تاریخچه ورزشگاه شهید شیرودی

ورزشگاه شهید شیرودی تا قبل از ساخت ورزشگاه آزادی اصلی‌ترین ورزشگاه ایران بود و نام قبلی آن "امجدیه" بوده است.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، ورزشگاه شهید شیرودی یک ورزشگاه دو‌و‌میدانی واقع در خیابان مفتح تهران است که تا پیش از ساخت ورزشگاه آزادی اصلی‌ترین ورزشگاه تهران بود و بازی‌های خانگی تیم ملی و 2 تیم بزرگ پایتخت نشین استقلال و پرسپولیس در آن برگزار می‌شد.

ولی با ساخت ورزشگاه آزادی در غرب تهران این ورزشگاه دیگر آن رونق سابق را نداشت تا جایی که به دلیل مسائل امنیتی (به واسطه قرار داشتن در مرکز شهر) مسئولان دیگر اجازه ندادند بازی مهم فوتبال در آن برگزار گردد.

این ورزشگاه در مجموعه ورزشی شهید شیرودی قرار دارد.

نام سابق این ورزشگاه "امجدیه" بوده است.

این مجموعه شامل 2 استخر سرپوشیده و یک استخر روباز مناسب مسابقات است.

همچنین یک زمین فوتبال، سالن تمرین و مسابقه کشتی، کاراته و بوکس می‌باشد.
 


*پیشینه ورزشگاه شهید شیرودی

ورزشگاه امجدیه در سال 1306 خورشیدی، 10 سال پیش از آنکه فدراسیون فوتبال ایران تأسیس شود در باغ اهدایی امجدالسلطنه برپا شد. این ورزشگاه محل بسیاری از رویدادهای تاریخی و به یاد ماندنی فوتبال ایران بوده است.

نخستین راهیابی فوتبال ایران به بازی‌های المپیک توکیو، 1964 با پیروزی بر هندوستان، نخستین قهرمانی جام ملتهای آسیا با پیروزی بر تیم رژیم اشغالگر قدس و نخستین قهرمانی در جام باشگاه‌های آسیا در امجدیه صورت گرفت.

در یکی از مسابقاتی که در سال 1347 در استادیوم امجدیه برگزار شد بیش از 30 هزار نفر تماشاگر به استادیوم آمد و شمار بسیاری نیز در بیرون از ورزشگاه ماندند و این اتفاق مسئولان وقت را بر آن داشت تا آغاز به ساخت ورزشگاه آزادی نمایند.

ورزشگاه امجدیه پس از انقلاب و در سال 1357 به نام "علی‌اکبر شیرودی" خلبان هوا نیروز ارتش در جنگ ایران و عراق تغییر نام داد.
 
لازم به ذکر است؛ این ورزشگاه در سال 1318 تأسیس و در سال 1385 بازسازی شد و نوع زمین آن چمن است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی خوشرویی
۱۴:۱۸ ۰۷ آذر ۱۳۹۵
سلام.چرا ورزشگاه امجدیه به شکل نعل اسب است
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۳:۱۰ ۰۶ تير ۱۳۹۴
ممنون
آخرین اخبار