عذر خواهی دوباره شهردارتهران به خاطرحادثه جمهوری

شهردار تهران از خانواده جان‌باختگان و شهروندان به خاطر وقوع این حادثه عذرخواهی کرد.

به گزارش خبرنگار  اجتماعی باشگاه خبرنگاران  محمدباقر قالیباف در حاشیه گردهمایی سالانه آتش‌نشانان، درباره گزارشی که قول داده بود 15 روز پس از حادثه جمهوری درباره علت وقوع آن اعلام کند، گفت: پس از 15 روز از وقوع حادثه گزارشی از سوی سازمان بازرسی شهرداری تهران که تحت نظر شهردار تهران فعالیت می‌کند، منتشر شد.

وی افزود: به خاطر این حادثه تلخ، از مردم و خانواده‌هایی که این اتفاق برایشان رخ می‌دهد، عذرخواهی می‌کنم.

قالیباف با اشاره به گزارشی که 15 روز پس از حادثه از سوی سازمان بازرسی شهرداری تهران منتشر شد، گفت: مشابه این گزارش نیز از سوی وزارت کشور تهیه شده و هر دو گزارش به قوه قضاییه ارسال شده است.

وی اظهارداشت: با ارسال این گزارش‌ها به قوه قضاییه، این قوه درباره اینکه آیا جرمی رخ داده یا خیر، تصمیم‌گیری و اعلام نظر خواهد کرد، چرا که صلاحیت تعیین جرم با این قوه است، اما ما گزارش دقیقی را آماده کرده و به آنان تحویل داده‌ایم.

قالیباف همچنین مهم‌ترین موضوع برای مدیریت شهری را موضوع ایمنی و سلامت شهروندان دانست و گفت: یکی از ماموریت‌های ذاتی شهرداری تهران، موضوع آتش‌نشانی و تامین امنیت شهروندان است تا آتش‌نشانان بتوانند با بهترین و به روز ترین تجهیزات، در کوتاه‌ترین زمان ممکن به محل‌های حادثه اعزام شوند.

وی با اشاره به آماده سازی و فعال بودن 75 ایستگاه آتش‌نشانی در سال‌های گذشته، گفت: در حال حاضر این ایستگاه‌ها به بیش از 100 ایستگاه رسانده و برنامه داریم تا در آینده شمار این ایستگاه‌ها به 130 ایستگاه برسد تا بتوان با حجم ترافیک پایتخت و شرایط موجود، در کمتر از چهار دقیقه به محل حادثه رسید.

شهردار تهران با اشاره به تجهیزات خریداری شده از سوی آتش‌نشانی تهران، گفت: تجهیزات خوبی خریداری شده و وضعیت آمادگی آتش‌نشانان افزایش یافته است. همچنین آموزش‌های مناسبی نیز به آتش‌نشانان داده شده و آنان نیز از روحیه و ایثارگری بالایی برخوردارند.

قالیباف درباره تمهیدات شهرداری تهران در چهارشنبه‌سوری نیز افزود: در این مورد باید برنامه و تمهیدات را از نیروی انتظامی پرسید، اما با توجه به تقارن ایام فاطمیه با این روز، با شناختی که از مردم دارم، مطمئنم امسال متفاوت از سال‌های دیگر خواهد بود و مشکل خاصی رخ نخواهد داد.

وی با اشاره به افتتاح مراکز آموزش بین‌المللی آتش‌نشانی تهران در صالح‌آباد نیز خاطرنشان کرد: این مرکز یکی از بهترین مراکز آموزش آتش‌نشانی است و از افتخارات شهرداری تهران و آتش‌نشانی در این دوره به شمار می‌آید.

قالیباف گفت: کاهش شاخص‌های فوتی و مجروحی در عین افزایش شمار حریق‌ها و حوادث پایتخت، خود بیانگر این موضوع است.
انتهای پیام

برچسب ها: شهردار ، تهران ، حادثه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار