همدان/

32 هزار نفر در بخش صنایع دستی همدان فعالیت می کنند

معاون صنایع دستی، سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان گفت: 32 هزار و 134 نفر در استان همدان در بخش صنایع دستی شاغل هستند

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران همدان؛ قاسمی افزود: این تعداد در رشته های مختلفی مانند سفال و سرامیک، مصنوعات چوبی، چرم، گلیم، سازهای سنتی، سنگ، صنایع دستی فلزی، مرواربافی و سایر رشته ها فعالیت دارند.

وی با اشاره به اینکه بیشترین تعداد شاغلین در صنایع دستی در بخش مصنوعات چوبی از قبیل، منبت کاری، رویه کوبی و معرق فعالیت دارند، عنوان کرد: در این قسمت از صنایع دستی 15 هزار و 758نفر در شهرستان های همدان، ملایر، نهاوند، تویسرکان، کبودرآهنگ، اسدآباد، رزن و فامنین مشغول فعالیت هستند.

وی اظهار کرد: تعداد 19 هزار و 680 کارگاه صنایع دستی در استان همدان وجود دارد، که بیشترین آن شامل هشت هزار و 629 کارگاه در صنایع دستی مصنوعات چوبی است.

وی ادامه داد: بیشترین تعداد کارگاه های موجود در شهرستان های ملایر، چهار هزار و 673کارگاه و کمترین آن به تعداد 299 کارگاه در فامنین قرار دارد.

معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان افزود: از تعداد افراد شاغل در کارگاه ها، 45 درصد آن با 14 هزار و 460 نفر و تعداد هشت هزار و 856 کارگاه مربوط به بانوان استان است.

قاسمی تاکید کرد: پایتخت تاریخ و تمدن ایران‌زمین دارای آثار فاخری در حوزه صنایع ‌دستی است که با معرفی آن می توان، فرصتی برای جذب گردشگر و بازار فروش به دست آورد./س

 
برچسب ها: صنایع دستی ، همدان ، قاسمی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.