آخرین سرنخ‌ها از هواپیمای مالزیایی/ دست داشتن خلبان در هواپیماربایی+ تصاویر

در تازه‌ترین خبرها از هواپیمای مالزیایی آخرین جملات خلبان هواپیمای گمشده خطوط هوایی مالزی بعد از آن که وسایل ارتباطی آن از کار افتاده بود، فاش شده است. همچنین فیلم‌های منتشر شده خلبانان هواپیما را در حال عبور از گیت امنیتی برای آخرین بار قبل از بلند شدن هواپیما نشان می‌دهد.

 به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از دیلی میل، دوربین‌های مدار بسته کاپیتان زهاری احمد شاه، خلبان بوئینگ 777، را  در حالی که به هنگام عبور از گیت امنیتی فرودگاه بین المللی کوالالامپور مورد تفتیش و بازرسی قرار می گیرد  گرفته‌اند. 

پس از آن کمک خلبان فاروق حمید، که او نیز قبل از رفتن به هواپیما مرد بازرسی قرار گرفت، به او ملحق می‌شود.

با وجود آن که یکی از سیستم‌های ارتباطی هواپیما از کار افتاده بود، آخرین جملات خلبان  نشان نمی‌دهد که مشکلی وجود داشته است، در نتیجه این سوء ظن  تشدید شده که کسی که کنترل هواپیما را در دست داشته در ناپدید شدن آن نیز دست داشته است. 

همچنین مقامات امروز گفتند ممکن است این هواپیما فرود آمده باشد و از زمین سیگنال های ماهواره ای بفرستد.

گفته می‌شود احمد شاه، که پدر سه فرزند است، یکی از حامیان "متعصب" انور ابراهیم رهبر مخالفان این کشور است که به دلیل همجنس‌گرایی تنها چند ساعت قبل از ناپدید شدن جت زندانی شده بود. 

همچنین فاش شده است که همسر خلبان و سه فرزند او روز قبل از ناپدید شد هواپیما از خانه خود به جای دیگری نقل مکان کرده‌اند.

برخی از مقامات ارشد ایالات متحده بر این باورند که ممکن است هواپیما به عنوان بخشی از یک "اجرای خشک " ( آزمایش) برای یک حمله تروریستی در آینده،سرقت شده باشد – تا دریابند که آیا یک هواپیما می تواند از رادار و ماهواره ها پنهان بماند.

به گزارش وال استریت ژورنال، زمانی  که بازرسان خانه های احمد شاه و حمید را بازرسی کردند، پلیس مالزی فاش کرد  که دو خلبان درخواستی برای پرواز با هم  نداشتند. این در حالی است که محققان FBI می گویند ناپدید شدن هواپیمایMH370 ممکن است "یک دزدی" باشد و احتمال این که صدها نفر از مسافران این هواپیما در مکانی نامعلوم نگه داشته شده باشند منتفی نیست.

اگر هواپیما سالم و دست نخورده بود و به اندازه کافی برق داشت، می توانست بر روی  رادار صدایی( "ping " )ارسال کند.

نیم ساعت بعد از گم شدن هواپیما، یک نفر در کابین خلبان با برای آخرین بار کنترل پرواز صحبت کرده و گفته : "بسیارخب. شب بخیر".

اما کسی که صحبت می کرده از هیچ مشکلی در پرواز حرفی نزده است، که نشان می‌دهد تلاش داشته کنترل زمینی را  گمراه کند.

حدود 14 دقیقه بعد ریسپوندر( یا دستگاه گیرنده مخابره) - که سیگنال شناسایی می‌فرستد - خاموش شد و مدت کوتاهی پس از آن هواپیما به سرعت به عقب شبه جزیره مالزی برمی‌گردد.

همانطور که مقامات شبیه ساز پروازی را که از خانه یکی از خلبانان ضبط شده و سوابق همه 239 سرنشین و خدمه  زمینی  که هواپیما راسرویس کرده بودند ، مورد بررسی قرار دادند. آنها نیزبه بزرگی و گستردگی جستجو های پیش روی خود پی برده،  و هشدار دادند برای شکار هواپیما به اطلاعات بیشتری نیاز دارند.

بوئینگ 777 خطوط هوایی مالزی در حدود ساعت  بامداد12:40 روز 8 مارس، از کوالالامپور به  مقصد پکن به پرواز در آمد . روز شنبه، دولت مالزی تایید کرد که این هواپیما به عمد از مسیر خود منحرف شده و ممکن است به سمت شمال و آسیای میانه، و یا به طرف جنوب و اقیانوس هند پرواز کرده باشد.

مقامات گفته اند که یک نفر در کابین این هواپیما  ابتدا یکی از سیستم های ارتباطی آن  را در ساعت  1:07 بامداد از کار انداخته است.

این واقعیت که آنها در سکوت حرکت کرده اند خود مدرکی قوی است که ناپدید شدن هواپیما عمدی بوده است.

امروز ، هشام الدین حسین، وزیر دفاع مالزی در یک کنفرانس خبری گفت که آخرین  کلمات   کابین خلبان  " خوب، شب بخیر"- که به کنترل پرواز گفته شده بعد از از کار افتادن سیستم  ارتباطی بوده است .

هر کسی که صحبت  کرده  به هیچ گونه مشکل در هواپیما اشاره نمی کند.

افندب بوانگ ،یک ژنرال کنترل پرواز به خبرنگاران گفت نتوانسته تشخیص بدهد که کسی که با کادر کنترل صحبت کرده خلبان بوده یا کمک خلبان.

با توجه به گستردگی گستره آبی و خاکی پیدا کردن لاشه هواپیما ممکن است ماه ها - و حتی بیشتر- طول بکشد و یا شاید هرگز پیدا نشود.

هشام الدین گفت اکنون منطقه مورد جستجو شامل 11 کشوری  است که ممکن است هواپیما به آنها پرواز کرده باشد وی افزود تعداد کشورهای دخیل در عملیات جستجو از 14 کشور به 25 کشور افزایش یافته است.

وزیر دفاع مالزی گفت او از دولت ها خواسته اطلاعات راداری و ماهواره ای حساس و مهم را تحویل مالزی بدهند تا به یافتن آخرین حرکات هواپیما کمک شود.

امروز ادعا شد  این جت گمشده پس از آن که از مسیر عادی خود منحرف شده برای جلوگیری از ردگیری رادارهای تجاری (سطح پرواز آن) به عمد به ارتفاع 5000 پاییی کاهش یافته است.

محققان به روزنامه نیو استریت تایمز مالزی گفته اند که ممکن است بوئینگ 777  برای گریز از  رادارهای تعدادی از کشورها  در ارتفاع پست بر روی خلیج بنگال به پرواز درآمده باشد.

محققان به این روزنامه گفتند،  در رادار نظامی، این هواپیما فقط به صورت تصویری بر روی صفحه رادار ثبت می شود. اما پرواز این هواپیمای 200تنی در آن ارتفاع بسیار خطرناک است.

محققان گفتند هر کسی که کنترل هواپیما را در دست داشته هواپیما را در نزدیکی زمین  یا بر فراز آن هدایت می کرده و از چشم انداز اطراف و یا آنچه که « پوشش زمین "  نامیده می شود برای پنهان کردن آن از رادار استفاده می کرده است.  

این روش توسط خلبانان هواپیماهای نظامی برای پرواز به اهداف خود بدون این که ردیابی شوند استفاده می شود - اما این کارخطرناک است و در تاریکی این امر می تواند بسیار دشوار باشد ، که نیازمند مهارت بسیاری است.

مانور یک هواپیمای بزرگ مانند 777 با این روش شاهکار و تقریبا غیر ممکن است ، اما محققان می گویند مطمئن هستند که این هواپیما به  ارتفاع5000 فوتی یا احتمالا پایین تر آورده شده، تا از ردیابی توسط رادارهای تجاری جلوگیری شود .



 






انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۲۰:۲۶ ۲۸ اسفند ۱۳۹۲
به نظر من هواپیما غرق شده ولی اگر تا یک ماه دیگران را پیدا نکنند می گوین موجودات فضایی ان را ربوده اند
Iran (Islamic Republic of)
سینا
۱۶:۰۵ ۲۸ اسفند ۱۳۹۲
اگر که کار خلبان باشه باید بعد از پیدا شدنش یه جایزه حسابی بهش بدن که اینجوری همرو سر کار گذاشته!!!
Iran (Islamic Republic of)
شفق
۱۴:۲۰ ۲۸ اسفند ۱۳۹۲
شایدهم یه روز پیدابشن
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۲:۱۲ ۲۸ اسفند ۱۳۹۲
من خلبان این هوا پیما هستم 50میلیون دلار پول زور ودین تا آازادشون کنم
Iran (Islamic Republic of)
حمزه
۱۱:۲۲ ۲۸ اسفند ۱۳۹۲
چند روز پیش گفتم که این هواپیما با کمک خلبانی که نرم افزار شبیه سازی شده داره دزدیده شده اونا باید بدنبال جایی باشند که هم جای فرود خوب باشه و هم بشه خوب استتار کرد برای اینکه هواپیمای به این بزرگی که نمیشه همینجوری رها کرد باید استتار کرده باشند یا داخل جنگل یا بیابون کا راهت تر از همه جا میشه استتار کرد
Iran (Islamic Republic of)
کریمی
۰۹:۱۸ ۲۸ اسفند ۱۳۹۲
من همون روز اول گفتم این هواپیما دزدیده شده و امکان نداره که سقوط کرده باشه. در هر صورت امیدوارم زودتر پیدا بشه و قرار نباشه سناریوهای جدیدی برای حمله به کشوری رو به خاطر این جریان ببینیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۱ ۲۸ اسفند ۱۳۹۲
انشا الله زود تر پیدا شن.معلوم کار امریکس
Iran (Islamic Republic of)
رحمانی
۲۰:۱۸ ۲۷ اسفند ۱۳۹۲
میدونم اخر میفته گردن ایران!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۲ ۲۷ اسفند ۱۳۹۲
مگه ماشینه که تو پارکینگ قایم بشهههههههههههههههههه
Iran (Islamic Republic of)
پوریا
۱۱:۵۶ ۲۷ اسفند ۱۳۹۲
من که می گم همونایی که دزدیدنش عمدا دارن توجه مردم رو به یه سمت دیگه معطوف میکنن تا خودشون کارشونو کنن.ولی هر سازمان یا گروهی بوده کارش حرف نداشته ولی مردم آخه چرا باید ضرر کنن؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۱ ۲۷ اسفند ۱۳۹۲
اگه یه کمی واقع بین باشیم و تاریخ اینجور حوادث رو بخونید متوجه میشد که حادثه طبیعی بوده وبعد از چند سال شواهدی از لاشه هواپیما پیدا میشه!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
amirhossin
۱۰:۳۸ ۲۷ اسفند ۱۳۹۲
به نظر من داخل هواپیما چیز عحیبه بوده که این همه ابر قدرت دنبالش هستند ، این هواپیما ۲۸ هزار کیلومتر رو هم تغییر مسیر داده ، به نظر من موضوع برای سیاست مالزی کاملا اشکار و هم رو داره بازی میده تا ...
-
ناشناس
۱۰:۳۲ ۲۷ اسفند ۱۳۹۲
احتمالا تو یه جزیره سقوت کردن و دارن سری جدید سریال لاست میسازن.
Iran (Islamic Republic of)
بهروز
۱۰:۱۱ ۲۷ اسفند ۱۳۹۲
زیاد به دل نگیرید فقط یه کم باهاتون خواستم شب عیدی شوخی کرده باشم فکرتون مشغول باشه زیاد تو فکر خرید شب عید نباشید حلال کنید
Iran (Islamic Republic of)
شهروز
۰۸:۲۷ ۲۷ اسفند ۱۳۹۲
انشاالله مشکل خاصی نباشد چون این مشکل به ناحق دامن خیلی ها را میگیرد.
Iran (Islamic Republic of)
KAMBIZ
۰۸:۱۲ ۲۷ اسفند ۱۳۹۲
دوستان سریال lost را دیدین ؟ شاید اون ماجرا تکرار شده باشه اما اینبار نه در فیلم بلکه در واقعیت !!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
حالا هرکی
۰۸:۰۴ ۲۷ اسفند ۱۳۹۲
شاید منظور ازشب بخیر به این معنی باشه که در جایی بودن که 1 ساعت با مالزی اختلاف ساعت داره یعنی ساعت 12
Iran (Islamic Republic of)
reza
۰۶:۵۴ ۲۷ اسفند ۱۳۹۲
دست امریکا تو کاره.............
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۰۴:۴۲ ۲۷ اسفند ۱۳۹۲
کار امریکا ست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۴۸ ۲۷ اسفند ۱۳۹۲
معلومه که پشت این ماجرا افراد قوی هستن که فکر همه جاشو کردن.کنترل کردن 200یا300نفر آدم اصلا آسون نیست.یا کار اسراییل یا آمریکا.اینا میخوان بندازن گردنه ایران.چند وقت بعد یه مدرک ساختگی درست کنن که نشون بدن کار ایرانه.ولی جمهوری اسلامی و وزارت اطلاعات همچین اجازه ای به اینا نمیده.اگه خدای نکرده همچین اتفاقی تو ایران افتاده بود به هفته نکشیده بود وزارت اطلاعات پیداش کرده بود.انشاالله هم هواپیما پیدا میشه و تمام مسافران هم حالشون خوبه.ما همه انسانیم.واسه سلامتیشون دعا کنین.لعنت بر تمام دشمنان جمهوری اسلامی.
Iran (Islamic Republic of)
تنها
۰۲:۰۶ ۲۷ اسفند ۱۳۹۲
سلام من هم با نظرآقا امیر علی موافقم.خداییش واقعا عجیبه!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۵ ۲۷ اسفند ۱۳۹۲
کی میدونه شاید کار ادم فضاییا باشه....شده مثل فیلم لاست.ما که مخمون ترکید
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۰:۵۴ ۲۷ اسفند ۱۳۹۲
بنظر من موضوع سیاسی هستش که اینا نمیخوان بروز کنه...
Iran (Islamic Republic of)
هستی
۲۳:۲۸ ۲۶ اسفند ۱۳۹۲
من رو یاد سریال لاست میندازه
Iran (Islamic Republic of)
سید رسول
۲۳:۰۴ ۲۶ اسفند ۱۳۹۲
قول میدم که اراده ی خداوند نزدیکتر از نزدیکیست
United States of America
ناشناس
۲۱:۵۷ ۲۶ اسفند ۱۳۹۲
هواپیما سقوط نکرده استتار شده در بیابان یا کف دریا تنها راه پیدا کردنش ردیابی موبایل ماهواره ای بین مسافراست چون همروشنش قابل پیگرد هم خواموشش
Iran (Islamic Republic of)
آندره
۱۹:۴۶ ۲۶ اسفند ۱۳۹۲
واقعا انسان دوستی شمارا تحسین می کنم. (آندره از آمریکا)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۵ ۲۶ اسفند ۱۳۹۲
هواپیما به این بزرگی کجا می تونه پنهان شده باشه این یک کار هماهنگ شده است حالا کی مقصره !!!!!!!!؟
Iran (Islamic Republic of)
نصف نفر
۱۹:۰۳ ۲۶ اسفند ۱۳۹۲
آقا اینا بلند شدن رفتن دور همی پیکنیک مارو هم نبردن بعد کل جهان رو معطل خودشون کردن:)
Iran (Islamic Republic of)
نگين
۱۸:۴۸ ۲۶ اسفند ۱۳۹۲
اخه خيلي خفنه واقعا غير ممکنه ولي مرc
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۸:۴۵ ۲۶ اسفند ۱۳۹۲
مواظب نفوذ وهابیت والقاعده در مالزی وسنگاپور باشید قضیه میتونه به عربستان مربوط بشه چون این وقتا خیلی از سیاسیون مالزی در مقابل ایران موضع گرفتن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۱ ۲۶ اسفند ۱۳۹۲
کاسه اي زير نيمکاسشونه
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۸:۳۳ ۲۶ اسفند ۱۳۹۲
خداکنه زنده باشن
Iran (Islamic Republic of)
AmirAli
۱۶:۵۴ ۲۶ اسفند ۱۳۹۲
تو اين عصر ك اين همه تكنولوژي پيشرفت كرده واااقعا عجيبه همچين چيزي!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۸:۵۴ ۲۶ اسفند ۱۳۹۲
راست میگی
Iran (Islamic Republic of)
رها
۱۶:۵۲ ۲۶ اسفند ۱۳۹۲
همش زیر سر امریکا بزرگترین تروریست وحامی تروریسته.
Germany
حمید
۱۶:۴۴ ۲۶ اسفند ۱۳۹۲
مطمئن باشید وقتی در جهان روی یک مسئله ای زیادی خبر سازی می شود 2 دلیل بیشتر ندارد:1-جایی دیگر خبری است که باید دور از دید مردم بماند 2-هدف بزرگی وجود دارد که این فقط زمینه سازی است از آنجاکه بزرگترین کمپانی های خبری صهیونیست هستند می شود گفت: اللهم عجل لولیک الفرج
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۳ ۲۸ اسفند ۱۳۹۲
ایشالا
Netherlands
مهدی
۱۶:۲۸ ۲۶ اسفند ۱۳۹۲
به نظر من خیلی مشکوکه. اگه قصدشون فقط هواپیما ربایی باشه طور دیگه هم میتونستن این کارو بکنن که چندینتا کشور نیوفتن دنبالشون. مطمئنم قضیه سیاسیه و یه نقشه بزرگی پشت این ماجرا هست. انشاالله که برای مسافراشون اتفاقی نیوفته هرچند فکرنکنم همشون تا الان سالم مونده باشن
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۶:۱۵ ۲۶ اسفند ۱۳۹۲
هرچی هست یکی داره وقت تلف میکنه همون هم دار سود میبره
Iran (Islamic Republic of)
mohammad
۱۴:۴۸ ۲۶ اسفند ۱۳۹۲
mozu kheyli kheyli mashkuke
Canada
محمد
۱۴:۴۵ ۲۶ اسفند ۱۳۹۲
اخرش مثل حادثه یازده سپتامبر میخوان بندزن گردن یه کشور دیگه از مسلمونا و به این بهانه یه بخور بخور دیگه رو شروع کنن
Iran (Islamic Republic of)
الهام
۱۴:۳۷ ۲۶ اسفند ۱۳۹۲
کاش میشد به آینده سفر کرد و فهمید ته این داستان چیه!
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۸:۵۴ ۲۶ اسفند ۱۳۹۲
آره والا
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۸:۱۱ ۲۷ اسفند ۱۳۹۲
ما در حال سفر به آینده ایم!!..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۴ ۲۶ اسفند ۱۳۹۲
من از یه نفر شنیدم که موضوع ناپدید شدن هواپیما به فرازامینی ها ربط داره. خارج از قدرت و درک ما انسان ها هستش.
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۰۰:۱۹ ۲۷ اسفند ۱۳۹۲
متاسفانه قوه تخیل شما بر عقل شما سیطره پیدا کرده است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۴ ۲۷ اسفند ۱۳۹۲
شاید مثلث برمودای جدید درست شده
غیبش کرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۸ ۲۶ اسفند ۱۳۹۲
آمریکا میخواد حادثه 11 سپتامبر رو با یه سناریوی جدید تکرار کنه و بندازه گردن مسلمونا تا شکستش تو مذاکرات ژنو پوشش بده
United States of America
ناشناس
۰۰:۰۳ ۲۷ اسفند ۱۳۹۲
احسن دقيقا برنامه اي امريكايياي پدر سوختس باز خدا ميدونه چه برنامه اي واسه ما دارن
Iran (Islamic Republic of)
روزبه
۰۰:۲۹ ۲۷ اسفند ۱۳۹۲
خیلی نظر نسنجیده ای گفتی
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۱۳:۵۱ ۲۶ اسفند ۱۳۹۲
من میگم زنده اند شما نظرتون چیه؟
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۸:۵۳ ۲۶ اسفند ۱۳۹۲
منم با نظر شما موافقم
Iran (Islamic Republic of)
اميد ياوري
۱۳:۴۵ ۲۶ اسفند ۱۳۹۲
اميدوارم همشون در سلامت كامل بسر ببرند و سالم به اغوش نزديكانشون برگردن
Iran (Islamic Republic of)
gol
۱۳:۳۹ ۲۶ اسفند ۱۳۹۲
به نظر من احتمالش خيلي ضعيفه كه بعد از يك هفته مسافران هواپيما زنده باشن...چون به هر حال تأمين مايحتاج 300-200 نفر براي يك هفته راحت و بدون جلب توجه ديگران امكان پذير نيست.
Iran (Islamic Republic of)
Amir Abbas
۱۷:۳۲ ۲۶ اسفند ۱۳۹۲
غیرممکن ، غیرممکنه !
چون اگه این یه پروژه برنامه ریزی شده ( با توجه به پیدا شدن شبیه ساز پروازی و نقل مکان خانوداه ی خلبان اونم چندروز قبل از این و شواهد موجود دیگر ) از قبل بوده باشه ، قطعا فکر اینجا هاشم کردن دیگه . . .
Iran (Islamic Republic of)
alireza
۱۲:۵۹ ۲۶ اسفند ۱۳۹۲
این ناپدید شدن هواپیما هم شده مثل فیلم های هالیوودی اما با ایت تفاوت که این واقعی هست
فقط من امیدوارم که مسافران این هواپیما سالم باشن
Iran (Islamic Republic of)
mansoor
۱۹:۱۹ ۲۶ اسفند ۱۳۹۲
امید وارم زنده باشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۵ ۲۶ اسفند ۱۳۹۲
چه خوب می شه که همشون زنده باشن. عالی می شه. امیدارم که این اتفاق بیفته و همه اونها به خونه هاشون برگردن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۰ ۲۶ اسفند ۱۳۹۲
چه فیلم هایی که نسازن از این رخداد.
Germany
ناشناس
۲۱:۴۹ ۲۶ اسفند ۱۳۹۲
مثلا چرا منفی دادی ؟ مریضی ؟ یعنی دوست داری کشته شده باشند؟
آخرین اخبار