گزيده‌ای از اخبار فضای مجازی در سال 92؛

حضور یک امام‌ جمعه در Whats APP/ حضور دکتر روحانی با لباس نظامی در منزل رهبر معظم انقلاب/ انتشار ناگفته‌های "عارف" از انتخابات یازدهم ریاست جمهوری

کشتن فجیع آخرین مسلمان بازمانده محله‌ای در آفریقای مرکزی، حضور یک امام‌ جمعه در Whats APP، حوادث سال ۸۸ فتنه "اکبر" بود، حضور دکتر روحانی با لباس نظامی در منزل رهبر معظم انقلاب، سند حمایت انتخاباتی دانشگاه آزاد از "موسوی"، ورود "مایلی‌کهن" به مذاکرات هسته‌ای، انتشار ناگفته‌های "عارف" از انتخابات یازدهم ریاست جمهوری، انتشار اسامی "جوان‌ترین میلیاردرهای جهان"، هواپیمای گمشده مالزی توسط "جن‌ها" ربوده شده و ... از جمله اخبار جذاب بسته خبري از 15 تا 20 اسفند ماه سال 92 بود.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران؛ هر روز شاهد توليد حجم گسترده‌ای از اخبار و گزارشات مختلف و متنوع در خبرگزاری‌ها و پايگاه‌های خبري هستيم كه رصد تمام اين اخبار برای مخاطبان در گرو صرف وقت بالایی است و البته از حوصله آنها نيز خارج؛ برای تسهيل در مرور اين اخبار، تلاش داريم گزيده‌ای از اخبار فضای مجازی در سال 92 را در قالب يك بسته خبری در اختيار مخاطبان قرار دهيم.

دومین شهر ارزان در جهان کجاست؟

طبق گزارش یک موسسه تحقیقاتی در انگلیس، شهر "کراچی پاکستان" بعد از "بمبئی هند" ارزانترین شهر جهان شناخته شد. بمبئی، کراچی، دهلی و دمشق به ترتیب ارزان‌ترین شهر‌های دنیا می‌باشند. برای تشخیص ارزان قیمت بودن اجناس یک شهر قیمت مواد خوراکی به ویژه نان، لوازم بهداشتی مانند صابون و شامپو، قیمت لباس و کرایه وسایل نقلیه عمومی مانند تاکسی بررسی می‌شود.



به گزارش فارس، کراچی پیش از این نیز چندین بار به عنوان ارزان‌ترین شهر جهان شناخته شده است. سال 2013 بمبئی و کراچی به طور مشترک به عنوان ارزان‌ترین شهرهای جهان انتخاب شدند .در سال‌های 2012 و 2011 کراچی به عنوان ارزان‌ترین شهر جهان معرفی شد و این در حالی است که در سال 2009 نیز کراچی به عنوان ارزان‌ترین شهر در رتبه نخست قرار داشت.



به گزارش بانک مرکزی پاکستان، کراچی بیشتر مردم فقیر پاکستان را در خود جای داده است و به همین دلیل ارزان‌ترین شهر کشور محسوب می‌شود، این در حالی است که "اسلام‌آباد" مرکز سکونت افراد ثروتمند بوده و گران‌ترین شهر پاکستان می‌باشد.

خبرگزاری چین: اسراییل با شورشیان سوریه همدست است

"شین هوا" خبرگزاری چین، در گزارشی با اشاره به تحرکات اخیر "اسراییل" در "جولان"، دادن خدمات پزشکی به شورشیان و جابجایی نظامیان اسراییل در نزدیکی سوریه اظهار داشت: این تحرکات نشان می‌دهد که "تل آویو" می‌خواهد سناریویی را همانند استفاده‌ای که در سال های 1980 از چریک‌های لبنانی برای دفاع از خود کرد، دوباره تکرار کند.

به گزارش ایرنا، "ماهر مورهیج" تحلیلگر سیاسی شاخه جوانان سوریه به شین هوا گفت: اسراییل می‌خواهد در بخش‌هایی از سوریه ارتشی متشکل از شورشیان ایجاد کند تا آنها سپر دفاعی محکمی برای تل آویو باشند. بنابراین گزارش، یکهزار و 600 شورشی در سوریه ماه گذشته میلادی از رژیم صهیونیستی خدمات درمانی دریافت کرده و در بیمارستان‌هایی در نزدیکی جولان بستری شدند. بسیاری از ناظران بر این باورند که اسراییل از این ترفندها نتیجه‌ای نخواهد گرفت، زیرا اوضاع در کنترل دولت سوریه است و ارتش این کشور حضوری گسترده در این مناطق دارد.

شین هوا نوشت: همکاری شورشیان و اسراییل تنها در این حد نیست. اسراییل به شورشیان جنوبی تاکید کرده است که باید برای سقوط حکومت "بشار اسد" رییس جمهور سوریه تلاش کرده و آماده شوند. اسراییلی‌ها قبلا هم در سال 1982 تا 2000 از جنگ داخلی لبنان به نفع خود سوءاستفاده کرده و از سپاه لبنان جنوبی در راستای منافع خود بهره بردند.

کبوتر جاسوس در جنگ جهانی دوم





سلاح‌های قرون وسطایی مخالفان حکومت ونزوئلا

مخالفان حکومت ونزوئلا در شهر کاراکاس در حال کشیدن یک منجنیق پر از سنگ‌اند تا آن را به سمت نیروهای امنیتی حکومت پرتاب کنند.

به گزارش عصر ایران، اعتراضات ضد حکومتی در ونزوئلا در حالی است که دولت این کشور در حال برگزاری نخستین سالگرد درگذشت "هوگو چاوز" رییس جمهور پیشین این کشور است.





نقش کلیدی اسرائیل در سیاست‌های آمریکا

"آلیسون ویر" تحلیل‌گر سیاسی و مدیر سازمان غیرانتفاعی "اگر آمریکا می‌دانست"، با اشاره به اینکه لابی اسراییلی نقشی کلیدی در همه سیاست‌ها و بیانیه‌های صادره آمریکا ایفا می‌کند، گفت: لابی اسراییلی همیشه عامل بزرگی در همه سیاست‌های آمریکا و بیانیه‌های رییس جمهور و نمایندگان کنگره ما است و رژیم تل‌آویو و "کمیته روابط عمومی آمریکا و اسرائیل" (آیپک) قدرت و نفوذ زیادی بر رهبران آمریکا دارند.

به گزارش جام، وی به شبکه پرس تی وی گفته است که لابی اسراییلی هنوز قدرتمند است و (رییس جمهور باراک) اوباما هنوز فکر می‌کند باید بیانیه‌هایی صادر کند، مانند این که ما روابط جاودانه‌ای با اسراییل داریم که هیچگاه تغییر نمی‌کند، کنگره آمریکا به دلیل فشار رژیم اسراییل تحریم‌هایی را علیه ایران به خاطر برنامه هسته‌ای صلح‌آمیزش اعمال کرده است، هر چند "آژانس‌های اطلاعاتی همچنان می‌گویند هیچ مدرکی" که نشان دهد تهران به دنبال سلاح هسته‌ای است در دست نیست.

ویر گفت که وابستگی واشنگتن به تایید سیاست‌ها و اقدامات آمریکا توسط رژیم اسراییل در حالی است که بیشتر آمریکایی‌ها در حال حاضر خواستار یک "آمریکای مستقل هستند، نه کشوری که توسط یک کشور خارجی دیگر هدایت شود".

بهترین و پاکیزه‌ترین درآمد چیست؟

پیامبر خدا(ص) درباره کارهایی که یک مسلمان باید در خریدوفروش و کسب درآمد توجه کند، می‌فرمایند: "کسی که خرید و فروش می‏‌کند باید از پنج کار دوری ورزد وگرنه نباید خرید و فروش کند: ربا، سوگند، پوشاندن عیب کالا، تعریف و تبلیغ در موقع فروش و بدگویی از کالا در موقع خرید آن".

به گزارش ایسنا، رسول خدا(ص) در جایی دیگر می‌فرمایند: "بهترین درآمد، درآمدِ کارگری است که در کارش صداقت داشته باشد". برای یافتن پاسخ درباره این که پاکیزه‌ترین درآمد چه درآمدی است به روایات و احادیث مراجعه می‌کنیم که پیامبر خدا(ص) در این باره فرمودند: "همانا پاکیزه‏‌ترین شغل، شغل بازرگانانی است؛ اگرکه سخنی گویند دروغ نگویند و هرگاه امانتی به آنها سپرده شود، خیانت نکنند و هر گاه وعده دهند، خلف وعده نکنند و وقتی چیزی می‏‌خرند، از آن نکوهش نکنند و وقتی چیزی می‏‌فروشند، تعریف و تبلیغ نکنند و هر گاه بدهکارند (در پرداخت بدهی خود)، تعلل نورزند و هرگاه طلبکار باشند (برای گرفتن طلب خود)، فشار نیاورند."

آن حضرت همچنین در حدیثی دیگر چنین می‌فرمایند: "پاکترین درآمدِ مسلمان، تیری است که در راه خدا می‏‌اندازد5".

شهر ارواح در ژاپن

شهر یا "جزیره" متروکه "هاشیما" در ۱۵ کیلومتری ساحل شهر گردشگری "ناکازاکی" قرار گرفته است. این شهر در فیلم "سقوط آسمانی"، آخرین فیلم از سری فیلم‌های جیمز باند مخفیگاه "رائول"، شخصیت منفی فیلم بود، البته سازندگان فیلم جیمز باند به دلیل خطر ریزش بلوک‌های ساختمانهای متروکه مجبور شدند تا بخش‌هایی از محیط را در استودیو بازسازی کنند.





هاشیما از دور به کشتی جنگی غول‌پیکری در حال فرورفتن در آب شبیه است. به گزارش تابناک، این شهر در فاصله سال‌های ۱۸۸۷ تا ۱۹۷۴ به عنوان مرکز استخراج زغال سنگ مورد استفاده بود و در بلوک‌های ساختمانی‌اش هزاران کارگر به همراه خانواده‌هایشان سکونت داشتند.





ورود به این جزیره خالی از سکنه به مدت ۳۵ سال ممنوع بود تا آنکه از آوریل سال ۲۰۰۹ نخستین تورهای گردشگری بازدید از هاشیما راه‌اندازی شدند. البته بلوک‌های بتونی هاشیما امروزه با خطر ریزش روبرو هستند، به همین دلیل راهی ایمن در میان خرابه‌ها برای گردشگران در جزیره ایجاد شده است.




عصر ایران
/ برگزاری نخستین سالگرد درگذشت "هوگو چاوز" در ونزوئلا






سیا از سنا نیز جاسوسی می‌کند

"دایان واینستاین"، سناتور دمکرات و رئیس کمیته اطلاعات در مجلس سنای آمریکا، اعلام کرد: "سیا" متهم است که از جریان تحقیقات داخلی دستیاران اعضای سنا درباره برنامه‌های آمریکا برای بازجویی از مظنونین اقدامات تروریستی در جریان "جنگ علیه تروریسم"، جاسوسی کرده است.

به گزارش تسنیم به نقل از فرانس پرس؛ وی در ادامه گفت: هم اکنون تحقیقات در این رابطه یعنی دست داشتن سیا در جاسوسی از برنامه‌های سنا آغاز شده است و از این سازمان خواسته شده تا خود نیز در این باره گزارشی تهیه و به سنا ارسال کند. دادستان کل آمریکا هم اکنون مکلف به رسیدگی به این پرونده شده است.

نشریه نیویورک تایمز در خبری که روز سه شنبه گذشته منتشر شد، اعلام کرد: شماری از اعضای مجلس سنا در اعتراض به این مساله که دستیارانشان از سوی سیا تحت نظارت قرار دارند، شکایتی را ارائه و در آن اعلام کردند که سیا برنامه‌های سری مربوط به دفاع از این کشور را زیر نظر گرفته است. سیا بر اساس مدارکی که از جلسات داخلی کمیته اطلاعات سری سنا به دست آورده متوجه شده است که در این کمیته تصمیم دولت آمریکا برای تخصیص اماکن ویژه سری به منظور بازجویی از افراد مظنون و در مناطق مختلفی از جهان اقدامی بسیار نادرست و رسوا کننده‌ای بوده است.

در این گزارش همچنین آمده است: عملیات سیا در بازجویی از مظنون‌ها به شیوه غرق مصنوعی برای یافتن و کشتن "اسامه بن لادن" در سال 2011 در پاکستان کارساز نبوده است. گفتنی است این گزارش کمیته امنیت و اطلاعات مجلس سنای آمریکا تاکنون منتشر نشده و هنوز کاملا محرمانه به شمار می‌آید. "جان مک‌کین" سناتور جمهوری‌خواه مجلس سنای آمریکا هم در این رابطه گفته است: اگر واقعا سیا این کارها را کرده باشد، باید به آنها بگویم من از این عملکردشان بسیار خشمگین هستم، من هرگز نمی‌توانم در این خصوص بخششی را درپیش بگیرم این با اصل دمکراسی در آمریکا در تضاد است و ما به جدایی قوا در آمریکا ایمان داریم.

هیلاری کلینتون پوتین را با هیتلر مقایسه کرد

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، "هیلاری کلینتون"، وزیر امور خارجه سابق آمریکا گفت: اقدام "ولادیمیر پوتین"، رئیس‌جمهور روسیه در استقرار نیروهای نظامی در اوکراین با هدف حفاظت از شهروندان روس زبان اقدامات هیلتر برای حفاظت از آلمان‌های مقیم خارج را به خاطر می‌آورد. پوتین به دنبال اعطای پاسپورت روسی به شهروندانی در اوکراین است که با روسیه رابطه دارند.

روزنامه محلی پرس تلگرام نوشت، کلینتون اعلام کرد: اقدامات کنونی پوتین شبیه اقداماتی است که هیتلر در دهه 30 انجام می‌داد. هیلتر در آن زمان معتقد بود که آلمان‌های مقیم کشورهایی نظیر رومانی و چکسلواکی با رفتاری نادرست مواجه هستند و وی باید برای حفاظت از "مردمانش" وارد عمل شود.
کلینتون ابراز امیدواری کرد که مذاکرات میان طرفین درگیر به کاستن از تنش‌ها در اوکراین منجر شود. تمامی افراد خواهان آن هستند که وضعیت آرام‌تر شود تا بدین ترتیب راهکاری دیپلماتیک به کار گرفته شود.

کشتن فجیع آخرین مسلمان بازمانده محله‌ای در آفریقای مرکزی

براساس مقاله‌ای که در روزنامه لوموند فرانسه به چاپ رسیده است، گروه‌های افراطی ضد اسلامی در آفریقای مرکزی آخرین مسلمان بازمانده از کشتارهای غیر انسانی را در محله‌ای به نام "امبکی" در آفریقای مرکزی به طرز فجیعی کشتند. "ریموند مونگباندی"، شهردار این منطقه ابراز کرد که "صالح دیدو" تنها مسلمان بازمانده این منطقه به دنبال خشونت‌های اعمال شده بر مسلمانان کشته شد.

به گزارش جهان، بر همین اساس هزاران تن از مسلمانان ساکن پایتخت از ترس از دست دادن جانشان شهر بانگی را ترک کرده‌اند. صالح دید و تنها مسلمانی بود که ترجیح داد در خانه‌اش بماند و یکبار در مصاحبه ای گفت: من اینجا به دنیا آمدم، کودکانم در اینجا به دنیا آمده اند از ۵ سال پیش در شهرداری مشغول به کار شدن من قسم خوردم میهن پرست هستم چرا باید خانه ام را ترک کنم.

صالح پیش از این گفته بود که افراطی های آنتی بالاکا تا پیش از این سه بار او را تهدید کرده بودند که منطقه را ترک کند. "آنتی بالاکا"، شبه نظامیان مسیحی هستند که مسلمانان را به تخلیه خانه هایشان وا می دارند و در صورت سرپیچی آنها را می کشتند.

اولین‌ تصاویر پسر قذافی‌ پس از دستگیری

به گزارش تسنیم، مقامات لیبی، روز پنجشنبه، "ساعدی قذافی" پسر دیکتاتور معدم این کشور را از مقامات نیجر تحویل گرفتند.




گناه این طفل شیرخوار سوری چیست؟

به گزارش مشرق، صدای ضجه‌های یک نوزاد شیرخوار سوری امروز بیمارستان شهر حلب در شمال کشور سوریه را فراگرفته بود. این نوزاد بر اثر حمله خمپاره‌‌ای تروریست‌های تکفیری به شهر حلب از ناحیه صورت جراحت شدیدی برداشته و پس از انتقال به بیمارستان به‌وسیله نخ و سوزن جراحان بخش اتاق عمل بیمارستان بخیه زده شد. جراحان بیمارستان حلب پس از بی‌هوش کردن این نوزاد شیرخوار جراحت وارده شده را بخیه زده و پس از یک‌ساعت وی را به آغوش مادرش بازگرداندند.

جراحت به‌جای مانده بر چهره این نوزاد سوری تنها نمونه کوچکی از جنایاتی است که تروریست‌های تا بن دندان مسلح علیه مردم بی‌دفاع و مردم مظلوم سوریه روا داشته‌اند. براساس آخرین آمار منتشر شده دست‌کم 11500 کودک در سوریه به دلیل حملات تروریست‌ها جان خود را از دست داده‌اند و نیمی از این‌ها به دلیل بمباران مستقیم مدارس، خانه‌ها و مراکز بهداشت بوده است. تقریبا 1500 نفر نیز اعدام شده یا توسط تیراندازان مورد شلیک قرار گرفته‌اند و یا تحت شکنجه جان خود را از دست داده‌اند.







افشای نقش "مازراتی پلاک رند" در نقل و انتقال مواد مخدر

به گزارش صبحانه، یکی از اتفاقات جالبی که پس از وفور خودروهای میلیاردی در خیابانهای تهران اتفاق افتاد و البته گزارشات مختلفی نیز از آن منتشر شده، مشاهده این خودروها با پلاک‌های رند است که این موضوع حساسیت‌های فعالان فضای مجازی را نیز بر انگیخته است. هرچند علت در اختیار داشتن این پلاک‌ها توسط صاحبان میلیاردر این خودروها، مشخص نیست و حتی برخی این تصاویر را فوتوشاپ می‌دانند، اما جذابیت پیگیری این موضوع برای رسانه‌ها همچنان زیاد است.

اما اکنون صبحانه به سندی دست پیدا کرده است که علاوه بر مشخص شدن پلاک رند یک خودروی مازراتی، اتفاقی جالب از این خودرو فاش شده که نشان می‌دهد از این خودروی میلیاردی برای انتقال مواد مخدر استفاده شده است! البته تیزهوشی و رصد ماموران نیروی انتظامی اجازه نداده است این خودرو بتواند از ظاهر فریبنده خود برای آلوده کردن جوانان کشور و کسب مال فراوان و حرام بهره ببرد اما اتفاق جالبی را عیان کرده است که در جای خود تاسف آور و هشدار دهنده است و خبر از استفاده از یک خودروی مازراتی در سوداگری مرگ می دهد.

بر اساس سند مذکور، مرکز عملیات ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا از اداره ثبت اسناد و املاک تهران خواسته است هیچ گونه نقل و انتقال مربوط به این خودروی توقیفی صورت نگیرد تا دستور قضایی جدید، صادر شود. همچنین در پیوست این نامه، طبق دستور مقام قضایی مشخص شده است که این خودروی مازراتی، با پلاکی که تعداد عددهای 4 آن قابل توجه است، در خیابانها تردد می کرده است.






معجزه‌ یک نی در نجات انسان‌ها

شرکت بین‌المللی "وسترگارد" در جهت بهبود بهداشت در کشورهای در حال توسعه یک نی به نام "لایف استرو" ساخته است که به زندگی خیلی از انسان‌ها می‌تواند کمک کند. این نی جان میلیون‌ها نفر را نجات می‌دهد. حدود 780 میلیون نفر در جهان دسترسی به آب آشامیدنی ندارند و هر 21 ثانیه یک کودک از اسهال ناشی از مسمومیت می‌میرد. مفید بودن "لایف استرو" در حال حاضر در مهم‌ترین بلایای طبیعی از جمله زلزله در "هائیتی" و سیل در "پاکستان" ثابت شده است.




به گزارش فارس، تصور کنید باقی زندگی انسان‌ها توسط نوشیدن آب غیر قابل شرب با وسیله‌ای نجات پیدا کند. "لایف استرو" یک لوله به اندازه یک سیگار برگ است. این نی به طول 25 سانتی‌متر، 2.9 سانتی‌متر قطر، به وزن 56 گرم، از پلاستیک است و به راحتی قابل حمل و توزیع است. لایف استرو به سادگی میکرو ارگانیسم‌ها را فیلتر و آب را تصفیه می‌کند.




بنابراین پتانسیل‌های بیماری زا را مانند (حصبه، وبا، اسهال خونی) و حتی انگل‌ها را حذف می‌کند و قادر به فیلتر 700 لیتر آب معادل مصرف آب یکسال یک فرد است. در فرانسه لایف استرو حدود 24 یورو فروخته می‌شود. در انجمن‌هایی مانند جمع‌آوری کمک‌های مالی برای کودکان می‌توان این وسیله را توزیع کرد چون بیشتر مفید است، مخصوصا کشورهایی مانند بنگلادش که در آن30 میلیون نفر هر روز آب آلوده می‌نوشند.

پوتین نامزد دریافت جایزه صلح نوبل شد

به گزارش ایرنا به نقل از ایتارتاس، "گیر لوندستات" رییس انستیتو "نوبل نروژ" اعلام کرد: "ولادیمیر پوتین" نامزد دریافت جایزه صلح "نوبل" شده است. در تصمیم‌گیری برای اعطای جایزه صلح نوبل حوادث پر سر و صدا در جهان ازجمله بحران اوکراین و اختلافات روسیه با کشورهای غربی در این مساله و وضعیت منطقه کریمه مورد توجه قرار می‌گیرد.




در گزارش خبرگزاری روسی گفته شده است: فهرست کامل نامزدهای برای جایزه صلح نوبل منتشر نشده است اما در حال حاضر اطلاعاتی وجود دارد که از نامزدی "پاپ فرنسیس" رهبر کاتولیک‌های جهان و "ادوارد اسنودن" کارمند سابق آژانس امنیت ملی آمریکا برای گرفتن این جایزه حکایت دارد. پوتین سال گذشته نیز نامزد دریافت جایزه صلح نوبل شده بود. آکادمی بین‌المللی وحدت معنوی و همکاری، رییس جمهور روسیه را نامزد دریافت این جایزه کرده بود.

روز ملی درختکاری

مراسم روز ملی درختکاری صبح امروز پنج شنبه در سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی با حضور "حسن روحانی" رئیس جمهور برگزار شد.






فراخوانی سفرا از دوحه، خاندان قطر را متحد کرد

عضو خاندان حاکم در قطر در گفتگو با روزنامه القبس چاپ کویت اظهار داشت: فراخوانی سفرا توسط عربستان، امارات و بحرین باعث شد که صفوف خاندان حاکم در قطر متحد شود زیرا این مسئله اکنون به قطر به عنوان یک کشور مربوط می‌شود وبرخی شایعات درخصوص وجود اختلافات یا اختلاف نظر بین دو جناح خاندان حاکم در قطر درباره بحران اخیر درست نیست.





به گزارش فارس، وی بیان داشت: زیرا در این شرایط – حتی اگر دیدگاه‌هایی وجود داشته باشد که این امور در هر خاندانی طبیعی است- امروز ما از کشور خود قطر سخن می‌گوییم. امروز مسئله فرق می‌کند و با یک زبان واحد برای کمک به تصمیم‌گیری رهبران سیاسی قطر برای برخورد با این بحران سخن می‌گوییم.

این عضو خاندان حاکم تصریح کرد: این بحران ساختگی و مصنوعی است و علتی نداشته است و این بحران می‌خواهد که تصمیم‌گیری مستقل قطر را بگیرد و حق ما را در موضعگیری درقبال مسائل عربی و بین‌المللی سلب کند اما امور در مسیر حل شدن به پیش می‌رود و کویت بازیگر اصلی در میانجیگری خواهد بود.

امارات، عربستان و بحرین دولت قطر را به دخالت در امور داخلی خود متهم کرده‌اند که با واکنش شدید قطری‌ها مواجه شده است. اختلاف اساسی بین دوطرف بر سر حمایت از گروه اخوان‌المسلمین مصر و سیاست‌های یکجانبه قطر خارج از چارچوب شورای همکاری خلیج فارس است. عربستان و بحرین و امارات از حمایت قطر از گروه اخوان‌المسلمین ناراضی هستند و میانجیگری بین آنها برای حل این مسئله نیز تاکنون راه به جایی نبرده است.

مرد شماره 2 کره‌شمالی ظاهر شد!

"چوئه ریونگ هائه" یکی از مقام‌های ارشد کره شمالی که گمان می‌رود فرد شماره دو پس از رهبر این کشور باشد، در یک مانور نظامی در برنامه رسمی تلویزیونی ظاهر شد و گمانه‌زنی‌ها درباره اینکه وی قربانی اقدامات دولت مستبد پیونگ‌یانگ شده است، از میان برداشت.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، وی که رئیس بانفوذ شاخه سیاسی ارتش کره شمالی است، در چند وقت گذشته از انظار عمومی پنهان بود و همین امر گمانه‌زنی‌ها و شایعاتی را به وجود آورد مبنی بر اینکه وی همچون جانگ سونگ تائک، شوهرعمه کیم جونگ اون که سال گذشته میلادی اعدام شد، قربانی خشونت‌ها و اقدامات مستبدانه رهبر کره شمالی شده باشد.

پدر چوئه ریونگ هائه پارتیزانی بود که در کنار "کیم ایل سونگ"، پدربزرگ رهبر جوان کره شمالی و موسس این کشور جنگیده بود. وی علاوه بر ریاست شاخه سیاسی ارتش کره شمالی، یک کرسی از کمیته حزب حاکم کارگر را نیز در اختیار دارد. وی همچنین یکی از دو معاون رئیس کمیسیون مرکزی ارتش حزب حاکم کارگر محسوب می‌شود. در ژوئن سال گذشته میلادی، چوئه ریونگ هائه، فرستاده ویژه کیم جونگ اون در دیدار با شی جینپینگ، رئیس‌جمهوری چین بود.

حوادث سال ۸۸ فتنه اکبر بود'/ استقبال حضار و توضیح حدادعادل

دکتر "غلامعلی حداد عادل" که در مسجد اهل البیت قم سخنرانی می‌کرد، در تحلیل انتخابات دهم ریاست جمهوری گفت: "انتخابات ۸۸ فتنه اکبر بود."

به گزارش مشرق، پس از واکنش و استقبال حاضران از این جمله قصار، دکتر حداد افزود: "البته منظور من آنچه شما برداشت کردید نبود، می‌خواستم بگویم فتنه بزرگی بود".

"هفت میم" نماد جدید نوروز در تاجیکستان

تاجیکستان به عنوان یک کشور فارسی زبان به سنت‌های نوروز توجه ویژه دارد و از نوروز سال 93 در کنار "سمنک و سمبوسه" و "شمع و شیربرنج" ، "ماهی و میسه" نیز زینت بخش سفره‌های نوروزی تاجیکان خواهد داد. اضافه شدن هفت میم بر سفره‌های نوروزی تاجیکستان بر اساس تصمیم اخیر شهرداری شهر دوشنبه پایتخت این کشور با هدف تجلیل با شکوه از عید نوروز اتخاذ شده است.

به گزارش ایرنا، براساس نظر تصمیم‌گیرندگان، "هفت میم" شامل ماهی سرخ، میگو، مشک، می(یک نوع نوشیدنی محلی)، میسه(نوعی گیاه کوهی بهاری)، موز و میوه است که از سنت‌های باستانی نوروز اقوام آریایی به شمار می‌رود و شایسته است از سال جدید در سفره‌های نوروزی تاجیکان اضافه شود. به عنوان مثال گذاشتن ماهی سرخ زنده در بین تاجیکان معمول نبوده است ولی در قلمرو ایران یک موضوع اساسی سفره‌های نوروزی است.

عبدقهار رییس اداره فرهنگ شهر دوشنبه گفت: تا جایی که آگاهی دارم هفت میم به جز تاجیکستان در دیگر مناطق نیز بکار می‌رود و چون جشن نوروز بین‌المللی شده است، همه ارکان نوروزی نیز باید یکی شود. دربین تاجیکان آیین سیزده بدر رواج ندارد، اما این آیین سنت خوبی است و شایسته است در تاجیکستان که دارای مناظر زیبای طبیعی است، رایج شود تا مردم از طبیعت و هوای تازه لذت ببرند.

"جانبیک اسراریان" شخصیت فرهنگی تاجیکستان نیز گفت: "هفت میم" از سنت‌های فراموش شده عصر میانه نوروز است که اساسا در شهرهای ایران رایج بوده است. به اعتقاد وی، هفت میم تا اندازه‌ای همان هفت سین با اضافه شدن چند نعمت نوروزی دیگر مثل ماهی و میگو است. در تاجیکستان برای تجلیل از نوروز پنج روز تعطیل رسمی است. برگزاری جشن نوروز در شهر دوشنبه پایتخت تاجیکستان به صورت دسته جمعی و عمومی است و با عنوان "جشن بزرگ" در مکانی با عنوان "نوروزگاه" با حضور مردم شهر و با اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری و ورزشی برگزار می‌شود.

مشارکت پنج هزار زن در درگیری‌های سوریه

"نیوزویک" با اشاره به بازداشت چندین زن در لبنان و انگلیس که در امر جذب و انتقال زنان و دختران به سوریه فعالیت داشته‌اند اعلام کرد که دست کم 5 هزار زن در بحران این کشور جنگ‌زده حضور دارند. در این گزارش آمده است که چندی قبل مقامات لبنانی از بازداشت زنی به نام "ام جمال" گزارش دادند. این زن عضو جبهه النصره از گروه‌های تروریستی مرتبط با القاعده بود. این زن در امر جذب دختران و زنان و انتقال آنها به سویه فعالیت داشت.

به گزارش مهر، در همین رابطه در ماه گذشته نیز دو دختر جوان در انگلیس به این اتهام بازداشت شده‌اند. نیوزویک در این گزارش کوتاه خود، اشاره‌ای به اینکه چند درصد از این پنج هزار زن از اتباع خارجی هستند و اینکه آیا در میان نیروهای وفادار به "بشار اسد"، رئیس جمهور سوریه، نیز نیروی زن وجود دارد یا خیر، نکرده است.

تراکت علیه ظریف در نماز جمعه تهران

تراکت‌های مصوری که موضوع توزیع سبد کالا و توافق ژنو را دستمایه اعتراض علیه دولت قرارداد ه در حاشیه نماز جمعه دیروز تهران توزیع شدند.

به گزارش ایسنا، روزنامه ایران در ادامه خبر خود در ستون دیگه چه خبر نوشت: در یکی از تراکت‌ها با کنایه به "محمد جواد ظریف"، او در حال آتش زدن اورانیوم‌های غنی شده در مقابل بازپس‌گیری اموال بلوکه شده ایران تصویر شده است. در تصویری دیگر توزیع سبد کالا دستمایه مطالب اهانت‌آمیز قرار گرفته و از آن به عنوان ریختن آبروی مؤمنان یاد شده بود.(؟!)

توزیع‌کنندگان این تراکت‌ها همچنین در تصویری دیگر به این موضوع که چرا بالای برج میلاد گنبد و گلدسته ساخته نشده است انتقاد کرده‌اند. این اقلام تبلیغاتی در حالی توزیع شد که پیش از این حرکتی مشابه علیه دولت و مذاکرات هسته‌ای در سطح تهران به راه افتاد. طراحان آن حرکت نیز با استفاده از روش‌های گرافیکی و با مضامین اهانت‌آمیز مذاکرات هسته‌ای را گفتگو با شیاطین تعبیر کرده بودند.

نماز وحدت ملی پوشان‬ ‫دهه ۶۰‬





تغییر نام خیابان "ملک عبدالعزیر" به "هوگو چاوز" در دمشق

تغییر اسم خیابان "ملک عبدالعزیز آل سعود" موسس عربستان سعودی در دمشق به خیابان هوگو چاوز!"





تلویزیون اسرائیل: نقشه ما نگرفت / کشتی ایرانی زیر سایه بحران اوکراین

شبکه 10 تلویزیون اسرائیل اعلام کرد: بعد از گذشت 36 ساعت از عملیات ارتش اسرائیل برای توقیف کشتی حامل اسلحه از ایران، اهداف تبلیغاتی مورد نظر اسرائیل از این حادثه به دست نیامد. اسرائیل در اواخر هفته گذشته مدعی شد نظامیان این رژیم کشتی حامل اسلحه را در دریای سرخ کشف و توقیف کرده‌اند که از مبداء ایران به سمت غزه در حرکت بود اما مقامات تهران به شدت این موضوع را تکذیب می‌کنند.

به گزارش عصر ایران، "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر اسرائیل خبر توقیف این کشتی را به هنگام سخنرانی در شهر لس‌آنجلس آمریکا اعلام کرد. کنفرانس مطبوعاتی برنامه‌ریزی شده برای اطلاع‌رسانی درباره این کشتی به هنگام ورود آن به بندر ایلات اسرائیل و رونمایی از سلاح و تجهیزات نظامی کشف شده موجود در آن برای رسانه‌های بین‌المللی نیز اهداف تبلیغاتی و رسانه‌ای مورد نظر را برآورده نخواهد کرد زیرا هم اکنون توجه جهانی به حوادث اوکراین و خطر بروز جنگ در این منطقه است.

روزنامه اسرائیلی معاریو هم در یادداشتی با عنوان "داستان کشتی اسلحه ایرانی یک موفقیت هالیودی" ماجرای توقیف کشتی ایرانی را زیر سؤال برد و آن را برنامه‌ریزی برای تقویت موضع نتانیاهو در آمریکا دانست و نوشت: زمان اعلام خبر توقیف کشتی حامل سلاح در نزدیکی آب‌های سودان در دریای سرخ توسط نتانیاهو، حساب شده بود. یعنی دو روز پس از دیدار با باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا و یک روز پس از سخنرانی در نشست آیپک. نتانیاهو در چنین وضعیتی می‌تواند مدعی کشف چهره واقعی ایران به جهانیان شود و بگویدکه  به شما که گفته بودم !

روزنامه معاریو همچنین این سؤال را مطرح می‌کند که چرا باید این کشتی در این فاصله ببسیار زیاد از مقصد نهایی اعلام شده یعنی منطقه غزه، توقیف شود. همچنین چند ساعت پس از انتشار خبر توقیف این کشتی، نخست وزیری اسرائیل به تمامی وزیران کابینه دستور می‌دهد از هرگونه اظهارنظری دراین باره خودداری کنند. در صورتی که چنین موفقیتی باید در شرایط عادی با حضور وزیران در تمامی شبکه های تلویزیونی همراه باشد.

در بخش دیگری از این یادداشت آمده است: به نظر می‌رسد اعلام خبر توقیف کشتی، سرپوشی بر هزینه‌های گزاف و هنگفت سفر خانواده پرجمعیت نتانیاهو به لس آنجلس آمریکاست. با اعلام خبر توقیف کشتی چه کسی جرات دارد درباره مسائل حاشیه‌ای چون هزینه‌های سفر نتیاناهو و خانواده‌اش به آمریکا سؤال کند.

زنان در غرب باید از 15 سالگی، آغاز خشونت‌های جسمی و جنسی علیه خود را جشن بگیرند

هشتم مارس "روز جهانی زن" و آغاز شعارهای پرطمطراق روشنفکران برای زنان است. زنانی که در همین کشورهای مدعی دموکراسی از 15 سالگی آغاز خشونت‌های جسمی و جنسی خود را باید جشن بگیرند و صدافسوس که برخی از بانوان ایرانی بدون آگاهی از آمار وحشتناک سازمان‌های بین‌المللی از خشونت علیه زنان، حسرت آزادی‌های بی حد و حصر زنان غربی را در دل می‌پرورانند.





به گزارش فارس، باید به این نکته توجه داشت که هالیوود و اربابان صهیونیست آن، به زن به عنوان یک کالا و نه به عنوان یک انسان می‌نگرند و در نتیجه شعارهای فمینیستی آنها نیز جز ابزاری برای انحراف افکار عمومی و سوءاستفاده هر چه بیشتر از جنس مونث نیست .8 مارس 2014 با میلاد بانوی صبر و حیا حضرت زینب کبری(س) مصادف شد که تقارن آن شاید گوشزدی باشد برای تمام زنان عالم که در حال فرو رفتن در دنیای مدرن و روشنفکری و پر کردن جیب سردمداران تجارت سکس و فحشا هستند.

تلنگری برای برخی از بانوان ایرانی که بدانیم الگوهایمان رو به فراموشی رفته‌اند و ما فقط یاد آنها را در عزاداری‌های خود زنده می‌داریم بدون آنکه بدانیم زینب (س) چگونه زینب شد. زینب(س) زنی اندیشمند، دارای تفکر و بینش‌های عمیق بود. بانوان فهیم و مسلمان ایرانی می‌توانند الگو باشند به شرط آنکه خود روز جهانی زنان را به دنیا عرضه کنند. روز جهانی زنان در اسلام روزی است که زنان بخواهند به متن آفرینش خود یعنی زنانگی، حیا، اعتماد به نفس، خودباوری و عفت برسند و ریحانه آفرینش باشند بدون آنکه عمل جراحی زیبایی کنند.

غنیمت جنگی، سر یک فرمانده داعش را بر باد داد

به گزارش پایگاه خبری "رأی الیوم" یک فرد نزدیک به این گروه‌های تندرو تصریح کرد که گروه تروریستی موسوم به داعش هفته گذشته حکم اعدام یکی از فرماندهان میدانی مهم خود را در شمال سوریه به وسیله گلوله اجرا کرد. فرد اعدام شده با نام "عبدالله الحیاری"، تابعیت اردنی داشت و یکی از مهم‌ترین فرماندهان میدانی این گروه تروریستی و مسئول درآمدهای ناشی از غنائم در یکی از مناطق "دیرالزور" بود که با حکم دو قاضی از سه قاضی دادگاه به اصطلاح شرعی این گروه، اعدام شد .

به گزارش ایرنا، وی به اتهام نافرمانی از "ولی امر" یعنی "ابوبکر البغدادی" متهم شده بود و این اتهامی است که این گروه به آسانی از کنار آن نمی‌گذرد. دادگاه داعش جرم این فرمانده داعشی را خودداری وی از انتقال غنائم به دست آمده به خزانه این گروه تروریستی دانسته و گفته بود که وی خودسرانه این اموال را میان صد جنگجو تقسیم کرده بود و این مخالفت صریح با اوامر ولی امر(سرکرده) آنان محسوب می‌شود.

این گروه های تروریستی اموال مردم سوریه را غارت می کنند و آن را غنیمت جنگی می دانند.

۴۵ وعده روحانی به نمایندگان ۱۵ استان در ۴ ماه

"حجت‌الاسلام حسن روحانی" رئیس جمهور در 4 ماهه اخیر با 15 مجمع نمایندگان استانی در مجلس شورای اسلامی، دیدار و از نزدیک با آنها درباره مسائل و مشکلات استانی و قومی گفتگو کرده است. اصفهان، خراسان رضوی، فارس، زنجان، خوزستان، آذربایجان شرقی، مازندران، البرز، بوشهر، گیلان، تهران، هرمزگان، خراسان شمالی، گلستان و سیستان و بلوچستان، مجامع استانی‌ای هستند که تاکنون با رئیس‌جمهور دیدار کرده‌‌اند.

به گزارش تسنیم، این دیدارها طبق روال، دوشنبه‌ هر هفته از ساعت 10 تا 12 در نهاد ریاست جمهوری برگزار و رئیس‌جمهور معمولا در این دیدارها وعده‌هایی برای حل مشکلات می‌دهد. بررسی این دیدارها نشان می‌دهد که رئیس‌جمهور در مجموع این 15 دیدار، تاکنون45  وعده برای حل مشکلات استان‌ها داده است.

اتاقی که اینترنت در آن متولد شد

اتاق 3420 در Boelter Hall – بخشی از دانشکده مهندسی و علوم کاربردی – دانشگاه کالیفرنیا، لس‌آنجلس (UCLA) با دستگاه‌های الکترونیک قدیمی، محل تولد اینترنت محسوب می‌شود. در 29 اکتبر 1969 میلادی "لئونارد کلاین راک" و تیم تحقیقاتی، نخستین پیام را با استفاده از آنچه امروز اینترنت نامیده می‌شود، برای محققان دانشگاه استنفورد ارسال کردند. اولین پیام "log in" بود، اما سیستم پس از ارسال دو حرف L و O قطع شد؛ یک ساعت بعد با تلاش محققان کل واژه با موفقیت ارسال شد.





به گزارش ایسنا، اولین ارتباط دائم ARPANET در 21 نوامبر 1969 بین IMP – پردازنده پیام رابط – دانشگاه کالیفرنیا و IMP موسسه تحقیقاتی استنفورد برقرار شد.  در دسامبر 1969 چهار نقطه اتصال (node) در دانشگاه کالیفرنیا، موسسه تحقیقاتی استنفورد، دانشگاه یوتا و دانشگاه کالیفرنیا در سانتا بارابارا نصب و راه‌اندازی شدند.







تا سال 1975 میلادی 57 پردازنده پیام رابط (IMP) و تا سال 1981 میلادی 213 پردازنده در این مراکز وجود داشتند و IMP دانشگاه کالیفرنیا نیز در سال 1982 با فناوری جدید جایگزین شد.
اتاق محل تولد اینترنت در سال 2011 بازگشایی شد و در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفت.

رقابت دو "سلفی" در جهان مجازی

یک خلبان دانمارکی جت جنگنده F16  در اکتبر سال 2012 به هنگام شلیک یک موشک یک عکس "سلفی  (selfie ) از خود گرفته و منتشر کرد .عکس و فیلم این لحظه در  یک سال گذشته در شبکه‌های اجتماعی بازتاب گسترده‌ای داشته است و با توجه به شکستن رکورد بیشترین تعداد بازدید "بهترین سلفی" گرفته شده در تاریخ لقب گرفت.

به گزارش عصر ایران، این سلفی تا اسکار امسال بهترین سلفی تاریخ از لحاظ تعداد بازدید بود، اما در مراسم اسکار 2014 یک عکس سلفی از هنرمندان شرکت کننده در مراسم اسکار ،رکورد سلفی خلبان دانمارکی را شکست.





"سلفی" مراسم اسکار 2014





سلفی خلبان دانمارکی

"سلفی" به عکسی گفته می‌شود که فرد از خود گرفته و آن را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک می‌گذارد.

موزه "جهاد" افغانستان

موزه "جهاد" افغانستان بازگوکننده یکی اسفناک‌ترین جنگ‌هایی است که بر این ملت تحمیل شده است و به خودی خود گویای ضایعاتی است که جنگ بر فرهنگ و روان و حتی هنرِ این ملت بر جای گذاشته است. تاریخ ۳۰۰ سال جنگ مداوم افغانستان با بحران‌های پس از استقلال کشور توسط "احمد شاه" در سال ۱۷۴۸ به اوج خود رسید. دوران مقاومت در برابر انگلیسی‌ها، روس‌ها و آمریکایی نیز با اولین جنگی که بر علیه تسلط انگلیسی‌ها در سال ۱۸۳۹ به وقوع پیوست شروع شد…  متاسفانه سایه جنگ و مرگ همچنان بر سر این کشور سنگینی می‌‌کند.





به گزارش تابناک، از هجوم ارتش سرخ شوروی سابق به افغانستان سی و سه سال می‎گذرد. هجومی که منجر به یکی از بزرگترین جنگ‌ها در منطقه شد و مرگ و مهاجرت میلیون‎ها افغان را به دنبال داشت. اما حالا نسلی که در سال‌های جنگ افغان شوروی متولد و بزرگ شده‌اند و این جنگ تاثیر عمیقی بر زندگی آنها گذاشته است، می‎خواهند بدانند واقعا در سال‌های جنگ چه اتفاق افتاد و چگونه؟







"شیخ عبدالله" دستیار موزه، که در زمان جنگ شوروی با افغانستان از جاسوسان ارتش سرخ بود و توسط نیروهای مقاومت دستگیر شد و سپس به قوای آنها پیوست، در این موزه فرصت قضاوت برای نسل‎های آینده فراهم شده است.

نامزدی "آیت‌الله سیستانی" برای دریافت جایزه صلح نوبل

یکی از نمایندگان پارلمان عراق با بیان خبر نامزدی آیت‌الله العظمی سید علی سیستانی برای دریافت جایزه صلح نوبل گفت: آیت‌الله سیستانی چهره‌ای نورانی در عراق و جهان است.
"عبدالحسین الیاسری" یکی از نمایندگان پارلمان عراق، با بیان خبر نامزدی "آیت‌الله العظمی سید علی سیستانی" برای دریافت جایزه صلح نوبل گفت: آیت‌الله سیستانی چهره‌ای نورانی در عراق و جهان است و ضمن ابراز خرسندی از این خبر تاکید کرد که شایستگی آیت‌الله سیستانی مرجع عالیقدر شیعیان برای دریافت جایزه صلح نوبل در حقیقت اعتراف جهان به این مساله است که شیعه مخالف هرگونه خشونت است.

به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه "الزمان" عراق، وی همچنین خاطرنشان کرد: جایزه صلح نوبل یکی از جوایز مهم در جهان است و کسانی که این جایزه را دریافت می‌کنند در حقیقت کسانی هستند که تاثیر ویژه‌ای در زندگی مردم جهان دارند. گرچه شان و جایگاه آیت‌الله سیستانی بسیار از این جایزه بالاتر است اما ایشان چهره‌ای نورانی در عراق و جهان است که آثار مثبتی را در حل اختلافات بدون آغاز درگیری‌ها داشته است.

عبدالحکیم الهادی، یکی از نمایندگان مستقل عراق نیز اعلام کرد که نامزدی آیت‌الله سیستانی برای دریافت جایزه صلح نوبل نشانگر آن است که اصول و ارزشهای شیعه در واقع اصول اسلام اصیل است و به مرزهای جغرافیایی خاصی محدود نمی‌شود بلکه به متعلق به همه بشریت است.

از سوی دیگر،‌ روزنامه انگلیسی زبان تلگراف اخیرا در مقاله‌ای تحت عنوان "اوباما و اتحادیه اروپا را فراموش کنید کسی که شایسته دریافت صلح نوبل است یک مرد از عراق است" آیت‌الله سیستانی را فردی شایسته‌ برای دریافت این جایزه دانسته و اعلام کرد که آیت‌الله سیستانی بیش از هر کس دیگری در ممانعت از خشونت‌ها در عراق نقش داشته است.

استخدام پیمانی اعضای ستاد مشایی در نهاد کتابخانه‌ها

چند ماه پیش از اتمام دوران مسئولیت منصور واعظی به عنوان دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، اخبار و مطالبی در رسانه‌های مختلف مبنی بر تخلفات قانونی در دوران دبیرکلی واعظی منتشر شد. در این اخبار ذکر می‌شد که تعدادی از افراد ستاد انتخاباتی اسفندیار رحیم مشایی که برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری امسال فعالیت می‌کردند، به صورت پیمانی در نهاد کتابخانه‌ها استخدام شده‌اند.

در حاشیه مراسم تودیع و معارفه دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور که روز شنبه 26 بهمن برگزار شد و طی آن "منصور واعظی" از دبیرکلی نهاد کتابخانه‌ها خداحافظی و "محمدحسین ملک‌احمدی" برای بار دوم در این مسئولیت جا گرفت، با واعظی در گفتگوی کوتاهی درباره اخبار مربوط به انتصابات مساله‌دار و حاشیه‌ساز در چند ماه اخیر در نهاد سوالاتی مطرح کرد. واعظی در این گفتگو موضوع را به کلی تکذیب کرده و گفت: من به هیچ وجه اجازه فعالیت سیاسی را در نهاد نداده‌ام و در ماه‌های پایانی رفتن من از نهاد، جریانی برای جوسازی علیه مجموعه نهاد و من شکل گرفت.

چند روز پس از انتشار این خبر، یکی از اعضا و منابع آگاه در نهاد کتابخانه‌ها که نخواست نامش فاش شود، در گفتگو با خبرنگار پارسینه، صحت سخنان واعظی را زیر سوال برده و گفت: این سخنان به هیچ وجه درست نیست و صحت ندارد. وی گفت که من یکی از اعضایی هستم که بعد از چند سال و با مشکلات فراوان، در نهایت استخدام پیمانی شدم. یعنی رویه جاری در دوره آقای واعظی این بود که نیروها بعد از چند سال، استخدام پیمانی می‌شدند اما عده‌ای از اعضای ستاد آقای مشایی با سفارش آقای واعظی در عرض یک یا دو هفته به استخدام پیمانی نهاد در آمدند. در حالی که مدرک برخی از آن‌ها دیپلم بود و این چنین استخدامی تخلف آشکار قانونی است.

 یا مساله دیگر این که این افراد هم در موسسه ایران‌نمایه مشغول به کار بودند هم در نهاد و از هر دو اداره، حقوق دریافت می‌کردند اما کسی از استخدامشان در نهاد خبر نداشت و وقتی که مساله رفتن واعظی قوت گرفت، مدارک استخدامشان در نهاد آشکار شد تا بعد از رفتن واعظی بتوانند به عنوان کارمند در نهاد باقی بمانند. وی افزود که چندی پیش اخباری حاکی از استخدام نزدیکان اسفندیار رحیم مشایی در نهاد کتابخانه‌ها منتشر شد. این موضوع صحت دارد و در این استخدام‌ها، افرادی چون "مصطفی زرقونی" قائم مقام ستاد انتخاباتی مشایی به عنوان مشاور معاون امور استان‌ها، "وحید شاکری" سخنگوی ستاد مشایی به عنوان مدیرکل روابط عمومی، "حسن قاسمی" رئیس کمیته راهبردی ستاد مشایی به عنوان کارشناس اداره کل استان‌ها، "روح‌الله هدایتی" رئیس کمیته استان‌های ستاد مشایی به عنوان کارشناس روابط عمومی، "علی بدری" رئیس ستاد مشایی در استان البرز به عنوان معاون امور استان‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی مستقیما به صورت پیمانی به استخدام نهاد کتابخانه های عمومی درآمدند.

این منبع آگاه ادامه داد: موضوع به این سادگی‌ها نیست و اقدامات صورت گرفته تنها به استخدام خارج از ضوابط ختم نمی‌شود بلکه آقای واعظی در استخدام علی بدری و حسن قاسمی در نهاد، عملا کار غیرقانونی انجام داده و افرادی را که مدرک آن‌ها دیپلم است، به استخدام درآورده و پست‌های کلیدی به آن‌ها داده است. از این جالب‌تر این‌که واعظی در سال 91 بدری را که دیپلمه است، با مدرک لیسانس استخدام کرده و به استانداری البرز مامور به کار کرد. در صورتی که نهاد یک سازمان غیردولتی است و این کار غیرقانونی بوده است. پس از تغییر استاندار البرز و روشن شدن این امر واعظی بدری را به نهاد کتابخانه‌ها آورد و استخدام کرد اما پس‌از روشن شدن وضعیت تحصیلی وی، باز هم به صورت غیرقانونی او را با مدرک دیپلم ابتدا به عنوان مشاور معاونت اداری مالی و سپس به عنوان معاون امور استان‌ها و مجلس منصوب کرد.






حضور خاتمی در منزل عارف

"علیرضا خامسیان" از نزدیکان "محمدرضا عارف" در گفتگو با ایران خبر، در توضیح اخباری مبنی بر عدم حضور عارف در بنیاد باران به دلیل برخی مسائل و حاشیه‌های انتخاباتی گفت : هر سال اعضای هیئت مدیریه بنیاد باران تغییر می‌کنند و دکتر عارف هم اکنون در هئیت مدیره بنیاد باران حضور ندارند که این به هیچ عنوان نمی‌تواند به منزله پایان همکاری وی با این بنیاد تلقی شود.

مشاور رسانه‌ای عارف گفت: دکتر عارف همچنان عضو هیئت موسس و عضو شورای عالی بنیاد باران می‌باشد و خبری که از حضورش در جلسه این بنیاد ، در کنار  آقای خاتمی رسانه‌ای شده است، اصلا اتفاق عجیبی نیست  و در پاسخ به شائبه‌های ناراحتی عارف از خاتمی در جریان انتخابات افزود که آقای عارف نه تنها از آقای خاتمی که از هیچ کدام از جریانهای اصلاح‌طلبی و از هیچ کس  ناراحتی ندارد و این اخبار را رسانه‌های ناهمسو برای ایجاد افتراق میان اصلاحطلبان مطرح کرده‌اند .

خامسیان با اشاره به برگزاری جلسات ماهانه یزدی‌ها گفت: حتی شب بعد از جلسه شورای عالی بنیاد باران، آقای خاتمی در منزل دکتر عارف حضور پیدا کردند و جلسه یزدی‌ها در منزل ایشان برگزار شد.

آگهی‌های بازرگانی به مناسبت 8 مارس

رجا در مطلبی طنز نوشت: هشت مارس مثلاً روز جهانی زنان است و کسانی که دلشان غنج می‌رود مثل زنان غربی باشند امروز خیلی خوشحال هستند. به همین مناسبت بد ندیدیم برخی از آگهی‌های بازرگانی این قشر را منتشر کنیم تا برای رفع نیازهایشان انقدر چشم به اونور آب نداشته باشند!
 
مژده          مژده
خانم‌هاي خانه‌دار ديگر نگران نباشيد كارهاي منزل را به ما بسپاريد.
غذاي آماده و متنوع، نظافت خانه، خريد منزل، تربيت بچه، شوهرداري و ساير خدمات مورد نياز
انجمن فراغ سازي زنان خانه‌دار
 
 
با ما همراه شويد
حقوق برابر، منزلت اجتماعي، آزادي سقط جنين، رهائي از نكبت سلطه مردان، سلف مختلط، تورهاي مسافرتي به آنتاليا و دبي بدون اجازه شوهر و كلي عشق و حال ديگر فقط با يك امضاء
"شركت تجاري كمپين we change"
 
 
آگهي استخدام
به يك فروشنده زن با روابط عمومی زیبا جهت بالا بردن فروش نيازمنديم.
"جمعي از حاميان اشتغال زنان"
 
 
مرگ بر قلم به دست مزدور
بدينوسيله از طرف تمامي زنان ستمديده و تحت انقياد، براعت خود را از علوم اجتماعي لوس و مردسالار اعلام مي‌كنيم.
"تعدادی از اساتید اخراجی رشته مطالعات زنان"   
 
 
آگهي نامربوط
آپارتمان 3خوابه به متراژ 125متر در پاسداران با قيمت مناسب!
 
 
سرمايه از شما  فعاليت از ما
مجري انحصاري شلوغ كاري‌ها و مظلوم نمائي‌ها از قبيل تحصن و گعده‌هاي غير منتظره
 
 
قابل توجه زوجهاي جوان
جنسيت فرزندتان را به دلخواه خود انتخاب كنيد:
 نوزاد از شما جامعه‌پذير كردن از ما.
 
 
جزوه از ما خواستگاري كردن هم از ما!
ديگر نگران كمروئي خود نباشيد!
تنها براي گرفتن جزوه به ما رجوع كنيد باقي كار را به ما بسپاريد!
انجمن حمايت از خواستگاري دختران
 
 
رشته مطالعات زنان دانشگاه فلان جا با شرايط زير دانشجوي دختر مي‌پذيرد:

1- داشتن روحيه چريكي 2- براعت جستن از اشكال مختلف سلطه مردان 3- برخوردار بودن از ذهن پيچيده براي درك تحليل‌هاي فمنيستي  4- نداشتن سوء سابقه از جمله خانه داري و رعايت شئونات اسلامي 5-  نداشتن قصد ازدواج به مدت 45 سال 6- قبولي در كنكور

پوسترهای جدید فیلم حاتمی‌کیا را ببینید

به گزارش مهر، برنامه‌های تبلیغاتی فیلم سینمایی "چ" در کانون تبلیغاتی آگهی‌سازان طراحی شده است و در روزهای آینده به طور کامل به اجرا در خواهد آمد، "چ" آخرین ساخته "ابراهیم حاتمی کیا" از ۲۱ اسفندماه در سینماهای تهران و شهرستان ها به نمایش درخواهد آمد.




پیش‌بینی شده است این فیلم اکران خود را در ۲۰ سینمای تهران و چندین شهرستان آغاز کند. در خلاصه داستان این فیلم آمده است :‌همزمان با بحران شهر پاوه در مرداد ماه ۱۳۵۸ ،‌ دکتر مصطفی چمران به عنوان معاون دولت موقت در امور انقلاب به همراه سرتیپ فلاحی فرمانده وقت نیروی زمینی ارتش وارد شهر پاوه می شوند تا به اوضاع و امور سرکشی نمایند. در این میان گروه اصغر وصالی به عنوان فرمانده نیروهای مردمی که به دستمال سرخ ها معروف بودند، ‌تنها مدافعین شهر پاوه محسوب می‌شوند.





قلک کتاب و اسباب بازی در ترکیه


مشرق نوشت: یکی‌ از پروژه‌های جالبی که این روزها در نقاط مختلف و در شهرهای مختلف ترکیه دیده می‌شود "قلک اسباب‌بازی‌ و کتاب" است. در این طرح مردم می‌توانند اسباب بازی‌‌ها و کتاب‌هایی را که دیگر نیاز ندارند در این قلک‌ها می‌‌اندازند تا به دست بچه‌های مناطق محروم برسد. روی این قلک‌ها نوشته است: "ما خواندیم آنها هم بخوانند؛ ما بازی‌ کردیم آنها هم بازی‌ کنند".





حضور یک امام‌جمعه در Whats APP

شبکه اجتماعی موبایلی Whats APP یکی از چند آپلیکیشن موبایلی است که برای ایجاد ارتباط آسان و بدون هزینه مخابراتی میان کاربران شبکه های موبایلی رایج است. یکی از ائمه جمعه شهرستان‌های استان فارس با ورود به این شبکه اجتماعی به دنبال ایجاد ارتباط با نسل جوان است.

بهار نوشت: "حجت الاسلام بازیار"، امام جمعه شهرستان زیرین دشت استان فارس با حضور در Whats APP و با تنظیم این متن، حضور خود در این شبکه اجتماعی و تمایل خود برای ایجاد ارتباط با جوانان را اعلام کرده است: "جوانان عزیز: ما در فضای حقیقی شما را نیافتیم، به دنبال شما در Whats APP آمده ایم با شماره… با بنده کانکت شوید، هر شب ۲۱ الی ۲۲ پاسخگوی شما هستم". شایان ذکر است که مرکز این شهرستان، شهر حاجی‌آباد بوده و جمعیت این شهرستان بر طبق سرشماری سال ۱۳۹۰، برابر با ۶۹٫۴۳۸ نفر بوده است.





حتی مولاوردی فرصت نکرد وسایلش را جمع کند

"زهرا شجاعی" رییس اسبق مرکز مشارکت امور زنان ریاست جمهوری، ضمن مروری بر سیر تبدیل دفتر امور زنان ریاست جمهوری و سپس مرکز امور مشارکت زنان به معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، درباره روزهای آخر مسوولیت "شهیندخت مولاوردی" در دوره "احمدی‌نژاد" گفت: حتی به خانم مولاوردی که در آن زمان در مرکز امور زنان کار می‌کرد فرصت ندادند تا وسایلش را از اتاقش جمع کند.

وی در مصاحبه‌ای با ایلنا گفت: پس از اتمام عمر دولت سید محمد خاتمی و روی کار آمدن دولت نهم به ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد، ریاست مرکز بر عهده "نسرین سلطانخواه" قرار گرفت که به علت جضور وی در شورای شهر پس از مدتی جای خود را به "زهره طبیب‌زاده نوری" داد. در دولت دهم نیز این وظیفه به "مریم مجتهد‌زاده" رسید. لازم به ذکر است که در انتهای عمر دولت دهم مرکز امور زنان وخانواده بالاخره به معاونت ارتقا یافت. مرکز در این دوره همواره مهم‌ترین هدف خود را تحکیم و تعالی خانواده مطرح کرد و همچنین اقداماتی در حوزه کار آفرینی و اشتغال زنان به ویژه زنان سرپرست خانوار در این دوران شکل گرفت. از دیگر طرح‌های بارز این دوره گسترش فرهنگ حجاب و عفاف نیز بود.

شجاعی در مورد این دوره از سرگذشت مرکز امور زنان گفت: "احمدی‌نژاد در دوره تبلیغات انتخابات هیچ تئوری و نظریه‌ای در مورد زنان نداشت و تنها در مورد حجاب اظهار نظر کرده بود. و پس از روی کار آمدن دولت نهم نام مرکز را به مرکز امور زنان و خانواده تغییر داد".

پس از آن نیروهای جدیدی به مرکز آمدند که اغلب نه تنها سابقه و مدرک مرتبط نداشتند بلکه برخی از آن‌ها با بعضی از مسئولین نسبتهای خانوادگی نیز داشتند. خوب است مولاوردی مدارک مربوط به این مساله را اکنون که بحث چابک سازی دولت مطرح است در اختیار عموم قرار دهد. علی رغم این مسائل به هر حال تعدادی از نیرو‌ها به شکل مازاد بر پست‌های ثابت هستند که می‌توانند مشمول خرید خدمت شوند که این مساله امری طبیعی است.

تمبر سیدمحمد خاتمی در غرب آفریقا

انصاف نوشت: کشور لیبریا، غرب آفریقا، سال 2000، تصویر سید محمد خاتمی ریاست جمهور اسبق ایران بر تمبری یادگاری درج شد. این تمبر از رهبران کشورهای جهان از 190 کشور منتشر شده و در کاتالوگ میشل هم به آن اشاره شده است.





انتقاد روزنامه وطن‌امروز به رئیس جمهور

روزنامه وطن امروز، در پاسخ به اظهارات "رئیس‌جمهور" نیم صفحه اول خود را به عکسی متفاوت اختصاص داد. همچنین این روزنامه نوشت:‌ در حالی که در ابتدای دولت آقای روحانی با نظر هیات نظارت بر مطبوعات در وزارت ارشاد که نمایندگان دولت و حامیان آن در این هیات در اکثریت هستند، هفته‌نامه یالثارات توقیف شد! و هفته‌نامه 9 دی هم راهی دادسرای رسانه شد! اما روز گذشته رئیس جمهور در اختتامیه جشنواره مطبوعات گفت که در هیات وزیران به مسؤولان گفته‌ام نباید شکایتی از طرف دولت نسبت به روزنامه و رسانه باشد. می‌بینید که امروز انتقاد صریح می‌کنند و این حق آنهاست...

گاهی حتی اتهام می‌زنند و دروغ مطرح می‌شود. حتی نسبت به آن موارد هم دولت وارد عمل نشده و شکایتی مطرح نکرده است. فقط از طریق مسؤولان به آنها تذکر داده شده که این حرف ناصحیح و نادرست است.




حکم "جشن عیدانه" در ایام فاطمیه چیست

"آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی" از مراجع تقلید در پاسخ به یک استفتاء نظر خود را پیرامون آیین جشن عیدانه در فروردین ماه سال93  که بعضی روزهای آن مصادف با ایام شهادت حضرت زهرا(س) است، بیان کرد: احترام ایام شهادت بانوی اسلام فاطمه زهرا (س) بر همه لازم است.

به گزارش ایرنا، وی بیان کرده است: بنابراین ایام فاطمیه اوّل 13، 14 و 15 جمادی الاولی (24، 25 و 26 اسفند 1392) و همچنین ایام فاطمیه دوم 1، 2 و 3 جمادی الثانی (12، 13 و¬14 فروردین 1393) باید به آیین سوگواری آن حضرت اختصاص داده شود و از برکات آن بهره‌مند گردند.

آیت‌الله مکارم شیرازی در این استفتاء ادامه داده است: اما در بین این دو ایام، برگزاری مراسم دیگر (با رعایت تمام موازین شرعی) مانعی ندارد؛ ضمناً انجام مراسم سال نو مانند دید و بازدید، خانه تکانی، نظافت و امثال آن نیز مانعی ندارد.

تصاویر بسیار نادر از رهبر معظم انقلاب

جام منتشر کرد، مقام معظم رهبری در کنار آیت‌الله میرزا مسیح مسجد جامعی





رهبر معظم انقلاب و آيت الله ميرزا مسيح مسجدجامعي و آيت الله مصطفي مسجدجامعي





تصاویر رهبر معظم انقلاب به همراه سید محمد جواد فضل الله در سفر به گیلان





رهبر معظم انقلاب، شهید بهشتی، شهید باهنر، آیت الله موسوی اردبیلی









آموزش نظامی 10 هزار نفر در اردن توسط "سیا"

روزنامه آمریکایی "ورلد تریبیون" در گزارشی به نقل از منابع وابسته به مخالفان سوری از آموزش 10 هزار نفر در اردن توسط سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) پرده برداشت.

بنابراین گزارش، واشنگتن آموزش‌های نظامی را به این افراد جهت فراهم شدن مقدمات پیوستن آنها به گروه‌های مسلح در سوریه ارائه می کند. همچنین بر خلاف اخباری که طی ماههای اخیر درباره اختلافات میان واشنگتن و ریاض در موضوع سوریه مطرح شده، این روزنامه آمریکایی اعلام کرد: اردن و عربستان سعودی با آمریکا در طرح آموزش و تسلیح این افراد همکاری می کنند.

به گزارش مهر، "نجیب الغضبان" نماینده ائتلاف ملی مخالفان در آمریکا نیز در اظهاراتی در این زمینه تاکید کرد: 10 هزار جنگجوی حاضر در اردن توسط متخصصان نظامی در سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا تحت آموزشهای نظامی قرار گرفته اند. بیشتر این افراد آوارگان سوری هستند که در اردوگاه آوارگان در داخل اراضی اردن حضور داشته‌اند؛ به گفته وی، مقامات اردنی نیز با ایجاد اردوگاههای جدید جهت آموزش نظامی این افراد موافقت کرده اند.

روزنامه‌های آمریکایی همچنین اعلام کرده‌اند: هدف اصلی آمریکا از آموزش نظامی به این 10 هزار سوری در اردن، ایجاد ارتشی است که همواره در حال حمله به ارتش سوریه و حامیان آن باشد.

جدل درباره ممنوعیت اکران فیلم آمریکایی"نوح"

دو هفته قبل از اکران فیلم آمریکایی با عنوان "نوح" (Noah) در آمریکا، قاهره شاهد بحث و جدل میان الازهر از یک سو و شماری از فعالان فرهنگی و هنرمندان از سوی دیگر بر سر اکران این فیلم است. الازهر خواهان عدم اکران این فیلم در سینماهای مصر است زیرا به گفته الازهر در این فیلم، چهره حضرت نوح به تصویر کشیده شده است. به اعتقاد الازهر به تصویر کشیدن چهره پیامبر نوح به لحاظ مقررات اسلامی و شرعی حرام است.

به گزارش عصر ایران به نقل از رویترز، در مقابل جمعی از فعالان فرهنگی و هنرمندان مصری که در قالب مجموعه ای به نام "جبهه خلاقیت" گردهم آمده اند ضمن پافشاری بر اکران فیلم می گویند ممنوع کردن اکران فیلم موضوعیت ندارد چرا که به راحتی امکان مشاهده هر فیلمی در سایت های اینترنتی وجود دارد.

آنها اضافه می کنند ایده تحریم به تصویر کشیدن پیامبران در آثار فرهنگی همچنان اجتهادی از سوی فقهاست.

در بخشی از بیانیه "جبهه خلاقیت" و در پاسخ به اظهارات فقهای الازهر آمده است: آن کس که ستاره سینما "راسل کرو" را در خیابان ببیند و معتقد باشد او پیامبر نوح است نیازمند روانپزشک است. تعامل صحیح با فیلم با ممنوعیت آن برای میلیون‌ها نفر دارای ذهن و روان سالم و قابل فهم از ماهیت سینما صورت نمی‌گیرد. جبهه خلاقیت در اوایل 2012 و به دنبال قدرت گرفتن گروه های افراط گرای اسلامی و اخوان المسلمین در مصر و اعمال محدودیت‌هایی بر هنرمندان و اهالی فرهنگ تشکیل شد و شامل صدها نفر از اهالی فرهنگ و هنرمندان، رؤسای سندیکاهای هنری و کارگردانانی از جمله "داوود عبدالسید" و "خالد یوسف" و بازیگران مشهوری چون "محمود حمیده" و "نبیل الحلفاوی" است.

الازهر مصر هم در بیانیه‌ای اعلام کرد: امام بزرگ الازهر، هیات علمای بزرگ و مجمع تحقیقات اسلامی مخالفت خود را با نمایش هر اثری که پیامبران را تجسم کند اعلام می‌دارد. این اقدام به احساسات مومنین ضربه می‌زند و برخلاف مبانی شریعت اسلامی است. الازهر یکی از عالی‌ترین مراجع دینی مسلمانان سنی مذهب شناخته می‌شود و در ادامه افزوده است که نمایش این فیلم به لحاظ شرعی، حرام و نقض صریح مبانی شریعت اسلامی است. ما خواهان عدم اکران این فیلم هستیم.

اکران فیلم نوح به کارگردانی دارن آرونوفسکی و بازی راسل کرو (در نقش نوح پیامبر)، جنیفر کانلی، داگلاس بوث، لوگن لرمان، اما واتسون،  آنتونی هاپکینز و ری وینستونا از 28 مارس 2014 در آمریکا آغاز می‌شود. نماینده شرکت تهیه و توزیع فیلم باراماونت گفت: سه کشور عربی بحرین، قطر و امارات نیز به همین دلیل، اکران این فیلم را ممنوع اعلام کردند.




راسل کرو در نقش نوح پیامبر

خودروی جدید احمدی‌نژاد چیست؟





وضعیت اسفناک "قلعه هزار اردک" در حاشیه تهران

"قلعه هزار اردک" حکایت کپرنشینانی است که نزدیک شهر آسمان‌خراش‌ها و خانه‌های چند میلیاردی بیخ گوش ما واقع شده‌اند؛ حکایت فرزندان مار و موش گزیده‌ای که به‌واسطه محرومیت شدید نتوانسته‌اند سر کلاس درس بنشینند و حکایت انسان‌هایی که حسرت یک روز زندگی تمیز و حمام گرم را دارند. زمانی که پا به این روستا گذاشته می‌شود، زمان به عقب برمی‌گردد؛ هنوز که هنوز است نسل ارباب و رعیت‌ها ادامه دارد؛ رعیت‌هایی که زندگی خود را وقف ارباب می‌کنند و سر آخر، چیزی کف دست‌شان باقی نمانده به‌جز، چین و ترک‌هایی که روز به روز عمیق‌تر می‌شود.





به گزارش تسنیم، بیشتر خانواده‌های قلعه از اهالی سیل‌زده استان سیستان هستند که به‌علت بیکاری به اینجا کشیده شده‌اند. ساکنان قلعه در اتاق‌هایی که نمی‌شود نام اتاق بر آن گذاشت و بهتر است بگوییم "آلونک"، که به‌واسطه چوب و حلب ساخته شده است، به‌دور از هرگونه امکانات رفاهی در چند کیلومتری پایتخت زندگی می‌کنند. این روستا دارای 15 خانوار با جمعیتی معادل 60 نفر است که از این تعداد بیش از 20 نفر دانش‌آموز محروم از تحصیل، به‌امید آینده‌ای روشن در حال زندگی هستند.





یکی از مسئولان روابط عمومی مؤسسه فرهنگی "دارالاکرام" که در زمینه حمایت از تحصیل کودکان بی‌سرپرست فعالیت می‌کنند، به خبرنگار تسنیم می‌گوید که طی بازدیدی جهت شناسایی و جذب دانش‌آموزان واجد شرایط، از روستای قلعه سیمون (قلعه هزار اردک)، از توابع شهرستان اسلام‌شهر، مشاهده کردیم که ساکنان آن در بدترین شرایط رفاهی و معیشتی نزدیک پایتخت به سر می‌برند.




وی عنوان می‌کند: مؤسسه فرهنگی دارالاکرام در نظر دارد، کودکان محروم از تحصیل این روستا را در حوزه تحصیل حمایت کند و از مسئولان ذی‌ربط خواهشمند است فکری اساسی برای ساکنان محروم این منطقه کنند.

عکس ایرنا برگزیده جشنواره سراسری "قاب حماسه"





17 اسفند 1362/ سالروز شهادت همت، فرمانده لشگر 27 محمدرسول الله (ص)



راهکار مقابله با فساد به سبک افغان‌ها

یک نهاد در افغانستان کمپینی برای مبارزه با فساد اداری در این کشور با عنوان "تو را می‌بینم" راه‌اندازی کرده است. به گزارش عصر ایران، نهاد "کوچه صلح" این کمپین را با همراهی
برخی نهادهای ویژه جوانان افغانستان، راه‌اندازی کرده است که تصاویر زیر فعالیت‌ها و دیوار نوشته‌های این کمپین را در شهر کابل نشان می‌دهد .





تظاهرات هزاران ونزوئلایی‌ قابلمه به دست!

چندین هزار تن از معترضان ونزوئلایی که از کمبود شدید غذا در کشورشان ناراضی هستند، با در دست داشتن قابلمه علیه دولت کارکاس تظاهرات کردند. به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، در این تظاهرات که با روز جهانی زن نیز همزمان شد، بیشتر زن‌ها حضور داشتند که با به هم کوبیدن لوازم آشپزخانه خود نارضایتی‌شان را از کمبود موادغذایی اصلی و بحران جنایات خشونت‌بار در ونزوئلا نشان دادند.



"انریکه کاپریلس"، برجسته‌ترین رهبر اپوزیسیون ونزوئلا که خود خواستار برگزاری این تظاهرات شده بود، در آن حضور یافته و گفت: دولت به مشکلات پشت می‌کند. معترضان ونزوئلایی علاوه بر این نسبت به آمار قتل و جنایت، تورم 56 درصدی و دستگیری معترضان نیز اعتراض داشتند. در حالی که این اعتراضات در بسیاری از شهرهای دیگر ونزوئلا نیز برگزار شد، اما تلویزیون دولتی ونزوئلا هیچ تصویری از آن پخش نکرد. از سوی دیگر نیکولاس مادورو، رئیس‌جمهوری ونزوئلا برای بار دوم از دانشجویان و رهبران اپوزیسیون دعوت کرد تا به صورت رو در رو با او ملاقات کنند.

ناآرامی‌های ونزوئلا با یک جنبش دانشجویی از ماه گذشته میلادی آغاز شد اما در ادامه شخصیت‌های اپوزیسیون نیز به آن پیوستند.

پارسینه/ دستی که رهبر انقلاب بوسید




حضور دکتر روحانی در منزل رهبر معظم انقلاب با لباس نظامی
 

به گزارش فانوس، در کتاب خاطرات "حجت‌الاسلام حسن روحانی" آمده است: من با شخصیت و ویژگی‌های ایشان آشنا بودم و ضمناً دوستان مشترک زیادی داشتیم، ولی متاسفانه آشنایی نزدیکی با ایشان نداشتم. "آیت‌الله خامنه‌ای" هر وقت که به تهران می‌آمد در مساجدی مانند مسجد جاوید، مسجد قبا، مسجد جلیلی و مسجد هدایت که کانون تجمع انقلابیون بود، سخنرانی می‌کرد. بسیار علاقه‌مند بودم از نزدیک با ایشان آشنا شوم.

بدین جهت آدرس منزل ایشان را از دوستان گرفتم و به منزل ایشان رفتم. زنگ درب را به صدا درآوردم. کسی که در را باز کرد تا من را با لباس نظامی دید، متوحش شد و گفت: آمده‌اید آقا را ببرید؟ گفتم: نگران نباش، من از دوستان ایشان هستم. وقتی وارد منزل شدم و آیت‌الله خامنه‏‌ای من را دید و خودم را معرفی کردم، تعجب کرد و گفت: با این لباس؟ گفتم: دوران خدمت وظیفه عمومی را طی می‌کنم.

آیت‌الله خامنه‌ای به من گفت: چرا با لباس نظامی آمدی؟ ممکن است برای شما دردسر ایجاد کنند، که حق با ایشان بود و لذا در دفعات بعدی که خدمت ایشان رسیدم، با لباس شخصی می‌رفتم.

برگرفته از کتاب خاطرات دکتر حسن روحانی: انقلاب اسلامی (۱۳۴۱-۱۳۵۷).

شگفتی مسئولان ارشد نظام از چسبیدن یک مسئول فرهنگی به صندلی با حمایت!

در حاشیه مراسم گردهمایی اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور که عصر پنجشنبه با حضور "علی جنتی" برگزار شد، جمعی از اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کل کشور با نامه‌ای از وزیر درخواست کردند که هرچه سریعتر به وضعیت نابسامان ستاد عالی کانون‌های مساجد رسیدگی کند. در این نامه آمده است که مدیر فعلی بعد از 8 سال حضور در ستاد عالی مساجد نه کارنامه قابل قبولی دارد و نه انگیزه‌ای برای تحول در فعالیت‌های کانون‌ها آن هم با توجه به تحولات شگرف ارتباطی و لزوم تجهیز مادی و معنی کانون‌های مساجد در کنار این تحولات.

یک منبع آگاه در گفتگو با آینده گفت: وزیر ارشاد ماه‌هاست درصدد تغییر دبیر فعلی ستاد کانون‌های مساجد است، اما او به همان دلیلی که "صفار هرندی" و "سیدمحمد حسینی" از جابه جایی مدیر فعلی ناتوان بودند، در تنگنای مصلحت گرفتار شده است. به گفته این مقام مسئول در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، یکی از روحانیون شناخته شده کشور همواره به عنوان پشتیبان این مسئول، اجازه تغییر او را در 8 سال گذشته نداده است که این امر تعجب بسیاری از مسئولان ارشد نظام را نیز برانگیخته است.

شایان ذکر است وزرای فرهنگ دولت نهم و دهم نیز هر کدام در دوره خود خواستار تغییر این مدیر بوده‌اند که با مقاومت‌هایی از سوی روحانی مذکور، تغییر را فراموش کرده‌اند. به نظر می‌رسد 8 سال زمان مناسبی برای مدیریت بر یک سازمان باشد و بعد از آن باید جابه جایی‌هایی صورت پذیرد.

عربستان بدنبال تشکیل رژیم وهابی در سوریه است

"کِوورک آلماسیان" تحلیل‌گر سیاسی روز شنبه (۱۷ اسفند، ۸ مارس) در مصاحبه‌ای گفت: رژیم سعودی مذبوحانه در تلاش است تا رژیم سوریه را تغییر دهد. از همین رو تفاوتی ندارد که بعد از برکناری "بندر بن سلطان"، رئیس دستگاه جاسوسی عربستان، چه کسی رهبری ماموریت این کشور در سوریه را بر عهده بگیرد.

به گزارش جام، آلماسیان اظهار داشت: جانشین بندر بن سلطان هیچ تفاوتی با وی نخواهد داشت زیرا آنها از هم اکنون در حال مسلح کردن گروه‌های جدید تروریستی هستند، گروه‌هایی که همان ایدئولوژی القاعده را دارند. ببینید... این گروه‌ها نام‌ها و عناوین گوناگون دارند اما ایدئولوژی آنها یکی است، گروه‌های تروریستی تحت حمایت خارج در توطئه‌ای مورد حمایت سعودی‌ها، به دنبال سرنگونی دولت دمشق با هدف ایجاد یک حاکمیت وهابی در این کشور هستند.

بر اساس گزارش‌ها، قدرت‌های غربی و متحدان آنها در منطقه – بویژه قطر، عربستان سعودی و ترکیه – از شبه نظامیان حاضر در سوریه حمایت می‌کنند.

انتخابات به سبک "اون"!

"اون" تنها نامزد حزب حاکم در انتخابات پارلمانی کره شمالی است.



خلبان جنگ ویتنام، نامحبوب‌ترین سناتور آمریکا شد

بر اساس نتایج انتشار یافته مرکز نظر سنجی "پابلیک پالیسی"،54  درصد مردم ایالت آریزونای آمریکا از عملکرد جان مک‌کین سناتور جمهوریخواه و نماینده این ایالت که بارها ویتنام را در جریان اشغال این کشور توسط ارتش آمریکا بمباران کرده است، رضایت ندارند و فقط 30 درصد گفته‌اند از وی راضی هستند. بنا به اعلام این نظرسنجی تنها35  درصد جمهوریخواهان در آریزونا و 25 درصد دمکرات‌های آن ایالت از این سناتور تندور حمایت می‌کنند.

به گزارش ایرنا، بنا به اعلام مرکز نظرسنجی "پابلیک پالیسی"، این آمار پایین‌ترین میزان محبوبیت در میان سناتورهای آمریکایی به شمار می‌رود و مک کین را در انتهای جدول محبوبیت نمایندگان سنا قرار می‌دهد. مک کین تصمیم دارد بار دیگر در انتخابات سنای آمریکا در سال 2016 نامزد شود، در گذشته نامزد انتخابات ریاست جمهوری بوده و مواضع جنگ‌طلبانه وی علیه کشورهای دیگر همواره جنجال‌برانگیز بوده است.



این سناتور در جریان گفتگوهای هسته‌ای با ایران خواستار اعمال تحریم بیشتر علیه جمهوری اسلامی شده و گفته است توافقنامه ژنو را به دلیل تن دادن به حق غنی‌سازی ایران نمی‌پذیرد.

سند حمایت انتخاباتی دانشگاه آزاد از موسوی

به گزارش تسنیم، "آیت‌الله هاشمی رفسنجانی" رئیس هیئت موسس و هیئت امنای دانشگاه آزاد صبح امروز در دومین نشست دست‌اندرکاران حوزه علوم‌پزشکی دانشگاه آزاد که در مرکز آموزشی پژوهشی و درمانی فرهیختگان برگزار شد، طی سخنانی تاکید کرد که "هر کسی می‌تواند سند بیاورد که ما یک بار هم در این سال‌ها کوچکترین استفاده انتخاباتی از دانشگاه آزاد کردیم. هیچ؛ بنا هم نداریم".

این سخنان در حالی مطرح می‌شود که دانشگاه آزاد در دوره مدیریت "عبدالله جاسبی"، از چهره‌های مورد حمایت و نزدیک به هاشمی رفسنجانی، همواره از سوی منتقدان به سوءاستفاده از این دانشگاه در راستای مسائل انتخاباتی متهم بوده است و در این‌باره اسنادی نیز تاکنون در رسانه‌‌ها منتشر شده است. یکی از اسناد مورد اشاره منتقدین درباره تلاش‌های انتخاباتی مسئولان دانشگاه آزاد، به صورتجلسه‌ای مربوط می‌شود که طی آن حسین امیدوار، مشاور عبدالله جاسبی و مدیرکل وقت تشکل‌های سیاسی دانشجویی دانشگاه آزاد، از اساتید و دانشجویان و تشکلهای این دانشگاه می خواهد که در انتخابات 88 از میرحسین موسوی حمایت کنند.

در این جلسه که اساتید دانشگاه و نماینده جاسبی و برخی از مسئولین تشکلهای دانشجویی حضور دارند، پس از بحث‌های مفصل، در نهایت تصمیم گرفته می شود که دانشگاه آزاد از طریق اساتید و تشکل ها به طور رسمی با ستاد موسوی همکاری کنند. همچنین در این جلسه برنامه‌ریزی می‌شود که از میرحسین موسوی در دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات که "فائزه" و "فاطمه هاشمی" در آن حضور دارند دعوت بعمل آید. علاوه بر این سند نیز، در برهه‌هایی اسناد و گزارش‌هایی در خصوص نقش برخی از مدیران ارشد دانشگاه آزاد در حوادث پس از انتخابات 88 منتشر شده بود.







دیدار کاترین اشتون با رئیس مجلس

"کاترین اشتون" مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، روز یکشنبه با "علی لاریجانی" رییس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.



دیدار اشتون با رئیس جمهور

"کاترین اشتون" مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا صبح امروز یکشنبه با "حسن روحانی" رئیس جمهور کشور دیدار و گفتگو کرد.



یک رسانه عربی: قطر با نزدیک شدن به ایران انزوای خود را از بین می‌برد

روزنامه العرب چاپ لندن، در گزارشی اعلام کرد: پس از تصمیم عربستان سعودی، امارات و بحرین در فراخواندن سفرای خود از دوحه، مقامات قطری تصمیم دارند برای از بین بردن انزوای خود به سوی ائتلاف با برخی کشورهای اسلامی حرکت کنند.

به گزارش مهر، شیخ "تمیم بن حمد آل ثانی" امیر قطر اخیرا دو گفتگوی تلفنی با "عمر البشیر" رئیس جمهور سودان و "رجب طیب اردوغان" نخست وزیر ترکیه داشته که از محتوای دقیق آنها خبری منتشر نشده است. همچنین برخی منابع در صنعا از تمایل رهبران اخوان‌المسلمین یمن برای سفر به دوحه و اعلام همبستگی با دولت قطر در پی تحولات اخیر خبر داده‌اند.

روزنامه العرب در ادامه این گزارش با اشاره به برخی اخبار در زمینه حمایت مشترک ایران و قطر از حوثی‌های یمن برای ایجاد جبهه‌ای علیه منافع عربستان در این کشور، اعلام کرد: ناظران سیاسی دور از ذهن نمی‌دانند که ایران یکی از کشورهای موردنظر قطر برای از بین بردن انزوای خود در بین کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس باشد. همچنین احتمال اینکه قطر به دولت اردوغان نیز با توجه به حمایت نامحدودی که از اخوان المسلمین دارد، نزدیک شود.

بازدید رهبر کره شمالی از خلبانان زن در یک پایگاه هوایی



عصر ایران
منتشر کرد، پس از شبه جزیره کریمه مردم شهر دونتسک اوکراین هم با برپایی تظاهرات خواستار اعلام استقلال از اوکراین شدند



کنفرانس خبری مدیر فروش شرکت هوایی مالزی در پکن درباره گم شدن هواپیمای مسافربری با 230 مسافر که از مالزی عازم پکن بود




خوش‌شانس‌هایی که از "پرواز مرگ" جا ماندند!

یک ایتالیایی و یک اتریشی که نامشان در لیست پرواز مسافران هواپیمای ناپدید شده خطوط هوایی مالزی قرار داشت، در این هواپیما نبودند. "لیگی مارالدی" شهروند 37 ساله ایتالیایی که برای گذراندن تعطیلات در تایلند به سر می‌برد، در اولین ساعات صبح شنبه با پدرش تماس گرفت و به او اطلاع داد که حالش خوب است و جای هیچ نگرانی نیست.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از یورو نیوز نوشت: وی در ماه اوت سال گذشته، خبر دزدیده شدن پاسپورت خود در تایلند را به سفارت ایتالیا در بانکوک اعلام کرده بود. گذرنامه وی حالا توسط یکی از مسافران پرواز ناتمام کوالالامپور به پکن استفاده شده بود. اما لیگی مارلدی تنها "مسافر جان به در برده" این پرواز نبود؛ مشخصات یک شهروند اتریشی که نخواست نامش فاش شود، در میان مسافران این پرواز بود.

هنگامی که از سوی خطوط هوایی مالزی با وزارت خارجه اتریش تماس گرفته می‌شود تا خبر ناپدید شدن هواپیمای حامل یکی از شهروندان این کشور به آن ها اعلام شود، دستگاه دیپلماسی اتریش جواب می‌دهد که مشخصات اعلام شده به یک پاسپورت مسروقه تعلق دارد. صاحب این گذرنامه در اتریش است و دو سال پیش در تایلند سرقت آن را اعلام کرده بود.

شکستن جمجمه و دریدن شکم، تهدید جدید داعش

با ادامه اختلافات و درگیری‌های گروه داعش با سایر گروه‌های تروریستی در سوریه، "ابو محمد عدنانی" سخنگوی گروه داعش در پیامی صوتی گفت: "هدف نهایی و واقعی از همه طرح‌های ارائه شده برای میانجیگری بین گروه داعش و سایر گروه‌های مسلح، همان بیرون راندن گروه داعش از سوریه است و این امر (بیرون راندن گروه داعش) نمی‌تواند اتفاق بیفتد زیرا اگر خواسته باشند این گروه را از سوریه بیرون کنند، در آن صورت ما جمجمه‌های آنها را خواهیم شکست و شکم‌های آنها را خواهیم درید".

به گزارش جام به نقل از شبکه العالم، عدنانی با رد همه اتهامات دیگر گروه‌های مسلح در سوریه به داعش، جبهه النصره را "جبهه خیانت" توصیف کرد و با اشاره به گروه مسلح جبهه اسلامی مورد حمایت رژیم "آل‌سعود"، اظهار داشت که جبهه اسلامی نیز "جبهه ضرار و جبهه آل سلول" است.

در همین حال، روزنامه "فایننشال تایمز" انگلیس به نقل از "لیث حوران" سخنگوی گروه مسلح موسوم به "تیپ یرموک" نوشت که این گروه هم اکنون برای نبردی سخت علیه نیروهای سوریه بعد از ورود شماری از جنگجویان از اردن آماده می‌شود. وی به زعم خود از این نبرد به "آزاد سازی مناطق تحت محاصره در دمشق" یاد کرد. برپایه این گزارش، یک "مسئول محلی" گفت: 30 هزار فرد مسلح بین دمشق و مرز اردن حضور دارند و آمریکا و عربستان در تلاش برای ساماندهی همه گروه‌های مسلح تحت یک فرماندهی واحد هستند.

پلیس زن در دولت خودگردان فلسطین

به گزارش عصر امروز به نقل از رادیو فرانسه، در شرق کرانه‌های رود اردن، زنان پلیس آموزش می‌بینند. با لباس و مهمات رزمی، زنان در صفوف پلیس، آموزش می بینندد. یکی از زنان پلیس در این مورد میگوید که در این آموزش، در آنچه مربوط به ظرفیت‌های جنگی میشود یا در بازرسی خودروها و خانه‌های مردم، هیچ تفاوتی بین زنان و مردان نیست.

این زنان که در داخل قرارگاه و همچنان در خارج از آن دست به تمرین میزنند، متشکل از ۲۲۰ پلیس هستند و در آینده، شهرهای مختلف کرانه‌های رود اردن وارد عمل خواهند شد.



بحرين از نقشه جهان عرب حذف شد


به گزارش مشرق، شبکه خبري الجزيره با انتشار تصويري از نقشه جهان عرب، کشور بحرين را از جهان عرب حذف کرد. انتشار اين تصوير بينندگان اين شبکه را به شدت غافلگير کرد اما باعث شد که به سرعت اين تصوير در فضاي مجازي و سايت هاي اجتماعي منتشر شود. هر چند برخي از کارشناسان جهان عرب اين اقدام شبکه الجزيره را اشتباهي غير عمد توصيف کردند اما افکار عمومي جهان عرب با اعتراض به اين اقدام الجزيره، اين اقدام را به اختلافات اخير ميان دوحه با کشورهاي بحرين، امارات و عربستان دانست.

گفتني است چند روز پيش به دليل بروز اختلاف ميان اين سه کشور عربي با قطر،‌ از خارج کردن سفير خود از دوحه خبر دادند. همچنين خبرنگار افتخاري ما از منامه پايتخت بحرين تصويري ارسال کرد که نشان مي داد به دستور مقامات بحريني، پرچم قطر در حال پايين کشيده شدن در بحرين است. شايد بتوان گفت اين اقدام مقامات بحريني خشم شديد مقامات قطري را برانگيخته از همين رو تصميم گرفتند بحرين را از نقشه جديد جهان عرب حذف کنند.



ورود مایلی‌کهن به مذاکرات هسته‌ای: اگر به احمدی‌نژاد، اجازه نرمش قهرمانانه می‌دادند...

سایت 24آنلاین به نقل از روزنامه گل نوشت: بسیاری "محمد مایلی‌کهن" را فردی مذهبی با مواضع سیاسی نزدیک به "محمود احمدی‌نژاد" می‌شناسند اما خودش مدعی است عضو هیچ گروه، دسته و حزبی نیست: "من عضو هیچ دسته، گروه و حزبی نیستم و هر جایی که تشخیص دادم با شجاعت حرفم را زدم. زمانی که کارمند سازمان تربیت‌بدنی وقت بودم صریح‌ترین انتقادات را به "محمد علی‌آبادی" رییس وقت سازمان داشتم و حتی به او گفتم ورزش جای شما نیست و اگر استعفا بدهید و بروید، این استعفای شما در تاریخ ماندگار می‌شود."

حاجی‌مایلی اما علاقه و نزدیک بودنش به دولت احمدی‌نژاد را تکذیب نمی‌کند. او حتی طعنه‌ای به حسن روحانی که منتقدانش را کم‌سواد خوانده بود، می‌زند: "زمان احمدی‌نژاد خیلی‌ها سعی کردند من را به دولت او وصل کنند ولی با وجود این‌که نام من حتی برای ریاست سازمان تربیت‌بدنی مطرح شد ولی هیچ‌وقت دنبال این‌گونه پست و مقام‌ها نرفتم. من حداقل می‌توانستم از دولت مجوز ورود خودرو بگیرم ولی از این نزدیکی‌ام به دولت هرگز استفاده غیرمعمول نکردم."  وی در خصوص عملکرد دولت قبل اینگونه اظهارنظر می‌کند: "به اعتقاد من احمدی‌نژاد خدمات زیادی کرد. او با همه انتقادهایی که به دولتش می‌شد، بردباری زیادی نشان داد و هرگز کارشناسان کشور را بی‌سواد خطاب نکرد و از انتقادها دلخور نشد. او حتی مخالف گشت ارشاد بود."
 
او در حمایت از دولت قبلی دستاوردهای دولت یازدهم در پرونده انرژی هسته‌ای را کم‌ارزش جلوه می‌دهد: "اگر صحبت‌ها‌ی مقام معظم رهبری در مورد نرمش قهرمانانه، در مذاکرات هسته‌ای در دوره احمدی‌نژاد مطرح می‌شد، مطمئن باشید او با اقتدار وارد این مذاکرات می‌شد و می‌توانست خیلی زود این مذاکرات را به نتیجه برساند."
 
پیشکسوت باشگاه پرسپولیس مدعی است در دوران ریاست‌جمهوری هشت‌ساله احمدی‌نژاد هیچ امتیازی از رییس‌جمهور سابق دریافت نکرد: "با وجود شایعاتی که در مورد نزدیکی من به احمدی‌نژاد مطرح می‌شد اما من هیچ‌وقت تقاضای غیر منطقی از او نداشتم و تنها یک بار نامه‌ای برای کمک به تامین مسکن یک معلول به او دادم که این نامه خیلی سر و صدا کرد و همه گفتند مایلی‌کهن می‌خواهد برای خودش امتیاز بگیرد."
 
حاجی‌مایلی به مرد محبوب خود یک انتقاد هم دارد. به اعتقاد او تصمیم‌های احمدی‌نژاد در مورد ورزش کارشناسی‌شده نبود: "البته از احمدی‌نژاد هم انتقاد دارم. او طی 8 سالی که رییس‌جمهور بود یک بار هم نخواست درباره ورزش از من سوال کند. من سوابق تجربی؛ علمی و عملی بسیاری در ورزش داشتم و همه رشته‌های ورزشی را می‌شناسم چرا که از سال‌ها قبل همه رشته‌های ورزشی را تعقیب می‌کردم و دوست داشتم او حداقل از من در مورد ورزش و اینکه چه تصمیماتی به نفع رشته‌های ورزشی است مشورت بگیرد، اما او هیچ‌وقت این کار را نکرد. با تمام احترامی که برای او قائلم باید بگویم در این زمینه او به حرف‌های غیرکارشناسان توجه کرد و به همین خاطر ورزش پیشرفتی که استحقاق و شایستگی آن را داشت، نرسید."

گزینه مورد نظر آمریکا در عربستان کیست؟

شبکه العالم اعلام کرد، دولت آمریکا تمام امکانات لازم برای موفقیت سفر قریب‌الوقوع اوباما به ریاض را مهیا کرده است. واشنگتن "بندر بن سلطان آل سعود" را به بهانه بیماری وادار به ترک سمت خود کرد و برای مدت اندکی وی را به واشنگتن احضار کرد و وی پس از ترک آمریکا، اینک بین ترکیه و ایتالیا در حال رفت و آمد است.

پایگاه خبری شبکه تلویزیونی المنار در یادداشتی در این‌باره نوشت: آمریکا "محمد بن نایف آل سعود" را شریکی قدرتمند در "جنگ علیه تروریسم" می‌داند، محمد بن نایف پیشتر در معرض چندین تلاش ناموفق برای ترور قرار گرفت اما به طرز عجیبی از آنها جان سالم به در برده است. آمریکا سران عربستان را وادار کرد تا تمام اختیارات بندر بن سلطان -به ویژه پرونده سوریه- را به پسر عمویش محمد بن نایف واگذار کند. به گزارش فارس، پس از آن که واشنگتن در نیمه ژانویه (دی ماه) گذشته بندر بن سلطان را عزل کرد و اختیاراتش را به محمد بن نایف سپرد، وی از دیوان پادشاهی خواست تا تصمیمی مبنی بر منع سعودی‌ها از ملحق شدن به گروه‌های مسلح افراطی خارج از عربستان صادر کند و این تصمیم مشخصا برای ممانعت از رفتن سعودی‌ها برای جنگ در سوریه است.

"ملک عبدالله" می‌خواهد پسرش "متعب بن عبدالله بن عبدالعزیز آل سعود" را به جانشینی خود برساند و این قصد و نیت خود را پیشتر در ماه می گذشته به اطلاع واشنگتن و لندن و پاریس رسانده است، اما نیاز آمریکا به تجربه "محمد بن نایف" در زمینه مبارزه با تروریسم، وی را به خوش‌شانس‌ترین نامزد آمریکا برای جانشینی عبدالله (رییس گارد ملی عربستان) تبدیل کرده است. آمریکا تلاش می‌کند تا محمد بن نایف پس از عمویش به پادشاهی برسد و برای دوری از هرگونه تنش در میان خانواده‌ها و جناح‌های خاندان حاکم سعودی، متعب بن عبدالله ولی‌عهد محمد بن نایف شود.

تجمع زنان فلسطینی با خشونت صهیونیست‌ها مواجه شد

شبکه المیادین روز یکشنبه گزارش داد، زنان فلسطینی که روز گذشته به مناسبت روز زن دست به تجمع و راه‌پیمایی زده بودند با خشونت نیروهای اشغالگر رو به رو شدند. برپایه این گزارش، ده‌ها زن فلسطینی که در منطقه "قلندیا" در شمال "بیت‌المقدس" اشغالی تجمع کرده و دست به راه‌پیمایی زده بودند با خشونت نظامیان صهیونیست مواجه شدند.



به گزارش ایرنا، این راه‌پیمایی به دعوت اتحادیه زنان فلسطینی برگزار شده بود. اشغالگران برای متفرق کردن زنان تجمع کننده گاز اشک‌آور شلیک کردند و 11 زن تظاهر کننده بر اثر استنشاق گاز اشک‌آور مصدوم شدند.

تحقیق آمریکا از سه بانک فرانسوی به دلیل احتمال نقض تحریمهای ایران

مقامات وزارت خزانه‌داری آمریکا از آغاز تحقیقات از سه بانک فرانسوی به گمان اینکه آنها اقدام به نقض تحریم‌های موجود علیه ایران کرده‌اند، خبر داده‌اند، بانک‌های فرانسوی "سوسیته جنرال"، "بی ان پی پاریباس" و "کردیت اگریکول" به اتهام نقض تحریم‌های ایران و انتقال پول به این کشور از سوی آمریکا مورد تحقیق قرار گرفته‌اند.

به گزارش مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، به گفته یک منبع مطلع، واشنگتن احتمال می‌دهد که این بانک‌ها تحریم‌های آمریکا علیه کشورهای خارجی نظیر ایران، کوبا و سودان را نقض کرده‌ و وارد مسائلی نظیر پولشویی شده باشند. بر اساس این گزارش، وزارت خزانه‌داری آمریکا همراه با وزارت دادگستری، دادستان منطقه منهتن و سازمان خدمات مالی نیویورک به تحقیق درباره بانک‌های فرانسوی مشغول هستند.

در همین رابطه بانک بی ان پی پاریباس در حال گفتگو با مقامات آمریکا درباره این تحقیقات است. پاریباس که از بزرگترین بانک‌های فرانسه محسوب می‌شود ماه گذشته اعلام کرد که مبلغی حدود یک میلیارد و 100 میلیون دلار برای جریمه احتمالی خود به خاطر نقل و انتقالات مالی به کشورهای تحت تحریم آمریکا کنار گذاشته است. پس از اجرای توافقنامه ژنو، این برای دومین بار است که آمریکا قصد دارد نهادهایی را به خاطر نقض تحریم‌های ایران جریمه کند.

مهم‌ترین مشاغل بیماری‌زا

در سراسر جهان شغل‌های متفاوتی وجود دارند که اساسا خطرناک هستند و علاوه بر آن‌ که سلامت افراد شاغل در آن حرفه را به خطر می‌اندازند می‌توانند حتی منجر به بروز حوادث مرگبار شوند. "فاکس نیوز" در مقاله جدیدی در این زمینه نوشت: در حالی‌ که برخی مشاغل همچون تعمیر تیرهای برق و یا چوب‌بُری در گروه شغل‌های پرخطر قرار می‌گیرند و به خودی خود خطرناک هستند، برخی حرفه‌های دیگر وجود دارند که ممکن است در ظاهر جان افراد را تهدید نکنند اما سلامت آنها به طور جدی به خطر بیاندازند که برخی از آنها عبارتند از:

به گزارش ایسنا، "کشاورزان"، اگرچه نرخ مرگ و میر ناشی از بیماری‌های قلبی و برخی سرطان‌ها در بین کشاورزان پایین است اما این افراد به دلیل آن‌ که در معرض مواد شیمیای خطرناکی همچون آفت‌کش‌ها، دود ماشین‌های کشاورزی و کودهای شیمیایی هستند، بیشتر با خطر ابتلا به سرطان پوست، لب، معده، مغز و پروستات مواجه‌اند.

"کارگران ساختمان"، سقوط اشیاء و دستگاه‌ها تنها خطرات موجود در کارگاه‌های ساختمانی نیستند. طبق گزارش انجمن ریه آمریکا حدود 1.3میلیون کارگر ساختمانی در این کشور در معرض "آزبست" قرار دارند. "آتش‌نشان‌ها"، ضربات، جراحت‌ها و استنشاق دود ممکن است جدی‌ترین تهدیدها برای سلامت آتش‌نشان‌ها باشند اما این افراد هفت برابر بیشتر در معرض مرگ ناشی از سکته قلبی هستند زیرا فشارهای جسمانی و روانی روی کارکنان این شغل بسیار بالاتر است.

"خلبان‌ها"، متخصصان دانشگاه ایسلند در مطالعات خود دریافته‌اند که خلبان‌ها 25 برابر بیش از معمول در معرض ابتلا به "ملانوما" بدخیم که مرگبارترین نوع سرطان پوست است، قرار دارند. "کارمندان"، آزمایش‌های متخصصان دانشگاه کارولینای جنوبی نشان می‌دهد انجام کارهای نشستنی و کم‌تحرک با افزایش 82 درصدی خطر مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی - عروقی مرتبط است. علاوه بر این، انجام بیش از حد کارهای نشستنی موجب تغییرات غیرعادی در نحوه سوخت‌وساز چربی‌ها و گلوکز می‌شود و متابولیسم طبیعی بدن را مختل می‌سازد.

پنتاگون سال‌هاست حرکات بدن رهبران سیاسی را زیر ذره‌بین دارد

تلاش و سرمایه‌گذاری دولت آمریکا برای یافتن اطلاعات در مورد سران سیاسی دنیا موضوع چندان تازه‌ای نیست. رسوایی آژانس امنیت ملی آمریکا (NSA) و افشاگری‌های "ادوارد اسنودن" به خوبی پرده از شنود تلفنی رهبران جهان توسط سازمان‌های امنیتی آمریکا برداشت. اما این تنها روش جمع‌آوری اطلاعات از سوی آمریکایی‌ها نیست. تیمی در وزارت دفاع این کشور، پنتاگون، سال‌هاست که بررسی حرکات بدن رهبران سیاسی را زیر ذره‌بین دارد تا از طریق بررسی روان شناختانه به نیات آنان و آنچه در ذهن دارند، پی ببرد.

به گزارش ایرنا به نقل از دویچه ووله، به گفته "جان کربی" سخنگوی پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا از سال 2009 بودجه سالانه به مبلغ 300 هزار دلار را برای تجزیه و تحلیل رفتار سیاستمداران ارشد دنیا اختصاص داده است. او این بودجه را هزینه یک برنامه تحقیقاتی با نام"Body Leads"  می‌داند که با مطالعه زبان و حرکات بدن بازیگران عرصه سیاست جهانی، به دنبال درک بهتری از نحوه تصمیم‌گیری‌های آنان است.

"ولادیمیر پوتین" رییس جمهوری و "دمیتری مدودیف" نخست وزیر روسیه از جمله سیاستمدارانی هستند که زبان و حرکات بدنشان در این برنامه تحقیقاتی مورد بررسی قرار گرفته است. خبرگزاری فرانسه به نقل از محافل امنیتی می‌نویسد، در مجموع 15 سیاستمدار عالی رتبه جهان دارای چنین پروفایل روان شناختانه‌ای هستند. "صدام" دیکتاتور معدوم عراق و "بن لادن" از جمله افرادی بوده‌‌اند که چنین پروفایلی برای آنان تهیه شده بود.

کانزر یکی از محققان این امر سال 2004 با مطالعه حرکات بدن پوتین نوشته بود که زبان بدن وی بیانگر این است که "ریسک‌گریز و به شدت در مقابل انتقاد حساس است". او در این مقاله که در Providence Journal به چاپ رسید، پوتین را مردی خوانده بود که از حرکت رو به جلو ترس دارد و ضعفی که نشان می‌دهد مانعی هم بر سر راه رهبری و هم بر سر آینده روسیه خواهد بود.

مانور تبلیغاتی داعش با "سرهای بریده"

به نظر می‌رسد، برای جنایات وحشیانه داعش که پا را از حیوانیت هم فراتر نهاده، پایانی نیست. پس از جنایات داعش در استفاده از کودکان در جنگ سوریه، واداشتن کودکان به جدا کردن سرهای شهروندان سوری از تن‌شان، استفاده از کودکان برای شلیک خمپاره و بازی فوتبال با سرهای بریده شیعیان در سوریه هم اکنون نوبت به سفرهایی تبلیغاتی این گروه جنایتکار با سرهای بریده رسیده است.

به گزارش فارس، در این ارتباط "ابوالایمان المبروک"، مفتی وهابی فتوایی صادر و در آن تزیین خودروهای وهابی‌های تکفیری با سرهای بریده شیعیان و علوی‌ها را مباح کرده و گشت زدن با آنها در کوچه‌ها و خیابان‌ها را دعوتی صریح و آشکار برای نشر اسلام دانسته است.



احتمال تعطیلی دفتر شبکه الجزیره در عربستان

در پی اقدام اخیر عربستان، بحرین و امارات مبنی بر فراخواندن سفرای خود از دوحه، یک مسئول عربستانی اعلام کرد که ظرف روزهای آینده مقامات عربستان درباره تعطیلی دفتر شبکه خبری الجزیره (شبکه قطری) تصمیم‌گیری خواهند کرد. همچنین اعلام کرد که تمامی نویسندگان و شهروندان عربستانی‌ فعال در رسانه‌ها از ادامه همکاری با رسانه‌های قطری منع شده‌اند.

به گزارش ایسنا به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای الحیاة، همچنین منابع اماراتی اعلام کردند که مقامات این کشور دستوراتی صادر کرده‌اند که به موجب آن اماراتی‌ها باید از همکاری با قطر و سفر به این کشور خودداری کنند. چهارشنبه گذشته امارات، بحرین و عربستان به اتهام عدم پایبندی قطر به تعهداتش در توافقنامه امضا شده میان کشورهای حوزه خلیج فارس و دخالت در امور داخلی کشورهای دیگر سفرای خود را از دوحه فراخواندند.

جوان‌ترین میلیاردرهای جهان کیستند؟

براساس گزارش فوربس، با کمی دقت در لیست جدید میلیاردرهای فوربس در میان میلیاردر جوان جهان با پا به‌سن گذاشتن قدیمی‌ترها، با اسامی جدید‌تری مواجه می‌شوید. برای مثال "پرنا کی" یکی از جدید‌ترین نام‌هایی است که در این لیست دیده می‌شود، فردی که درحال حاضر جوانترین میلیاردر جهان بوده و جایگاه "داستین مسکوویتز" را در این لیست از آن خود ساخته‌است.

لیست امسال میلیاردرهای فوربس هزار و ۶۴۵ عضو دارد که از میان آنها ۳۱ نفر زیر ۴۰ سال سن دارند که دو بنیانگذار شرکت گوگل در میان آنها نیستند، زیرا هردوی آنها پا را از مرز ۴۰ سالگی فراتر گذاشته‌اند. ارزش مجموع جوانترین میلیاردرهایی که در لیست فوربس حضور دارند 115.7 میلیارد دلار است که 42 درصد از آن به مقامات شبکه فیس‌بوک اختصاص دارد. همچنین 13 نفر از این لیست آمریکایی بوده و بقیه آنها از دیگر کشورهای جهان هستند.

در این میان پنج نفر از جوانترین‌های لیست فوربس از این قرارند: 1) "پرنا کی" با 24 سال سن 1.3 میلیارد دلار سرمایه در اختیار دارد و 85 درصد از سهام شرکت Logan Property Holdings، شرکتی که در زمینه املاک فعالیت دارد، در اختیار او است. وی مدیر داخلی این شرکت بوده و پدرش ریاست شرکت را به عهده دارد. وی لیسانس رشته اقتصاد خود را از دانشگاه لندن دریافت کرده‌است.

(2 "داستین مسکوویتز" که تاپیش از این عنوان جوانترین میلیاردر جهان را در اختیار داشت، با 29 سال سن سرمایه‌ای به ارزش 6.8 میلیارد دلار در اختیار دارد. وی که هم‌اتاقی سابق مارک زاکربرگ، بنیانگذار شرکت فیس‌بوک در دانشگاه هاروارد بوده‌است، پس از دو سال درس را رها کرد تا به صورت تمام‌وقت در فیس‌بوک مشغول به‌کار شود. وی در سال 2008 فیس بوک را نیز ترک کرده و شرکت نرم‌افزاری Asana را راه‌اندازی کرد.

3) "مارک زاکربرگ"، فیسبوک امسال 10 ساله شد و هیچ‌کس به اندازه بنیانگذار این شبکه اجتماعی از این موضوع خوشحال نبود. زاکربرگ 29 ساله با ثروتی برابر 28.5 میلیارد دلار توانسته ارزش سهام شرکتش را در سال گذشته 130 درصد افزایش دهد و همین موضوع ثروت زاکربرگ را در همین دوره دوبرابر کرد.

(4  "آنتون کاترین"، گرداننده قدیمی‌ترین و بزرگترین تولید کننده آنتن در جهان، تنها 29 سال سن داشته و سومین نسل از خانواده‌اش به‌شمار می‌رود که در این حرفه مشغول به کار شده و تاکنون ثروتی به ارزش 1.35 میلیارد دلار را برای خود اندوخته‌است.

5) "درو هوستون"، بنیانگذار و مدیر اجرایی شرکت Dropbox با 30 سال سن و ثروت 1.2 میلیارد دلار یکی از جدید‌ترین شگفتی‌سازان لیست جوانترین میلیاردرهای جهان است. وی که به‌تازگی به این لیست پیوسته،‌در سال 2007 خدمات به اشتراک‌گذاری مبتنی بر ابر را به همراه آرش فردوسی بنیانگذاری کرد.

بازی هسته‌ای ظریف و اشتون!



بنر روحانی ، پوتین و بشار اسد در سوریه


عصر ایران نوشت: بنر زیر در سوریه نصب شده است و با در کنار هم قرار دادن پوتین، اسد، روحانی و سید حسن نصر الله دبیر کل حزب الله لبنان نوشته است: مردانی که جز در برابر الله سر تعظیم فرود نمی آورند.



رهبر کره شمالی ۱۰۰ درصد آراء انتخاباتی را به خود اختصاص داد


رسانه‌های دولتی کره شمالی گزارش دادند "کیم جونگ اون"، رهبر این کشور، در انتخابات عالی‌ترین نهاد قانونگذاری این کشور تمام آراء منطقه انتخاباتی خود را کسب کرد. مردم کره شمالی روز یکشنبه پای صندوق‌های رأی رفتند تا نمایندگان مجمع عالی خلق را که وظیفه قانونگذاری در کشور دارد را انتخاب کنند. این انتخابات که صرفا نمایشی سیاسی قلمداد می‌شود هر پنج سال یک بار برگزار می‌شود.

به گزارش تسنیم به نقل از یو‌اس‌ای‌تودی؛ در حالی که نتایج سایر کرسی‌های مجمع هنوز مشخص نشده است، رسانه‌های کره شمالی به سرعت اعلام کردند که کیم آراء منطقه واقع در کوه پیکدو که از اهمیتی نمادین برخوردار است را بدون حتی یک رأی مخالف کسب کرده است. در انتخابات قبلی، 687 نماینده انتخاب شدند. این اولین بار  پس از به قدرت رسیدن کیم در سال 2011 است که انتخابات در کره شمالی برگزار می‌شود.

خبرگزاری مرکزی کره شمالی در گزارش خود نوشت: "این امر بیانگر حمایت مطلق تمام پرسنل نظامی و مردم و اعتماد عمیق آنها به کیم جونگ اون، رهبری عالی، است."  رأی‌دهندگان در این انتخالات هیچ انتخابی درباره کسی که می‌توانند رأی دهند نداشتند - تنها نام یک کاندید بر روی برگه‌های رأی‌گیری هر حوزه انتخاباتی وجود داشت. رأی‌دهندگان تنها می‌توانستند به وی رأی مثبت و یا منفی دهند و بر اساس گزارش رسانه‌های دولتی تمام مردم رأی مثبت داده‌اند. کره شمالی معمولا حضور مردم در انتخابات را بالای 99 درصد بیان می‌کند.

مجمع عالی خلق معمولا به ندرت و اغلب سالی یکبار تشکیل جلسه می‌دهد. این نهاد در عمل قدرت کمی دارد و  وظایف آن توسط یک نهاد کوچکتر و قدرتمندتر به نام پرسیدیوم انجام می‌گیرد. قرار بود مجمع جدید در ماه آتی میلادی تشکیل جلسه دهد اما هنوز تاریخی رسمی اعلام نشده است.

نوزدهم اسفند در آینه تاریخ معاصر ایران

ایرنا نوشت: مهم‌ترین رویدادهای تاریخ معاصر در این روز، به شرح زیر است 19 اسفند 1363/عملیات "بدر" با رمز "یا فاطمه الزهرا(س)" با هدف تصرف کامل هورالهویزه و کنترل جاده العماره در بصره در منطقه‌ای به گستردگی 800 کیلومتر مربع آغاز شد، این عملیات کامل کننده عملیات خیبر بود که تا 26 اسفند بطول انجامید.




19  اسفند 1357 /دولت ایران اعلام کرد که تمامی کمک‌های خود را به مصر، از این پس قطع خواهد کرد. دلیل این تصمیم سازش مصر با رژیم صهیونیستی و بستن پیمان کمپ دیوید بود،19  اسفند 1321/  35 روزنامه که پس از کودتای سوم اسفند رضاخان توقیف شده بودند، اجازه انتشار یافتند،19  اسفند 1300/ به دنبال توقیف گسترده مطبوعات، هفت تن از مدیران مطبوعات به سفارت روسیه پناهنده و تعدادی از آنها نیز در اعتراض به این عمل حکومت در حرم حضرت عبدالعظیم(ع) متحصن شدند.

19  اسفند 1295/ روزنامه "تجدد" به مدیریت "شیخ محمد خیابانی" در تبریز انتشار یافت. این روزنامه به صورت هفتگی و به مدت پنج سال منتشر شد،19  اسفند 1285/ احمد میرزا فرزند دوم محمدعلی شاه به صورت رسمی به عنوان ولیعهد معرفی شد.

خواب رزمنده در "خیبر"

عملیات "خیبر" به عنوان نخستین عملیات آبی ـ خاکی بود که در شرایط بسیار سخت در منطقه جنوب اجرا شد؛ در این عملیات رزمنده‌ها باید شب‌های بسیار سرد خوزستان و شرایط کمبود تجهیزات و غذا و سایر مسائل را تحمل می‌کردند. پای خاطرات یادگاران این عملیات هم که می‌نشینیم می‌گویند که شرایط عملیات به گونه‌ای بود که گاهی یکی دو شبانه‌روز پلک روی هم نمی‌گذاشتیم وقتی هم شرایط نسبتاً مناسبی پیش می‌آمد، استراحت می‌کردیم.

به گزارش فارس، عکس‌ها که سند زنده هر رویدادی هستند، به تصویر می‌کشند رزمنده‌های 15 ـ 16  ساله را که پس از مقاومتی جانانه از فرصتی بسیار کوتاه در آن هیاهوی حملات دشمن، استراحت می‌کردند. این عکس مربوط به رزمنده عملیات "خیبر" در منطقه "جفیر" استان خوزستان است که در سنگر انفرادی استراحت می‌کند و نمی‌دانیم که آیا امروز این رزمنده شهید شده یا در دنیای ما است؛ در هر صورت او که شاید به سن تکلیف هم نرسیده، عاشق شهادت است و این را از پیشانی‌بند سرخ‌رنگش می‌توان فهمید.



حضور رئیس جمهور در مراسم روز بزرگداشت شهدا



نامه 50 جوان اسرائیلی به نتانیاهو/ سربازی نمی‌رویم چون نمی‌خواهیم اشغالگر باشیم


جمعی 50 نفره از جوانان اسرائیلی در نامه‌ای خطاب به نخست وزیر اسرائیل "بنیامین نتانیاهو" اعلام کردند که در اعتراض به اشغالگری اسرائیل وارد خدمت سربازی در ارتش این رژیم نمی‌شوند. این نامه که توسط سازمان اسرائیلی صلح منتشر شده تاکید کرده‌اند که به دلیل نقش ارتش اسرائیل در اشغال سرزمین‌های فلسطینی، آنها مخالف انجام سربازی در ارتش هستند.

 به گزارش عصر ایران به نقل از خبرگزاری فرانسه، مدت دوره اجباری و الزامی سربازی در اسرائیل، برای مردان سه سال و برای زنان دو سال از سن 18 سالگی است. این جوانان همچنین به نقض حقوق بشر در کرانه باختری از جمله اعدام‌ها، ساخت و ساز شهرک‌ها، بازداشت‌ها، شکنجه، مجازات‌های گروهی و توزیع ناعادلانه آب و برق در میان فلسطینی‌های ساکن منطقه کرانه باختری اشاره می‌کنند.

آنها اضافه کردند: نمی‌توانیم با حکومتی مشارکت کنیم که در فعالیت‌های نقض حقوق بشر حضور دارد. این نامه توسط گروهی منتشر شده است که معمولا از نظامیان اسرائیلی مخالف اشغالگری حمایت می‌کند. نظامیان و سربازانی که دستورات و ماموریت‌های خود را به دلیل ماهیت سرکوبگرایانه یا تجاوزکارانه‌اش نمی‌پذیرند و با مجازات‌هایی روبه رو می‌شوند، می‌توانند از خدمات حمایتی این گروه استفاده کنند.

دلقک‌های بدون مرز در سوریه

گروه نمایشی دلقک‌های بدون مرز که از هنرمندانی از سراسر جهان تشکیل شده است با سفر به اردوگاه‌های پناهندگاه سوری در لبنان و اردن سعی می‌کنند تا از رنج و مرارت‌های جنگ بکاهند و باعث شادی و خنده کودکان معصوم سوری شوند.



به گزارش پارسینه به نقل از  ال اچ وي نيوز، مردم سوریه که به دنبال آغاز نا آرامی‌ها و ورود تروریست‌های خارجی خانه و کاشانه خود را به سوی اردوگاه آورگان در آنسوی مرزهای سوریه ترک گفتند، در شرایط اقتصادی و معیشتی سختی به سر می‌برند. بودجه این گروه را یک سازمان عام المنفعه آلمانی تامین کرده است.





تخریب 60 درصد بیمارستان‌های سوریه، پیامد حضور گروه‌های تروریستی

یک موسسه خیریه سوری با انتشار گزارش در خصوص وضعیت نظام بهداشت و درمان در سوریه اعلام کرد که وضعیت بهداشت و درمان در سوریه بسیار نامناسب است. دراین گزارش تصریح شده است که از آغاز درگیری‌ها در سوریه تاکنون، حدود 60 درصد از بیمارستان‌های سوریه تخریب شده و نیمی از پزشکان این کشور نیز ناچار شدند از سوریه خارج شوند.

به گزارش مهر به نقل از اسکای نیوز عربی، به موجب این گزارش کادر پزشکی که هم اکنون در سوریه مشغول خدمت‌رسانی به مردم این کشور هستند با دشواری‌های بسیاری در مداوای هزاران نفر از کسانی که در جریان درگیری‌ها آسیب دیده‌اند، مواجه هستند و ضمن اشاره به کمبود شدید دارو و لوازم پزشکی در سوریه، تصریح شده است که پزشکان سوری مجبور هستند از وسایل غیر بهداشتی برای بستن زخم‌ها استفاده کنند و برای انجام عملهای ضروری به دلیل عدم دسترسی به داروهای بیهوشی به شیوه‌های غیر معمول روی آورند.

در ادامه این گزارش تکان دهنده به قطع اعضای بدن افراد به دلیل عدم دسترسی به ابزار ضروری و کشته شدن کودکان و نوزادان به دلیل قطع برق در مراکز درمانی اشاره شده است. گزارش مذکور به نقل از جمعیت پزشکی سوری آمریکایی اعلام کرد: از آغاز درگیری‌ها در سوریه حدود 200 هزار نفر به دلیل عدم دسترسی به دارو و امکانات درمانی و بهداشتی کشته شده‌اند.

تیرباران یک مرد یمنی از سوی القاعده  

عصر ایران نوشت: تیرباران یک مرد یمنی به ظن جاسوسی برای آمریکا از سوی نیروهای القاعده صورت گرفت.




چهارشنبه‌سوری و سفارش روزنامه اصولگرا

روزنامه اصولگرای سیاست روز در سرمقاله خود نوشت: این نوشته به بهانه جشن ملی و تاریخی "چهارشنبه‌سوری" از متولیان امر می‌خواهد تا بیش از پیش به موضوع شادی مردم توجه نشان دهند. بی‌شک برگزاری جشن‌هایی در سطح پارک‌ها و میادین شهر نه تنها مسئله‌ساز نخواهد بود بلکه جلوی بسیاری از شرارت‌ها و اتفاق های ناخوشایند را نیز خواهد گرفت.

کارشناسان مسائل اجتماعی بارها بر این نکته تکیه داشته‌اند که فضای عاری از شادی و خاکستری سبب می‌شود که افراد، نیاز خود به شادی و تخلیه انرژی را به صورت‌های نادرست برآورده کنند. در حالیکه کشور ما این روزها رتبه چشمگیری در خصوص تمام آسیب‌های اجتماعی از جمله طلاق، دزدی، اعتیاد و غیره دارد شایسته است نحوه نگرش متولین به مقوله فرهنگ شادی کمی متفاوت شود.

یادمان نرود روزهای آخر اسفند سال ۹۲ در حالی رو به پایان است که نه نشاطی از آغاز سال جدید در چشمان ایرانیان موج می‌زند و نه بهانه‌ای برای استقبال از بهار طبیعت وجود دارد. در حالیکه بذر نا‌امیدی دوباره در سطح کشور نهادینه شده شایسته است به جای ایجاد اتاق فکرهای مختلف در خصوص ایجاد وزارتخانه‌هایی همچون ازدواج و طلاق با شناسایی ریشه‌ای مشکلات در‌پی حل نمودن آن برآییم.

آزادی برادر امیر قطر از زندان پدر پس از 20 سال

"مشعل بن حمد بن خلیفه" برادر ناتنی امیر فعلی قطر و فرزند شیخ حمد پس از 20 سال از زندان پدر آزاد شد و اولین تصاویر از وی منتشر شده است.

به تازگی اولین تصویر از برادر بزرگ امیر فعلی قطر به نام "مشعل بن خلیفه" منتشر شده است. مشعل برادر ناتنی "تمیم بن حمد" امیر فعلی قطر و بزرگترین پسر پادشاه سابق این کشور "شیخ حمد بن خلیفه" است. وی به دلیل مخالفت با کودتای شیخ حمد بن خلیفه برضد پدربزرگش "شیخ خلیفه بن حمد آل ثانی" به مدت 20 سال در زندان پدر حبس بوده است.



مشعل بن حمد پس از آزادی از زندان شیخ حمد بن خلیفه امیر پیشین قطر

به گزارش مشرق، "شیخ حمد بن خلیفه" امیر سابق قطر در ژوئن سال 1995 در یک کودتای سفید برضد پدرش "شیخ خلیفه بن حمد آل ثانی" قیام کرد و قدرت را از وی گرفت. وی درحالی این کودتا را ترتیب داد که پدرش خلیفه بن حمد در سفری خارجی به سر می‌برد و وی با استفاده از این فرصت، خود را به عنوان پادشاه قطر منصوب کرد.



"شیخ مشعل بن حمد" پیش از زندانی شدن

شیخ حمد بن خلیفه امیر پیشین قطر سه بار ازدواج کرده است. همسران وی به ترتیب عبارتند از "شیخه مریم بنت محمد آل ثانی؛ شیخه نورة بنت خالد بن حمد آل ثانی و شیخه موزه بنت ناصر المسند". حاصل این سه ازدواج یازده پسر و بیست و دو دختر است.

کتاب ناگفته‌های عارف از انتخابات منتشر شد

کتاب" عارف" که توسط "امیرعباس تقی‌پور" و "امیر لعلی" تهیه شده است که حاوی اولین گفتگوی دکتر "محمدرضا عارف" بعد از کناره‌گیری از عرصه انتخابات ریاست جمهوری دور یازدهم است که با ماهنامه مدیریت ارتباطات انجام داده است.

به گزارش امید، در این گفتگوی مفصل، عارف به مسائل و حواشی  انتخابات ریاست جمهوری پرداخته است. کتاب "عارف" توسط انتشارات سیمای شرق منتشر شده است.


رجعت مسیح (ع) این بار از فیسبوک

در سال 1986 در اوج پیروزی‌های رزمندگان اسلام در جبهه مقاومت علیه استکبار جهانی، "فرانسیس فوکویاما" در کنفرانس صهیونیست‌ها در سرزمین‌های اشغالی تحت عنوان "بازشناسی هویت شیعه" شرکت می‌کند. وی در این کنفرانس مطالبی می‌گوید که بسیار حائز اهمیت است: "شیعه دو بال دارد که افق پروازش خیلی بالاتر از تیرهای ماست، پرنده‌ای که یک بال سبز و یک بال سرخ دارد، بال سبز این پرنده همان مهدویت و عدالت‌خواهی اوست. شیعه در انتظار عدالت به سر می‌برد، پس امیدوار است و انسان امیدوار شکست‌ناپذیر است".

به گزارش فارس، فوکویاما در ادامه راهبردی برای مقابله با فلسفه انتظار ارائه می‌دهد و می‌گوید: "شما هم بیائید برای غرب امام زمان بتراشید". "مکتب اوانجلیس" از همین‌جا شکل می‌گیرد، درست در سال 1989 شش ماه بعد از نظریه جدید فوکویاما. اوانجلیس‌ها معتقدند "عیسی ناصری" خواهد آمد و هرچه را در خصوص "حضرت حجت" وجود دارد، به عیسی ناصری نسبت داده‌اند.

صد البته شیعه نیز معتقد است که عیسی مسیح(ع) رجعت خواهد کرد اما در زیرمجموعه‌ای از قیام آخرالزمانی حضرت حجت(عج) و در جمع یاران ایشان است. شاید یکی از دلایل ازدیاد مهدیان دروغین یا نائبین دروغین نیز در پازلی قرار داشته باشد که از سوی تئوریسین‌های دستگاه استکباری غرب برنامه‌ریزی شده است.

در همین خصوص به تازگی فردی با نام "خ . س" در صفحات اجتماعی، خود را فرستاده آسمان معرفی می‌کند و می‌گوید: از طرف آسمان و امام زمان(عج) پیام آورده‌ام که به مسیح ایمان بیاورید! نامبرده به راحتی به تبلیغ افکار انحرافی خود در صفحات فیسبوک پرداخته و خود را مسیح رجعت‌کرده می‌نامد؛ فیسبوکی که این روزها رفع فیلتر آن دغدغه برخی از دولتمردان شده است.



هواپیمای گمشده مالزی توسط "جن‌ها" ربوده شده


ناپدید شدن پرواز ام.اچ 370 مالیزیا ایرلاین در مسیر کوالالامپور به پکن با 239 مسافر و خدمه با حاشیه‌های جالبی در عرصه رسانه‌ای همراه شده است. در زمانی که نیروهای امدادگر و نظامی 9 کشور به مدت چهار روز در حال انجام عملیات برای یافتن اثری از این هواپیما هستند، "ماهاگورو ابراهیم مت زین" یک پیشگوی مالزیایی، مدعی شد که هواپیمای گمشده توسط جن‌ها ربوده شده و یک شیء بزرگ سیاه رنگ بر فراز محل سقوط هواپیما در حال پرواز است.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری برناما گزارش داد که این مرد مدعی شده است، توسط یکی از مقامات ارشد دولت برای پیش‌بینی موقعیت هواپیما دعوت شده است و در فرودگاه بین‌المللی کوالالامپور گفت که از "بامبو" و "قلاب" ماهیگیری برای شناسایی موقعیت هواپیما استفاده می‌کند .وی پس از خواندن دعا گفت که به دلیل سیاهی چشمش پیش‌بینی می‌کند، هواپیما در آب سقوط کرده است اما اطلاعات دقیق‌تر را تا دو روز آینده اعلام می‌کند.



از سوی دیگر فردی به نام "فتحی عبدالهادی" از اهالی منطقه‌ای به نام "کامپونگ مادوک" در ایالت کلانتان مالزی مدعی شد که سقوط یک شیء نورانی را هنگام سقوط به دریا در ساعت یک و 45 دقیقه بامداد شنبه مشاهده کرده است. به نوشته "نیو استریت تایمز"، این فرد 29 ساله گفت است که این شیء نورانی به مدت پنج دقیقه در حال سقوط در منطقه بانچوک در شمال شرقی مالزی در نزدیکی اقیانوس آرام دیده شده است.

یک فرد نیجریه‌ای با نام "تی. بی جاشوآ" نیز در فیلمی که در شبکه‌های ویدیویی انتشار یافته مدعی است سقوط این هواپیمای مالزیایی را پیش‌بینی کرده است. وی در یک پیش‌بینی در 28  ژوئیه سال گذشته میلادی (ششم مرداد سال 92) در مورد سقوط یک فروند هواپیمای آسیایی با بیش از 200 سرنشین اظهارنگرانی کرده و هشدار داده است. وی در این فیلم پیش‌بینی کرده است این هواپیما مدتی پس از برخاستن از فرودگاه دچار سانحه می‌شود و برای این ملت دعا کرد. این ویدیو تاکنون بیش از 228 هزار بازدیدکننده داشته است.

به کنیزی گرفتن زنان پناهنده سوری جایز است
!

بر اساس ویدیویی که در سایت‌های اجتماعی از جمله یوتیوب منتشر شده، یک شیخ سلفی اردنی به نام "یاسر العجلونی" مدعی شده که بر اساس یک "فتوای شرعی"و به کنیزی گرفتن زنان سوری که در جریان نبردهای جاری در این کشور به اردن پناهده شده‌اند، جایز می‌باشد هرگونه بهره‌برداری جنسی از آنها جایز است.
 
به گزارش جام، العجلونی در توجیه صدور این فتوای خود گفته است: به خاطر کثرت زنان پناهنده اهل سوریه و کم بودن مردان در اردن باید راه چاره‌ای برای این معزل پیدا کرد و آن ازدواج به صورت "ملک یمین" است. هر مرد می‌تواند با بیش از 50 زن ازدواج کند ولی ازدواج بیش از چهار زن را مشروط به ازدواج با پناهدگان زن سوری دانسته است. شایان ذکر است که ازدواج ملک یمن مثل برده‌داری است و مخصوص زنان کافر در حال جنگ با مسلمانان می‌باشد.
 
انتشار فتوای این مبلغ سلفی اردنی با واکنش‌های متفاوتی در شبکه‌های اجتماعی همراه شده است: یکی از کاربران به نام "ليلى الأطرش" نوشته است: لعنت بر کسانی که باعث اهانت به کرامت مردم سوریه شدند. یک کاربر دیگر به نام حسین تأکید کرد که گویی که مشکل سوریه به پایان رسیده است و جز مشکل زنان، مشکل دیگری باقی نمانده است. کاربر دیگری به نام محمود دراین باره نوشت که همه ادیان مُنادی آزادسازی انسان از بردگی انسان هستند. کاربر دیگری به نام "وائل الصمادي" گفته است که به بردگی گرفتن زن مسلمان جایز نیست، به کار بردن احکام بردگی برای زنان کفار بعد از جنگ با آنان معروف بوده است؛ زن مسلمان درصورتیکه تسلیم شود، آزاد می‌شود . در نتیجه این فتوا از همه جهات این فتوا باطل است.

خشم عربستان سعودی از اظهارات قاطعانه "نوری المالکی"

عربستان سعودی در پی اظهارات اخیر "نوری المالکی" نخست وزیر عراق، وی را متهم به دامن زدن به فتنه مذهبی در راستای طرح‌های منطقه‌ای کرد. یک منبع سعودی در این‌باره به خبرگزاری رسمی این کشور گفت: "نوری المالکی" به خوبی از موضع روشن و قاطع عربستان علیه تروریسم آگاه است، همچنین از تلاش‌های گسترده عربستان در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی برای مبارزه با این پدیده آگاهی دارد.

به گزارش مهر، وی با گزافه خواندن اظهارات نوری المالکی علیه عربستان، به نخست وزیر عراق توصیه کرد سیاست‌هایی را در نظر گیرد که این کشور را از هرج و مرج و خشونت‌های ایجاد شده رهایی دهد و این منبع، نقش گسترده عربستان در ناآرامی‌ها و بی‌ثباتی در عراق و دیگر کشورهای منطقه را انکار کرد. این در حالی است که یک رسانه سعودی با توهین به ملت و دولت عراق، واژه توهین‌آمیزی درباره نوری المالکی به کار برده است.

نخست وزیر عراق اخیرا در اظهاراتی قاطعانه عربستان سعودی را متهم به حمایت از تروریسم در عراق کرده بود. وی تاکید کرده بود که عربستان سعودی و قطر علیه عراق و سوریه اعلام جنگ کرده‌اند.

جهان/ اعضای ائتلاف سه نفره بعد از 9 ماه




نماینده کویتی در حال ساخت بمب در سوریه


تصویر "ولید الطباطبایی" نماینده سلفی پارلمان کویت و مالک شبکه تلویزیونی تکفیری "صفا" در پایگاه‌های مختلف اینترنتی درحالی منتشر شده که وی را در شهر "حلب" و در حال ساخت بمب برای گروه‌های تکفیری در سوریه نشان می‌دهد. ولید الطباطبایی یکی از برجسته‌ترین و مهم‌ترین تامین کنندگان مالی گروه تروریستی "جبهه النصره" است که از طریق خاک ترکیه و به همراه گروهی‌ از تروریست‌های تکفیری کویتی و عربی وارد خاک سوریه شد.

به گزارش فارس، این نماینده سلفی پارلمان کویت با اینکه پیشتر از گروه‌های تکفیری در سوریه حمایت مالی می‌کرد، اما به تازگی اعلام کرده که درصدد تجهیز نظامی تروریست‌های تکفیری در سوریه است.



رودررو شدن‌ دوباره شریعتمداری و ظریف

در حاشیه دیدار جمعی از مسئولان و فعالان اقتصادی با رهبر انقلاب



بازدید اشتون از چهلستون و تالار اشرف اصفهان




هر ایرانی تا امروز چقدر یارانه گرفته است؟


سی و هفتمین مرحله یارانه نقدی (مربوط به اسفندماه) دیشب واریز و از بامداد امروز سه شنبه قابل برداشت شد. یارانه نقدی ماهانه به ازای هر ایرانی 45 هزار و 500 تومان است، ضمن اینکه دولت قصد دارد در فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها در سال 93 حمایت‌های بیشتری از اقشار کم درآمد کند.

به گزارش تسنیم، با واریز این مرحله، یارانه دریافتی هر ایرانی تاکنون حدود یک میلیون و 800 هزار تومان و کل مبلغ پرداختی به تمام مشمولان حدود 130 میلیارد تومان شد.

ته دیگ خوری جنگی

به گزارش عصر امروز، عکسی که می‌بینید در مناطق عملیاتی جنوب گرفته شده است. ناهار روزانه را که میان رزمندگان توزیع کردند، در انتها، ته دیگ ها را هم آوردند که بین نیروها قسمت کنند. این جا بود که شیطنت بسیجی ها گل کرد و شلوغ بازی درآوردند و عکاسی هم یک لحظه شیرین را شکار کرد.





علی مطهری جوان شد !


نماینده نوشت: نشست مجمع عمومی فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت با دکتر روحانی رئیس‌جمهور روز دوشنبه 19 اسفند برگزار شد. یکی از حاشیه‌های جالب این دیدار تغییر شکل ظاهری علی مطهری نماینده مجلس شورای اسلامی بود.






"کابل" در آستانه انتخابات


شهر "کابل" در آستانه انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی، چهره انتخاباتی به خود گرفته و در هر گوشه و کنار شهر تصاویر کوچک و بزرگ از کاندیداهای ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی به چشم می‎خورد.

به گزارش فارس، مردم در گوشه و کنار این کشور و این شهر از انتخابات سخن می‎گویند و در تمام نقاط این شهر تصاویر بزرگی از کاندیداهای انتخابات خودنمایی می‎کند که چهره شهر را تغییر داده است.





گفتگوی مردم آمریکا با اسنودن


"ادوارد اسنودن" کارمند پیشین سازمان جاسوسی آمریکا که به روسیه پناهنده شده است، در یک گفتگوی زنده با مردم آمریکا و شرکت کنندگان در جشنواره "ساوت بای ساوت وست" که در ایالت تگزاس در آمریکا برگزار می‌شود، به پرسش‌های آن ها در خصوص نقض حریم خصوصی شهروندان این کشور توسط دولت آمریکا پاسخ خواهد داد.

به گزارش ایرنا، به گفته وکلای اسنودن، بخشی از این کنفرانس ویدیویی به موضوع جاسوسی دولت از حریم خصوصی مردم در عصر دیجیتال و چگونگی محافظت از حریم شخصی افراد اختصاص خواهد داشت و اسنودن نقطه نظرات خود را در این زمینه بیان خواهد کرد.

انتظار می رود امروز هزاران نفر در همایش "ساوت بای ساوت وست "(SXSW) که هر ساله با موضوع تکنولوژی و فیلم برگزار می شود، شرکت کنند.



کاهش نزاع در تهران!


شرق نوشت: در خبرها آمد که آمار نزاع در تهران 1.5 درصد کاهش یافته است.





ترک‌ها مولانا را به چین بردند!


خانه‌ اپرای "مرسین" ترکیه اثری به نام "ندای رومی" را در دو شهر شانگهای و پکن کشور چین اجرا کرد. این اثر نمایشی به عنوان برنامه‌ پایان‌بخش "سال ترکیه در چین" روی صحنه رفت. "ندای رومی" که حول محور شخصیت "مولانا جلال‌الدین رومی" عارف و شاعر ایرانی ملقب به "مولانا" ساخته شده‌ از رقص سمای درویش‌ها الهام گرفته است.

به گزارش ایسنا، این اپرا دو فصل است در ترکیه اجرا شده و بلیت‌های اجرای چین آن با موفقیت پیش‌فروش شد. به گزارش آسوشیتدپرس،‌ "شفیق قهرمان‌کاپتان" متن این نمایش را به نگارش درآورد و "کان آتیلا" موسیقی آن را تنظیم کرده است.

لیبی اصلی‌ترین عامل تجارت غیرقانونی سلاح

"ایوجین جاسانا"  نماینده دائم روآندا در سازمان ملل با اشاره به مسئله تجارت غیر‌قانونی تسلیحات نظامی گفت: براساس گزارش‌های کارشناسان سازمان ملل در حال حاضر لیبی تبدیل به عامل اصلی تجارت غیرقانونی تسلیحات نظامی از جمله موشک‌های دوش پرتاب شده است که آنها را از 14 کشور به صورت قاچاق خارج کرده و به برای دامن زدن به در گیری‌ها به برخی مناطق ارسال می‌کند.

به گزارش مهر به نقل از رویترز، وی افزود: بر اساس گزارش‌ها شبه نظامیان غیردولتی بر اکثر انبارهای تسلیحات سیطره دارند و کنترل مرزها در این کشور بسیار ضعیف است و این مسئله یکی از موانع موجود در جلوگیری از ورود و خروج تسلیحات نظامی است. پس از سقوط  "معمر قذافی" دیکتاتور سابق لیبی، انقلابیون توانستند بر انبارهای سلاح و مهمات این کشور سیطره پیدا کنند و  هم اکنون تهدیدی برای امنیت این کشور محسوب می‌شوند.


خطرناک‌ترین نقطه جهان برای کودکان

صندوق کودکان ملل متحد "یونیسف"، در گزارشی که روز دوشنبه ۱۹ اسفند منتشر شده می‌گوید که سه سال پس از بحران و آشفتگی در سوریه، اکنون آن کشور یکی از خطرناک‌ترین مکان‌ها روز زمین برای کودکان است. به گزارش رویترز، یونیسف می‌گوید شمار کودکانی که در سال گذشته میلادی از جنگ آسیب دیده‌اند، بیش از دو برابر شده است. صدها هزار نفر از آنها نیز در گوشه و کنار آن کشور در دام جنگ افتاده‌اند.

به گزارش جام، این سازمان بین‌المللی شمار کودکان قربانی در سوریه را بیش از هر بحران معاصر دیگری ارزیابی کرده و می‌گوید: بنابر آمار سازمان ملل دست‌کم ۱۰ هزار نفر از آنها در جریان جنگ کشته شده‌اند؛ با این همه آمار واقعی احتمالا بیشتر از این است. یونیسف در عین حال به دیگر آسیب‌هایی که به کودکان وارد شده و آنها را رها نخواهد کرد نیز اشاره می‌کند؛ آنها کلاس و آموزگاران خود را از دست داده‌اند؛ برادران و خواهران و دوستان، کسانی که از آنها مراقبت می‌کنند، خانه و آرامش خود را از دست داده‌اند.
 
از سوی دیگر صندوق حمایت از کودکان ملل متحد به کودکان پسر تا سن ۱۲ سال اشاره دارد که برای جنگیدن، برخی به جنگ رو در رو برده شده‌اند. این گزارش ارزیابی کرده است که از میان ۵.۵ میلیون کودکی که از جنگ آسیب دیده‌اند -برخی داخل و گروهی خارج از خاک سوریه- دو میلیون کودک به حمایت و درمان روحی و روانی احتیاج دارند. همچنین گفته است که کودکان سوری با دیدن کشته شدن خانواده و دوستانشان، دچار فشارهای روحی شدید هستند.
 
 مراسم دعا برای پیدا شدن هواپیمای مسافر بری مفقود شده مالزی





عصر ایران
منتشر کرد، دستگیری یک تظاهرات کننده طرفدار روسیه در شهر دونتسک اوکراین




بازدید "میخاییل خودورکوفسکی" میلیاردر سابق روسیه ( و مخالف پوتین) از زخمی‌های اعتراضات اخیر در اوکراین در بیمارستانی در شهر کی یف



حذف عکس مادر "ستار بهشتی" در یک روزنامه

تابناک نوشت: دیدار "کاترین اشتون" با "نرگس محمدی" و "مادر ستار بهشتی" این روزها سروصدای فراوانی در رسانه‌ها به‌پا کرده است. در این میان روزنامه جوان در نسخه امروز در گزارشی که به این موضوع اشاره کرد بود تصویر مادر ستار بهشتی را از عکس دیدار حذف کرد.




روزنامه جوان



روزنامه وطن امروز

تابناک/ نیم رخ آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در کنار دریا




علت غیبت یک ماهه "محمدرضا حیاتی" گوینده خبر تلویزیون


 به گزارش نماینده؛ کسالت گوینده پیشکسوت خبر سیما برطرف شده و وضعیت نامساعد حنجره وی رو به بهبودی است. "محمدرضا حیاتی" در این رابطه گفت: همه چیز از یک سرماخوردگی ساده شروع شد و این سرماخوردگی باعث التهاب و تورم شدید حنجره‌ام  شد. ادامه گویندگی در بخش‌های مختلف خبری باعث التهاب بیشتر حنجره و گرفتگی صدای من شد به طوری که قادر به گویندگی خبر به مدت ۳۰ روز نبودم.

حیاتی ادامه داد: وضعیت تورم حنجره‌ام با طی دوره درمان و دعای خیر مردم رو به بهبودی است. کار خبر شبانه روزی است و این افتخار را دارم که مدت ۳۰ سال حتی در ایام تعطیلات نوروز در خدمت مردم عزیز کشورمان باشم و امسال برای اولین بار در ایام نوروز اجرا نخواهم داشت و اگر خدا بخواهد بعد از ایام تعطیلات نوروز ۹۳ و بهبودی وضعیت حنجره‌ام در خدمت مردم عزیز کشورمان خواهم بود.



احمدی‌نژاد پای سخنرانی الهام و مهدی ارضی


"از احمدی‌نژاد چه خبرا؟" این پرسش از زمان پایان ریاست او بر دولت دهم بارها و بارها پرسیده شده. چرا کمتر آفتابی می‌شود و برای آینده چه برنامه‌ای دارد. به نوشته شرق، پاسخ اهل رسانه به مردم این است که او آخرین‌بار به‌همراه معاون سابقش دو شب پیش در اجتماع علمداران در محل دایمی اجتماع واقع در مرکز فرهنگی و حسینیه قائم آل‌محمد در جنوب تهران دیده شد. تراکت‌هایی که از روزهای قبل در همان حوالی پخش شده بود، حاکی از این بود که سخنران یکشنبه‌شب حسینیه "مهدی ارضی" برادرزاده " حاج منصور ارضی" است و مراسم دو میهمان ویژه هم دارد؛ "احمدی‌نژاد" و "الهام". رییس دولت سابق دیروز فقط شنونده بود ولی معاونش سخنرانی کرد.

رییس سابق دولت از زمانی که از متن سیاست بیرون آمده ترجیح می‌دهد در حاشیه آن بماند. بیشتر وقت‌ها، عکس‌هایی که از او در حاشیه برخی مراسم‌ها منتشر می‌شود تنها اخبار مستندی است که از رییس دولت سابق به اهل رسانه می‌رسد. حالا می‌خواهد جلسه دو هفته یکبار مجمع مصلحت‌نظام باشد یا حضورش در سازمان اسناد انقلاب اسلامی برای رایزنی در خصوص ثبت خاطراتش یا مراسم بزرگداشت "آیت‌الله ابطحی" در دانشگاه امام‌صادق(ع) و این آخری دو شب قبل در حسینیه‌ای در خیابان ولیعصر(عج).

روزهای قبل هم اخباری منتشر شد مبنی بر اینکه احمدی‌نژاد یک فهرست 150 نفره انتخاباتی برای تهران و شهرهای بزرگ تهیه کرده است و قرار بر این است که این فهرست را به‌صورت مرحله‌به‌مرحله پالایش کنند تا به تعداد نمایندگان موردنظر برای فهرست که 30نفر است، برسند. اگرچه یک منبع آگاه نزدیک به احمدی‌نژاد گفت: احمدی‌نژاد فعلا بازگشت به انتخابات را زود می‌داند و به‌ویژه برای مجلس هم برنامه خاصی ندارد و جلساتی که با یاران سابق برگزار می‌کند ربطی به انتخابات ندارد.
انتهای پیام/
برچسب ها: سیاسی ، باشگاه ، خبرنگاران ، بیمارستان ساسان ، ملاوردی ، رئیس جمهور ، شهیدی ، بنیاد شهید ، اعدام ، پنتاگون ، پیونگ یانگ ، سونگ تائک ، ابتکار ، محیط زیست ، فلسطین ، حسن روحانی ، ایتارتاس ، گیر لوندستات ، نوبل نروژ ، پوتین ، روسیه ، کریمه ، اسنودن ، پاپ فرنسیس ، آمریکا ، لایف استرو ، نیروی انتظامی ، مشرق ، نوزاد ، حلب ، ساعدی قذافی ، نیجر ، سیا ، سنا ، جاسوسی ، واینستاین ، سناتور دمکرات ، فرانس پرس ، نیویورک تایمز ، تسنیم ، اسامه بن ، کلینتون ، رومانی ، چکسلواکی ، هیتلر ، منصور ارضی ، مداح ، بهشت زهرا ، ژاپن ، هاشیما ، ناکازاکی ، پیامبر خدا ، هاشمی رفسنجانی ، ناطق نوری ، حسن حبیبی ، واشنگتن ، اسرائیل ، آلیسون ویر ، هوگو چاوز ، ونزوئلا ، رژیم وهابی ، سوریه ، آلماسیان ، جنتی ، مساجد ، حسینی ، هرندی ، آیت الله خامنه ای ، کره شمالی ، پابلیک پالیسی ، مک کین ، سنای ، ریاست جمهوری ، تحریم ، ترکیه ، هسنه ای ، نرمش قهرمانانه ، اشتون ، اتحادیه اروپا ، بحرینی ، قطری ، اون ، ویتنام ، سناتور ، فارس ، شبکه العالم ، عربستان ، احمدی نژاد ، بانک ، مایلی کهن ، صهیونیست ، ملک عبدالله ، آل سعود ، محمد بن نایف ، تروریسم ، سوسیته جنرال ، اگریکول ، پی پاریباس ، زنان فلسطینی ، المیادین ، روز زن ، قلندیا ، دانشگاه ایسلند ، سرطان پوست ، کارگران ساختمان ، آزبست ، کشاورزان ، فاکس نیوز ، دلار ، ایران ، توافقنامه ژنو ، بانک فرانسوی ، مالزیایی ، بامبو ، قلاب ، بمب ، ائتلاف ، سعودی ، قطر ، عراق ، نوری المالکی ، زنان آواره ، فتوای شرعی ، یارانه ، مسکن مهر ، اصفهان ، شریعتمداری ، ظریف ، الطباطبایی ، نماینده سلفی ، پارلمان کویت ، صفا ، جبهه النصره ، گروه تروریستی ، کان آتیلا ، کابل ، چهره انتخاباتی ، دانا ، رهبری ، علی مطهری ، رهروان ولایت ، روحانی ، سازمان ملل ، قاچاق ، سلاح ، مولانا ، مرسین ، ندای رومی ، چین ، پکن ، شانگهای ، آسوشیتدپرس ، کاترین اشتون ، نرگس محمدی ، مالزی ، یونیسف ، رویترز ، جنگ ، معمر قذافی ، لیبی ، ایوجین جاسانا ، مهدی ارضی ، الهام ، محمد رضا حیاتی ، تلویزیون ، روزنامه ، وطن امروز ، ستاربهشتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار