پایان مرگبار آشنایی در فیس بوک/قاتل قبل از فرار به آمریکا دستگیر شد+عکس

پسر جوان که برای ازدواج با دختر موردعلاقه اش برادر او را به قتل رسانده بود، قبل از فرار از کشور شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران، ساعت 8 و 45 دقیقه پنجم بهمن امسال از طریق مرکز فوریت های پلیسی 110 ، یک فقره کشف جسد متعلق به مرد جوانی به کلانتری 141 شهرک گلستان اعلام شد .
 
با حضور مأموران در محل کشف جسد واقع در شهرک امید دژبان – خیابان عطار نیشابوری ، جسد جوانی حدود 20 ساله در حالی کشف شد که از سوی قاتل یا قاتلین به داخل جوی آب منتقل و صورت جسد نیز به علت اصابت ضربات جسم سخت کاملا خون آلود و دچار شکستگی های شدید شده بود .
 
با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع "قتل عمد" و به دستور قاضی رودگر ، بازپرس شعبه چهارم دادسرای ناحیه 27 تهران ، پرونده برای رسیدگی در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .
 
با آغاز رسیدگی به پرونده ، کارآگاهان اداره دهم در اولین مرحله و برای شناسایی هویت جسد به بررسی پرونده افراد فقدانی پرداخته و متوجه شدند که کمتر از 24 ساعت از زمان کشف جسد ، یکی از اهالی شهرک امید دژبان به کلانتری 141 مراجعه و در خصوص فقدان پسر 22 ساله اش به نام "امیـر" اقدام به طرح شکایت کرده است. با شناسایی این خانواده و بررسی تصاویر به دست آمده از فقدانی ( امیر ) ، کارآگاهان اقدام به شناسایی هویت جسد ناشناس کرده و برای اطمینان بیشتر ، خانواده فقدانی نیز به اداره دهم دعوت و آنها نیز هویت فرزند خود را شناسایی و تأیید کردند .
 
با آغاز تحقیقات از خانواده مقتول ، آنها در اظهارات خود عنوان داشتند : امیر ساعت 23 و 30 دقیقه چهارم بهمن امسال به همراه دو تن از دوستان خود به نام آرش و آیدین ، از خانه خارج شده و از آن زمان دیگر به خانه مراجعه نکرده بود. بلافاصله محل سکونت آرش و آیدین ( دو برادر ) در شهرک امید دژبان شناسایی و هر دو نفر آنها پنجم بهمن و به اداره دهم پلیس آگاهی منتقل شدند .
 
با آغاز تحقیقات از آرش و آیدین ، آنها در اظهارات خود با تأیید گفته های خانواده امیر عنوان داشتند : ساعت 23 و 30 دقیقه چهارم بهمن به دنبال امیر رفته و هر سه نفر ، برای پیاده روی به پارک آبشار رفتیم . حدود ساعت 1 و 45 دقیقه بامداد بود که با ماشین ، امیر را به در منزلش رسانده و از آن زمان دیگر هیچ اطلاعی از او نداریم .
 
بررسی اظهارات این دو برادر و همچنین دیگر اقدامات پلیسی نشان از تأیید اظهارات آنها در خصوص عدم مشارکت و یا اطلاع از جنایت داشت که با انجام هماهنگی با بازپرس پرونده ، هر دو نفر آنها آزاد شدند .
 
در ادامه رسیدگی به پرونده ، طرح و بررسی فرضیه ها و انگیزه های مختلف جنایت از قبیل اختلاف خانوادگی ، انگیزه مالی و ... در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت و کارآگاهان در تحقیقات پلیسی متوجه شدند مدتی است که خواهر مقتول به نام "مرجان"19 ساله با جوانی به نام احمدرضا 21 ساله آشنا شده و همین موضوع زمینه درگیری و اختلاف میان خواهر و برادر شده بود . با شناسایی هویت احمـدرضا ، کارآگاهان به تحقیق از خواهر مقتول پرداخته و متوجه شدند که "احمدرضا" و "مرجان" هشت ماه پیش و از طریق شبکه اجتماعی فیس بوک با یکدیگر آشنا و از آن زمان به بعد ، ارتباط آنها با یکدیگر بیشتر شده بگونه ای که سرانجام تصمیم به ازدواج گرفته و امیر نیز پس از اطلاع از این موضوع ، با ادامه آشنایی مرجان و احمدرضا مخالف می کند.
 
در ادامه تحقیقات کارآگاهان اداره دهم اطلاع پیدا کردند که احمـدرضا ، فرزند یکی از تجار طلا و جواهر ایرانی است که پس از متارکه از همسرش و به همراه سایر اعضای خانواده اش از کشور خارج شده و در حال حاضر در کشور آمریکا زندگی  می کند و احمدرضا نیز به واسطه وضعیت مناسب اقتصادی پدر و با در اختیار داشتن سه باب منزل در خیابان ولی عصر ، تجریش و باغی در شهر بومهن ، در آنها سکونت و تردد دارد .
 
با شناسایی محل های سکونت احمدرضا در مناطق تجریش ، ولی عصر شهر بومهن ، این محل ها تحت مراقبت های پلیسی قرار گرفته و سرانجام احمدرضا صبح روز 22 اسفند در یکی از خانه های پدری واقع در خیابان ولی عصر ، دستگیر و به اداره دهم منتقل شد.
 
احمدرضا در اظهارات اولیه منکر هرگونه ارتباط با مرجان شده اما پس از مواجهه حضوری با مرجان ، به ناچار به آشنایی خود و مرجان اعتراف کرد .
 
با انجام اقدامات پلیسی ، کارآگاهان اطمینان پیدا کردند که احمدرضا در محل جنایت حضور داشته اما وی همچنان منکر هرگونه ارتکاب و یا اطلاع از جنایت می شود تا سرانجام کارآگاهان پی بردند که او قصد داشته تا 24 اسفند و از طریق پرواز تهران – آمستردام از کشور خارج شود و دقیقا بلیط پرواز را چند روز پس از کشف جسد رزور کرده است .
 
با توجه به دلایل ، مدارک و شواهد به دست آمده ، احمدرضا که چاره ای جز اعتراف نداشت به ناچار لب به اعتراف گشود و به ارتکاب جنایت اعتراف کرد . وی در اعترافاتش به کارآگاهان گفت : زمانی که از طریق مرجان در جریان مخالفت امیر با ادامه آشنایی و ازدواج خود با مرجان قرار گرفتم ، تصمیم گرفتم تا با او ملاقات کنم . برای همین ساعت هفت بعدازظهر چهارم بهمن با مرجان تماس گرفته و از او درخواست کردم تا زمان مراجعه برادرش به منزل را اطلاع دهد . ساعت 23 و 45 دقیقه مرجان تماس گرفت و عنوان داشت که امیر به همراه دوستانش و برای پیاده روی به پارک رفته است. بلافاصله به در خانه آنها مراجعه و منتظر ماندم تا امیر بازگردد . نزدیک به ساعت 2 بامداد ، امیر به همراه دوستانش و با یک دستگاه خودرو سواری به در منزل مراجعه کرد . پس از دور شدن ماشین و قبل از ورود امیر به داخل خانه ، با ماشین به او نزدیک شده و خود را معرفی کردم و از او درخواست کردم تا برای صحبت کردن سوار ماشین شود . زمانیکه امیر سوار ماشین شد ، با او شروع به صحبت کرده و همزمان با صحبت کردن ، با ماشین در داخل شهرک می چرخیدیم تا اینکه صحبت هایمان به تهدید کردن از سوی امیر تبدیل شد . نمی دانم که چگونه شد که زنجیر زیر صندلی را دور گردن امیر انداخته و حدود 10 دقیقه فشار دادم . ناگهان متوجه شدم امیر نفس نمی کشد !! . در حالیکه بسیار ترسیده بودم ، جسد را از ماشین پیاده و به داخل جوی آب بردم و چند ضربه سنگ نیز به صورت جسد زدم و به سرعت از محل دور شدم.
 
احمدرضا در ادامه اظهاراتش با اشاره به اطلاع مرجان از موضوع جنایت به کارآگاهان گفت : زمانیکه مرجان از موضوع قتل برادرش از سوی من اطلاع پیدا کرد ، به او وعده دادم که او را به همراه خود به آمریکا خواهم برد و به این بهانه از او خواهش کردم تا در خصوص موضوع با کسی صحبت نکند اما اطمینان داشتم که او سرانجام مرا معرفی خواهد کرد به همین علت و بدون اطلاع مرجان تصمیم گرفتم تا از کشور خارج و نزد پدرم در آمریکا بروم که دستگیر شدم .

مرجان نیز که برای انجام مواجهه حضوری با متهم ( احمدرضا ) در اداره دهم حضور داشت ، پس از اعتراف احمدرضا به اطلاع از ارتکاب جنایت توسط وی اعتراف کرد و عنوان داشت : " اصلا فکر نمی کردم که احمدرضا اقدام به کشتن برادرم کند . او تنها قصد داشت تا با امیر صحبت کند که چنین اتفاقی افتاد " .
 
سرهنگ کارآگاه آریا حاجی زاده ، معاون مبارزه با جرایم جنایی  پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت : با توجه به اعتراف صریح متهم اصلی پرونده به ارتکاب جنایت و همچنین اطلاع خواهر مقتول از واقعیت و عدم اطلاع آن به پلیس ، قرار قانونی از سوی بازپرس پرونده صادر و هر دو متهم برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته اند .

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ماجد
۱۸:۵۳ ۲۴ اسفند ۱۳۹۲
این چه ربطی به فیس بوک یا فیس نما یا...داشت؟؟؟؟
آخرین اخبار