آمادباش کامل هلال احمر خراسان رضوی برای امدادرسانی احتمالی در نوروز 93؛

تمامی جاده‌های "رضوی" زیر چتر امداد هوایی هلال احمر/تشریح ویژه برنامه نوروزی خراسان رضوی

مدیر عامل و معاونان هلال احمر استان ویژه برنامه ها وجزئیات طرح های نوروزی93 جمعیت هلال احمر خراسان رضوی تشریح شد.

به گزارش خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران، در نشست مطبوعاتی مدیرعامل و معاونان جمعیت هلال احمر خراسان رضوی باخبرنگاران رسانه ها و مطبوعات، جزئیات طرح های نوروزی و ویژه برنامه های این جمعیت در نوروز 93 اعلام و تشریح شد .  
 
گزارش روابط عمومی هلال احمر استان حاکی است در این نشست، دکتر سید مجتبی احمدی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان از اجرای دو طرح ملی امدادونجات نوروزی و طرح راهنمایی مسافرین نوروزی درنوروز 93 خبر داد و گفت: این طرح ها با رویکرد ایمنی و سلامت، معرفی مناطق دیدنی و ارائه خدمات امدادی به مسافرین اجرا می شود. 

**طرح راهنمایی مسافرین نوروزی 

دکتر احمدی در خصوص طرح راهنمایی مسافرین نوروزی گفت : این طرح در حوزه جوانان و در قالب چادرهای سلامت نوروزی و با رویکرد ایمنی و سلامت و معرفی مناطق دیدنی استان اجرا می شود. کنترل قند و وزن، وجود فضا برای رفع خستگی و فشار سفر، کاهش سوانح جاده ای و افزایش بهداشت جسمی خانواده از جمله اهداف این طرح می باشد.

«بر اساس این گزارش طرح مذکور از 27 اسفند 92 تا 15 فروردین 93 اجرا و در آن 33 پست که 8 پست آن 24 ساعته خواهد بود همراه با 13 خیمه نماز و 14 ایستگاه دوستدار کودک فعالیت می کند. از دیگر برنامه های امور جوانان، اجرای طرح سحاب(سامانه حرکتهای امدادی بشردوستانه) است که 1326 نفر روز از جوانان هلال احمر به صورت نمادین با دوچرخه اقدام به توزیع کالاهای فرهنگی خواهند نمود. »


 
**طرح ملی امدادونجات
 
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی در مورد جزئیات طرح ملی امدادونجات نوروز 93 گفت: افزایش آمادگی برای ارائه مطلوب و سریع خدمات به حادثه دیدگان و در راه ماندگان و ایجاد آرامش بین مسافران از جمله اهداف این طرح است. خدمات این طرح شامل کمک های اولیه، جستجو و نجات، انتقال وجابجایی مصدومان و اسکان و تغذیه اضطراری خواهد بود.
 
«بر اساس این گزارش طرح مذکور از 26 اسفند 92 لغایت 16 فروردین 93 اجرا می شود. امداد هوایی نیز در این ایام با توجه به ترافیک جاده ها و بارش های بهاری در خدمت مسافرین خواهد بود. »
 
دکتر احمدی در ادامه تصریح کرد: در این طرح مجموعا 2725 نفر روز ازامدادگران و نجاتگران(750 نفر) به همراه 41 دستگاه آمبولانس، 20 دستگاه خودرو نجات و یک دستگاه اتوبوس امبولانسی در 38 پایگاه امدادونجات بکارگرفته خواهند شد.  
 
**طرح ملی فرشتگان رحمت  
 
دکتر احمدی در این باره گفت: طرح مذکور با رویکرد همدردی با زنان سرپرست خانوار و خانواده های نیازمند و در قالب توزیع 6500 بسته سبد غذایی به ارزش 654 میلیون تومان  توسط 100 نفر حامی خیر داوطلب اجرا می شود.  
 
دکتر احمدی در ادامه این نشست از بازآموزی نیروهای عملیاتی به تعداد 750 نفر امدادگر و آشنایی آنها با روش های نوین امداد و نجات، ست نجات هیدرولیک سنگین و نیمه سنگین، مدیریت صحنه آسیب و هماهنگی با فرماندهان خود خبر داد و گفت: این بازآموزی علاوه بر افزایش دانش و مهارت نیروها درنوروز 93 موجب ارائه خدمات بهتر به افراد حادثه دیده خواهد شد.حضور امدادگران در سخنرانی نوروزی مقام معظم رهبری همزمان با سخنرانی نوروز مقام معظم رهبری در حرم مطهر رضوی، نیروهای جمعیت هلال احمر خراسان رضوی نیز در این مراسم حضور یافته و خدمات ارائه خواهند نمود.
 
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی گفت: درمراسم سخنرانی رهبر معظم انقلاب در حرم مطهررضوی، 140 نفر از امدادگران در 5 پایگاه، یک درمانگاه سیار اتوبوس آمبولانسی و به منظور ایجاد فضای خوب و مناسب در اولین روز از سال93 حضورداشته ومشارکت خواهند کرد.



**پیشنهاد تشکیل تیم خبرنگاران بحران

دکتر احمدی افزود: اعضای این تیم که خبرنگاران و عکاسان خواهند بود ضمن کسب آموزش های لازم می توانند در جریان حوادث و سوانح با مهارت رسانه ای خود به مدیریت بحران کمک کنند.
 
وی تصریح کرد: اعضای این تیم از تسهیلاتی همچون وسیله ایاب و ذهاب و درصورت لزوم از پروازهای هلی کوپتر امدادونجات برخوردار شد.مشارکت داوطلبان هلال احمر در چهارشنبه آخر سال با هدف کاهش خطرات نیروهای داوطلب جمعیت هلال احمر خراسان رضوی  در چهارشنبه آخر سال وهنگام جشن چهارشنبه سوری که هر سال مخاطراتی به دنبال دارد، در قالب طرح مروجین سلامت مشارکت خواهند نمود .  
 
دکتر احمدی مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی گفت : داوطلبان هلال احمر در چهارشنبه آخر سال با رویکرد آموزش و ارتقای آگاهی نوجوانان و جوانان و پیشگیری از خسارت وایجاد حس امنیت و تامین سلامت افراد در قالب 33چادر و با حضور 75 نفر ازداوطلبان در سراسر استان به خدمت خواهند پرداخت.



**شناسایی نقاط حادثه 

محمد قاسمی معاون امدادونجات نیز از شناسایی نقاط حادثه خیز محورهای استان خبر داد و گفت : محورهای سبزوار- نیشابور و قوچان –مشهد پرحادثه ترین محورهاست و در این محورها پایگاههای موقت به منظورکاهش حوادث جاده ای و کمک به مسافرین ایجاد شده است.
 
وی گفت: در ایام نوروز سال گذشته 184 حادثه و در نوروز سال 92 نیز 179 حادثه ثبت شده که 120 مورد آن مربوط به حوادث جاده ای بوده است. در سال 91 تعداد 495 نفر و در سال 92 تعداد 1257 نفر مصدوم شدند ضمن اینکه 268 تیم عملیاتی در سال 91 و 296 تیم عملیاتی در سال 92 فعالیت کردند.

**ایستگاه دوستدار کودک 


سید جمال زرگر معاون امور جوانان نیز گفت: در ایستگاه های دوستدارکودک دو کاراکتر مدد و مهربان، آموزش های امدادی را توسط کانون غنچه های هلال به مسافرین انتقال می دهند.
 
وی گفت: در نوروز 92 تعداد 391148 مسافر به پست های ما مراجعه و 27849 نفر از خدمات امدادی برخوردار شدند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار