مسافران احتمالی جام جهانی برزيل 2014 / رضا نوروزی

رضا نوروزی مهاجم تیم فوتبال نفت تهران این روز‌ها عملکرد خوبی در تیمش دارد، بر این اساس احتمال دارد که یکی از مسافران جام جهانی 2014 برزیل باشد.

به گزارش گروه ورزشي باشگاه خبرنگاران، حضور رضا نوروزی، در لیست احتمالی کی‌روش برای جام جهانی 2014 برزیل سبب گردید تا عملکرد این بازیکن‌ را  مورد بررسی قرار دهیم.
 
 رضا نوروزی در سی‌ام آذر ماه سال 1361 در ایذه به دنیا آمد و در حال حاضر 31 سال سن دارد و هم اکنون در پست مهاجم در باشگاه نفت تهران مشغول بازی است.
 
 این مهاجم از توانایی‌های بالایی برخوردار است و از جمله توانایی‌های وی می‌توان به قدرت بالای دریبل‌زنی، پیش بری توپ، چرخش‍‌‌ های سریع در محوطه جریمه حریف و ضربات سنگین و دقیق با هر دو پا اشاره کرد.
 
 رضا نوروزی فوتبال را از سن 24 سالگی از تیم فوتبال دانشگاه آزاد اسلامی آغاز کرد و پس از آن به تیم فوتبال استقلال دزفول‌ پیوست به طور حرفه‌ای کار خود را از سال 1386 آغاز کرده است و بدین ترتیب عملکرد‌های باشگاهی وی را مورد بررسی قرار می‌دهیم.
 
 نوروزی در سال 1386-1387 در تیم برق شیراز  فعالیت داشت و با  حضور در ده بازی لیگ توانست دو گل به ثمر برساند.
 
 در سال های 87-89 در تیم استیل آذین بازی می‌کرد و در لیگ 88-87  در 21 بازی حضور داشت و توانست هشت گل به ثمر برساند و در سال 89-88 در 27 بازی لیگ حضور داشت و موفق شد شش گل را در کارنامه فوتبالی‌ خود ثبت کند و دو پاس گل نیز داشته  است.
 
 وی طی سال‌های 91-89 به تیم فولاد خوزستان پیوست و در لیگ 90-89 با حضور در 29 بازی 24 گل به ثمر رساند و رکوردی منحصر به فرد از خود بر جای گذاشت، در همین سال در سه بازی جام  حذفی نیز بازی کرد و یک گل زد و دو پاس داشت که منجر به گل شدند.
 
 این بازیکن‌ در لیگ برتر 1390-1389  فوتبال ایران با به ثمر رساندن24 گل آقای گل لیگ برتر معرفی شد نوروزی با شکستن رکورد غلامرضا عنایتی رکورد دار گل زنی در یک فصل برتر شد.
 
رضا نوروزی با تکنیک بالا، سخت کوشی و مهارت گل زنی موفق شد 7 گل در دو بازی پایانی لیگ به ثمر برساند و از لوسیانو‌ ادینهو‌ بازیکن‌ تیم مس کرمان سبقت بگیرد و آقای گل لیگ برتر دهم شود.
 
به گزارش فدراسیون بین‌المللی تاریخ و آمار فوتبال Iffhs رضا نوروزی مهاجم تیم فولاد خوزستان با به ثمر رساندن 24 گل بهترین گل زن آسیا و دهمین گل زن برتر جهان در فصل 2011-2010  بوده است.
 
در حالی که کریستیانو‌رونالدو با به ثمر  رساندن 40 گل، لیونل‌ مسی با 31 گل و ماریو ‌گومز با 28 گل در صدر این فهرست قرار داشتند.
 
 در سال 90-91 در 28 بازی لیگ حضور داشت و 10 گل به ثمر رسانده بود و همچنین در دو بازی جام حذفی در همان سال حضور داشت و یک گل به تیم حریف زده بود و سه پاس داشت که به گل تبدیل شده بودند.
 
رضا نوروزی  در 57 بازی فولاد خوزستان را همراهی کرد و 36 گل در کارنامه فوتبالی‌ خود در این باشگاه ثبت کرد با توجه به جدول گل زنان تیم فوتبال فولاد خوزستان در یازده دوره مسابقات لیگ برتر نوروزی در دو فصل با 36 گل به ثمر رسانده بهترین گل زن فولاد خوزستان شناخته شده و توانست رکورد فولاد را بشکند در صورتی که در سال‌های گذشته ایمان مبعلی‌ با 23 گل و بهنام سراج با 17 گل زده این عنوان را از آن خود کرده بودند نوروزی از سال 1391  به باشگاه کنونی خود نفت تهران پیوست و در سال 91-92 با حضور در یازده بازی لیگ توانست دو گل بزند و در سال 93-92  در هشت بازی حضور داشت و پنج گل به ثمر رسانده است.
 
نوروزی در کل دوره عملکرد باشگاه‌های حرفه‌ای خود با حضور در 134 بازی موفق شده است 57 گل به ثمر برساند.
 
رضا نوروزی نخستین بار توسط افشین قطبی برای بازی مقابل نیجریه‌ به تیم ملی دعوت شد و اولین بازی خود را در جام جهانی ملت‌های آسیا 2011 مقابل امارات انجام داد و تاکنون با حضور در سه بازی ملی نتوانسته گلی را به ثمر برساند.

انتهای پیام/
 

برچسب ها: جام ، مسافران ، برزیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار