پدر علم و فناوری اطلاعات ایران:

مشاغل "ICT" در کشور نیازمند توسعه است

به منظور گسترش و توسعه مشاغل ICT هم اکنون پروژه‌ای تحت عنوان استانداری مجازی در استان گلستان فعال شده است.

دکتر علی اکبر جلالی پدر علم و فناوری اطلاعات ایران در گفتگو با خبرنگار اورژانس IT باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: مهم‌ترین انتظار دولت و مردم از فناوری اطلاعات و ارتباطات سیاستگذاری و اجرای برنامه‌هایی است که اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی را حل نماید. 

وی با بیان اینکه کمیته‌ای متشکل از وزارت ارتباطات، وزارت تعاون و وزارت صنعت، معدن، تجارت با همکاری معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور در این راستا تشکیل شده است، افزود: وظیفه اصلی این کمیته توسعه مشاغل ICT در کل کشور است و استان گلستان به عنوان یک پایلوت ملی قرار است زمینه توسعه این گونه مشاغل را تجربه نماید. 

وی با اشاره به اینکه اطلاعات بدست آمده از هزار فارغ التحصیل جویای کار استان گلستان نشان می‌دهد که نزدیک به یک چهارم آن‌ها فارغ التحصیل رشته‌های IT، مهندسی کامپیو‌تر و مهندسی برق هستند، خاطرنشان کرد: آین آمار‌ها نشان می‌دهد که با توسعه بازارهای جدید در محیط‌های کسب و کار می‌توان مشاغلی را ایجاد نمود که هم اکنون به گفته دکتر جلالی بخشی از مشکل بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی با اقدامات نو‌آورانه و خلاقانه مرتفع می‌شود. 

پدر علم و فناوری اطلاعات ایران یاد آور شد: استان مجازی گلستان به آدرس اینترنتی www. v-golestan. ir فعلا از فارغ التحصیلان این استان ثبت نام می‌کند و در صورت موفقیت این طرح پیش بینی می‌شود امکان بکارگیری یک میلیون فارغ التحصیل دانشگاهی وجود داشته باشد. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار