بانوان در فرهنگ ترویج وقف پیش قدم شوند

یک بانوی واقف با اشاره به اهمیت نقش زنان در ترویج فرهنگ وقف گفت: بانوان از آن‌جایی که نقش تربیتی در جامعه دارند باید در این راه پیش‌قدم شوند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، فاطمه سادات پیغمبری که قطعه زمینی به مساحت 3 هزار متر مربع را نیت ترویج فرهنگ قرآنی در شهر کاشان وقف کرده است، گفت: اگر آموزه‌های قرآنی در جامعه نهادینه شود نه تنها بسیاری از مشکلات برطرف خواهد شد بلکه جامعه‌ای پویا و رو به رشد خواهیم داشت.

وی با هم دانستن نقش زنان در ترویج فرهنگ وقف ادامه داد: بانوان از آنجایی که نقش تربیتی درجامعه دارند می‌توانند در این راه پیش‌قدم شوند تا علاوه بر فرزندان خود، گروه‌هایی از بانوان را با یکدیگر در ارتباط هستند را به این امر تشویق کنند.

این بانوی واقف تصریح کرد: خوشبختانه با فعالیت نهادهای مربوط این موضوع کمی در جامعه نهادینه شده است اما همچنان جای کار دارد چون فرهنگ وقف و فرهنگ اهدای منابع و امکانات در راه خدا و خدمت به انسان‌ها است.

پیغمبری تاکید کرد: هر یک از نهادها و ارگان‌ها همچون قوای سه‌گانه و رسانه‌ها باید به مقوله وقف در کشور توجه ویژه‌ای داشته باشند در این زمینه به رسالت وتعهد اجتماعی و دینی ‌ای که دارند عمل کنند.

وی اضافه کرد: رسانه‌ها می‌توانند با اطلاع رسانی درباره وقف بستری را فراهم کنند که ذهنیت مثبتی درباره وقف درهمه افراد جامعه ایجاد شود.

این بانوی واقف هدف خود را از وقف قطعه زمین خویش، ترویج فرهنگ قرآنی وبرخورداری از جامعه‌ای قرآنی عنوان کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: بانوان ، فرهنگ ، وقف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار