مدیر کل میراث فرهنگی تهران خبرداد:

شمشک اولین شهر نمونه گردشگری استان تهران خواهد شد

مدیر کل میراث فرهنگی استان تهران این هفته به فرمانداری شمیرانات رفت تا ظرفیت های بالقوه و بالفعل این شهرستان در زمینه جذب سرمایه گذار بخش خصوصی و افزایش میزان گردشگران را مورد بررسی قرار دهند.

به گزارش  حوزه میراث فرهنگی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان تهران؛ "رجبعلی خسروآبادی" مدیر کل میراث فرهنگی استان تهران در ادامه سیاست های میراث فرهنگی پایتخت در ارتقاء دفاتر نماینگی میراث فرهنگی  به اداره و تقویت ساختار اداری و تشکیل کارگروه های تخصصی در حوزه‌های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان‌های تابعه، این هفته به همراه معاونین خود به فرمانداری شمیرانات رفت تا ضمن دیدار با فرماندار و شهرداران این شهرستان، ظرفیت های بالقوه و بالفعل این شهرستان در زمینه جذب سرمایه گذار بخش خصوصی و افزایش میزان گردشگران را مورد بررسی قرار دهند.

"خسروآبادی" در این جلسه با بیان آنکه گردشگری قابلیت احصا در یک سازمان دولتی را ندارد افزود: گردشگری به عنوان یک حوزه میان بخشی از زنجیره های نظیر امنیت، بهداشت، حمل و نقل ، اقامت تشکیل شده و توسعه گردشگری بدون وجود هر یک از این حلقه ها امکان پذیر نخواهد بود حتی اگر  اگر صدها هتل هم ساخته شده باشد.

وی ادامه داد: بایستی برنامه ریزی و نگاه بلند مدت را جایگزین نگاه سلیقه ای به حوزه گردشگری نماییم تا در این صنعت موفق باشیم

خسروآبادی در خصوص ارتقاء دفتر نمایندگی میراث فرهنگی شهرستان شمیرانات به اداره گفت: چگونه انتظار م‌رود تا با چنین اعتبار و ساختار کوچکی که در شهرستانها ایجاد شده بتوان توسعه گردشگری را در دستور کار داشت.

خسروآبادی با اظهار آنکه ارتقاء ساختار اداری بدون کارشناس تخصصی نتیجه ای نیز در پی نخواهد داشت افزود: به همین منظور دو کارشناس خبره در  حوزه میراث فرهنگی به مجموعه میراث فرهنگی شمیرانات اعزام خواهند شد تا اولین گام در توسعه ساختار اداری این شهرستان برداشته شود.

خسروآبادی در ادامه با اشاره به ظرفیت های طبیعی این شهرستان گفت منطقه شمشک به عنوان یکی از شهر های نمونه گردشگری استان تهران در دستور کار قرار خواهد گرفت افزود: اقدامات بزرگ در زمان کوتاه امکان پذیر نخواهد بود و ما برنامه های بلند مدت را به صورت پازل اجرایی خواهیم نمود تا قسمت هایی که قابل اجرا می باشد را انجام دهیم.

در ابتدای این جلسه خانمحمدی  فرماندار شهرستان شمیرانات به معرفی ظرفیت های میراث فرهنگی، طبیعت گردی،گردشگری سلامت، و مذهبی این شهرستان پرداخت.


انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار