در ادامه تنش تل آویو و واشنگتن؛

ساکی: آمریکا از عذرخواهی یعلون ناامید شده است

جنیفر پساکی سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در سخنان روز گذشته خود از سخنان وزیر جنگ رژیم صهیونیستی و عدم عذر خواهی وی انتقاد کرد .

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از ای بی سی نیوز؛ پساکی با اشاره به ابراز ناامیدی کاخ سفید از عدم عذرخواهی وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به دلیل اظهارات انتقادی از سیاست‌های واشنگتن در قبال ایران و مذاکرات سازش تاکید کرد: نارضایتی خود را از اظهارات موشه یعالون ابراز می‌کنیم. آمریکا هنوز از نحوه رفتار وی نگران است. 

هفته گذشته موشه یعلون وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با انتقاد از سیاست های آمریکا در قبال برنامه هسته ای ایران و فلسطین آمریکا را به نشان دادن "ضعف " در این خصوص متهم کرده بود. 

در همین حال رسانه های صهیونیستی گزارش دادند که یعلون در تماس تلفنی خود با "چاگ هیگل" همتای آمریکایی اش در ساعات پایانی روز چهارشنبه (19 مارس) به وی گفته است که قصد نداشته با سخنانش که خشم واشنگتن را برانگیخت، آمریکا را به چالش بکشد و یا به روابط واشنگتن و تل آویو ضربه بزند.

به گزارش رسانه های صهیونیستی، یعلون به هیگل گفته است که روابط استراتژیک میان آمریکا و اسرائیل را بسیار مهم می داند و خواهان حفظ این روابط در همه سطوح، به ویژه در زمینه دفاعی است.

به موجب این گزارش، هیگل نیز گفته است که می داند برخی از اظهارات یعلون در روز دوشنبه گذشته، خارج از عرف بوده است.

در ماه ژانویه گذشته نیز اظهارات یعلون که روزنامه صهیونیستی "یدیعوت احرونوت" آن را منتشر کرد، خشم وزارت امور خارجه آمریکا را برانگیخته بود.

يعلون در اظهارات خود در آن زمان، از سیاست "جان کری" وزیر امور خارجه آمریکا درخصوص مذاکرات دو طرف فلسطینی و اسرائیلی انتقاد کرده و گفته بود: "کری احساس می کند که منجی موعود است" و نیز با لحنی انتقاد آمیز گفته بود: "جان کری زودتر جایزه نوبل را بگیرد و ما را به حال خود رها کند"!

جان کری روز چهارشنبه گذشته در تماس تلفنی با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اسرائیل در واکنش به این اظهارات یعلون، آن را غیرقابل قبول خواند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار