در نخستین روزهای سال ۹۳؛

ایران در تولید PVC پزشکی خودکفا شد/ صرفه‌جویی ۱۰ میلیون دلار در سال با صادرات PVC

با دستیابی جمهوری اسلامی ایران به دانش تولید انواع گرانولهای PVC پزشکی کشورمان از واردات این مواد اولیه بی‌نیاز شد.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران، گرانولهای PVC در ساخت انواع محصولات یک بار مصرف پزشکی کاربرد دارد از جمله انواع ست سرم، ست خون، کیسه‌های خون، میکروست‌ها، انواع ست‌ها و...

به گفته مدیرعامل شرکت تولید کننده PVC این مواد اولیه پیش از این از خارج از کشور وارد می‌شد و در حال حاضر این شرکت این مواد را تهیه و جایگزین مواد وارداتی می‌کند. 

قابل ذکر است، که شرکت بعثت قم تنها شرکتی است که مبادرت به تولید کیسه‌های خون در کشور کرده است و مواد PVC این شرکت به طور کامل از کشورهای اروپایی و آسیایی وارد می‌شد ولی در حال حاضر دیگر نیازی به واردات این مواد نیست. 

فرانسه‌، آلمان، بلژیک و عربستان چهار کشوری هستند که دانش فنی ساخت این مواد را دارند و هم اکنون ایران نیز به این کشور‌ها ملحق شده است، شرکت سازنده این مواد با داشتن گواهینامه ISO۹۰۰۶ و CE صادرات به اتحادیه اروپا امکان صادرات این مواد به کشورهایی از جمله بلاروس، اوکراین، روسیه و ازبکستان را دارد. 

کشور ما سالانه به ۳۵۰۰ تن PVC پزشکی نیاز دارد که با توجه به تولید ۵۵۰۰ تن در این شرکت نه تنها کل نیاز کشور تامین بلکه از خروج سالانه ۱۰ میلیون دلار از کشور جلوگیری می‌شود. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار