رستگار: شروع بانوان خوب بود ولی با مطلوب ما فاصله دارد/ 2 مربی کره‌ای برای بانوان به ایران می‌آیند

رییس فدراسیون جودو: جودو بانوان ما با جودو بانوان آسیا فاصله زیادی دارد.

محمد علی رستگار رییس فدراسیون جودو در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران گفت: سه ماه قبل از عید برنامه ریزی برای تیم ملی جهت حضور پرقدرت در مسابقات بازی‌های آسیایی اینچئون را آغاز کردیم چهار مرحله اردو برگزار کردیم و سه نفر از نفرات اصلی را به گرجستان اعزام کردیم پس از آن در جایزه بزرگ تفلیس و سامسون شرکت کردند که نتیجه آن 2 مدال برنز توسط جواد محجوب ویک مقام پنجمی که توسط امیر قاسمی نژاد کسب شد و حضور آن‌ها در این مسابقات باعث ارتقاء رنکینگ آن‌ها شد که امیرقاسمی نژاد به رنکینگ 17 و محجوب به رنکینگ 6 جهانی رسیدند.

رستگار افزود: در اوزان 60و66 کیلوگرم امروز یک انتخابی برگزار کردیم و نفرات برتر این دو وزن را برای مسابقات آذربایجان شناسایی کردیم.

رییس فدراسیون جودو اذعان داشت: مرحله پنجم اردوی تیم ملی از امروز آغاز شد و قرار است تیم را با نفرات بیشتری به مسابقات گرند اسلم باکو که 25 روز دیگر در آذربایجان برگزار می‌شود اعزام کنیم بعد از آن برنامه تمرینی در داخل کشور را ادامه می‌دهیم و یکی دو برنامه دیگر برای تیم ملی در نظر گرفتیم و همچنین این مرحله اردو دو هفته به طول می‌انجامد.

وی درخصوص نتایج کسب شده در گرجستان و ترکیه تصریح کرد: با توجه به گزارشاتی که از تیم ملی به بنده رسیده بچه‌ها در این دو مسابقه‌ای که شرکت کردند مبارزات خوبی داشتند و توانستند با قهرمانان المپیک و جهان تمرین کنند.

 محجوب درگرجستان مبارزات خوبی کرد و می‌توانست مدال بهتری بگیرد.  وی در سامسون ترکیه هم بد نبود و در آن جا هم توانایی رفتن را داشت.

 در خصوص امیر قاسمی نژاد هم باید بگویم کار کرد و شایسته گرفتند نتیجه بهتر هم بود ولی درکل در سال 93 اغاز خوبی داشتیم.

رییس فدراسیون جودو در خصوص مسابقات باکو اظهار داشت: برای مسابقات جمهوری آذربایجان تلاش می‌کنیم که نفرات بیشتری را اعزام کنیم و طی جلسه‌ای که امروز برگزار می‌شود مشخص می‌شود که چند نفر را به این مسابقات اعزام می‌کنیم، چون سطح مسابقات گرند اسلم ازجایزه بزرگ بالاتر است نفراتی که اعزام می‌کنیم باید حداقل‌ها را برای حضور داشته باشند.

وی درخصوص وضعیت جودو بانوان تاکید کرد: جودو بانوان ما فاصله زیادی با دیگر کشورها در آسیا دارد و باید روی آموزش پایه بیشتر کارکنیم طی مکاتباتی که با کره شمالی داشتیم قرار شد 2 مربی کره‌ای برای آموزش بانوان به ایران بیایند با بتوانیم سطح جودوی بانوان را ارتقا دهیم.

رییس فدراسیون جودو در پایان خاطرنشان کرد: در جودو امروز به دلیل سرعتی‌تر شدن و تکنیکی تر شدن آن هیچ تضمینی برای بردشان نیست و نمی‌توان به راحتی نتایج را پیش‌بینی کرد.

ما عملکرد بچه‌ها را از مسابقات آنالیز کردیم، برای شروع مثبت بود ولی با مطلوب ما فاصله دارد و امیدواریم با برنامه‌ریزی که برای امسال کردیم نتایج بهتری بگیریم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار