"حقیقت‌پور" در واکنش به ادعای روزنامه فرانسوی لوموند:

فرانسه غیر از این رفتار کند باید شک کنیم/ در صورت کشف هرگونه جاسوسی آن را افشا می‌کنیم

عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی ما بنا را بر این گذاشتند که غربی‌ها همواره جاسوس‌پرور و سارق اسناد و مدارک هستند؛ این امری جدید نیست که بخواهیم کمیسیون امنیت ملی را برای آن بسیج کنیم؛ اگر فرانسه غیر از این رفتار کند باید شک کنیم.

"منصور حقیقت‌پور" عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران،‌ در واکنش به ادعای روزنامه فرانسوی لوموند مبنی بر جاسوسی فرانسه از وزارت خارجه ایران و سازمان انرژی اتمی و سه دانشگاه در تهران، اظهار داشت: در اینکه غرب در گذشته نیز این اقدامات را انجام داده است، شکی نیست، ما همواره به لحاظ تحلیلی معتقد هستیم که این کشورها پس از انقلاب علیه کشور ما بوده‌اند.  
 
وی ادامه داد:‌ در طول جنگ تحمیلی و همچنین در خصوص تجهیز دفاعی و جنگی رژیم بعث عراق همواره اقداماتی علیه جمهوری اسلامی ایران انجام داده‌اند،‌ از این رو هیچگاه باور نمی‌کنیم با ما روابط دوستانه‌ای داشته باشند.  
 
حقیقت‌پور تصریح کرد: دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی ما بنا را بر این گذاشتند که غربی‌ها همواره جاسوس‌پرور و سارق اسناد و مدارک هستند؛ این امری جدید نیست که بخواهیم کمیسیون امنیت ملی را برای آن بسیج کنیم؛ اگر فرانسه غیر از این رفتار کند باید شک کنیم.  
 
نماینده مردم اردبیل،‌ سرعین و نمین اظهار داشت: غرب پس از 4 دهه اقدامات جاسوسی علیه کشورمان اکنون به افشای این دشمنی‌ها پرداخته است؛ ما اطمینان داریم ماهواره‌ها، امکانات الکترونیکی و زمینی آنها همواره به منظور جاسوسی و بسط و گسترش اهداف و برنامه‌ریزی‌های شوم علیه کشورمان بوده است.  
 
عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان با تاکید بر اینکه  فرانسو‌ی‌ها جاسوس صفت‌اند و این خصلت و رویه آنهاست، خاطرنشان کرد: هرگاه جمهوری اسلامی موارد جاسوسی غرب را کشف کرده‌اند به افشای آنها پرداخته‌اند بنابراین چنانچه موردی را مشاهده کنیم باز هم به افشای آنها اقدام خواهیم کرد لذا این مسئله‌ جدیدی نبوده تا ما بخواهیم به کمیسیون امنیت ملی برای مقابله با آن آماده‌باش بدهیم که فرانسوی‌ها جاسوسی‌شان را شروع کرده‌اند.   
 
انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار