در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح شد

كارگروه ويژه "كارآفريني" تشكيل مي‌شود

دولت بايد كارگروه ويژه كارآفريني براي جوانان جوياي كار در نظر بگيرد تا در توسعه كارآفريني تأثير به سزايي داشته باشد.

روح‌الله بيگي نايب رييس كميسيون اقتصادي مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: يكي از بزرگترين معضلات كه با آن مواجه هستيم اشتغال و بي‌كاري جوانان برومند كشورمان است كه بايد دولت، قوه مقننه و سازمان‌ها در جهت رفع آن تلاش كنند.
 
وي در رابطه با راه‌حل اين معضل افزود: حمايت از توليد ملي و كارخانجات و توليد‌ي‌ها و تعاوني‌ها با رويكرد اقتصاد مقاومتي موجب رونق اشتغال مي‌شود.
 
بيگي تصریح کرد: دولت و مجلس با رويكرد مقام معظم رهبري توانايي ايجاد اشتغال و رفع بحران بي‌كاري محيا مي‌شود.
 
نائب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: فعال كردن كارخانجات و توليدي‌ها و تعاوني‌هاي تعطيل و نيمه تعطيل و همچنين به اتمام رساندن پروژه‌هاي غير تمام موجب مي‌شود تا زمينه‌هاي اشتغال در تمام عرصه‌ها فراهم شود.
 
وي اظهار داشت: اگر كار گروه ويژه كارآفريني تشكيل شود، راه جستجوي كار را براي جوانان هموار مي‌كند.
 
*تأمين بانك اختصاصي كارآفريني توسط دولت  
 
در ادامه غلامعلي جعفرزاده ایمن آبادی دیگر عضو كميسيون اقتصادي مجلس در همین خصوص به خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران گفت: دولت بايد در حوزه توسعه كارآفريني، وظيفه حمايتي خود را در برابر جوانان آماده به كار مورد تأكيد قرار دهد و مانند چتر حمايتي دولت‌هاي گذشته عمل نكند.
 
وي ادامه داد: دولت بايد حمايت ويژه‌اي بر اساس تسهيلات بلاعوض منابع پولي و سرمايه‌اي داشته باشد و وام‌هايي با سود پايين در كوتاه‌ترين زمان فراهم كند تا توسعه كارآفريني به همراه داشته باشد.
 
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: حمايت دولت از بنگاه‌هاي اقتصادي زود بازده‌ كوچك بايد به صورت واقعي باشد و نه به صورت صنوات گذشته، صوري و كاغذي كه در توسعه اشتغال مفيد واقع نشود.
 
جعفرزاده ایمن آبادی تصريح كرد: بايد دولت، جوانان جوياي كار و آماده به كار را آموزش دهد و طرح توجيه‌پذير اقتصادي در اختيارشان بگذارد و در حوزه‌هاي مالي و پولي و حقوقي حمايت كند و حتي بانك اختصاصي توسعه كارآفريني براي جوانان جوياي كار تأمين كند تا كمك قابل توجهي براي آنها به حساب آيد.  
 
انتهاي پيام/
برچسب ها: کار ، کارآفرینی ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار