اکبری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

حق بیمه قالیبافان افزایش می‌یابد

فرش بافی از مشاغل سخت و زیان آور است که فرش بافان ازخدمات بیمه درمانی بهره می‌برند و بیمه بازنشستگی و از کار افتادگی ندارند.

اکبری کارشناس فرش در گفتگو با خبرنگار افتصادی باشگاه خبرنگاران درخصوص افزایش حق بیمه قالیبافان گفت: باتوجه به افزایش دست مزدها مبلغ بیمه هم باید افزایش یابد چرا که بیمه قالیبافان فقط بیمه خدمات درمانی است و بحث بازنشستگی و از کارافتادگی به صورت طرح مدون تاکنون اجرایی نشده است که این موضوع نیز کارگاه‌های زیرپنج نفر را شامل می‌شود نه کارگاه‌های بالای صد نفر و کارگا‌ه‌های زیر پنج نفر، 20 درصد از حق بیمه را دولت تقبل می‌کند و سه درصدر کارفرما به عنوان بیمه بیکاری و هفت درصد به قالیباف تعلق می‌گیرد.

وی در ادامه افزود: همه فرشبافان بیمه نمی‌شوند که فقط 40 درصد از فرشبافان را شامل می‌شود چون دیگر آمار فرشبافان کاذب است و متأسفانه برخی بعداز اتمام دوره کارآموزی به فعالیت ادامه نمی‌دهند ولی از امتیازات بیمه استفاده می‌کنند.

از طرفی چون بیمه این افراد به هیچ عنوان بازنشستگی و از کارافتادگی ندارد و فقط خدمات درمانی است برای قالیبافان چندان موثرنیست.

اکبری اظهار داشت: از آن جایی که قالی بافی جزء مشاغل سخت و زیان آور است به این قشر باید توجه بیشتری شود تاهمه قالیبافان بتوانند از بیمه بازنشستگی و از کارافتادگی بهره ببرند.

انتهای پیام/

برچسب ها: قالیباف ، بیمه ، افزایش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
نازلی
۱۸:۴۹ ۲۴ مهر ۱۳۹۳
سلام...یه سوال داشتم میخواستم بدونم چرا دیگه بیمه نمیکنن؟؟؟
Netherlands
زهرا
۱۶:۰۵ ۰۶ فروردين ۱۳۹۳
با سلام
چرا مسئولیت از این هنر ملی حمایت نمی کنند کسی که درآمدش از قالیبافی هست بیمه بازنشستگی نمی گیره طرف 8 تا 1 سال زحمت میکشه خانم ها به جای اینکه بیرون بران سر کار منزل کار کنن خیلی بهتره
آخرین اخبار