اعلام آمادگی کمیته امداد برای مدیریت و حل مشکلات 2 دهک پایین جامعه

سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: این نهاد مردمی در صورت داشتن منابع و امکانات لازم آمادگی مدیریت حل مشکلات 2 دهک پایین جامعه که جمعیت 15 میلیون نفری را تشکیل می‌دهند، دارد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران https://www.yjc.ir/fa/services/5حسین انواری در دیدار با رحمانی فضلی، وزیر کشور و رئیس ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه تامین اجتماعی اسلامی بدون حضور مردم امکان پذیر نیست، تصریح کرد: با انجام مشاوره‌های قبل، حین و بعد از ازدواج بسیاری از نابسامانی‌های اجتماعی مانند طلاق ، اعتیاد و ... را می‌توان ساماندهی کرد و نظام مشاوره‌ای امداد آمار طلاق در میان خانواده‌های تحت حمایت این نهاد را حدود زیر یک درصد کاهش داده است.
وی گفت: کمیته امداد امام خمینی(ره) دارای ظرفیتهای بسیار خوب و ارزشمندی در جهت پیشگیری از آسیبهای اجتماعی است و دولت می‌تواند با استفاده از این امکانات و توانمندیها به حل و فصل معضلات و مشکلات اجتماعی اقدام کند.

سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) تاکید کرد: با همدلی و وفاق اجتماعی می‌توان شاهد حضور مردم در تمامی عرصه‌های اجتماعی بود و اگر این امر حاصل شود، هیچ مشکلی لاینحل باقی نمی‌ماند و چنانچه قبلاً نیز اشاره شد کمیته امداد امام خمینی(ره) دارای تجربیات و توانمندیهای ارزشمندی جهت جذب مشارکتهای مردمی است.

انواری تصریح کرد: حل و فصل کمبودها و مشکلات در مناطق محروم کشور مانع رشد افراد معاند و مخالف نظام شده و در عوض آنان را به سربازان خدومی جهت خدمت به میهن اسلامی تبدیل می‌کند.
عضو شورای مرکزی کمیته امداد امام خمینی(ره) خاطر نشان کرد: با پیگیریهای صورت گرفته و امضای تفاهم نامه‌های لازم در میان کمیته امداد امام (ره) و بانکهای عامل و نظارت این نهاد، تعداد بسیاری از افراد بیکار و در معرض آسیب، تبدیل به کارآفرینانی برتر شده و برای دیگر افراد نیز اشتغالزایی می‌کند و در صورت تامین منابع مالی لازم این نهاد آمادگی دارد 500 هزار فرصت شغلی جدید را در سال 1393 در کشور ایجاد کند.

شایان ذکر است در این دیدار دکتر رحمانی فضلی وزیر کشور و رئیس ستاد مبارزه با مواد مخدر نیز با قدردانی از اقدامات پیشگیرانه کمیته امداد امام خمینی (ره) در جهت حل معضلات و نابسامانیهای اجتماعی، خواستار ایفای نقش پر رنگ‌تر این نهاد مردمی در عرصه‌های اجتماعی شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمادگی ، مدیریت ، دهک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار