کوثری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

شهادت مرزبان ایرانی را تایید نمی‌کنیم/ پیگیری‌های کمیسیون امنیت ملی ادامه دارد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با رد ادعای گروهک تروریستی "جیش العدل" مبنی بر شهادت یکی از مرزبانان ربود شده ایرانی گفت: این مسئله از سوی وزارت امور خارجه، وزارت دفاع و با نظارت کمیسیون امنیت ملی تا رسیدن به نتیجه قابل قبول پیگیری می‌شود.

"اسماعیل کوثری" نماینده مردم تهران در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، با رد ادعای گروهک تروریستی "جیش العدل" مبنی بر شهادت یکی از مرزبانان ربود شده ایرانی اظهار داشت: این مسئله از سوی وزارت امور خارجه، وزارت دفاع با نظارت کمیسیون امنیت ملی تا رسیدن به نتیجه قابل قبول پیگیری می‌شود.
 
 کوثری با بیان اینکه مذاکرات ما با دولت پاکستان از راه‌های مختلف ادامه دارد، افزود: این دولت قول آزادی مرزبانان را داده است اما تاکنون گزارشی را از روند موفقیت خود به ما ارائه نکرده‌اند، حتی آن‌ها مکان مرزبانان ایرانی را نیز نیافته‌اند.
 
 عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان بر تلاش این کمیسیون برای آزادی مرزبانان تاکید کرد.


گفتنی است پیش از این گروهک تروریستی موسوم به "جیش‌العدل" با وارد شدن به مرزهای ایران 5 مرزبان ایرانی را ربوده و با انتشار تصویری در صفحه توئیتر خود مسئولیت ربایش ۵ نفر از مرزبان‌های ایرانی را بر عهده گرفت.

تاکنون تلاش‌های زیادی از سوی مسئولان ایرانی برای آزادی 5 مرزبان ایرانی صورت گرفته اما متاسفانه تاکنون این تلاش‌ها به نتیجه نرسیده است.

در همین خصوص معاون امنیتی استانداری سیستان و بلوچستان به خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: ما از شهادت مرزبان ایرانی به دست اعضای گروهک تروریستی جیش العدل اطلاع نداریم.

وی در ادامه با اشاره به تلاش‌های روحانیت اهل سنت منطقه عنوان کرد: با توجه به تلاش‌های روحانیت اهل سنت منطقه سیستان و بلوچستان بعید به نظر می‌رسد چنین اتفاقی افتاده باشد.

لازم به ذکر است؛ در ساعات اولیه بامداد روز دوشنبه (چهارم فروردین)، قائم مقام و سخنگوی وزارت کشور در مصاحبه با یکی از خبرگزاری‌ها ضمن تکذیب خبر به شهادت رسیدن سرباز مرزبان ایرانی اعلام کردند: در صورتیکه چنین اتفاقی افتاده بود، ما مطلع می‌شدیم ولی چنین اتفاقی نیفتاده است و تا این لحظه هر پنج مرزبان ایرانی در سلامت هستند و در خاک پاکستان نگهداری می‌شوند. صحت خبرهای منتشره شده از به شهادت رسیدن یکی از مرزبانان کشورمان توسط جیش‌العدل، قابل تائید نیست.


وعده مقامات پاکستانی هنوز محقق نشده/ تروریست‌ها دارایی‌شان را "مفت" از دست نمی‌دهند


"سیدحسین نقوی‌حسینی" سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز در همین راستا در گفتگو با باشگاه خبرنگاران  اظهار داشت: ما این خبر را تایید نمی‌کنیم و بر این باوریم که مرزبانانمان در سلامت کامل باشند. 
 
وی با بیان اینکه پیش از این نیز همواره شاهد این گونه تهدیدات بوده‌ایم، ادامه داد: وزارت کشور، وزارت امور خارجه و دستگاه‌های امنیتی تلاش‌های بسیاری در این راستا انجام داده‌اند.

نقوی حسینی تصریح کرد: حتی مقامات پاکستانی قول داده بودند تا اواخر اسفندماه و اوایل سال جاری خبرهای خوبی بدهند اما هنوز موفقیت‌های چشمگیری از سوی مقامات این کشور به دست نیامده است.
 
نماینده مردم ورامین با تاکید بر اینکه در حال حاضر تمام دارایی تروریست‌ها، گروگان‌های ایرانی است، افزود: تروریست‌ها به خوبی می‌دانند با وجود هرگونه صدمه به گروگان‌های ایرانی چیزی به دست نمی‌آورند به همین دلیل هیچ‌گاه دارایی خودشان را مفت از دست نخواهند داد. 

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درخصوص زمان تعیین شده برای مرزبانان ایرانی، خاطرنشان کرد: از آن‌جایی که این گروهک‌های تروریستی جزء گروه‌های رسمی به شمار نمی‌روند و متاسفانه دولت پاکستان اشرافی به محل استقرار آن‌ها ندارد، بنابراین نمی‌توان زمان خاصی را برای آزادی آن‌ها پیش‌بینی کرد اما امیدواریم به زودی این مرزبانان غیور کشورمان از چنگال تروریستها آزاد شوند. 

هیچ منبع رسمی، خبر اخیر درباره مرزبانان به گروگان گرفته شده را تایید نکرده است

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور، "علی عبداللهی" معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور در واکنش به خبر شهادت یکی از مرزبانان گروگان ربوده شده ایرانی، گفت: هیچ منبع رسمی خبر اخیر درباره مرزبانان به گروگان گرفته شده را تایید نکرده است.

وی در ادامه خطاب به برخی رسانه‌های داخلی، تاکید کرد: رسانه‌ها از انتشار اخبار غیر رسمی از منابع ناشناس و ضد انقلاب خودداری کنند و اجازه ندهنددشمنان ایام سال نو را به کام ملت تلخ کنند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار