اصغري در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

"تخم‌مرغ" کيلويي 2000 تومان/ "مرغ‌داران" روزانه 5 ميليارد تومان خسارت ديدند

مديرعامل اتحاديه مرکزي مرغ‌داران ميهن با بيان اينکه برخي توليدکنندگان طي يک ماه اخير هر کيلو تخم مرغ را دو هزار تومان فروختند، گفت: آنها طي اين مدت روزانه پنج ميليارد تومان خسارت ديدند.

هدايت اصغري در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران با اشاره به اين که شبکه‌هاي بازاريابي و بازاررساني محصولات کشاورزي کارايي مثبتي ندارند، اظهار داشت: قيمت تمام شده هر کيلو تخم‌مرغ درب مرغ‌داري 4350 تومان و هر شانه آن 8700 تومان است.

وي اضافه کرد: اين در حالي است که توليدکنندگان طي يک ماه اخير (از 15 اسفند 92 تا 15 فروردين 93) هر کيلو تخم‌مرغ خود را تا دو هزار تومان نيز فروختند.

اصغري با بيان اينکه تخم‌مرغ‌هاي مذکور با قيمت ارزان به دست مصرف‌کنندگان نرسيده است، تصريح کرد: سيستم‌هاي واسط بين توليد و توزيع در کشور بايد اصلاح شود در غير اين‌صورت مرغ‌داران گَله‌هاي خود را حذف مي‌کنند و توليد آسيب مي‌بيند.

وي اضافه کرد: طي اين يک ماه مرغ‌داران روزانه پنج ميليارد تومان خسارت ديدند.

اصغري با بيان اينکه شبکه‌هاي توزيع در ايام تعطيلات به حالت نيمه تعطيل درآمده بودند، افزود: آنهايي هم که تعطيل نبودند از اين شرايط سوء استفاده کردند و همين عامل سبب زيان توليدکنندگان شد.

وي تصريح کرد: به اعتقاد بنده جهت بهبود شرايط بايد شبکه‌هاي عرضه مستقيم براي محصولات کشاورزي برقرار شود.
 
اصغري با بيان اينکه ميادين ميوه و تره‌بار شهرداري بيش از آنکه نگاه حمايتي داشته باشند نگاه درآمدي دارند، اضافه کرد: ما با برقراري شبکه‌هاي عرضه مستقيم محصولات کشاورزي مي‌توانيم آنها را با قيمت مناسب‌تري به مصرف‌کنندگان عرضه کنيم.

وي تاکيد کرد: همين امر سبب افزايش قدرت خريد مردم و مصرف سرانه تخم‌مرغ در کشور مي‌شود.

اصغري ادامه داد: مصرف سرانه در ايران 10 کيلو در سال و نورم جهاني آن بين 20 تا 25 کيلو است.

انتهاي پيام/

برچسب ها: تولید ، واسطه ، مرغ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار