ایلام/

از سر گرفته شدن عملیات اجرایی تونل کبیرکوه

سرپرست فرمانداری آبدانان با بیان اینکه عملیات اجرایی احداث تونل بزرگ کبیرکوه پس از وقفه سه ماهه بار دیگر از سر گرفته خواهد شد گفت: 100 میلیارد ریال از محل اعتبارهای ملی سال 93 به پیگیری مسوولان اجرایی استان برای ادامه فعالیت این طرح بزرگ راهسازی اختصاص یافته است.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ایلام؛ سید یارالله سیدی افزود: تمام مقدمه ها و پیمان سپاری این اعتبار از سوی اداره کل راه و شهرسازی استان ایلام انجام شده و در آینده نزدیک عملیات اجرایی تونل بزرگ کبیرکوه به پیمان خواهد رفت.
سرپرست فرمانداری آبدانان یادآور شد: عملیات اجرایی این تونل با چهار هزار و 800 متر طول سال 89 با حضور وزیر راه و ترابری وقت آغاز شده و تاکنون علاوه بر احداث جاده های دسترسی به طول 25 کیلومتر از دو سمت آبدانان و دره شهر 350 متر از تونل فرعی و بدنه اصلی آن نیز حفر شده است.
سیدی ادامه داد: عملیات احداث تونل کبیرکوه به علت کمبود اعتبار از دیماه سال گذشته تعطیل شده است.
بگفته سرپرست فرمانداری آبدانان احداث ابنیه فنی ، جاده های دسترسی و تونل فرعی این طرح ملی تاکنون 80 درصد پیشرفت فیزیکی داشته اما شوربختانه تخصیص اعتبارهای آن تنها 15 درصد به پیمانکار پرداخت شده است.
سرپرست فرمانداری آبدانان یادآور شد: نقش اجرای تونل کبیرکوه در خارج کردن استان ایلام از معضل بن بست جاده ای و اهمیت آن در توسعه متوازن بخش های مختلف بر کسی پوشیده نیست.
سیدی در پایان از مجموعه وزارت راه و شهرسازی و مدیریت ارشد استان خواست ضمن پرداخت مطالبه های پیمانکار قبلی با جدیت تمام در خصوص تامین بودجه مورد نیاز برای تکمیل این تونل اقدام کنند.
تونل بزرگ کبیرکوه شمال تونل اصلی به طول چهار هزار و 800 متر، چهار دستگاه تونل دیگر در مجموع به طول 700 متر در سمت دره شهر، یک دستگاه تونل 125 متری انحراف آب در سمت آبدانان و 14 کیلومتر راه های طرفین است.
بهره برداری از این تونل باعث حذف گردنه برفگیر و سخت گذر کبیرکوه، کاهش مسافت شهرستان آبدانان با دره شهر و مرکز استان، کاهش مسافت میان آبدانان و سایر شهرستان های نوار مرزی استان با مرکز کشور، کاهش مصرف سوخت و استهلاک وسایل نقلیه و کاهش زمان سفر می شود.
مسیر دره شهر- آبدانان از نقاط حادثه خیز این استان بوده که در صورت احداث تونل در این محور ارتباطی بخش مهمی از مشکلات ترددی در این محور رفع خواهد شد.
 
 
انتهای پیام/س
برچسب ها: عملیات ، تونل ، کبیرکوه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.