انسان‌های موفق چه کسانی هستند؟

افراد موفق توانایی‌ها و استعداد‌های خود را به خوبی شناخته و در جهت صحیح و هدفمند از آن‌ها بهره می‌برند.

 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران: هیچ انسانی را نمی‌توان یافت که شایستگی و لیاقت خاصی در وی پیدا نشود. پروردگار بی همتا به همگان استعداد و شایستگی ویژه‌ای را به ودیعه گذاشته است. مهم شناخت آن‌ها و بهره بردن از این استعداد در جهت صحیح و هدفمند است.

آیا می‌دانید افرادی که توانایی و استعداد‌های خود را می‌شاسند و می‌آموزند که چگونه از آن‌ها به درستی بهره بگیرند، انسان‌های موفقی هستند؟

راه‌های زیادی برای ترقی و پیشرفت در زندگی برای همه وجود دارد اما ما باید هنر شناسایی راه‌های صحیح و درست و بهره برداری از آن‌ها را داشته باشیم. سپس سعی کنید که بیاموزید چگونه باید از فرصت‌ها استفاده کرده و خود را در شاهراه موفقیت قرار دهیم.

بر این اساس متین السادات نصری روانشناس و مشاور در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: تصمیم گیری برای تغییر زندگی در جهت موفقیت و ترقی گام اولیه است. البته لازم است که برای تغییر زندگی بدانیم که چه می‌خواهیم، چه اهدافی داریم تا برای آن اقدام کنیم.

وی ادامه داد: لازم است که پس از طی کردن چند گام اولیه نتایج حاصله را مورد ارزیابی قرار دهیم.

نصری خاطرنشان کرد: پس از طی مسیر صحیح برای رسیدن به هدف و موفقیت، احساس اعتماد به نفس خواهیم کرد و به خود بگوییم که این من بودم که توانستم زندگی‌ام را متحول کنم. آن‌گاه پس از آن به سرعت شاهد دگرگونی عظیمی در خود خواهیم بود. اما نباید در این راه دچار خود شیفتگی شویم.

گفتنی است، افرادی که برای انجام کار‌های خود امروز و فردا کرده و برنامه‌های مفید و دلخواهی را فقط در ذهنشان تدارک دیده اما اجرا نمی‌کنند، عمرشان را به بطالت می‌گذراند پس به این گونه افراد تاکید می‌کنیم که نباید کار امروز را به فردا واگذار کرد و آن‌ها باید بدانند تا زمانی که خودشان در زندگی حرکتی نداشته باشند، هیچ تغییری در امور زندگی ایجاد نمی‌شود.

گزارش از ايده مفرح
انتهای پیام/
 
 
 
 
 

برچسب ها: جامعه ، مردم ، هدف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۶ ۱۲ اسفند ۱۳۹۶
خیلی عالی بود
آخرین اخبار