سردار احمدي مقدم:

همه دستگاهها در ميدان هستند تا شاهد کاهش تصادفات باشيم

فرمانده ناجا با بيان اينکه امسال همه دستگاه‌ها در ميدان هستند تا با انجام وظايف خود، شاهد کاهش تصادفات باشيم، گفت: در شان مردم ايران نيست که سال جديد خود را با کشته و تصادفات شروع کنند.

به گزارش خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران، سردار "اسماعيل احمدي‌مقدم" صبح امروز در رزمايش بزرگ ترافيکي نوروز 93، اظهارداشت: در حال حاضر ايران به مانند جزيره امني است که به استقبال نوروز مي‌رود و اين امنيت، جز با همت و تلاش ماموران و سازمان‌ها محقق نشده است.
 
فرمانده ناجا گفت: سال 92، سال بسيار موفقي براي کشور بود چرا که علاوه بر خلق حماسه بزرگ سياسي و عقب‌نشيني قدرت‌هاي بزرگ، امروز شاهد ارتقاي جايگاه ايران هستيم.

وي با بيان اينکه نوروز مي تواند فرصتي باشد که همراه با امنيت و نشاط، آرامش را براي مردم به ارمغان بياورد، گفت: با تلاش و کوشش همه سازمان‌ها، امسال شاهد آمادگي بيشتر و هماهنگي بالا بين نيروها در طرح نوروز 93 هستيم. 

فرمانده ناجا با اشاره به حضور نيروهاي مردمي در قالب ماموران و بازرسان افتخاري و نامحسوس، گفت: از حمايت دولت به دليل پشتيباني‌اش از ناجا که سبب شد امسال گام مهمتري در راستاي تحقق برنامه کاهش تصادفات و تلفات برداريم، تشکر مي‌کنم. 

احمدي‌مقدم با اشاره به اينکه تعداد تلفات رانندگي از 28 هزار نفر به حدود 18 هزار کشته رسيده، گفت: گام بلندي در اين زمينه برداشته شد، بايد ميزان کشته‌ها در پايان برنامه به نصف کاهش مي‌يافت که متاسفانه محقق نشد. 

وي افزود: سالانه 15 درصد بايد ميزان تصادفات و کشته‌ها کاهش يابد تا بتوانيم به برنامه در نظر گرفته شده برسيم؛ طي چند سال اخير راهکارها و ابزارهاي مختلف براي شناسايي کاهش تصادفات و تلفات به دست آمده و اميدواريم اين مسئله محقق شود. 

فرمانده ناجا با بيان اينکه امسال همه دستگاه‌ها در ميدان هستند تا با انجام وظايف خود، شاهد کاهش تصادفات باشيم، گفت: در شان مردم ايران نيست که سال جديد خود را با کشته و تصادفات شروع کنند. 

احمدي‌مقدم خاطرنشان کرد: نيروي انتظامي با استفاده از تمامي امکانات خود، آماده خدمتگزاري هر چه بيشتر به مردم است. 

اين مقام ارشد انتظامي در حاشيه رزمايش بزرگ ترافيک نوروز 93 در جمع خبرنگاران با اشاره به تمهيدات نيروي انتظامي براي تامين نظم و امنيت نوروزي افزود: مشارکت کلانتري‌ها، نيروهاي آموزشي و.. مشخص شده و تقسيم‌بندي‌ها صورت گرفته است. 

وي با بيان اينکه کليه کارکنان نيروي انتظامي به نوبت در طول ايام نوروز بر سر کار حاضر مي‌شوند، گفت: همچنين پليس از ظرفيت پليس افتخاري نيز در نوروز 93 بهره خواهد گرفت و بسيج نيز به کمک ناجا آمده است. 

مقدم درباره تمهيدات نوروزي ناجا براي جلوگيري از سرقت، گفت: تمهيدات خاصي در اين زمينه صورت گرفته، بر اين اساس جابجايي اثاثيه بايد با هماهنگي کلانتري‌ها صورت بگيرد؛ همچنين با همکاري دستگاه قضايي، سارقان سابقه‌دار آزاد نشده و براي شهرهاي مسافرپذير نيز تمهيدات خاص انديشيده شده است. 

فرمانده ناجا درباره حضور پليس در مراسم چهارشنبه آخر سال نيز گفت: هر ساله در چهارشنبه آخر سال در صدد کم کردن رنگ انتظامي در اين مناسبت هستيم و خوشبختانه با حضور مردم و کنترل فرهنگي و همچنين حضور پررنگ‌تر خانواده‌ها، اقدامات موثري در راستاي کاهش حوادث و مخاطرات اين روز انجام گرفته است. 

اين مقام ارشد انتظامي با بيان اينکه اقدامات موثري در زمينه برخورد با توليد و توزيع‌کنندگان صورت گرفته است، گفت: خوشبختانه هر سال شاهد بهبود وضعيت و کاهش حوادث هستيم. 

سردار مقدم از راه‌اندازي سامانه کالاهاي مکشوفه خبر داد و گفت: پليس دو سوم کالاهاي مسروقه را کشف مي‌کند اما يک سوم کالاهاي مکشوفه به صاحبان خود نمي‌رسد چرا که اين افراد به دنبال اموال خود نمي‌آيند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار