توافق نفتی بین ایران و روسیه در حال نهایی شدن است

یک خبرگزاری غربی مدعی شد تمامی اسناد توافق نفتی 20 میلیارد دلاری بین ایران و روسیه آماده شده است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، رویترز اعلام کرد: مذاکرات ایران و روسیه برای امضاء قرارداد 20 میلیارد دلاری نفت در برابر کالا پیشرفت داشته است.

خبرگزاری رویترز که این خبر را به نقل از منابع آگاه از روند مذاکرات مطرح کرده است در ژانویه برای اولین بار این ادعا را مطرح کرده بود.

بنا بر گزارش ماه ژانویه این خبرگزاری در صورت انعقاد این قرارداد روسیه روزانه 500 هزار بشکه نفت از ایران می‌خرد و در مقابل کالا و خدمات به تهران ارائه می‌کند.

روز گذشته یک منبع آگاه روسی از آماده بودن تمامی اسناد مسکو خبر داده و گفته است تنها مورد باقی‌مانده نهایی شدن قیمت  نفت است.

 این منبع رقم قرارداد را بین 15 تا 20 میلیارد دلار برآورد کرده و گفت: احتمالا  ارزش قرارداد در مرحله اول حدود 6 تا 8 میلیارد دلاری خواهد داشت.

به نوشته رویترز مقامات دولتی ایران و روسیه از اظهارنظر در این مورد خودداری کرده‌اند. اما در عین حال دو مقام ایرانی به طور جداگانه این موضوع را تائید کرده و ارزش قرارداد را 20 میلیارد دلار برای حدود 2 یا 3 سال اعلام کرده‌اند.

یکی از این مقامات که نامش فاش نشده است گفته است: ایران می‌تواند 300 هزار بشکه نفت را از طریق دریای خرز به روسیه صادر کند و بقیه  را هم از طریق بندرعباس و از مسیر خلیج فارس صادر کند.

این منبع همچنی مدعی شده است که قیمت فروش نفت به روسیه از قیمت جهانی نفت پائین‌تر است، اما نه خیلی زیاد و در مجموع فقط چند دلار پائین‌تر از قیمت بازار است.
برچسب ها: وبگردی ، توافق ، نفتی ، ایران ، روسیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.