اولین‌های حج تمتع وعمره در سال گذشته

در سازمان حج و زیارت اتفاقات و اقداماتی برای اولین بار در خصوص حج تمتع و عمره در سال 92 رخ داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، سازمان حج و زیارت به منظور رفاه و رضایت هر چه بیشتر زائرین سرزمین وحی در سال 92 اقداماتی برای اولین بار انجام داد.

از اولین اقداماتی که به همت سازمان حج و زیارت در سال 92 صورت گرفت می‌توان به حذف سهمیه نهادها و ارگان‌ها و کاهش نیروهای تدارکات سازمان حج و زیارت، تمام پروازهای مدینه قبل به مدینه و پرواز برگشت آنان از جده به پرواز برگشت مدینه بعد از مدینه برای صرفه‌جویی در زمان و کاهش هزینه‌های حمل و نقل برای زائرین نام برد.

همچنین از دیگر اتفاقات صورت گرفته در سال 92 انتقال فیش‌های حج تمتع و پرداخت 2میلیونی سود ودیعه گذاران حج بود، مدیریت قیمت‌ها بر طبق سطح کیفی خدمات و ارتقا سرانه زائر از 4متر به 5/4 متر در مکه و خارج کردن 25هتل از گردانه خدمات به دلیل فرسوده بودن و خوب نبودن شرایط خدماتی و ارتقا سطح خدمات هتلی و اقامتی از دیگر اتفاقات خوب سال 92 بود.

حذف دو گروه قیمتی د و ج که در سال 91، 16 گروه قیمتی و در سال 92، 11 گروه قیمتی داشتیم و همچنین شروع زود هنگام ثبت‌نام کاروان‌های حج تمتع که تا 20اسفندماه سال 92 بسته شد دو قسطی کردن پرداخت هزینه حج تمتع که قسط اول 5میلیون وژمه 2میلیون و 500هزارتومان آن ودیعه و سود حساب زائرین بود و قسط دوم در هفته دوم اردیبهشت ماه 93 پرداخت می‌شود، از دیگر اتفاقات سال 92 بود.

همچنین از اولین‌های سال 92، افزایش 68 درصدی عمره گذاران نسبت به سال 91، شروع زودهنگام دور اول اعزام‌های عمره که زائرین بعد از گذشت 35 سال ازماه صفر اعزام شدند و یک ماه ونیم تا دو ماه افزایش دوره زمانی نسبت به سال 91 داشتیم که تا اعزام‌ها تا 8 فروردین 93 ادامه دارد و ثبت‌نام دور دوم نیز به صورت کامل انجام واعزام‌ها از 8فروردین 93آغاز و تا 5 تیر ماه خواهد بود.

کاهش 15درصدی قیمت عمره که به ازای هر عمره‌گذار 400تا500هزار تومان و 60درصد هزینه‌های عمره ثابت است و روزهای عمره را از 12روز به 10روز کاهش پیدا کرد و با مدیریتی که در قیمت‌ها صورت گرفت 400میلیون تومان صرفه‌جویی اتفاق افتاد.

گفتنی است: برنامه‌های آموزشی موسم حج 93 بعد از تعطیلات نوروز انجام و اولین پرواز از 14شهریور و آخرین پرواز برگشت 6آبان 93 صورت خواهد گرفت.

انتهای‌پیام/
برچسب ها: تمتع ، زیارت ، عمره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار