گرم شدن فضای رقابت‌های انتخاباتی ریاست جمهوری در مصر

درحالیکه تبلیغات انتخاباتی طرفداران "حمدین صباحی" در شهرهای مختلف مصر با تشکیل زنجیره انسانی ادامه دارد؛ حزب "ناصری" حمایت خود را از نامزدی "عبدالفتاح سیسی" وزیر دفاع سابق مصر اعلام کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم ،"اسلام ابوالمجد" خبرنگار شبکه العالم روز چهارشنبه از قاهره گزارش داد، حزب ناصری اعلام کرده است که سیسی می تواند مطالبات مردم در انقلاب 25 ژانویه را محقق کند، این در حالی است که این حزب، در بیانیه خود هیچ اشاره‌ای به انقلاب نکرده است.

البته این حزب، تظاهرات 30 ژوئن را انقلاب واقعی و فراگیر طیف های مختلف مصر می داند، که توانست به زعم آن‌ها به حکومت اخوان المسلمین پایان دهد و نقش نظامیان مصر را در تاریخ ثبت کند، به همین سبب آن‌ها سیسی را عبدالناصر جدید مصر می خوانند و از او طرفداری می کنند.

"احمد حسن" دبیرکل حزب "ناصری" گفت: میلیون‌ها تن از مردم مصر از نامزدی عبدالفتاح سیسی برای ریاست جمهوری حمایت می کنند، ما نیز بخشی از این جمعیت میلیونی هستیم.

با این حال، به نظر می رسد حزب ناصری، دچار دودستگی شده است زیرا شماری از شخصیت های برجسته این حزب به صورت علنی از "حمدین صباحی" مهم ترین رقیب سیسی حمایت کرده‌اند؛ و در این میان، جنبش های جوانان و دانشجویان نیز به خیل هواداران صباحی پیوسته اند زیرا او را ادامه دهنده راه مستمر انقلاب در مصر می دانند.

"اسلام الخطیب" مسئول ستاد انتخاباتی حمدین صباحی در دانشگاه الازهر به خبرنگار العالم در قاهره گفت: حمدین صباحی، تنها نامزد ریاست جمهوری مصر است که با هر سه نظام سابق گذشته همراهی کرد و تاریخی شناخته شده دارد او تنها کسی است که در سه سال گذشته، دستانش به خونی آغشته نشد.

در این میان، شخصی به نام "ظاظا" نیز خود را برای انتخابات ریاست جمهوری مصر نامزد و اعلام کرد که برنامه انتخاباتی او، بسیاری از بحران های بومی و منطقه ای مصر را حل خواهد کرد.

اما به سبب اعتراض ظاظا به برخی از تدابیر انتخاباتی، کمیته عالی انتخابات نگذاشت که وی برای نامزدی ریاست جمهوری ثبت نام کند، به همین سبب وی تحصن کرد و شماری از نامزدهای انتخاباتی نیز که جدیت فرایند انتخابات را باور ندارند، به او پیوستند.

محمد عبدالله خلیفه ظاظا در این خصوص به خبرنگار شبکه العالم گفت: اگر قرار است، رئیس جمهوری را بر ما تحمیل کنند، چرا انتخابات برگزار می کنند؟

ناظران بر این باورند که رئیس جمهور آینده مصر، صرفنظر از این که نظامی باشد یا غیرنظامی، با چالش های بزرگی مواجه خواهد بود به ویژه که کشور از بحران های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی رنج می برد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار