آخرین حوادث چهار شنبه سوری ؛

انفجار نارنجک در دست پسر 22 ساله/ تعداد مجروحان چهارشنبه سوری به 148 نفر رسید/مصدومیت کودک یک ساله بر اثر انفجار ترقه

در این خبر از آخرین حوادث تلخ چهارشنبه سوری مطلع شوید.

سید جلال مکی در گفتگو با خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران در تشریح خبر فوق اظهار داشت: در ساعت   17 و38 دقیقه امروز ستاد فرماندهی آتش نشانی از حریق گسترده در بازار مولوی مطلع شد و بلافاصله 7 ایستگاه به همراه دو دستگاه خودروی تنفسی عازم محل حادثه شد.

وی ادامه داد: محل حادثه دو باب انبار به وسعت 300 متر مربع مملوء از لوازم آرایشی و بهداشتی بود که کاملا شعله ور و آتش به سقف انبار سرایت کرده بود به طوری که دود غلیظ از فواصل دور دیده می شد و تعداد ی شهروندان نیز در انبار محبوس شده بودند.

وی اذعان داشت : آتش نشان ها ابتدا افراد محبوس را نجات داده و هم  اکنون حریق تحت کنترل آتش نشان ها قرار گرفته و در حال لکه گیری هستند.

این مقام مسئول در آتش نشانی یاد آور شد تاکنون سه تن از آتش نشان ها دچار مصدومیت شدند که تحویل امدادگران قرار گرفتند.

**انفجار منزل مسکونی روبروی دانشگاه علم و صنعت

جلال ملکی اظهار داشت: در ساعت 14و12 دقیقه بعدازظهر امروز ستاد فرماندهی آتش‌نشانی تهران از انفجار منزل مسکونی در خیابان هنگام روبروی دانشگاه علم و صنعت مطلع شدند و بلافاصله آتش نشانان عازم محل حادثه شدند.

وی ادادمه داد: محل حادثه یک ساختمان 5طبقه بود که 4جوان در قسمت پشت‌بام مشغول درست کردن مواد محترقه دست‌ساز بودند که به یکباره یک نارنجک دست‌ساز منفجر می‌شود و منجر به مصدومیت 4تن شد.

ملکی خاطرنشان کرد: آتش‌نشانان پس از ایمن‌سازی محل مصدومان را تحویل عوامل اورژانس دادند و عملیات را به پایان بردند.
 
**انفجار موادمحترقه در طبقه چهارم منزل مسکونی

سخنگوی سازمان آتش نشانی گفت: در ساعت 16 و 34 دقیقه انفجار منزل مسکونی در خیابان قلعه مرغی به ستاد آتش نشانی اعلام می شود.

وی ادامه داد: محل حادثه طبقه چهارم یک ساختمان 5 طبقه بود که مشغول ساخت مواد محترقه دست ساز بودند که یکباره دچار انفجار شد و یک تن نیز مصدوم گردید.

** 8 نوجوان به بیمارستان منتقل شدند

مدیر مرکز حوادث و فوریت های پزشکی تهران از مصدومیت 8 تن بر اثر انقجار مواد محترقه در خیابان های پایتخت خبر داد.

حسن عباسی ادامه داد: چهار جوان و نوجوان  در رسالت از ناحیه صورت ، چشم ، گوش به علت انفجار ترقه دست ساز دچار مجروحیت شدند و به بیمارستان شهید مطهری اعزام شدند.

وی ادامه داد: 3 تن دیگر نیز به دلیل انفجار نارنجک در خیابان مطهری دچار مصدومیت شدند که این 3 نوجوان نیز که حدود 17 سال سن داشتند به بیمارستان شهبد مطهری منتقل شدند.

**انفجار یک دستگاه خودروی حامل مواد محترقه در مشهد

مهدی رضایی گفت: یک دستگاه پراید حامل ترقه های دست ساز حدود ساعت 20 امشب در مشهد منفجر شد.

مدیر حوزه یک عملیات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد اظهار کرد: سرنشینان این پراید دو مرد جوان بودند که به دلیل انفجار دچار سوختگی و به بیمارستان منتقل شدند.

وی خاطرنشان کرد: جزئیات بیشتر این حادثه در دست بررسی است.

**یک خودرو در آتش سوخت/ نجات 48 تن از داخل ساختمان

سخنگوی سازمان آتش نشانی گفت: در ساعت 19 آتش سوزی در یک ساختمان مسکونی در خیابان سراج خیابان سروش به سامانه 125 اطلاع داده شد و بلافاصله دو گروه حریق، یک گروه نجات، یک بالابر و یک تشک نجات، عازم محل حادثه شد.

ملکی ادامه داد: یک دستگاه خودرو در پارکینگ یک ساختمان 5 طبقه 16 واحدی کاملا شعله  ور و دود غلیظی تمام ساختمان را فرا گرفته بود و اهالی ساحتمان در راهرو ها گرفتار شده بودند. که اهالی با راهنمایی فرمانده عملیات به پشت بام هدایت شدند.

وی خاطر نشان کرد: در ادامه آتش نشان ها مشغول اطفای حریق شدند و 48 تن از ساکنان را از طریق بالابر و راه پله ها خارج کردند و پس از تخلیه دود و ایمن سازی محل عملیات را به پایان بردند .

گفتنی است علت حادثه در دست بررسی است.
 
**مصدوم شدن 36 نفر در پی حوادث چهارشنبه آخر سال

مدیر روابط عمومی اورژانس کشور از مصدوم شدن 36 نفر در پی حوادث چهارشنبه آخر سال خبر داد.
آرزو دهقان در تشریح آخرین آمار مصدومان حوادث چهارشنبه آخر سال، گفت: تاکنون تکنیسین‌های اورژانس اقدام به درمان 36 نفر کرده‌اند.

وی با بیان اینکه 30 نفر از این مصدومان توسط اورژانس به بیمارستان منتقل شده‌اند، گفت: شش نفر نیز به صورت سرپایی و در محل درمان شده‌اند.

مدیر روابط عمومی اورژانس کشور با بیان اینکه عمده دلیل مصدومیت این افراد، سوختگی دست و صورت و آسیب چشمی بوده است، گفت: احتمال اینکه میزان مصدومان بیشتر باشد، وجود دارد اما تا این لحظه اورژانس کشور نسبت به درمان 36 نفر اقدام کرده است.
**دو درخت در آتش سوخت

سردار ساجدی‌نیا درباره وضعیت پایتخت در چهارشنبه آخر سال گفت: سطح تمام معابر پایتخت هم‌اکنون عادی و روان است و هیچ مشکلی در خصوص انسداد معبر بر اثر روشن کردن آتش گزارش نشده است.

فرمانده انتظامی تهران گفت: در عین حال گزارش‌های دریافتی از سطح شهر نیز حاکی است درگیری خاصی در سطح پایتخت نداشتیم و هیچ ناهنجاری را نیز توسط رانندگان خودرو مشاهده نکرده‌ایم.

وی خاطر نشان کرد: برابر آمارهای آتش‌نشانی، تاکنون دو درخت و چهار سطل زباله آتش‌ گرفتند که تمامی آنها توسط ماموران آتش‌نشانی اطفا شد.
 
**چهار شنبه شب آرام در مازندران

قائم‌مقام وزیر بهداشت و درمان در دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: تاکنون مصدومی ناشی از سوانح چهارشنبه‌سوری به بزرگ‌ترین بیمارستان سوختگی شمال کشور مراجعه نکرده است.

قاسم جان‌بابایی درباره میزان مراجعات ناشی از سوانح سوختگی چهارشنبه آخر سال گفت: با بررسی انجام شده و استعلامی که از بیمارستان سوختگی دریافت شد تاکنون مصدومی ناشی از حوادث چهارشنبه آخر سال به بیمارستان زارع ساری مراجعه نکرد.

وی با اشاره به اینکه بیمارستان زارع ساری به عنوان قطب سوختگی شمال کشور است گفت: در تماسی که با مسئولان بیمارستان‌های استان‌های همجوار برقرار شد، تاکنون گزارشی مبنی بر اعزام مصدوم  به این بیمارستان اعلام نشد.
 
**مصدومان حوادث چهارشنبه‌ آخرسال تهران به 30 تن رسید
 
سردار حسین ساجدی‌نیا در حاشیه حضور در مرکز فرماندهی پلیس تهران در ساعت 21 و 15 دقیقه ازافزایش آمار مصدومان حوادث چهارشنبه‌ آخرسال تهران به 30 تن خبر داد و اظهار داشت: بر اساس آخرین آمارها تاکنون 30 تن در حوادث آخرین چهارشنبه سال مصدوم شده‌اند که 15 تن از آنان توسط ماموران اورژانس و مابقی خودشان به بیمارستان مراجعه‌ کرده‌اند.
 
فرمانده انتظامی تهران بزرگ در خصوص آخرین وضعیت ورزشگاه آزادی نیز گفت: وضعیت ورزشگاه آزادی برابر آخرین گزارش‌های دریافتی عادی است.
**انفجار نارنجک در دست پسر 22 ساله
 
بر اساس گزارش باشگاه خبرنگاران، آخرین مجروحی که تا این لحظه(21:55) به بیمارستان منتقل شده است یک جوان 22 ساله است که نارنجک در دستش منفجر شده و از ناحیه دست به شدت آسیب دیده است.

گفتنی است تا کنون در بیمارستان مطهری 33 نفر پذیرش شده است که از این تعداد 6 نفر بستری شدند و ۲۷ نفر به صورت سرپایی در اورژانس بیمارستان خدمات درمانی دریافت کردند.
**مصدومیت کودک یک ساله بر اثر انفجار ترقه
سخنگوی مرکز حوادث و فوریت های پزشکی تهران از مصدومیت یک کودک یک ساله در پی انفجار ترقه ترقه خبر داد.

حسن عباسی در این باره گفت: در پی انفجار ترقه کودک یک ساله از ناحیه صورت دچار مصدومیت شد که با حضور عوامل اورژانس به بیمارستان لقمان منتقل گردید.

وی افزود: تا کنون 17 مصدوم حادثه چهار شنبه سوری به بیمارستان های مطهری، لقمان، فیاض بخش و پارس منقل شدند و 14تن نیز در محل به صورت سرپایی درمان شدند.


**تعداد مجروحان چهارشنبه سوری به 148 نفر رسید

مدیر روابط عمومی معاونت درمان وزارت بهداشت گفت: تعداد مجروحان حوادث چهارشنبه آخر سال به 148 نفر رسید.

آرزو دهقانی در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: تا ساعت 22:30 امشب  تعداد مصدومان حوادث چهارشنبه سوری در کشور به 148 نفر رسیده است که 51 نفر از آنها به صورت سرپایی مداوا و 97 نفر به بیمارستان منتقل شدند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار