محافظ مدافع عنوان قهرمانی

ایگوی سیاس‌ دروازه بان نیمکت نشین رئال مادرید‌ به احتمال زیاد از دروازه تیم فوتبال اسپانیا در جام جهانی 2014 برزیل محافظت کند.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، قرار گرفتن نام ایگر کاسیاس‌ فرناندز کاپیتان اول تیم ملی اسپانیا و کاپیتان اول باشگاه رئال مادرید در لیست جام جهانی برزیل 2014 باعث شد نگاهی به زندگی‌نامه وی داشته باشیم.
 
ایگر کاسیاس فرناند از فوتبالیست‌ اسپانیایی در 20 مه سال 1981  در شهر مادرید در کشور اسپانیا به دنبال آمد وی با قد 82/1  متر در پست دروازه ‌بانی تیم فوتبال اسپانیا بازی می‌کند کاسیاس از همان ابتدا به عنوان یکی از بهترین دروازه‌ بانان جهان شناخته شد و توانست جوایز زیادی کسب کند وی با بازوبند کاپیتانی تیم ملی کشورش را به سوی قهرمانی در جام  ملت‌های  اروپا رهنمود کرد تا تیم ملی  اسپانیا بعد از 44 سال بتواند قهرمان رقابت ها شود.
 
 همچنین ایگر در درون دروازه و به عنوان کاپیتان تیم ملی، عضو تیم ملی اسپانیا که برای اولین بار قهرمان جام جهانی شد.
 
 ایگر از سال 1998 تا 1999 وارد  رئال مادرید سی 26 بازی را هم راهی کرد.
 
 وی در سال 1999 وارد باشگاه رئال مادرید کاسیتا رفت و در 4 بازی دروازه بانی  کرد پس در همان سال وارد باشگاه حرفه ای رئال مادرید شد 463 بار جلوی دروازه این تیم قرار گرفت
 
***کاسیاس در رئال مادرید
 
 کاسیاس محصول تیم‌های پایه رئال مادرید است و از فصل 1990 تا 91 فوتبال خود را در رئال مادرید آغاز کرد.
 
 وی در سال 1991 برای اولین بار به تیم اصلی دعوت شد اما در آن بازی شرکت نکرد.
 
 دروازه بان تیم فوتبال اسپانیا از سال 1998 تا 1999 به تیم اصلی وارد شد و با افت Bodo illgner، ایکر‌ به ترکیب اصلی راه پیدا کرد ایگر در سال 2000 به عنوان جوانترین دروازه بان تاریخ فوتبال شناخته شد.

در فصل بعد، ایگر به دلیل بازی ضعیفش جای خود را به سزار سانچز داد اما در مسابقه فینال لیگ قهرمانان اروپا سانچز دچار مصدومیت شد و کاسیاس جوان جای وی را گرفت و با نمایش خیره کننده  یکی از عوامل اصلی آخرین قهرمانی رئال در لیگ قهرمانان اروپا شد و از آن به بعد به عنوان دروازه بان اول  رئال مادرید شناخته شد.
 
 فصل 2007 تا 2008 سال پر بار برای ایکر بود وی یکی از عوامل اصلی 31 مین قهرمانی رئال در لالیگا بود و با دریافت تنها 32 گل در 36 بازی توانست جایزه زامور را به خود اختصاص دهد.
 
 و با امضای قرار دادی بلند مدت تا سال 2017 دروازه بان رئال مادرید خواهد بود که این قرار داد در صورتی که ایگر از سی بازی در فصل انجام دهد به صورت خود کار تمدید می‌شود در اوایل سال 2009 ایکر به رکورد Baco Buyo از نظر تعداد بازی رسید و با وجود تنها 27 سن سال دارای بیشترین تعداد بازی در درون دروازه تیم رئال‌ مادرید شناخته شد در تابستان همان سال،‌ بنابر اخبار برخی خبرگزاری‌های اسپانیایی تیم فوتبال منچستر‌سیتی،حاضر شده بود که برای به خدمت گرفتن کاسیاس، رقم شگفت انگیز 160 میلیون پور‌و را پرداخت کند که مسئولین این باشگاه این خبر را تکذیب کردند و در صورتی که حتی مبلغی تا 120 میلیون دلار را رسما سایت منچستر‌ اعلام کرده بود و مبلغ پیشنهادی را  تا 160 میلیون یورو افزایش داد.
 
 باشگاه منچستر‌یونایتد نیز علاقه خود را برای به خدمت گرفتن کاسیاس‌ بدون اعلام مبلغ اعلام کرد با این حال کاسیاس‌ اعلام کرد که اصلا قصد ترک کردن باشگاه خود را ندارد در فصل 2009 تا 2010 و در دیدار با تیم سو‌یا ‌کاسیاس با یک عکس العمل‌خیره کننده مانع گل زنی تیم حریف شد بعد از این اتفاق دروازه بان افسانه ای انگلیس یعنی گردن بنکلس‌ به تمجدید‌ ایکر‌ پرداخت و عکس‌العمل وی را باور نکردنی توصیف کرد و اعلام کرد که کاسیا‌س می‌تواند با ادامه این روند خود یکی از بهترین دروازه بان‌های تاریخ فوتبال  تبدیل می شود.
 
 اما در فصل 2013 تا 2013 لالیگ‌ا ژوزه‌ مورینو‌ با  ایکر‌ دچار مشکل شد بر اساس شواهد دلیل  اصلی این مشکل رابطه دوستانه وی با برخی از بازیکنان تیم رقیب یعنی بارسلونا نظیر ژاوی هرناندو بوده است اما برخی منابع دلیل این نیمکت نشینی را رابطه بد کاسیاس با  سرمربی دروازه بانان رئال مادرید  سلوینولورو اعلام کردند این اختلاف تا آن جایی پیش رفت که کاسیاس در بازی هفته هفدهم فصل 2012-2013 لالیگا در بازی خارج از خانه مقابل مالاگا نیمکت نشین شد و جای او را آنتونیو‌ آدان پر کرد و در بازی خانگی در هفته هجدهم مقابل رئال سوسیدا با اخراج  آنتونیو  آدان در دقیقه 5 بازی مجددا به ترکیب اصلی رئال مادرید بازگشت .
 
*** حضورش در تیم ملی
 
 کایر در سال 1996 در تیم زیر 15 سال اسپانیا و در سال 1996 تا 1998  در تیم زیر 16 سال اسپانیا رفت.
 
 دروازه بان تیم فوتبال  اسپانیا از  1997 تا 1999  با 16 سال سن در تیم زیر 17 سال اسپانیا به عنوان  جوان ترین بازیکن تیم حضور پیدا کرد که این تیم در رتبه سوم جهان قرار گرفت دو سال بعد نیز ایکر به عنوان کاپیتان در تیم ملی زیر 17 ساله ها حضور پیدا کرد و با این تیم قهرمان شد.
 
 کاسیاس در سال 1999 در تیم‌های زیر 18 سال و زیر 20 سال اسپانیا دروازه بانی کرد و در سال 1999  به تیم زیر 21 سال اسپانیا رفت و تا سال 2000  در آنجا ماند
 
***کاسیاس در یورو 2008
 
 کاسیاس بعد از زوبیزارتا‌ که 126 بازی ملی دارد به عنوان دومین دروازه بان برتر تیم ملی اسپانیا از نظر بار ملی  شناخته می‌شود کاسیاس با وجود تنها 19 سال سن اولین بازی خود را در برابر تیم سوئد تجربه کرد.
 
 ایگر درتیم اسپانیا در جام ملت‌های اروپا سال 2000 حضور داشت اما پشت سر سانچز‌ فرصتی برای بازی پیدا نکرد اما در جام جهاین 2002 به خاطر مصدومیت کانیزارس،  توانست جای وی را بگیرد و به عنوان یکی از جوان ترین بازیکنان جام ، در آن رقابت ها حضور پیدا کرد اوج درخشش وی در این  رقابت ها،  بازی در برابر تیم  ملی ایرلند بود که موفق شد دو پنالتی را مهار کند و از آن زمان به بعد وی لقب مقدس را  گرفت.
 
کاسیاس در تمام 6 بازی تیم ملی اسپانیا در یورو 2004 حضور داشت و به طور کامل بازی کرد و تنها 4 گل دریافت کرد.

وی در جام جهانی 2006 هم عضو تیم ملی اسپانیا هر چند این تیم در مقابل تیم فرانسه و زین الدین زیدان، شکست خورد و از درو رقابت ها حذف شد .
 
گفتنی است؛ این بازیکن تاکنون دو بار نامزد بهترین بازیکن سال اروپا شده است.
انتهای پیام/
 

برچسب ها: اسپانیا ، کاپیتان ، کاسیاس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار