10 نکته فناورانه که هفته پیش درباره آن نمی دانستید

از "تخم مرغ های ایستر" در کد های اولیه مایکروسافت تا ورود اداره مالیات امریکا به بیت کوین موضوعات این هفته داتستنی های فرا فناورانه است که با هم مرور می کنیم:

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، 1-    آیا می دانستید کپی برداری و فروش مجدد اپ های دارای کپی رایت از این به بعد جرمی جنایتکارانه محسوب می شود؟ هفته گذشته دو نفر از رهبران و توزیع کنندگان اپ های موبایلی (آنتونی ناربون 26 ساله از اورلاندوی فلوریدا و توماس آلن دای 21 ساله از جکسون ویل فلوریدا) که بدون اجازه مارکت اپ راه انداخته و اقدام به فروش بیش از 1 میلیون نسخه اپ اندرویدی در قالب بازار موسوم به Appbucket   کرده بودند ، گناهکار شناخته شدند.


 

 

2-      آیا می دانستید کمپانی توزیع استیریمینگ روی اینترنت موسوم به Aereo چیزی تحت عنوان PlanB بعد از محکومیت نخواهد داشت و ممکن است مجبور به بستن سرویس های خود شود. از این کمپانی توزیع کننده سیگنال تلویزیونی روی اینترنت شکایت شده (از جمله شاکیان سی بی اس) و اگر محکوم شود باید در دکان خود را تخته کند.

 

3-      آیا می دانستید کمتر از یک هفته به پایان خدمات دهی مایکروسافت به ویندوز ایکس پی مانده که اعلام شد 95 درصد از دستگاههای ATM خودپرداز هنوز روی ایکس پی کار می کنند. این دستگاهها با بدافزار و از طریق اتصالات یو اس بی به راحتی هک می شوند و باید منتظر یک بحران در این زمینه باشیم، مگر مایکروسافت تصمیم خود را عوض کند.

 

 

4-      آیا می دانستید طبق حکم جدید دادگاه اتحادیه اروپایی آی اس پی ها به طور مستقیم می توانند سایتهای ناقض کپی رایت را مسدود کنند؟


 

 

 

5-      آیا می دانستید اگر عضو کتابخانه دیجیتالی کیندل آمازون بوده باشید، ممکن است نفری 1.46 دلار پول گیرتان بیاید. این پول در قبال احراز قوانین ضد تراست است که روی قیمت کتب الکترونیکی در امریکا صورت می گیرد.


 

 

6-      آیا می دانستید اداره مالیات امریکا به بیت کوین نه به چشم واحد پولی بلکه به شکل ملک و مالکیت می بیند؟ و این خبر خوش آیندی برای مشتریان بیت کوین نخواهد بود!


 

 

7-      آیا می دانستید برنامه نویسان ام اس داس MS-DOS و ورد WORD مایکروسافت 30 سال پیش کدهایی را داخل نرم افزار گذاشته بودند که جوک های بی تربیتی بوده است؟


 

 

 

8-      آیا می دانستید میزان درخواست حکومت از گوگل برای دادن دیتای کاربران از سال 2009 بدین سو 4 برابر شده است.(برای جاسوسی از سوی آژانس امنیت ملی)


 

 

9-      آیا می دانستید اطلاعات توئیتری افراداز اطلاعات کارتهای اعتباری مهمتر است؟ در دنیای زیرزمینی یک حساب کاربرای توئیتری 325 دلار معامله می شود و این در حالی است که اطلاعات کارت اعتباری افراد بین 20 تا 135 دلار ارزش دارد!


 

 

 

 

10-   آیا می دانستید ممکن است کمپانی های فناورانه بدلیل غیر قابل درک بودن سیاستهای حفظ حریم خصوصی شان تحت تعقیب قرار گیرند و این اتفاقی است که در فرانسه (توسط موسسه حمایت از حقوق کاربران)علیه توئیتر، فیس بوک و گوگل و ... به راه افتاده است! و موسسه فرانسوی می گوید کمپانی های مذکور از ارائه صحیح سیاستهای خود (terms&policy) به زبان فرانسوی طفره رفته اند!


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار