شیراز/

سیر و سیاحت در فارس

شهرستان گراش با جاذبه های گردشگری سالیانه مورد بازدید گردشگران زیادی از اقصی نقاط کشور است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ شهرستان گراش در بخش مياني استان فارس جاي دارد و شهر گراش مركز آن در فاصله 360 كيلومتري جنوب شرقي شيراز قرار گرفته است. اين شهرستان از شمال، جنوب و شرق با شهرستان لارستان و از غرب با شهرستانهای لامرد و خنج در همسايگی است.

جاذبه های  گردشگری : سد  تنگ آب(تگ آو) این  سد در  تنگه ای به  همین  نام در جنوب غربی  شهر گراش در کوه سیاه قرار  قرار گرفته  است.برکه  کل(گنج البحر).در  محله  مصلا واقع شده  است.حسینیه سنگ آوی. مسجد آخوند .کاروانسرای  بر میر.قلعه گراش(همایون دژ). خانه فضل الله خان. هفت برکه.حسینیه اعظم. بقعه شیخ عبدالله.کنار زیارت.

 

جاذبه های گردشگري شهرستان گراش

كاروانسراي برمير

اين كاروانسرا در غرب شهر گراش و در مسير گراش-لامرد جاي گرفته است. با توجه به معماري بنا، ساخت آن به دوران قاجار بازمی گردد.

سد تنگ آب (تگ آو)

اين سد در جنوب غربي شهر گراش و در تنگهاي به همين نام در كوه سياه قرار گرفته است. اين بنا مربوط به دوره ساساني است و در دوران صفويه بازسازي شده است. 

 بركه كَل

اين آب انبار يكي از عجيب ترین، با شكوه ترين و بزرگترین آب انبارهای ساخته شده در ايران است.

مسجد آخوند

مسجد آخوند يكي از كهن ترین مسجدهاي برجاي مانده در محله ناساگ شهر گراش است كه در سال (1405 هـ. ق.) ساخته شده و در سال 1312 خورشيدي بازسازي شده است.

حسينيه اعظم

اين حسينيه كه در سالهای اخير ساخته شده به علت عظمت و شكوه خاصي كه از ديدگاه معماري اسلامي در آن به چشم می خورد مورد توجه مسافران و گردشگران قرار گرفته است.

قلعه گراش (همايون دژ)

اين قلعه كه هم اكنون تنها ويرانههايي از آن برجاي مانده، بر روي تل بزرگي به ارتفاع 1070 متري از سطح  دريا به نام «كلات» قرار دارد. شهر گراش گرداگرد آن توسعه يافته است.

هفت بركه

هفت بركه، دربرگيرنده 7 آب انبار است كه در اندازه هاي گوناگون و زمانهای متفاوت ساخته شده اند و در فاصله كمي نسبت به هم قرار دارند. هفت بركه در مسير رودخانه فصلي «بزئود» و در محله ناساگ قرار گرفته اند.

صنایع دستی: سفال گری. زری دوزی های سنتی . نی پیچی.پخت انواع شیرینی های محلی و تهیه فراورده های خرما./س

 

 
برچسب ها: سیر ، سیاحت ، فارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.