آصفری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

اقدام آمریکا در توقیف ساختمان تجاری ایرانی نوعی "تصرف عدوانی و غیرقانونی" است/ لزوم پیگیری توسط وزارت امور خارجه

عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به توقیف ساختمان اداری ـ تجاری ایرانی در نیویورک از سوی آمریکا گفت: آمریکایی‌ها تا خوی زورگویی و زیاده‌خواهی خود را مهار نکنند و از اقدامات غیرقانونی دست برندارند نمی‌توانند نسبت به جلب اعتماد جوامع مختلف در جهان کاری از پیش برند.

"محمدحسن آصفری" عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران با اشاره به توقیف ساختمان اداری ـ تجاری ایرانی در نیویورک از سوی آمریکا گفت: این اقدامات آمریکا نوعی تصرف عدوانی و غیرقانونی است، این حرکات آمریکا باعث می‌شود ملت و دولت ایران در هیچ زمانی به آمریکایی‌ها اعتماد نکنند.
  
وی تاکید کرد: اقدامات این چنینی باعث افزایش بی‌اعتمادی ملت ایران به آمریکا می‌شود.

آصفری در ادامه بیان کرد: مطمئنا دستگاه‌های مربوطه باید اقدام صورت گرفته از سوی آمریکا را پیگیری کنند زیرا این مسئله تجاوز به اموال محسوب می شود و از طریق وزارت امور خارجه و دستگاه قضایی قابل پیگیری‌ است. 
 
عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: آمریکایی‌ها تا خوی زورگویی و زیاده‌خواهی خود را مهار نکنند و از اقدامات غیرقانونی دست برندارند نمی‌توانند نسبت به جلب اعتماد جوامع مختلف در جهان کاری از پیش برند.
 
وی در پایان خاطر نشان کرد: چنین اقدامی که در مورد تجار ایرانی مستقل از دولت صورت گرفته خلاف حقوق ملت‌ها و ضوابط بین‌الملل است.   

گفتنی است؛ به گزارش نیویورک دیلی‌نیوز شرکت‌های ایرانی مستقر در برج اداری "میدتاون" نیویورک در پی صدور حکمی از قاضی دادگاهی در ناحیه منهتن این شهر مجبور به تخلیه این ساختمان (با قیمتی بیش از 500 میلیون دلار) و واگذاری آن به نهادهای فدرال آمریکا برای پرداخت غرامت به تعدادی از شاکیان که در دادگاه مدعی شده بودند از "اقدامات تروریستی ایران شامل حملات یازده سپتامبر" آسیب دیده‌اند‌، شدند.

در حکم صادره از سوی کاترین فارست قاضی فدرال ناحیه منهتن آمده است که این شرکت‌ها بایستی ساختمان را تحویل دهند زیرا (این شرکت‌ها) به‌عنوان پیشخوان و جلودار دولت ایران عمل کرده در نتیجه طبق قوانین فدرال جزئی از دولت ایران هستند.

انتهای پیام/  
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار