مطهری در اخطار قانون اساسی:

نقش علمای اهل سنت را نباید در آزادسازی مرزبانان ایرانی نادیده گرفت

نماینده مردم تهران با تاکید براینکه نباید نقش علمای اهل سنت را در قضیه گروگان گیری 5 مرزبان کشورمان نادیده بگیریم گفت: ما نباید نقش علمای اهل سنت را در این قضیه نادیده بگیریم، از طرفی شعار وحدت اسلامی دهیم و وقتی آن‌ها با نظام و شیعیان همکاری می‌کنند علیه آن‌ها صحبت کنیم، این یک نوع تناقض در رفتار ماست، ما نباید حق آن‌ها را نادیده بگیریم.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران علی مطهری نماینده مردم تهران‌، ری، شمیرانات و اسلامشهر در طی تذکر آیین نامه‌ای در جلسه علنی امروز سه شنبه 19 فروردین گفت: در ابتدای جلسه علنی امروز تذکری داده شد که به نظر من پاسخ کافی از سوی رئیس‌ مجلس داده نشد.

وی ادامه داد: تذکر بنده ناظر به ماده 24، بند 11 آیین نامه داخلی مجلس است، در مسئله آزادی مرزبانان کشورمان قطعا مسئولان امنیتی و اطلاعاتی نقش اساسی را داشتند اما این نافی نقش برخی از علمای اهل سنت نیست، آقای مولوی عبدالحمید در این قضیه نقش داشته‌اند.

مطهری با اشاره به نقش مولوی عبدالحمید در قضیه گروگان‌گیری مرزبانان کشورمان اظهار داشت: وی اولا هیئتی را برای مذاکره با گروگان گیران اعزام می‌کند که در این هیئت داماد وی نیز حضور داشته اما این هیئت در راه بازگشت تصادف می‌کند و داماد وی از دنیا می‌رود و عده‌ای در این رابطه شایعه می‌سازند که این کار کار دولت ایران بوده اما مولوی عبدالحمید در نماز جمعه این موضوع را تکذیب می‌کند و عنوان می‌کند این موضوع یک حادثه بوده است.

نماینده مردم تهران افزود: مولوی عبدالحمید در این قضیه نقش داشته و ما نباید نقش علمای اهل سنت را در این قضیه نادیده بگیریم، از طرفی شعار وحدت اسلامی دهیم و وقتی آن‌ها با نظام و شیعیان همکاری می‌کنند علیه آن‌ها صحبت کنیم، این یک نوع تناقض در رفتار ماست، ما نباید حق آن‌ها را نادیده بگیریم.

در پایان اظهارات مطهری باهنر که در غیاب علی لاریجانی ریاست بخش پایانی جلسه علنی امروز بهارستان را برعهده داشت اظهار داشت: خواهشم از نمایندگان این است که از تریبون مجلس معقولاتی که باعث واگرایی و تفرقه می‌شود را بیان نکنند، مسائل امنیتی برای ما بسیار مهم است و باید قدردان زحمات سربازان گمنام، نیروهای اطلاعاتی و امنیتی باشیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار