بندرعباس /

سرمایه گذاری سه میلیارد دلاری در منطقه ویژه خلیج فارس

نزدیک به ۳ میلیارد دلار در منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس در بندرعباس پارسال سرمایه گذاری شد.


به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران بندرعباس مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج‌فارس گفت :با این میزان سرمایه گذاری بخشی از زیرساختهای لازم برای تبدیل این منطقه به قطب انرژی ،فولاد ، آلومینیوم ، تخلیه و بارگیری مواد معدنی و نفتی و صادرات مواد غیر نفتی اجرا شده است .

هندیان افزود : برای تبدیل این منطقه به قطب فولاد و تولید ۱۰ میلیون تن فولاد اکنون چهار مجتمع فولاد سازی در منطقه مشغول به کار هستند.

این کارخانه ها مجتمع فولاد هرمزگان ، مجتمع فولاد کاوه جنوب ، مجتمع صبای خلیج فارس و مجتمع فولاد جنوب است که چهار و نیم میلیون تن فولاد تولید می کنند.

برای تبدیل منطقه به قطب آلومینیوم کشور نیز اکنون دو مجتمع آلومینیوم المهدی و هرمزال با ظرفیت ۲۵۷ هزار تن فعال است .

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس تبدیل منطقه به قطب تخلیه بارگیری مواد معدنی و نفتی را یکی دیگر از اهداف مهم منطقه اعلام کرد و گفت : باید ظرفیت این مجموعه در آینده‌ای نزدیک به ۷۰ میلیون تن برسد.

اکنون ظرفیت منطقه حدود ۲۱ میلیون تن است که تا شش ماه آینده به ۲۷ میلیون تن و با اجرای هفت پست اسکله جدید به ۷۰ میلیون تن می رسد.

هندیان ظرفیت صادرات غیر نفتی منطقه ویژه خلیج فارس را اکنون بین ۷۵۰ میلیون دلار تا یک میلیارد دلار صادرات غیر نفتی اعلام کردو افزود : امسال این صادرات به بیش از یک میلیارد دلار برسد و تا چهار سال آینده پس از بهره برداری از دیگر طرحها صادرات غیر نفتی به ۶ میلیارد دلار برسد.

انتهای خبر/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.