ابتکار جالب کازرونی‌ها در سیزدهمین روز از نوروز!

پیش‌تر هم نوشته بودم که ما مردمانی که می‌گویند، نیستیم! بازخوانی ابتکار جالب دوستداران محیط زیست در شهرستان کازرون، بار دیگر به شما ثابت خواهد کرد که آن روز، درست گفته بودم! نه؟

  امروز، یک روز متفاوت در بین 365 روز سال 1393 برای طبیعت ایران و تمامی زیستمندان آن است؛ روزی به نام طبیعت، اما اغلب به کام آنهایی که طبیعت را نمی‌شناسند و به درستی حرمت نمی‌نهند. از این رو، بسیاری از دوستداران طبیعت، با نگرانی از چنین شرایطی که متأسفانه هر سال هم تکرار می‌شود، از قضا طی پیامک‌هایی سیزدهمین روز از نوروز را پیوسته به خود و دیگر فعالین این حوزه تسلیت می‌گویند و آن را روزی سیاه برای طبیعت ایران می‌خوانند ...





    اما خبر خوش این است که اینک، یکی از تشکل‌های مردم‌نهاد محیط زیستی در شهرستان کازرون واقع در باختر استان فارس و در جوار مرحوم دریاچه پریشان، تصمیم گرفته‌ با جلب کمک از صاحبان صنایع محلی و دوستدار محیط زیست، کاری کند که بر پریشان حالی طبیعت کازرون و زیستمندانش بیش از این افزوده نگردد. به همین منظور، تصمیم گرفتند تا به همشهری‌های خود کیسه‌های تجدیدپذیر زباله به صورت مجانی هدیه دهند و مهم‌تر آنکه آنها را تشویق کنند تا آن کیسه‌ها را هنگام برگشت به شهر در غروب سیزدهمین روز از فروردین 1393، در حالی که پر از زباله شده به کامیون‌هایی که به همین منظور تدارک دیده شده در ورودی‌های کازرون حضور دارند، تحویل داده و در عوض جایزه هم بگیرند وکام خود و طبیعت را شیرین کنند.

افزون بر آن، خبر می‌رسد که سمن‌های محیط زیستی در برخی دیگر از شهرهای ایران از جمله بروجن هم کوشیده‌اند تا در حد بضاعت خویش هموطنان را به اصول درست گردشگری مسئولانه در روز طبیعت آشنا کنند. گفته بودم که ما آنگونه مردمانی که می‌گویند، نیستیم! نگفته بودم؟
    یک سیزده‌بدر رؤیایی و از همیشه خاطره‌انگیزتر، ارزانی‌تان باد ...
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار