تاثیر اشتغال زنان در خارج از خانه بر زندگی

امروزه با توجه به تغییر نقش‌ها و دگرگونی‌های اقتصادی در جامعه، زنان هم به رغم داشتن مسئولیت‌های متعارف خود در منزل، مایل به کار در خارج از خانه شده‌اند، که این امر مزایا و معایبی دارد.

 زهرا خدامی روانشناس در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران در مورد مزایای اشتغال زنان در خارج از خانه گفت: اگر بین زوجین من و تو نباشد، داشتن حقوق کمکی زن باعث تقویت و بالا رفتن شرایط اقتصادی زندگی می‌شود و زن و شوهر پشتوانه یکدیگر به حساب می‌آیند.

وی از دیگر مزایای شاغل بودن زنان به افززایش اعتماد به نفس اشاره کرد و افزود: شاغل بودن زن باعث بالا رفتن اعتماد به نفس و روحیه مدیریتی او می‌شود، همچنین زنان شاغل از لحاظ فرهنگی به روز هستند و شادابی و توجه خاصی دارند.

مادران شاغل و تحصیل‌کرده از وجهه اجتماعی بالایی برخوردارند و مورد افتخار و سربلندی فرزندان خود هستند.

وی در ادامه تصریح کرد: درصد گوشه‌گیریو افسردگی زنانی که در خارج از خانه مشغول به کار هستند بسیار کمتر از زنان خانه‌دار است.

وی در مورد معایب کار کردن زنان گفت: زنان شاغل به یک استقلال نسبی مالی و اقتصادی رسیده‌اند، گاهی اوقات این استقلال سردی روابط زناشویی و کمرنگ شدن وابستگی به همسر می‌شود که منجر به اختلاف و در برخی مواقع جدایی می‌شود.

زنانی که بیرون از خانه کار می‌‌کنند به دلیل صرف انرژی در محل کار، کمتر می‌توانند به مسائل و امور خانه رسیدگی می‌کنند.

خدامی کمبود عاطفی و تربیتی فرزندان در این خانواده‌ها را بیشتر عنوان کرد و گفت:‌ کمبود عاطفی در بین فرزندانی که پدر و مادر شاغل دارند بیشتر نمود پیدا می‌کند، همچنین به دلیل گفتگو درد و دل با همکاران و دوستان در محیط کار چشم و هم‌چشمی‌هایی پیش می‌آید که گاهی اوقات به منزل کشیده و باعث ایجاد ناراحتی می‌شود.

خدامی در پایان خاطرنشان کرد:‌ زنانی که در ابتدا شاغل بوده‌اند و همسران شغل آنها را پذیرفته‌اند در زندگی کمتر دچار مشکل می‌شوند.

به طور کلی زن و شوهر مکمل یکدیگرند و هم‌دلی و همکاری و احترام و درک متقابل یکدیگر در راه رسیدن به خوشبختی راه همواره می‌کند.

انتهای پیام/
برچسب ها: تاثیر ، اشتغال ، خانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار