ساری/

90درصد کالاها در جهان از طریق حمل و نقل دریایی جابجا می‌شود

مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران گفت: 90 درصد کالاها در جهان از طریق حمل و نقل دریایی جابجا می‌شود و 85 درصد شهرهای بزرگ دنیا در کنار دریا ساخته شده‌اند.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری ؛ تاتینا    افزود: تعامل مسئولان شهری و اداره کل برای رفع موانع احداث راه دسترسی سبب کاهش مشکلات ترافیکی شهر و رونق همه‌جانبه بندر به عنوان قطب اقتصادی غرب استان می‌شود.

وی بیان اینکه دریا نقش اساسی و محوری در توسعه جوامع دارد، تصریح کرد: 90 درصد کالاها در جهان از طریق حمل و نقل دریایی جابجا می‌شود و 85 درصد شهرهای بزرگ دنیا در کنار دریا احداث شده‌اند.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر گفت: با ظرفیت‌های ایجاد شده در سال‌های اخیر در حال حاضر به صورت همزمان تعداد 10 فروند کشتی امکان پهلوگیری در اسکله‌های بندر نوشهر را دارند.

وی افزود: ایجاد شهرک صنعتی کوچک در این منطقه می‌تواند رونق جابجایی کالا، افزایش ورود کشتی‌ها و توسعه اقتصادی را در پی داشته باشد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران عدم وجود پایانه را از دیگر چالش‌های پیش‌روی بندر نوشهر بیان کرد و گفت: اگر پایانه باشد حضور کامیون‌ها ساماندهی شده و قیمت‌های حمل و نقل کالا متعادل می‌شود./س

برچسب ها: دریا ، حمل ، جهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.