوستن زندانیان به گروهک تروریستی دولت اسلامی عراق و شام موسوم به "داعش" در سوریه شده است. براساس اطلاعات منتشر شده در این روزنامه، خانم "فتیحه حسنی" ملقب به "ام آدم المجاطی" از فعالان سیاسی مغرب و سلفی‌های این کشور به همراه دوست خود "اسامه آلمانی" با گروهک تکفیری داعش در سوریه بیعت کرده است.



"اسامه آلمانی" و "فتیحه حسنی" فعال سیاسی مغربی

ام آدم که پیش از این سخنان افراط‌گرایانه وی باعث جنجال شده بود در اوایل ماه جاری اعلام کرد که او و خواهرش معروف به "اسامه آلمانی" با "دولت اسلامی عراق و شام" بیعت کرده‌اند. این زن سلفی در نامه‌ای نوشته است: "من و خواهرم اسامه آلمانی فکر کردیم که برخلاف هر مردی که می‌ترسد و خودی نشان نمی‌دهد، با وجود هزاران مایل دوری با دولت اسلامی در عراق و شام امیر مؤمنین آن ابوبکر بغدادی قرشی مبایعت کنیم".

بیعت این فعال زن مغربی باعث بروز جنجال در بین سیاسیون و فعالان اجتماعی این کشور آفریقایی شده است.
 
تمرین زنده ماندن با خوردن خون "مار کبری"

کندن سر مرغ با دهان، خوردن خون مار کبری، گرفتن عقرب زنده و خوردن حشرات؛ بخشی از تمرین زنده ماندن در جنگلهای تایلند در استان "چون بوری"است. نام این تمرین 11 روزه نظامی Cobra Gold 2014  است و مدرس تایلندی نحوه کشتن مار کبری را آموزش می‌دهد و تفنگداران دریایی به نوشیدن خون مار تشویق می‌شوند. این تمرین شجاعت با فشردن مار مرده و چکیدن خون در دهان سربازان ادامه پیدا می‌کند.

به گزارش پارسینه، در این تمرین سربازانی از تایلند، آمریکا، سنگاپور، اندونزی، ژاپن، کره جنوبی و مالزی شرکت داشته و فنون زنده ماندن در جنگل را یاد می‌گیرند و حملات آبی خاکی، تخلیه نیروها، حمل و نقل انسانی را یاد می‌گیرند. در جنوب آسیا خون مار به عنوان داروی سلامتی فروخته می‌شود.










خواننده تروریست باز هم به اعدام محکوم شد


اخبار رسیده از بیروت پایتخت لبنان حاکی از آن است که دادگاه نظامی لبنان، جلسه محاکمه "فضل شاکر" خواننده سرشناس لبنانی که طی دو سال گذشته در خدمت جریان‌های تروریستی بود، را به اعدام محکوم کرد. "فضل شاکر" در یک کیلیپ تصویری که چندی پیش از طریق اینترنت آن را منتشر کرد، به دست داشتن در قتل دو سرباز ارتش لبنان اعتراف نمود.



به گزارش شیعه آنلاین، گفته می‌شود دادگاه "فضل شاکر" به طور غیابی برگزار شد. او در دو سال گذشته خوانندگی را کنار گذاشته و با "احمد الأسیر" معروف به "شیخ فتنه‌گر" که از مزدوران سازمان اطلاعات و امنیت عربستان سعودی است، همکاری می‌کرد.

گفتنی است، حدود سه ماه پیش بعد از حمله ارتش لبنان به مقر "احمد الأسیر"، او به همراه "فضل شاکر" ناپدید شدند اما تعداد زیادی از نیروهای وی در درگیری با ارتش لبنان به هلاکت رسیدند. مدتی بعد هم اعلام شد که هر دو نفر به طور پنهانی به قطر گریخته‌اند. ناگفته نماند، چند ماه پیش نیز یک دادگاه غیر نظامی لبنانی این دو تروریست را محاکمه و هر دوی آنان را به اعدام محکوم کرده بود اما این بار حکم صادر شده از سوی یک دادگاه نظامی بوده است.

در پایان لازم به ذکر است، بعد از انتشار خبر صادر شدن حکم اعدام علیه "فضل شاکر"، او در صفحه شخصی خود در فیسبوک نوشت: اصل بر این است که انسان بی‌گناه است مگر خلاف آن ثابت شود!

عکس‌هایی که جوایز ۲۰۱۳ را دریافت کردند

تابناک منتشر کرد، گروهی از پسران نابینا در اتاقی در مدرسه مخصوص نابینایان در "بنگال غربی". این عکس برنده جایزه اول تک عکس در یکی از رشته‌های پرتره شده است.



"جان استنمیر" برنده جایزه امسال مسابقات "ورلد پرس فوتو" شد. این عکس مهاجران آفریقایی را در ساحل شهر "جیبوتی" نشان می‌دهد. آنها می‌کوشند سیگنال‌های ارزان قیمت تلفنی را از کشور همسایه،‌ سومالی، دریافت کنند.



اقامتگاه موقت پناهندگان سوری در "ایاصوفیه". "الساندرو پنزو"،‌ عکاس ایتالیایی،‌ برنده جایزه تک عکس در رشته اخبار عمومی شده است.



"گوران توماسویک"، عکاس صرب، برنده جایزه اول در رشته مجموعه عکس خبری شده است. این عکس شورشیان سوری را بعد از انفجاری در یکی از مناطق دمشق نشان می‌دهد.



ادعای آزادی "رضا ضراب" تا 10 روز دیگر

"گورسل تکین" نماینده مردم استانبول در مجلس ترکیه و معاون دبیر کل حزب جمهوری‌خواه خلق (CHP) در اظهاراتی با متهم کردن حزب حاکم عدالت و توسعه به فساد، گفت: شک ندارد، "رضا ضراب" تا 25 فوریه (9 روز دیگر ) از زندان آزاد می‌شود و با زیر سوال بردن این گفته "رجب طیب اردوغان" نخست وزیر ترکیه که طرح پرونده فساد مالی کار یک تشکیلات" دولت در دولت" بوده است، حزب حاکم ترکیه را به فساد متهم کرد.



به گزارش عصر ایران به نقل از سی ان ان ترک، این نماینده مجلس ترکیه بیان داشت: چرا فیلم و عکس دوربین‌های دفتر رضا ضراب را منتشر نمی‌کنید تا مشخص شود چه سیاستمدارانی به دفتر او مراجعه می‌کردند؟ آیا این خواسته و انتظار زیادی است؟ اگر مردم ترکیه و آنهایی که به حزب حاکم ترکیه رای داده‌اند، عکس‌ها و فیلم‌های دفتر رضا ضراب و مراجعان دفتر او را ببینند و مشاهده کنند چه سیاستمدارانی به دفتر او مراجعه می کردند، از سیاست نفرت‌زده می‌شوند و از رایی که به حزب حاکم داده‌اند پشیمان می‌شوند.

معاون دبیر کل حزب جمهوریخواه خلق همچنین رضا ضراب را قربانی فساد حزب حاکم ترکیه خواند و گفت: او می‌تواند از خود بپرسد که ما در همه این کارها شریک بودیم حالا چرا مرا به زندان انداختید؟ او می‌پرسد در سیستم شما بدون رشوه کارها پیش نمی‌رفت و شما خودتان این رشوه‌ها و پول‌ها را از من گرفته‌اید. شما به من امنیت خاطر دادید. شما به من گفتید چطور قوانین‌تان را دور بزنم. حالا من چرا در زندان هستم و شما بیرون سخنرانی می‌کنید.

تکین افزود: تا 25 فوریه باید صبر کرد چرا که به گفته او تا این تاریخ رضا ضراب از زندان آزاد خواهد شد.

برادر وزیر خارجه آمریکا: جان ضد یهود نیست/ یهودیت در DNA جان کریست

اروتز شوا نوشت: "کامرون کری" طی یادداشتی بی‌سابقه از برادرش "جان کری" وزیر خارجه آمریکا در مقابل اتهامات مقامات اسرائیلی به او مبنی بر "ضد یهود" بودنش، دفاع کرد. کامرون کری که مدتی است یهودی شده در روزنامه اسرائیلی یدیعوت احارونت نوشت که چنین اتهاماتی زننده و مضحک است.

به گزارش انتخاب، وی در بخش دیگری نوشت: پدر بزرگ من در "چک اسلواکی" به عنوان یک یهودی متولد شد و به دلیل حضور افراد ضدیهود در ارتش، کاتولیک شد. بنابراین تمامی این‌ها جزئی از DNA جان کری برادر من است.

کامرون کری در ادامه با اشاره به سفر جان کری و دوستان یهودی‌اش به اسرائیل پیش از آنکه سناتور شود، اظهار داشت: امروز فعالیت او در مورد مذاکرات صلح همراه با حس ضرورت تامین امنیت اسرائیل به عنوان خانه یهودیان همراه است. این فعالیت‌های اوست که منجر به این عقیده شده است که امنیت بلند مدت اسرائیل نیازمند راه حل دو کشور است اما اسرائیل نمی‌تواند به اشغال کرانه غربی رود اردن ادامه دهد و دموکرات و یهودی نیز باقی بماند.

کناره گیری "مقتدی صدر" از سیاست

مقتدی صدر، رهبر جریان صدر با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که در هیچ یک از پست‌های دولت آتی یا پارلمان عراق مشارکت نخواهد کرد و از سیاست کناره‌گیری می‌کند. این روحانی متنفذ عراقی در بیانیه خود تاکید کرده که تمامی دفاتر خود را به جز آنهایی را که به امور خیریه مشغول‌اند، در تمامی مراکز عراق تعطیل می‌کند.

به گزارش عصر ایران، ناظران دلیل کناره‌گیری صدر از سیاست را به توافقات اخیر او با جریان حاکم بر عراق و دولت "نوری مالکی" نسبت می‌دهند. اخیرا گفتگوهایی بین صدر و دولت مالکی در جریان بوده است. صدر از مهم ترین رهبران مخالف مالکی در عراق بود. صدر از زمان حمله آمریکا به عراق در 2003 به شدت موضعی ضد آمریکایی داشت و بر خروج نیروهای آمریکا از عراق تاکید کرده است.

فضا از نگاه ناسا!   

افزون بر چشم و هم چشمی‌های سیاسی و نظامی بین کشورهای جهان، کشف ناشناخته‌های عالم و درک بهتر از سیاره‌ای که در آن ساکن هستیم، همواره انگیزه لازم برای سفرهای فضایی و حضور در سیاره‌های دیگر را فراهم کرده‌اند. سازمان ملی هوانوردی و فضایی آمریکا که به اختصار "ناسا" نامیده می‌شود، یکی از مشهورترین مراکز فعال در این زمینه است.

به گزارش زیست نیوز،‌ این سازمان طی دوران جنگ سرد و برای رقابت با شوروی سابق در مسابقه فضایی که با پرتاب ماهواره اسپوتنیک-1 از سوی روس‌ها آغاز شد، شکل گرفت. ناسا در پروژه‌های مختلف فضایی از پرتاب شاتل‌ها تا مشارکت در ساخت ایستگاه فضایی بین‌المللی و ارسال کاوشگر به سیارات دیگر مانند مریخ نورد "کنجکاوی" حضور داشته و دارد.



بروس مک کندلز هنگام راه پیمایی فضایی



طلوع زمین



طلوع خورشید در مریخ



سحابی هلیکس یا چشم خدا - NGC 7293

راه‌اندازی مدرسه‌های آمریکایی ـ فراماسونری در تهران

"مدرسه الف" و "مدرسه کارآفرینی خ" با انگیزه شبکه‌سازی و مهندسی اجتماعی جوامع زنان، معلمان و گروه‌های هدف مورد نظر آمریکا در ایران، از سال ۱۳۸۸ با بکارگیری مجموعه‌ای از نیروهای بومی با مدیریت رسمی آمریکایی تشکیل گردیده‌اند. این دو مدرسه و چند نهاد به ظاهر مردمی دیگر بر اساس مستنداتی غیر قابل انکار با حمایت تشکیلاتی و بودجه مرکزی به نام "بنیاد اوراسیا" در کشور شکل گرفته و اکنون به واسطه اجرای دقیق جزوات و برنامه‌های نهادهای آمریکایی وابسته به وزارت خارجه آمریکا، متاسفانه در پاره‌ای از موارد با حمایت دولت جمهوری اسلامی ایران از ضریب نفوذ مناسبی نیز در اقشار مورد نظر برخوردار گردیده‌اند.

به گزارش جهان، "بنیاد اوراسیا" به عنوان نهادی که مدیریت تغذیه فکری و ساختاری و تزریق مالی پروژه‌های مدارس ذکر شده را برعهده دارد و بر اساس اذعان صریح خود، وابسته به "آژانس توسعه ملی آمریکا" می‌باشد،USAID  یا آژانس توسعه ملی آمریکا بر اساس آنچه در اساس نامه نظامی آن ذکر شده، به منظور حمایت از اهداف ژئوپولیتیکی آمریکا و تامین منافع دستگاه سیاست خارجی این کشور ایجاد شده است.

این مرکز نظامی مستقیما تحت نظر رئیس‌جمهور، وزیر امور خارجه و شورای امنیت ملی آمریکا فعالیت می‌کند. هم‌اکنون بسیاری از دیپلمات‌های وزارت خارجه آمریکا دوره‌های مخصوص کاری خود را با هدف آشنایی با راهکارهای مهندسی اجتماعی جوامع حریف و کشف و تبیین مسیرهای نفوذ نرم، در آژانس توسعه ملی آمریکا می‌گذرانند.

جالب توجه است که مدیران "برنامه ایران" بنیاد اوراسیا وابسته به  USAID، پیش‌ از این در یک مجموعه نفتی رانتی ایرانی که در اخبار ویژه مرتبط با پرونده کرسنت در کیهان به آن پرداخته بودیم دوره‌‌های "مدیریت سازمان‌های مردم نهاد" را گذرانده‌‌اند و هم‌‌اکنون مستقیما و به صورت علنی با وزارت خارجه آمریکا همکاری می‌کنند! اشایان ذکر است در سایت آژانس توسعه ملی آمریکا هیچ نشانی از فعالیت این سازمان در ایران وجود ندارد.

احتمال دیدار دکتر روحانی و پاپ فرانسیس

سایت نشریه لاستامپ(lastampa) در گزارشی از سخنان سفیر ایران در واتیکان، به رابطه دیرینه ایران و واتیکان اشاره کرده و از برنامه‌ریزی برای سفر "دکتر حسن روحانی" به واتیکان گفته است. "محمد طاهر ربانی" یکی از اولین سفرایی است که از زمان پاپ شدن "فرانسیس دوم" در روز ۶ مه، در واتیکان سفیر شد. او نماینده کشوری است که بیش از شصت سال است که با واتیکان روابط دیپلماتیک دارد اما سابقه رابطه دو کشور به قرن سیزدهم می‌رسد.

به گزارش جام، واتیکان برای ایران تنها مقر یکی از ادیان ابراهیمی نیست بلکه مرکز ژئوپولیتیک مستقلی است که با آمریکا و کشورهای اروپایی که ایران با آنها رابطه دشواری دارد، رابطه خوبی دارد. درحالیکه ایران به ریاست جمهوری "حسن روحانی" که یک میانه‌رو است، سی و پنجمین سالگرد انقلاب اسلامی را برگزار می‌کند، "محمد طاهر ربانی" که روحانی است، در یک کنفرانس خبری شرکت کرد و در مورد مسائل بین‌المللی مثل بحران در سوریه، تضمین امنیت مسیحیان در ایران و بزرگداشت پاپ "خورخه ماریو بارگولیو" که به احتمال زیاد مصادف خواهد شد با روز دیدار روحانی از واتیکان، صحبت کرد.

 از او درباره دیدار بین روحانی و پاپ سوال شد که وی پاسخ داد: "مسلما در شرایط مناسب باید دیداری بین دکتر حسن روحانی و پاپ صورت بگیرد" و همچنین سفیر ایران در واتیکان در مورد مسیحیان ایران نیز گفت که طبق ماده ۱۲ و ۱۳ قانون اساسی ایران همه اقلیت‌های مذهبی، مسیحی، یهودی و زرتشتی، از حقوق اساسی خود برخوردار هستند. ما بیش از پنج اسقف داریم.

وی افزود: جامعه آشوری و جامعه ارمنی هر کدام یک نماینده در مجلس دارند. روحانی یک نماینده ویژه برای حل مشکلات اقلیت‌های مذهبی منصوب کرده است. علاوه بر این، پیش‌نویس منشور شهروندی، که روحانی در دوران مبارزات انتخاباتی از آن اسم برده بود، در حال تدوین است که در آن قرار است به وضوح از حقوق تمام اقلیت‌ها حمایت شود."

ما براي آنكه ايرلند خانه خوبان شود ...

قانون در مطلبی طنز نوشت: پس از شكست طرح تحريم اقتصادي عليه ايران كه عملا باعث فلج كامل اقتصاد غرب شد، حالا ابرقدرت‌هاي استعمارگر دنيا و دست‌نشانده‌هاي‌شان از مسير جديدي براي تحت فشار قرار دادن ما وارد شده‌اند. آنها با اينكه خودشان بهترين اسباب‌بازي‌ها را دارند به اسباب‌بازي‌هاي ما دست مي‌زنند تا لجمان را دربياورند. در دنياي سياست هم معمولا كشوري كه لجش دربيايد در موضع ضعف قرار مي‌گيرد و دشمن مي‌تواند به راحتي در آن نفوذ كند.

اول عده‌اي در تركيه گفتند، "مولانا" اهل ديار آنها بوده و ربطي به ايران ندارد. بعد آذربايجاني‌ها از شرم و حياي ما كه عادت نداريم آلت موسيقي را به كسي نشان بدهيم سوءاستفاده كردند و "تار" را به نام خودشان زدند. همين آذربايجاني‌ها چوگان را هم صاحب شدند و حالا خبر مي‌رسد كه ارمنستان براي ثبت جهاني "نان لواش" به‌نام خودش خيز برداشته.

برادران و خواهران عزيز! امروز نان لواش را به نام خود مي‌زنند، فردا سمبوسه كه نان لواش ركن اساسي آن است را صاحب مي‌شوند و چه بسا به ساحت ته‌ديگ سيب‌زميني هم ورود كنند. ملت ايران كه با نان لواش خاطره‌ها دارد، بي‌شك در مقابل اين تحركات مذموم آرام نخواهد نشست. اينها با خوردن دو لقمه نان مي‌خواهند سند لواش را به نام بزنند. حال آنكه ما در عنفوان كودكي، در نانوايي بخارگرفته و در دل سرماي سياه زمستان يك لنگه پا مي‌ايستاديم و وقتي نوبت‌مان مي‌شد به شاطر مي‌گفتيم: "هفتاد تا."

ما بوديم كه يك نوك چاقو پنير را با يك نان لواش بقچه‌پيچ مي‌كرديم و با زور پنج انگشت گوشه لپمان جا مي‌داديم. ما بوديم كه عزيزان ديابتي‌مان را در اثر سوء مصرف و ناتواني در پرهيز از نان لواش تا قبرستان بدرقه كرديم. در راستاي همين فعاليت‌هاي "لج‌درآر"، فرانسوا اولاند، رئیس جمهور فرانسه در حاشيه اجلاس "جي بيست" در سوريه، يك "كوفته شويد باقالي" را به حضار نشان داد و از آن تحت عنوان ابتكار بزرگ آشپز ناپلئون بناپارت نام برد.

- يك فروشگاه لباس در خيابان شانزليزه پاريس با كپي كردن الگوي شلوار كردي،‌ شلواري تحت عنوان شلوار شانزليزه‌اي به مردم پاريس عرضه مي‌كند. اين لباس جديد با استقبال بي‌نظير شهروندان مواجه شده. اكثر مشتريان معتقدند پيش از اين بي‌جهت زندگي را سخت مي‌گرفتند.

- ديويد كامرون، نخست وزير بريتانيا از مردم انگلستان خواست براي بازديد يكي از قديمي‌ترين شاهكارهاي معماري اين كشور تحت عنوان Thirty-three bridges به اصفهان سفر كنند.

- سخنگوي كاخ سفيد با اشاره به لهجه غرش پلنگ ايراني مدعي شد اين پلنگ در اصل آمريكايي است. او گفت: "اين پلنگ‌ها در گذشته آزادانه به ايران رفت و‌آمد مي‌كردند اما بعد از انقلاب اجازه خروج به آنها داده نشد".

- آهنگ اورجينال "ما براي آنكه ايرلند خانه خوبان شود، رنج دوران برده‌ايم" با استقبال گسترده مردم اين كشور روبه‌رو شده است.

- سيلويو برلوسكني، نخست وزير سابق ايتاليا اعلام كرد ماده موبر "تيزبر" كه در داروخانه‌هاي ايراني فروش بالايي دارد، اولين بار در جواني توسط وي مورد استفاده قرار گرفته. البته ما هم در اين مورد به خصوص تعصب خاصي نداريم.
 
حرکت عجیب مرتاض هندی

به گزارش مشرق،  این تصویر که در صفحه "تاریخ جهان” در فیسبوک منتشر شده است، مرتاض هندی را در سال ۱۸۸۰ میلادی در هندوستان نشان می‌دهد که سال‌ها دستش را بالا گرفت و پایین نمی‌آورد.

 چنانکه در عکس مشهود است به علت مدت طولانی بالا بودن، دستهای این مرتاض از حالت عادی خارج شده و وضع مشمئزکننده‌ای به خود گرفت بود.



خانه در فرمانیه 2 میلیون تومان!

بهار نوشت: آگهي در دهه 1360 در روزنامه‌‌ها؛ خانه 420 متري در فرمانيه تهران نوساز با کليه تجهيزات و استخر 2 مليون تومان!




مرتضوی: احمدی‌نژاد سناریوی فاضل لاریجانی را برای من طراحی کرد

به گزارش صلح نیوز، سعید مرتضوی اخیراً در جلسه‌ای با برخی از مدیران سابق تأمین اجتماعی که در دفتر وی در خیابان شهید بهشتی برگزار شده، با صراحت اعلام داشته است: از روزی که فشارها برای برکناری من از رأس سازمان تأمین اجتماعی افزایش پیدا کرد، احمدی‌نژاد سناریوی فاضل لاریجانی را برای من ترسیم و طراحی کرد.

مرتضوی گفت: در وهله اول با این اقدام مخالفت کردم و برای آقای احمدی‌نژاد برهان و منطق خود را بازگو کردم که این کار خلاف اخلاق اسلامی و مصلحت نظام است اما ایشان برای خودشان منطق خاصی داشتند.

وی تاکید کرد: اصرارهای من مؤثر واقع نشد و در نهایت بافشارهای احمدی‌نژاد مجبور شدم طراحی آن موضوع را با کمک برخی از دوستان در تأمین اجتماعی دنبال کنم. روز استیضاح وزیر کار نیز باز با پخش فیلم مذکور از سوی احمدی‌نژاد در صحن علنی مجلس مخالف بودم و مخالفت خود را به آقای "مشایی" اعلام کرده بودم اما احمدی‌نژاد در این رابطه حرف هیچ کسی را گوش نکرد و تنها به دنبال زدن ضربه زدن به "رئیس مجلس" بود.

مرتضوی در پایان اظهار داشت: وارد مهلکه‌ای شده‌ام که از اول با آن مخالف بودم، حالا به جای پاسخگویی "احمدی‌نژاد" من باید پاسخگو باشم!"

حقوق معلمان در این سه کشور چقدر است؟

الف/ میزان حقوق معلمان در سه کشور اروپایی به این شرح است: 1. لوکزامبورگ- ۱۹۰۴۹.۸۱ دلار برای هر دانش‌آموز؛ با توجه به هزینه زیادی که این کشور برای دانش‌آموزان خود خرج می‌کند، جای تعجب نیست که بالاترین دستمزد شروع کار برای معلمان را نیز داشته‌باشد.

معلمان بی تجربه که کار خود را از مدرسه ابتدایی این کشور آغاز می‌کنند، می‌توانند انتظار ۶۴۰۴۲ دلار در سال را داشته‌باشند. با ده سال تجربه کار در این زمینه، می‌توان انتظار بیشتر از ۸۰۰۰۰ دلار در سال را نیز داشت. در این کشور کودکان باید به طور متوسط ۱۴ سال را در مدرسه سپری کنند.

۲.سوئیس- ۱۳۵۱۰.۴۸ دلار برای هر دانش‌آموز؛ معلمان سوئیس جزو خوش‌شانس‌ترین معلمان دنیا هستند، چرا که اینکه این کشور سومین حقوق بالا را در جهان به معلمان خود اهدا می‌کند. معلمان این کشور می‌توانند انتظار ۴۷۳۲۹ دلار را برای شروع کار داشته و با افزایش سابقه کار خود تا ده سال انتظار ۵۲۴۴۴ دلار را نیز داشته‌باشند.

سوئیس ۵.۴ درصد از تولیدناخالص داخلی خود را برای تحصیلات شهروندان دانش‌آموز خود هزینه می‌کند. متوسط سال‌های درس‌خواندن دانش‌آموزان این کشور ۱۶ سال می‌باشد.

۳. نروژ- ۱۳۰۶۶.۶۴ دلار برای هر دانش‌آموز؛ براساس گزارشات اعلام شده نرخ باسوادی در نروژ ۱۰۰ درصد می‌باشد. نروژ از نظر بین‌المللی برای آموزش و پرورش خود تحسین شده‌است اما این تشویق به راحتی و با هزینه کم نیز حاصل نشده‌است. این کشور ۷.۳ درصد از تولید ناخالص داخلی را برای تحصیلات هزینه می‌کند.

معلمان تازه‌کار می‌توانند انتظار درآمد ۳۳۳۴۹ دلار در سال را برای شروع کار خود داشته‌باشند، که این رقم یکی از بالاترین حقوق و دستمزد‌ها در جهان است و جزو ۱۵ بالاترین دستمزد شروع کار در منطقه سازمان همکاری اقتصادی و توسعه نیز محسوب می‌شود.

مادر شهید "مغنیه" بر سر مزار شهدای حزب‌الله

به گزارش ابنا، به مناسبت ششمین سالگرد شهادت "حاج عماد مغنیه" و برای تجلیل از فداکارهای او و دیگر شهدای مقاومت از جمله "سید عباس موسوی" دبیرکل پیشین حزب‌الله و شهید "راغب حرب" مراسم بزرگداشتی در گلزار شهدای شهرک "جبشیت" واقع در منطقه "النبطیه" لبنان برگزار شد. در این مراسم که هیئتی از حزب‌الله، "شیخ عبدالکریم عبید" امام جمعه شهرک جبشیت و "شیخ اسماعیل حرب" مسئول بنیاد شهید این منطقه حضور داشتند شیخ عبید طی سخنانی بر ادامه راه شهدای مقاومت تأکید کرد.



 در مراسم روز شهید که شهروندان منطقه نیز حضور داشتند، "حاجه ام عماد مغنیه" مادر شهید مجاهد "عماد مغنیه" نیز در این مراسم شرکت کرده و دسته‌های گل را بر سر مزار شهدا قرار داد. مادر شهیدان "جهاد"، "فواد" و "عماد مغنیه" مادر مردانی است که به قول خودش آنها را برای شهادت تربیت کرده بود. "عماد فایز مغنیه" معروف به حاج رضوان در 23 بهمن 1386 در انفجاری تروریستی در دمشق پایتخت سوریه به شهادت رسید. آمریکا برای سرِ این فرمانده حزب‌الله پنج میلیون دلار جایزه تعیین کرده بود.

لس آنجلس تایمز: جلب رضایت مردم ایران در مذاکرات هسته‌ای دشوار است

لس آنجلس تایمز نوشت: دیپلمات‌های آمریکایی، خود را برای مذاکره با ایران آماده می‌کنند و سوال بسیار مهمی که ذهن آنها را به خود مشغول کرده این است که چه روندی را پیش بگیرند که ایرانیان تصور کنند، پیروز میدان هستند؟ مذاکرات شش قدرت جهان با ایران که از سه شنبه آغاز می‌شود، احتمال دارد که از شش ماه تا یک سال ادامه پیدا کند.

به گزارش جام، لس آنجلس تایمز در ادامه نوشت: دیپلمات‌های آمریکایی می‌دانند که تنها در صورتی به توافق با ایران می‌رسند که مردم عوام ایران تصور کنند کشورشان توانسته است در مذاکرات، امتیاز ادامه برنامه‌های هسته‌ای را بگیرد و تا با این کار کرامت کشورشان را حفظ شود. همان طور که  "باراک اوباما" هم، برای رسیدن به توافق هسته‌ای، عزت نفس مردم ایران را بسیار مهم ارزیابی کرده است.



بر اساس این گزارش، برای خیلی از ایرانیان برنامه هسته‌ای نماد نهایی دستاورد ایرانیان است و به همین علت است که مقامات ایرانی اصرار دارند که هیچ یک از تجهیزات هسته‌ای از بین نخواهد رفت. "مارک فیتزاپریک" که مقام سابق وزارت امور خارجه است دراین باره می‌گوید که چون ایران اصرار دارد، هیچ کدام از ده هزار سانتریفیوژهایی که در اختیار دارد را جمع نخواهد کرد، پس احتمال دارد که به این توافق برسند که برخی از تجهیزات را به کشور بیطرفی ارسال کنند تا در آنجا از آنها محافظت شود.

در ادامه این گزارش آمده است: هر دو طرف اختلاف شدیدی بر سر دو نیروگاه هسته‌ای دارند. یکی نیروگاه فردو که در اعماق زمین قرار دارد و دیکری راکترو آب سنگین و نیمه ساخته اراک، که ایران ادعا می‌کند از این دو نیروگاه تنها برای مصارف پزشکی، استفاده خواهد کرد. اما در مقابل وندی شرمن می‌گوید که نیروگاه اراک و فردو هیچگونه استفاده غیرنظامی ندارند. حال رسیدن به توافقی که در آن هم مردم ایران احساس رضایت کنند و هم اینکه این دو نیروگاه تعطیل شوند کار سختی است.

بحران فرار متخصصان از ارتش اسرائیل

روزنامه صهیونیستی "یدیعوت آحارنوت" در مقاله‌ای با ارائه آماری دقیق از دو برابر شدن میزان فرار متخصصان نظامی از ارتش اسرائیل خبر داد و نوشت: نیروهای متخصص ارتش اسرائیل به دنبال یافتن مشاغل بهتر در سایر شرکت‌ها و موسسات، ارتش را ترک می‌کنند.

به گزارش خبر آنلاین،‌ براساس این گزارش در سه سال گذشته تعداد سربازان متخصصی که ارتش اسرائیل را به بهانه‌های مختلف ترک کرده‌اند، در سال 2011 معادل 12/2 درصد در سال 2012، 17/3 درصد و در سال 2013 حدود 21 درصد بوده است که بیشتر این افراد در بخش سایبری و اطلاعات ارتش فعال بوده‌اند البته این فقط نیروهای متخصص نبوده‌اند که ارتش اسرائیل را ترک کرده‌اند.

سربازان جنگی هم از ارتش خارج شده‌اند. در سال 2011 حدود 29/3 درصد و در سال 2012 حدود 32/5 درصد از نیروهای جنگی ارتش را ترک کرده‌اند. این میزان در سال گذشته به 39/7 درصد رسید.

بازداشت 2 نفر در کانادا با ادعای انتقال اطلاعات محرمانه به ایران

مقامات کانادا دو کارمند دولتی این کشور را به دلیل انتقال اطلاعات محرمانه به شهروند ایرانی بازداشت کردند. یکی از دو نفر بازداشت شده در کانادا زنی به نام "ترینا کندی" کارمند اداره گذرنامه این کشور است که با فرد ایرانی ارتباط عاطفی پیدا کرده بود.

به گزارش عصر ایران، رسانه‌های کانادایی با نقل این خبر اضافه کردند: این زن پیام‌های عاطفی را برای فرد ایرانی به نام "آریان آزاربار" که بازرگان و مقیم مونترال کاناداست، ارسال کرده است. او از سوی مقامات کانادا به تلاش برای دریافت اطلاعات محرمانه متهم شده و از ماه‌ها پیش تحت نظر دستگاه‌های امنیتی کانادا بوده است.

نفر دوم بازداشت شده "فیلیپ پل" عضو پلیس کانادا و متهم به ارائه اطلاعات محرمانه به شهروند ایرانی مقیم مونترال است. این پلیس کانادایی از کار نیز بیکار شد. روزنامه کانادایی "تورنتو سان" هم نوشت که خانم کندی اجازه نخواهد داشت وارد سامانه‌های اطلاعاتی ویژه در سازمان گذرنامه شود. دیگر روزنامه کانادا به نام لابریس نیز اعلام کرد: خانم کندی از طریق پیامک برای آزاربار متن‌های عاطفی ارسال کرده بود و کندی یکی از افراد تیم مبارزه با تروریسم کاناداست که به وی ماموریت نظارت بر آزاربار سپرده شد اما او با این شهروند ایرانی ارتباط عاطفی پیدا کرد.
 
گردهمايي اعتراضي به فیلم "رستاخیز"

به گزارش تسنیم، تجمع اعتراض‌آمیز جمعی از هیئات مذهبی  نسبت به ساخت و پخش فیلم "رستاخیز" به کارگردانی "احمدرضا درویش" در ساعت 19 در مسجد ارگ آغاز شد. این مراسم با خواندن قرآن و سخنرانی یکی از مسئولان مسجد ارگ درباره نهمین سالگرد حادثه آتش‌سوزی در این مسجد آغاز شد.








عکس منتشر نشده از "حسان اللقیس" مهندس حزب‌الله در کنار نصرالله




دعوای اسکاتلند و انگلیس بر سر "پوند"
 
"الکس سالموند" نخست وزیر اسکاتلند، با اشاره به تعلق داشتن "پوند" به اسکاتلند همانند انگلیس تهدید کرد، در صورت عدم موافقت انگلیس با ادامه استفاده اسکاتلند از واحد پول پوند، این کشور نیز مسئولیت هیچ سهمی از بدهی انگلیس را بر عهده نخواهد گرفت، این مسئله آسیب‌های جدی اقتصادی به انگلستان وارد می‌کند، این مسئله سالانه صدها میلیون پوند برای انگلستان هزینه داشته و در نظام توازن پرداخت‌ها شکاف جدی ایجاد می‌کند.

به گزارش انتخاب به نقل از راشاتودی، این اظهارات سالموند در پاسخ به اظهارات وزیر اقتصاد انگلیس، جرج آزبورن، در عدم موافقت این کشور برای داشتن پول واحد با اسکاتلند عنوان شده است که به اعتقاد مقامات اسکاتلند اظهارات آزبورن در مخالفت با جنبش استقلال این کشور از انگلیس بوده است. بالغ بر ۴ میلیون اسکاتلندی بالای ۱۶ سال در ۱۸ سپتامبر سال جاری به پای صندوق‌های رآی خواهند رفت تا مخالفت یا موافقت خود را با ادامه اتحاد ۳۰۷ ساله این کشور با انگلستان اعلام کنند.

شینهوا نیز نوشت: وزیر اقتصاد انگلستان با ابراز امیدوای برای موافقت مردم اسکاتلند با ادامه اتحاد دو کشور احتمال اتحاد ارزی بین دو کشور پس از لغو اتحاد را رد کرد است. آزبورن طی سخنرانی در ادینبورگ، اعلام کرده بود که در صورت رأی مردم اسکاتلند به جدایی از انگلیس، این کشور دیگر نمی‌تواند از پوند بعنوان واحد پولی خود استفاده کند.

دفتر "آیت‌الله وحید خراسانی": تماشای فیلم رستاخیز "جایز" نیست

فیلم جدید "رستاخیز" به کارگردانی "احمدرضا درویش" که به موضوع قیام عاشورا می‌پردازد با حاشیه‌های بیشتری نسبت به متن فیلم درگیر است. یکی از نکات اصلی و قابل توجه نشان دادن تمثال حضرت ابالفضل عباس (علیه السلام) در این فیلم است.

خبرنامه دانشجویان ایران نوشت: در تماس با دفتر "آیت‌الله وحید خراسانی" یکی از مراجع تقلید در خصوص این عمل و نگاه کردن این فیلم سئوال‌های خود را مطرح کرد، که دفتر آیت‌الله وحید خراسانی ضمن ابراز ناراحتی از نشان دادن تمثال و تصاویر مربوط به چهره حضرت عباس (ع) و تکرار آن، دیدن این فیلم را توسط مقلدانشان جایز ندانست.
گفتنی است دفتر آیت‌الله وحید از احتمال واکنش گسترده این مرجع تقلید در روزهای آینده به این فیلم سینمایی خبر داد.

ابزار ابلیس در دست وزرات دفاع شیطان!

پنتاگون به تازگی نامه‌ای از طرف گروه راک "اسکینی پاپی" دریافت کرده که این گروه از آنها خواسته بابت دانلود غیرقانونی و پخش موسیقی‌شان به عنوان ابزاری برای شکنجه به آنها غرامت پرداخت شود. ماجرا البته کمی پیچیده‌تر است. به گزارش لیبراسیون، اعضای پنتاگون برای شکنجه دادن زندانیان گوانتانامو برای آنها موسیقی "راک" با صدای بینهایت بلند در سلول‌هایشان پخش می‌کند و این کار در روز چندین ساعت طول می‌کشد.
 
به گزارش جام، حالا اعضای گرون راک "اسکینی پاپی" با دانستن این موضوع که موسیقی آنها برای شکنجه در گوانتانامو پخش می‌شود از وزارت دفاع آمریکا خواسته‌اند 666 هزار دلار حق نشر به این گروه بپردازد. نکته قابل تامل اما انتخاب عدد 666 هزار دلار به عنوان درخواست غرامت از سوی این گروه موسیقی آمریکایی است.
 


666 عددی است که از آن به عنوان نماد شیطان یاد می‌شود و هر دو سوی ماجرا این روزها در رسانه‌ها سر و صدای زیادی به راه انداخته است. "کوین اوگلیوی"، یکی از اعضای این گروه به شبکه تلویزیونی سی تی وی در این باره گفته است که ما برای آنها این فاکتور را فرستاده‌ایم چون باخبر شده‌ایم از موسیقی ما به عنوان ابزاری برای شکنجه استفاده می‌شود.

 گروه راک اسکینی پاپی اولین گروه موسیقی راکی نیست که موزیک آنها به عنوان ابزار شکنجه در پنتاگون مورد استفاده قرار می‌گیرد. پیش‌تر دو گروه راک  REM  و متالیکا از این که موسیقی‌شان در گوانتانامو به عنوان ابزار شکنجه پخش می‌شد گله کرده بودند و از پنتاگون خواسته بودند جلوی این اتفاق گرفته شود. گروه متالیکا سال پیش به طور رسمی از پنتاگون تقاضا کرده بود، دیگر موسیقی گروه‌شان در این زندان آمریکایی که در خاک کوبا واقع شده، پخش نشود.

حدادعادل در کنار همسرش



سر یکی از سربازان هخامنشی پیدا شد

یک قطعه از آثار تاریخی "تخت جمشید" که سر یک "سرباز هخامنشی" را نشان می‌دهد در سپتامبر سال ۲۰۱۱ از موزه هنرهای زیبای "مونترال" در ایالت کبک کانادا به سرقت رفته بود در آپارتمان مسکونی یک پسر جوان کانادایی پیدا شد. این تکه سنگ ارزشمند مربوط به قرن پنجم قبل از میلاد بوده و ارزش آن ۱.۲ میلیون دلار برآورد شده است.

به گزارش مهر، پلیس ایالت کبک پس از اینکه این گنجینه تاریخی را در اواخر ژانویه کشف کرد، به دلیل اهمیت موضوع در یک کنفرانس خبری توضیحاتی ارائه داد که رسانه‌های کانادایی نیز آن را منتشر کردند. پلیس در مورد شی دوم توضیح اندکی داده است مبنی بر اینکه سر مجسمه مردی از جنس مرمر متعلق به قرن اول پیش از میلاد بوده و ارائه توضیحات بیشتر را منوط به تحقیقات بیشتر دانسته است.



پلیس امونتون درباره شی دوم دزدیده شده اعلام کرده مردی را در این شهر به اتهام خرید شیء تاریخی مسروقه با قیمت بالاتر از پنج هزار دلار بازداشت کرده است. این مرد در اعترافات خود مدعی شده از مسروقه بودن این شیء تاریخی و ارزش واقعی آن بی‌خبر بوده و آن را به قیمتی بسیار پایین‌تر از ارزش واقعی اش خریده است. او گفته است که کتیبه هخامنشی را سه سال پیش از دوستانش به قیمت هزار و 400 دلار خریداری کرده و فکر نمی‌کرده که قیمتی باشد.



سر مجسمه مردی از جنس مرمر متعلق به قرن اول پیش از میلاد

این مرد باید در ماه مارس در دادگاه حاضر شود و در این خصوص توضیح بدهد چرا که پلیس حدس زده دست فرد یا گروه دیگری پشت پرده این سرقتها باشند. رسانه‌های کانادایی فیلم نشست خبری پلیس را نیز منتشر کرده‌اند.
 
روسیه به افغانستان Mi 17 داد

روسیه در راستای اجرای توافقنامه‌ خود با آمریکا، افغانستان و هند که در آن متعهد شده بود نیروهای مسلح هند و افغانستان را به هلی کوپترهای چند منظوره "می 17 وی 5" مجهز کند، 3 هلی کوپتر دیگر به افغانستان و 19 هلی کوپتر به هند تحویل داد.



به موجب قراردادی که میان افغانستان و شرکت صادر کننده تسلیحات روسی "روس اوزوبورون اکسپورت" و وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در سال 2013 منعقد شد، این شرکت متعهد شد که 30 هلی کوپتر از نوع "می 17 وی 5" به ارتش افغانستان تحویل دهد. وزارت دفاع آمریکا پرداخت هزینه این قرار داد را بر عهده گرفت.

به گزارش ایسنا، روسیه در سال‌های 2011 و 2012 نیز به موجب قراردادی مشابه که با وزارت دفاع آمریکا منعقد کرد، 33 هلی کوپتر چند منظوره از نوع مذکور به ارتش افغانستان تحویل داد. وزارت دفاع هند که در سال 2012، 59 فروند از این نوع هلی‌کوپتر از روسیه خریداری کرد در سال 2013 نیز قرار داد خرید 80 هلی‌کوپتر دیگر را به امضا رساند. دهلی قصد دارد تعدای از این هلی کوپترهای نظامی را برای نقل و انتقال سران و مسئولان کشوری به کار گیرد.

مردمی که در قفس زندگی می‌کنند

به گزارش مشرق، دیلی میل نوشت: مردم فقیر در هنگ کنگ مجبورند مانند حیوانات زندگی کنند. آنان در قفس‌هایی به اندازه 6 فوت زندگی می‌کنند که حتی برخی قادر نیستند برای خوابیدن پاهای خود را به راحتی دراز کنند. گفته شده اکثر کسانی که این گونه زندگی فقیرانه دارند و حدود 50 هزار نفر نیز تخمین زده شده‌اند اکثرا از مهاجرانی هستند که در هنگ کنگ کار می‌کنند و قادر نیستند کرایه یک اتاق به اندازه خود را بپردازند.

"برایان کیسی"، عکاس انگلیسی که این تصاویر تکان دهنده از فقر در این شهر ثروتمند را گرفته در تصاویرش نشان می‌دهد که آنها چگونه زندگی سختی دارند و چگونه تمامی لباس و عکس عزیزانشان را در کنار پتوی کثیفی که شب‌ها بر روی خود می‌اندازند، نگهداری می‌کنند.





انتصاب اولین سردبیر زن در عربستان سعودی

روزنامه انگلیسی زبان "سعودی گزت" چاپ ریاض نوشت: خانم "سمیه الجبرتی" به عنوان سردبیر این روزنامه منصوب شد. سمیه قبل از این، معاون سردبیر بود.

به گزارش عصر ایران به نقل از خبرگزاری فرانسه در این‌باره نوشت: با اینکه زنان سمت‌های رهبری و مدیریتی متعددی را در عربستان سعودی کسب کرده‌اند اما این برای نخستین بار است که یک زن به عنوان سردبیر روزنامه منصوب می‌شود. بیشتر 20 نویسنده روزنامه "سعودی گزت"، زن هستند. در عربستان سعودی شیوه‌های اجتماعی و دینی بسیار محافظه‌کارانه‌ای در پیش گرفته شده که در برخی زمینه‌ها به تندروی رسیده است.



الجبرتی قبل از این در دیگر روزنامه انگلیسی زبان عربستان سعودی یعنی "عرب نیوز" به مدت 9 سال فعالیت کرد و در سال 2011 به "سعودی گزت" پیوست.

 
چرا باید خودمون رو فریب بدیم؟/ مردم به عشق ساندیس نیومده بودن!

حضور پر شور مردم در صحنه‌های مختلف انقلاب اسلامی از جمله سالروز پیروز شکوهمند آن همواره توسط رسانه‌های بیگانه با سانسور و تحریف مواجه بوده، در این بین برخی از فعالین سیاسی که در حوادث تلخ سال ۸۸ با اشتباهات فاحشی که در محاسبات خود داشته‌اند، در حلقه بسته خود گرفتارند که این گونه مشاهدات عینی آنان را به اعتراف در این خصوص وا می‌دارد.

به گزارش عصر امروز، "عسل اسماعیل‌زاده" فعال اصلاح‌طلب از جمله همین افراد بوده است. وی که به جرائمی چون اقدام علیه امنیت ملی و تبلیغ علیه نظام در مراجع قضایی محکوم شده است اما پس از مشاهدات عینی خود از حضور پرشور مردم در پاسداشت حماست ۲۲ بهمن زبان به اعتراف گشوده است .



خانم اسماعیل‌زاده با انتشار از تصاویر حضورش در راهپیمایی ۲۲ بهمن در فیسبوک با اعتراف به اشتباه فاحش محاسباتی‌اش از میزان حمایت مردم از انقلاب اسلامی و تلاش عبث حامیان فتنه در دایره بسته هم محفلی‌های خود خطاب به آنها می‌نویسد: باید اعتراف کنم که من تا دیروز فکر می‌کردم صحنه‌های راهپیمایی و مصاحبه‌هایی که از صدا و سیما پخش می‌شه ساختگی هستند.



وی افزود: اما من دیروز با خیل عظیمی از این مردم مواجه شدم! دیروز تمام معادلات ذهنی من به هم ریخت...
متأسفانه خودمون رو محدود کردیم به همین لیست حداکثر پنج هزار نفری فیسبوک و دائم استاتوس‌های دوستان همفکر خودمون رو لایک می‌زنیم.... چرا باید خودمون رو فریب بدیم؟ من دیروز دوشادوش مردم تا میدون آزادی پیاده‌روی کردم که به عشق ساندیس نیومده بودن!

به خودمون بیایم! حقیقت جامعه ما هیچ ربطی به فیسبوک نداره! اینجا یه عالمِ دیگه ست، اما این اعترافات صادقانه که بر اساس حقیقت حضور پرشور مردمی اظهار شده با حمایت برخی از همفکرانش مواجه شده است.

حامی مشایی رفت

"وحید شاکری" که حدود ۴۲ روز پیش به عنوان مدیر روابط عمومی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور جایگزین "امیرحسین خواجوی" شده بود، روز گذشته از این سمت برکنار شد. براساس این گزارش، امروز نخستین نشست خبری "محمدحسین ملک احمدی" دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور برگزار می‌شود و احتمال دارد در این نشست مدیر روابط عمومی جدید نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور معرفی شود.



به گزارش فارس، البته اسامی مختلفی برای جایگزینی شاکری مطرح است که از آن جمله می‌توان به "محمد حاج مومنی" اشاره کرد، وی در زمان وزارت دکتر معین مدیر کل روابط عمومی وزارت علوم بوده است. گفتنی است، پیش از این نیز پیرامون انتصاب شاکری در نهاد کتابخانه‌های حرف و حدیث‌های فراوانی مطرح بود که در نهایت مدیریت ۴۰ روزه را برای وی رقم زد.

ادعای تازه در باره بابک زنجانی: او 1500 کیلو طلای قلابی به ترکیه فرستاد!

 ایسنا به نقل از "روح‌الله غلامی" وکیل یکی از شاکیان بابک زنجانی نوشت: اردیبهشت امسال اینجانب شکایتی در یکی از دادسراهای تهران علیه آقای "بابک زنجانی" تحت عنوان کلاهبرداری مطرح کردم که مبنای این شکایت اعلام تقلبی بودن محموله 1500 کیلو طلای معروف توقیف شده در ترکیه بود که گفته می‌شود با پرداخت یک‌ونیم میلیون دلار به برخی مسئولان ترکیه از توقیف رها شده و به کشور امارات منتقل شده است، البته ماجرا از این جهت که باعث تحریم طلای ایران هم شد بیشتر حائز اهمیت است.
 
وی افزود: ایشان تاکنون و در هیچ جایی ادعا یا اشاره‌ای درباره تقلبی بودن محموله نکرده و حتی به طور ضمنی در مصاحبه‌ای به اصل بودن محموله 1500 کیلو طلا اشاره کرده بود از تعهداتش به موکلم به بهانه تقلبی بودن کالا بدون ارائه مستندات شانه خالی کرد.

غلامی اظهار داشت: نکته‌ای که تاکنون به دلیل انجام نشدن تحقیقات لازم از سوی دادسرای رسیدگی کننده مکتوم مانده نقش فردی  در محموله طلا و شراکت وی در این محموله است. به حکایت اسناد در اختیار، وی به همراه زنجانی ویزای غنا را دریافت کرده بودند اما به این سفر نرفت. اسناد نشان از حضور پررنگ این فرددر این معامله داشته به طوری که وی بعد از بازداشت زنجانی تمام توان خود را برای استفاده از ارتباطات و فشار بر کسانی که در این جریان بوده و می‌توانستند دست بابک زنجانی را رو کنند، مصروف ساخته‌ است.

خروس جنگی، نخست‌وزیر ایتالیا شد!

"ماتئو رنزی"، شهردار فلورانس، پس از استعفای "انریکو لتا"، از سوی رئیس‌جمهور به عنوان نخست‌وزیر ایتالیا انتخاب شد. "جورجو ناپولیتانو"، رییس جمهوری ایتالیا به دنبال سقوط دولت انریکو لتا نخست وزیر سابق، رایزنی‌ها با احزاب این کشور در مورد دولت جدید را به سرعت آغاز و پس از دو روز به پایان رساند و در نهایت ماتئو رنزی را به عنوان نخست وزیر انتخاب کرد.



به گزارش خبرآنلاین، انریکو لتا جمعه گذشته پس ازیک تجربه 10 ماهه در دولت این کشور به دنبال رأی عدم اعتماد حزبش مجبور به استعفا شد و آینده سیاسی ایتالیا بار دیگر در دستان رییس جمهوری قرار گرفت.


عصر ایران منتشر کرد، عیادت پوتین از اسکی باز روس که در جریان مسابقات المپیک سوچی دچار سانحه شده است



مخالفان حکومت اوکراین پس از 3 ماه به اشغال ساختمان شهرداری شهر کی یف پایان دادند و این ساختمان را تخلیه کردند



جدیدترین ابتکار تقلبی‌ چینی‌ها

به گزارش جام، چین کشوری است که یک سابقه بسیار خراب در جعل وسایل و اشیا دارد و البته آخرین دستاورد آن‌ها بسیار جالب و البته شگفت‌انگیز است آنها گردو را هم جعل می‌کنند. چندی پیش تصاویر بسیار جالبی از گردوهایی وارد فضای اینترنت شد که نشان می‌داد، در چین برخی از فروشنده‌ها گردوها را نیز جعل کرده و آن‌ها را با استفاده از سنگ پر کرده‌اند.





این گردوها بسیار زیبا و تازه به نظر می‌رسند و در نگاه اول شاید به هیچ عنوان شما را به شک نیندازند که ممکن است داخل آنها پوچ باشد اما این واقعیت وجود دارد که شما در اصل یک تکه سنگ و کلوخ با پوشش گردویی خریده‌اید. بر اساس گزارش‌های بدست آمده مشخص شده است که فروشنده‌های چینی به این سبک هم وزن گردو را افزایش می‌دهند و هم می‌توانند پوست گردو و مغز آن را جداگانه به فروش برسانند. با اینکار چینی‌ها ثابت کرده‌اند که دیگر تنها فقط وسایل الکتریکی را جعل نمی‌کنند، بلکه می‌توانند حتی میوه‌ها را نیز به گونه‌ای جعل کنند.

کودک 4 ساله سوری پای پیاده به مرز اردن رسید

انتشار تصویر کودک سرگردان و تنها سوریه‌ای در حالی که به همراه خانواده از صحنه جنگ داخلی سوریه گریخته و پس از جدا شدن از خانواده به طور اتفاقی و تنها به امدادرسانان بین‌المللی مستقر در مرز اردن رسیده است، احساسات کاربران شبکه توییتر در سراسر جهان را برانگیخته است. تصاویر این کودک 4 ساله سوری روز گذشته نخست در صفحه توییتر "اندرو هارپر" عضو تیم امدادرسان بین‌المللی کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل مستقر در مرز اردن و سوریه منتشر شد.



به گزارش عصر ایران، مروان4  ساله به هنگام فرار از سوریه به همراه خانواده‌اش به طرف مرز اردن، از خانواده‌اش جدا مانده بود و باقی مسافت تا مرز اردن را تنهایی طی کرده بود و در حالی که یک بسته پلاستیکی را تنها در مرز سوریه و اردن حمل می کرد به امدادرسانان سازمان ملل برخورد کرد. " کوپر" در صفحه‌اش نوشت که او اندکی پس از رسیدن به مرز سوریه و اردن به مادرش در این سوی مرز پیوست.



طبق گزارش های سازمان ملل مروان؛ یکی از 1 میلیون کودک آواره جنگ داخلی سوریه و 2 میلیون بزرگسال آواره است که  در طی 3 سال گذشته در اثر جنگ و کشتار مجبور به ترک خانه و زندگی خود شده‌اند، جهان باید در عصر فضای مجازی، اینترنت، ماهواره و حقوق بشر و ...از آنچه در سوریه و دیگر نقاط درگیر جنگ داخلی می‌گذرد شرمسار باشد.  بیش از 7 میلیارد انسان ساکن روی کره زمین نتوانسته‌اند، جلوی خون‌ریزی 3 ساله در سوریه را بگیرند و نماینده سازمان ملل و اتحادیه عرب پس از نشست بین‌المللی ناکام اخیر در سوییس درباره بحران سوریه، از مردم سوریه به دلیل تداوم این رنجی که می‌برند و ادامه مرارت‌هایی که می‌کشند تنها توانست عذرخواهی کند!

بازی رسانه‌های پاکستانی درباه مرزبانان ربوده شده ایرانی

پس از اظهارات مقامات ایرانی درباره ربوده شدن مرزبانان این کشور و نیز امنیت مرزهای پاکستان، رسانه‌های خبری پاکستانی بازی رسانه‌ای بر ضد ایران به راه انداختند. شمار زیادی از سایت‌های این کشور، به خصوص سایت‌های نوای وقت و بی بی سی اردو، به بازتاب گسترده اظهارات مقامات ایرانی درباره تأمین امنیت مرزهای پاکستان پرداختند و با تیترهای جنجالی چون "ایران تهدید کرده است که سربازان خود را به پاکستان وارد می‌کند" یا "ایران درباره اعزام سربازانش به داخل خاک پاکستان هشدار داد" به بازتاب این سخنان پرداختند.

به گزارش فارس، روزنامه انگلیسی زبان "تریبون" پاکستان نیز سعی کرد این اظهارات مقامات ایرانی را با سفر "سلمان بن عبدالعزیز" ولیعهد عربستان به پاکستان مرتبط کند. پس از اعلام این خبر، این روزنامه با اشاره به اینکه این تغییر موضع اسلام‌آباد می‌تواند باعث نگرانی ایران شود، بلافاصله به اظهارات مقامات ایرانی در خصوص مرزبانان ربوده شده پرداخت و نوشت که هشدار روز دوشنبه وزیر کشور ایران درباره اعزام سربازان به خاک پاکستان برای آزادی مرزبانان ربوده شده، ناشی از ناراحتی این کشور از گرم شدن روابط ریاض- اسلام‌آباد است.

نیویورک تایمز: خوشبینی چندانی نسبت به مذاکرات وجود ندارد

روزنامه "نیویروک تایمز" با انتشار مطلبی در مورد آغاز مذاکرات ایران و کشورهای 1+5 در وین برای دستیابی به توافقی نهایی در مورد برنامه هسته‌ای تهران، اذعان کرد که در وهله اول خوشبینی چندانی نسبت به (موفقیت) این مذاکرات که احتمالا یک سال به طول بینجامد، وجود ندارد.

به گزارش تسنیم، نیویورک تایمز با اشاره به اظهارات روز گذشته رهبری معظم انقلاب نوشت: "آیت‌الله خامنه‌ای"، رهبر عالی ایران در سخنان روز گذشته (دوشنبه) خود اعلام کرد که مذاکرات به نتیجه‌ای نمی‌رسد. وی بار دیگر بی‌اعتمادی خود به انگیزه‌های آمریکا و متحدان آن را ابراز داشت، با این حال آیت‌الله خامنه‌ای گفت که ایران بر عهد خود باقی مانده و به راهی که آغاز کرده ادامه خواهد دارد. به این ترتیب رهبر عالی ایران از مذاکرات حمایت کرد اما نسبت به موفقیت آن در آینده ابراز تردید کرد.

این نشریه همچنین با اشاره به فضای سیاسی داخلی آمریکا عنوان داشت: کنگره آمریکا نسبت به انگیزه‌های ایران بی‌اعتماد است. اما "اوباما" نسبتاً دیدگاه خوشبینانه‌تری داشته و عنوان کرده است شانس موفقیت مذاکرات 50 درصد است و با شاره به تهدیدات آمریکا مدعی شده است که شکست مذاکرات ممکن است منجر به اتخاذ گزینه نظامی شود.

در این مطلب ادعا شده است که دستیابی به توافق دائمی بسیار پیچیده است، زیرا مواردی همچون سطح غنی‌سازی اورانیوم ایران، آینده تأسیسات اتمی فردو، راکتور اراک و بازدید بازرسان بین‌المللی از پایگاه نظامی پارچین باید مورد بررسی قرار گیرد. در همین ارتباط این روزنامه با استناد به گفته‌های یک مقام ارشد آمریکایی اعلام کرد، مذاکرات امروز تنها آغازی است از یک فرایند طولانی و سخت که به مرور پیچیده‌تر نیز می‌شود.

ایران تاکنون به تعهداتش در قبال توافق هسته‌ای عمل کرده است

"وندی شرمن" مذاکره کننده ارشد آمریکا در مذاکرات هسته‌ای گروه 1+5 با ایران، در آستانه آغاز دور دیگری از مذاکرات هسته‌ای در وین، در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سی.ان.ان گفت: تاکنون همگی، هم ایران و هم ما به عنوان طرف‌های دیگر مذاکره که برخی تحریم‌ها را به صورت بسیار محدود و هدفمند کاهش داده‌ایم، به تعهداتمان پایبند بوده‌ایم.



این مقام آمریکایی درباره روند مذاکرات هسته‌ای پیش رو گفت: با چشمانی کاملا باز و هوشیار به این گفتگوها وارد می‌شویم، چرا که مذاکرات بسیار دشواری خواهد بود و با بیان این که من بیشتر از آنچه ایران بر زبان می‌راند، به آنچه عمل می‌کند، اهمیت می‌دهم، افزود که هر گونه توافق نهایی منوط به گام‌های عینی و قابل راست‌آزمایی ایران که مانع از دستیابی همیشگی این کشور به سلاح هسته‌ای شود، خواهد بود.

نمایی از پوستر این دور از مذاکرات

مهر نوشت: رونمایی از پوستر معروف مذاکرات هم یکی از حاشیه‌های مذاکرات وین بود که در شبکه‌های اجتماعی به نمایش گذاشته شد. این پوستر تقریبا شبیه همان پوستر مذاکرات ژنو است. "اشتون" و "ظریف" امروز در کنار این پوستر عکس یادگاری می‌گیرند.



پسر مرسی: اخوان المسلمین مرتکب اشتباه شد

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه المصریون، "احمد مرسی"، پسر محمد مرسی، رئیس جمهوری برکنار شده مصر در فیس‌بوک خود نوشت: گروه اخوان‌المسلمین در اقدامات خود اشتباه کرده و پس از آن به اشتباهات خود اعتراف کردند. آیا در جامعه مصر قشری وجود دارد که مخالف جریان‌های سیاسی اسلام‌گرا باشد و صرف نظر از اینکه عملکرد این جریان‌ها چگونه باشد آن‌ها را قبول نداشته باشد؟ باید بگویم این علامت سلامتی جامعه است که خواهان آزادی و دموکراسی باشد.

احمد مرسی تاکید کرد: چرا نیمی از جریان اسلام‌گرای مخالف و به ویژه اخوان المسلمین انسانیت خود را از دست داده و پذیرفته‌اند که کشته و بازداشت شوند؟ دلیل پذیرش این امر چیست که نیمی از ملت‌ ما بازگشت فساد و فاسدان را به جامعه می‌پذیرند؟ به عقیده من مشکل مصر این است که در تعلیم، فرهنگ‌سازی و تربیت شخصیت‌های مستقل ناتوان است.

دعوت رهبر وهابی‌های اردن برای هدف قرار دادن حزب‌الله

به گزارش جام، روزنامه الرای الیوم نوشت: "شیخ الطحاوی" رهبر جریان سلفی اردن طی نامه‌ای از جهادگران خواست که نیروهای حزب‌الله لبنان را در داخل و خارج از لبنان هدف حملات نظامی قرار دهند.
 


وی در این نامه که از داخل زندان اردن نوشته، آورده است: از تمام مجاهدین در سوریه درخواست دارم که اختلافات بین خود را کنار بگذارند و درجنگ ضد حکومت بشار اسد متحد شوند و حزب‌الله را در داخل و خارج از لبنان به خاطر مشارکت‌اش در جنگ سوریه مورد هدف قرار دهند. اتهامی که بارها حزب‌الله لبنان آن را نفی کرده است و گفته که مشارکت حزب در جنگ سوریه فقط در حد جنگ شهر القصیر بود.

آيا باورتان مي‌شود اينجا مدينه است

اين تصوير در يكي از خيابان‌هاي اصلي شهر "مدينه منوره" و در نزديكي مسجد "ذوقبلتين" گرفته شده است كه اين صحنه ناهنجار همه زائران را متعجب كرده بود كه چگونه كشوري اسلامي و در شهري كه ورود غيرمسلمانان به آن شهر حرام است، برخي آشكارا اينگونه به كارهاي حرام مي‌پردازند.

به گزارش جهان، اين گزارش حاكي است، با توجه به جايگاه شهر پيغمبر اكرم و مكه مكرمه، دولت عربستان قوانين سختي را در اين دو شهر لحاظ مي‌كند تا مردم شان و جايگاه اين دو شهر مقدس را حفظ كند، اما متاسفانه اين روزها شاهد برخي ناهنجاري‌هاي هستيم كه هرگز در شان و جايگاه اين شهر نيست.



گفتني است، سالانه ميليون‌ها زائر از كشورهاي اسلامي به سرزمين وحي سفر مي‌كنند تا به زيارت حرم نبوي و ائمه بقيع عليهم‌السلام بروند، اما اينگونه ترويج فرهنگ غربي در چنين كشور اسلامي هرگز پسنديده به نظر نمي‌رسد.

جدیدترین عکس بازیگرنقش امام خمینی(ره)

رجا نوشت: "شکرخدا گودرزی" بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون، مدرس، کارگردان و نویسنده تئاتر؛ در سریال 45 قسمتی "معمای شاه" به کارگردانی "محمدرضا ورزی" و تهیه‌کنندگی "علی لدنی" در نقش امام خمینی(ره) بازی می‌کند.



"معصومه ابتکار" در سفارت اشغال شده آمریکا/1358



ضرب شست نصرالله به صهیونیست‌ها


 روزنامه "الاخبار" در مطلبی با عنوان "تهدید حزب‌الله برای ورود به الجلیل جدی است" به واکنش نظامیان رژیم صهیونیستی در قبال تهدیدات اخیر "سیدحسن نصرالله" دبیرکل حزب‌الله درباره توان مقاومت برای ورود به الجلیل در فلسطین اشغالی در جنگ آتی با رژیم صهیونیستی پرداخته است.

به گزارش تسنیم، الاخبار با اشاره به اقدامات نظامی صهیونیست‌ها به نقل از "یائیر گولان" از نظامیان ارشد رژیم صهیونیستی آورده است: هنگامی که نصرالله تهدید به اشغال الجلیل می‌کند مفهوم آن انتقال رزمندگانش به اراضی ما (فلسطین اشغالی) در جنگ آینده به‌ عکس اتفاقات جنگ سال 2006 است.

یکی دیگر از نظامیان ارشد رژیم صهیونیستی درباره دلایل جدی گرفتن تهدیدات دبیرکل حزب‌الله گفت: علت این موضوع به حضور حزب‌الله در سوریه مربوط می‌شود، زیرا نیروهای حزب‌الله در سوریه در حال کسب مهارت جدید هستند. حزب‌الله تشکل نظامی جدی است و در سوریه ابتکارات و مهارت‌های جدیدی فرا گرفته است و احتمال استفاده از آن علیه ما بعید نیست.

الاخبار بیان کرد: نظامیان ارشد رژیم صهیونیستی تهدیدات حزب‌الله برای ورود به الجلیل را جدی گرفته‌اند. به‌اعتقاد آنها از دست دادن رزمندگان حزب‌الله در سوریه و نیز اقدامات گروه‌های تکفیری ضد آن، تأثیری بر توان حزب‌الله نداشته است و این حزب همچنان بر جنوب لبنان سیطره دارد.

زنده شدن زنی که دو نیم شده بود

پزشکان بدن یک زن مبتلا به سرطان را در یک عملیات نادر جراحی، بطور کامل از ناحیه کمر به دو نیم کرده، بخشی از لگن خاصره و یکی از پاهای او را جدا کردند و سپس دو بخش مذکور را به هم پیوند دادند.




مسافرت رهبر واتیکان با پاسپورت آرژانتینی

وزارت کشور آرژانتین اخیرا تصویر پاسپورت تازه صادر شده برای "پاپ فرانسیس" را منتشر کرده است که این پاسپورت با نام "خورخه ماریو برگوگلیو" است و نمایانگر این مطلب است که "پاپ فرانسیس" رهبر 77 ساله کلیسای واتیکان هنوز ترجیح می‌دهد با پاسپورت آرژانتینی خود مسافرت کند.

به گزارش عصر ایران، روز جمعه سرکنسول آرژانتین در رم به همراه معاون خود شخصا به منظور دریافت امضا، عکس و اثر انگشت پاپ فرانسیس به هتل پاپ در باغ واتیکان رفته است و عکس جدید و اثر انگشت پاپ را برای صدور پاسپورت و کارت شناسایی جدید پاپ که تاریخ آن رو به انقضا بوده است، از این رهبر مذهبی گرفته است و پاپ طبق قوانین 55 دلار برای صدور پاسپورت به کنسولگری این کشور در رم پرداخت کرده است.



وزارت کشور آرژانتین نیز اعلام کرده است که فرایند صدور پاسپورت جدید برای پاپ به لحاظ رعایت تشریفات قانونی هیچ تفاوتی با دیگر شهروندان آرژانتینی نداشته است. پاپ هم اکنون با رهبری کلیسای واتیکان به طور اتوماتیک شهروندی واتیکان را نیز دارد اما سرکنسول رم در واتیکان اعلام کرده است، اینکه او ترجیح می‌دهد همچنان با پاسپورت آرژانتینی خود مسافرت کند، برای دولت بوینوس آیرس مایه مباهات است.

اهداف ریاض از نزدیک شدن به اسلام آباد/ درخواست استقرار ۳۰ هزار سرباز پاکستانی در عربستان

روزنامه القدس العربی چاپ لندن در گزارشی به قلم "احمد المصری" به بررسی نزدیکی روابط بین عربستان و پاکستان در برهه اخیر و اهداف پشت پرده آن پرداخت و نوشت: هفته‌های گذشته شاهد سفر مسئولان سعودی به شهر "اسلام آباد" پایتخت پاکستان و سفر مسئولان نظامی پاکستانی به شهر "ریاض" پایتخت عربستان بود.

به گزارش فارس، درهمین راستا، "سعود الفیصل" وزیر خارجه و سپس "سلمان بن سلمان" معاون وزیر دفاع سعودی به پاکستان رفتند و در نهایت نیز "سلمان بن عبدالعزیز" ولیعهد سعودی سفری به این کشور کرد و با مسئولان نظامی و سیاسی پاکستانی ملاقات نمود. ناظران برگزاری این سفرهای فشرده مسئولان سعودی را با امضای توافقنامه هسته‌ای ایران با غرب و تصمیم ریاض برای تقویت نقش منطقه و بین‌المللی خود در ارتباط می‌دانند.

ناظران معتقدند: این سفرها برای تجدید امضای توافقنامه شراکت راهبردی بین دو کشور صورت می‌گیرد که براساس آن، پاکستان همه توانمندی‌ها و قدرت (نظامی) خود را برای محافظت از عربستان در برابر هرگونه خطر احتمالی علیه این کشور ارایه می‌دهد. مجله "فارین پالسی" در گزارش ماه نوامبر گذشته خود درباره توسل عربستان به سلاح هسته‌ای پاکستان دارای موشک‌های با کلاهک هسته‌ای هشدار داد و یادآور شد که عربستان برنامه هسته‌ای پاکستان را در سال 1999 میلادی پشتیبانی مالی می‌کرد.

مطبوعات پاکستان نوشتند: ریاض از اسلام آباد خواست تا در چارچوب یک توافقنامه نظامی بین دو کشور که چه بسا شامل فروش هواپیماهای نظامی پاکستانی به عربستان باشد، 30 هزار نظامی خود را در خاک عربستان مستقر کند. این درخواست عربستان در جریان سفر ژنرال "راحیل شریف" فرمانده کل ارتش پاکستان به ریاض مطرح شد. وی با مسئولان سعودی دیدار و با این درخواست مواجه شد.

عطاران به دیدار "خاتمی" رفت

به گزارش ایرنا، صفحه فیسبوک موسسه سینمایی فیلمیران اخیرا تصویری را از دیدار "رضا عطاران" با "سید محمد خاتمی" رییس جمهوری اسبق کشورمان منتشر کرده است.

خاتمی در این تصویر در حال نگارش مطلبی برای رضا عطاران است.



اعتراض پناهجویان آفریقایی تبار در پشت حصارهای امنیتی در منطقه هولوت در اسرائیل



عصر ایران
منتشر کرد، تصویری از دیدار روز دوشنبه اقشاری از مردم آذربایجان با "آیت‌الله خامنه‌ای" مقام معظم رهبری که مورد توجه رسانه های بین المللی قرار گرفته است



نیروهای ارتش اندونزی در حال پاک کردن مجسمه های یک معبد در نزدیکی کوه آتشفشانی که غبارهای آتشفشان روی آن نشسته است



دستگیری کمک خلبان یک هواپیمای مسافربری که روز دوشنبه می خواست با ربودن یک هواپیمای اتیوپیایی به مقصد رم در ژنو از دولت سوییس درخواست پناهندگی کند (فرودگاه شهر ژنو)



توهین نماینده مجلس فرانسه به مسلمانان


به گزارش جام به نقل از العالم،"کلودی گاسگوین" نماینده جنبش اتحاد مردمی در پارلمان فرانسه، دوم فوریه جاری هنگام حضور در یک ضیافت شام که به منظور حمایت از رژیم صهیونیستی برپا شده بود، جملاتی اهانت‌آمیز علیه مسلمانان به زبان آورد.

یک وبسایت یهودی به نقل از این نماینده فرانسوی نوشت: "از ترس واکنش جوانان مسلمان که در مساجد مغزهایشان شستشو می‌شود، جرأت نمی‌کنیم در دبیرستان‌ها درباره جنایت‌هایی که در تاریخ علیه یهودیان صورت گرفته صحبت کنیم". در پی این سخنان، شورای اسلامی فرانسه از یک نماینده زن در پارلمان این کشور به دلیل اهانت به مسلمانان شکایت کرد.

این سخنان نماینده پارلمان فرانسه در میان مسلمانان واکنش‌های تندی در پی داشت چنان که وبسایت مزبور به ناچار سخنان کلودی گاسگوین را اندکی بعد از انتشار حذف کرد. قرار است دادگاه "نیمس" روز هفتم آوریل آینده به این شکایت رسیدگی کند.

پوستر خواهر زن "تونی بلر" در خیابان‌های تهران



رییس ستاد روحانی، خبر کیهان را تکذیب کرد

درحالی که روز گذشته روزنامه کیهان به نقل از "حجت‌الاسلام علی عسگری" مدعی "رایزنی محمد هاشمی رفسنجانی با اسحاق جهانگیری برای انتصاب وی به استانداری خراسان‌رضوی" شد، وی در گفتگو با انتخاب، نسبت به انتشار این اخبار واکنش نشان داد.

معاون پارلمانی دانشگاه آزاد ضمن رد ادعای کیهان و یک سایت خبری که مدعی مصاحبه با وی شده، اظهار داشت: اینجانب هیچ گفتگویی با این سایت یا روزنامه کیهان انجام نداده‌ام و طبعاً بحثی در مورد رایزنی آقای "محمد هاشمی" نداشته‌ام.

عسگری ضمن ابراز شگفتی از انتشار این ادعا که "محمد هاشمی در حال رایزنی با جهانگیری برای استانداری وی است"، افزود: این ادعا هیچ ربط و شباهتی به حقیقت ندارد و بنده خود را سرباز کوچکی از  نظام دانسته و هیچ موقع برای مسولیت تلاش و لابی نکرده‌ام.

وی در عین حال گفت: البته هر کسی به این سمت منصوب شود، مورد حمایت قاطع اینجانب و جریان حامی اعتدال در خراسان رضوی خواهد بود و اتلاف وقت بیش از این در معرفی استاندار خراسان رضوی به ضرر مردم و دولت اعتدال است، امیدوارم هر چه زودتر دولت به خواست نخبگان و مردم این استان توجه کرده و فرد مورد نظر خود را معرفی کند.

زبانه‌های خشم دماوند، سه استان را می‌بلعد


"محسن مرتضوی" عضو هیات علمی دانشگاه هرمزگان، در سی و دومین گردهمایی و نخستین کنگره بین‌المللی تخصصی علوم زمین و توسعه پایدار که امروز در دانشگاه آزاد اسلامی ساری برگزار شد، در خصوص آخرین دستاوردهای علمی آتشفشان اظهار داشت: "دماوند" آتشفشان خفته‌ای است که در گذشته فعالیت داشته و در آینده نیز فعالیت خواهد داشت.

به گزارش شبکه ایران، وی با بیان اینکه جریان گدازه از جمله مخاطرات آتشفشان دماوند است که می‌تواند تمام شهرهای مازندران را تحت تاثیر قراردهد، گفت: جریان گدازه‌ها خانه‌های35  هزار نفر واقع در دامنه دماوند را تخریب می‌کند و نمونه‌برداری از آب و گازهای آتشفشانی برای پیش‌بینی از وقوع آتشفشان در دماوند می‌تواند موثر باشد.

مرتضوی با بیان اینکه تخصص لازم برای پیش‌بینی وقوع آتشفشان در کشور وجود ندارد، بیان داشت: در این زمینه باید اطلاعات لازم را از مراکز معتبر دنیا در اختیار بگیریم. آتشفشان دماوند برای سه استان سمنان، مازندران و گلستان چالش‌هایی را در بر دارد و در این راستا مسؤولان باید بودجه لازم و مناسب را برای پیش‌بینی وقوع آتشفشان اختصاص دهند.

تولید پراید ۷۰ میلیونی در ایران

شفاف نوشت: صاحب این پراید با خلاقیت و حوصله‌ای که داشته با صرف هزینه‌های بسیار زیاد پراید خودش را تغییر داده و به شکلی زیبا و اسپرت تبدیل کرده که البته چیزی در حدود ۷۰ میلیون قیمتش تخمین زده شده!


عضو جدید شورای شهر

"علی صابری" عضو علی‌البدل شورای اسلامی شهر تهران به عنوان جانشین "مسعود سلطانی‌فرد" صبح امروز بدون حضور فرماندار تهران و توسط نماینده وی در جلسه علنی شورا منصوب شد.





عکسهای جدید رضا صادقی با دخترش "تیارا"





غیبت ناطق نوری در مراسم افتتاحیه اجلاس بین‌المجالس اسلامی


"حجت‌الاسلام و المسلمین علی اکبر ناطق نوری" رئیس دفتر بازرسی مقام معظم رهبری که پیش از این قرار بود در مراسم افتتاحیه نهمین اجلاس بین‌المجالس حضور یابد در این مراسم حضور نیافت. غیبت علی اکبر ناطق نوری، که رییس دوره‌های چهارم و پنجم مجلس شورای اسلامی بوده، در مراسم افتتاحیه نهمین اجلاس بین‌المجالس اسلامی، در حالیست که او در سال 77 و در زمان ریاست مجلس، اتحادیه بین المجالس کشورهای اسلامی را تاسیس کرد.
 
به گزارش ایسنا، در روزهای گذشته گفته شده بود که علاوه بر روسای سه قوه، "حجت‌الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی"، "آیت‌الله مهدوی کنی"، "آیت‌الله هاشمی رفسنجانی"، "آیت‌الله جنتی"، "حجت‌الاسلام سید حسن خمینی"، "حجت‌الاسلام علی اکبر ناطق نوری" و "علی اکبر ولایتی" مهمانان ویژه مراسم افتتاحیه اجلاس بین‌المجالس اسلامی در تهران هستند.
 
با آغاز مراسم افتتاحیه علی اکبر ولایتی و حجت‌الاسلام ناطق نوری در مراسم حضور نیافتند.

پوشش توهین‌آمیز خانم سخنگو!

"هنگامه افشار" مجری شبکه ضدانقلاب پارس parstv که عمده مأموریت رسانه‌ای او بر محور ترویج فمینیسم و تبلیغ بی‌‌حجابی استوار است، با اشاره به مقامات وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: آقای "ظریف" دارای دو شخصیت متفاوت است. داخل ایران همیشه اخم می‌کند ولی وقتی به خارج از ایران می‌آید دائما می‌خندد. هروقت هم بخواهد اظهارات تندی ایراد کند، بیان آن را به سخنگوی خودش خانم "مرضیه افخم" می‌سپارد. در واقع این خانم سپر بلای این وزارتخانه شده است.
این عنصر سلطنت طلب و دین گریز در ادامه با عصبانیت مدعی شد:

به گزارش جام، وی افزود: من نمی‌دانم چرا خانم افخم با روسری و چادر ظاهر می‌شود؟ پوشش چادر توهین به زنان ایرانی است[!] صحبت‌هایش هم توهین‌آمیز است. از خودش که حرفی نمی‌زند، بلکه نوشته‌های وزیر امور خارجه را روخوانی می‌کند. معلوم نیست چرا این پست به او داده شده است!
انتهای پیام/
برچسب ها: سیاسی ، باشگاه ، خبرنگاران ، روزنامه خراسان ، دولتی ، یو پی ای ، جاکوب ، والاس ، موزاییک ، مهدی جمعه ، لاریجانی ، اوباما ، نجلا محمود ، محمد ، مرسیژنو ، امام عصر ، اسدالله ، امرایی ، انقلاب ، روسیه ، رودنینا ، کارلوس ، مک فال ، دوما ، احمدی نژاد ، مصر ، رییس جمهور ، سماها ، قندیل ، نخست وزیر ، آیه علا ، عصر ایران ، آمریکا ، هسته ای ، اولاند ، واشنگتن پست ، انتخاب ، وین ، سوریه ، شیمیایی ، اپوزیسیون ، فرانسه ، ناتو ، جهان ، حسن روحانی ، شبکه ترک ، کاخ سفید ، ایتالیا ، استرالیا ، سوئد ، ایرلند ، هندوستان ، گرجستان ، قزاقستان ، اروپایی ، وزیر نفت ، سبد کالا ، آلبرایت ، جروزالم پست ، ایران ، اتمی ، دژبانی ، کاخ نیاوران ، ادوارد اسنودن ، امیدیار ، گرینوالد ، اسکیهیل ، فاکس نیوز ، رضائی حداد ، ناوگان شمال ، ملوانان ، جان بولتون ، تسلیحات ، کلینتون ، وندی شرمن ، خاتمی ، احمد خمینی ، نوفل لوشاتو ، وئام وهاب ، لبنان ، فیسبوک ، العالم ، نصر الله ، حزب الله ، الرای ، عراق ، اردن ، المعایطة ، نسور ، لبنان فایل ، هاشمی ، فرانسوی ، دوفوس ، امام خمینی ، رئیس جمهور ، لوموند ، بلوچ زی ، ایسنا ، پیامبر اعظم ، بورسا ، حمص ، آنکارا ، مغنیه ، ترور ، صهیونیستی ، سفرا ، انقلاب اسلامی ، تهران ، فیدل کاسترو ، کوبا ، آسوشیتد پرس ، زینل اف ، آذربایجان ، اردوغان ، گولن ، روزنامه ، تودی زمان ، شجریان ، خوانساری ، مسجد الاقصی ، حسن خمینی ، لقمان فیلی ، واشنگتن ، پنتاگون ، بهشت زهرا ، دفاع مقدس ، یوم الغضب ، کوراتی ، ژولی گیه ، شیعه ، سلفی ، مسیحیان ، بیانسه ، هواپیما ، پارسینه ، وهابیون ، پرچم ، الجزایری ، لاشه ، هرکولس ، ایرنا ، رأی الیوم ، داعش ، تروریستی ، الرقه ، زنا ، راهپیمایی ، سنگسار ، اعدام ، سوری ، وهابیت ، تکفیری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار