گزیده‌ای از اخبار فضای مجازی روز،

خبرنگاران روس به اوکراین ممنوع‌الورود شدند/بازار داغ کافی‌نت‌ها در اولین روز ثبت نام یارانه/لپ تاپ اپل برای فقرا/ادعای جدید ضدایرانی معاون رئیس پلیس دبی

خبرنگاران روس به اوکراین ممنوع‌الورود شدند، بازار داغ کافی‌نت‌ها در اولین روز ثبت نام یارانه، لپ تاپ اپل برای فقرا، ادعای جدید ضدایرانی معاون رئیس پلیس دبیو ... از جمله اخبار جذاب بسته خبري 20 فروردین است.

 به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران، هر روز شاهد توليد حجم گسترده‌ای از اخبار و گزارشات مختلف و متنوع در خبرگزاری‌ها و پايگاه‌های خبري هستيم كه رصد تمام اين اخبار برای مخاطبان در گرو صرف وقت بالایی است و البته از حوصله آنها نيز خارج؛ برای تسهيل در مرور اين اخبار، تلاش داريم گزيده‌ای از اخبار سياسی سال 92 را در قالب يك بسته خبری در اختيار مخاطبان قرار دهيم.

لس آنجلس تایمز: توافق هسته‌ای کمک اندکی به بهبود اقتصاد ایران کرده است

لس آنجلس تایمز نوشت: زمانی که ایران و قدرت‌های جهانی توافق مقدماتی هسته‌ای را در ماه نوامبر امضا کردند، آنها تاکید کردند که طی 6 ماه آینده یخ تحریم‌های غرب به سرعت آب می‌شود و منجر به گشایش جدید در تجارت و زندگی عادی ایرانی‌ها خواهد شد. مخالفان توافق در آمریکا و خاورمیانه نیز بر همین موضوع تاکید کردند و هشدار دادند که این توافق ممکن است به سرعت رژیم تحریم‌های بین‌المللی که به اقتصاد ایران ضربه زده است را با مشکل مواجه کند.

به گزارش فارس،‌ این روزنامه آمریکایی در ادامه نوشت: این مساله تاکنون کارگر نبوده است. بیش از 4 ماه از توافق می‌گذرد و بسیاری از ایرانی‌ها فکر می‌کنند که توافق هسته‌ای تاثیر کمی بر آنها داشته و کمک چندانی نکرده است و یک کارشناس سیاسی در این زمینه به لس‌آنجلس تایمز گفت که توافق موقت باعث پیشرفت اقتصاد ایران نشده است و دریافت وجوه ناچیز طی هر ماه کمکی به مردم ایران و دولت این کشور نمی‌کند.

طبق توافق موقت هسته‌ای میان ایران و گروه 1+5، دولت ایران به 4.2 میلیارد دلار از پول‌های بلوکه شده خود در بانک‌های خارجی دست خواهد یافت. این مبلغ طی اقساطی جداگانه و ماه به ماه به حساب بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران واریز می‌شود.

خبرنگاران روس ممنوع‌الورود به اوکراین شدند

ماموران مرزبانی اوکراین به دلیل عدم وجود مبلغ کافی برای تامین هزینه مسافرت، "آندره مالیشکین" خبرنگار خبرگزاری ریانووستی را در منطقه "لوگانسک" از قطار پیاده کرده و مانع ادامه سفر وی به اوکراین شدند. مطابق مقررات جدید سفر خارجیان به اوکراین، هر فرد خارجی باید به تعداد روزهای سفر خود به این کشور، روزانه حداقل 810 گریونا (70 دلار) برای تامین هزینه‌های خود همراه داشته باشد.

به گزارش ایرنا به نقل از ریانووستی، خبرنگار دیگر این خبرگزاری به نام "آندره کودنکو" که قصد سفر به دونتسک برای تهیه گزارش داشت موفق به ورود به این کشور نشد و ماموران مرزبانی اوکراین در مقر بازرسی فرودگاه دونتسک مانع ادامه سفر وی شدند. امروز همچنین چند گروه از خبرنگاران روس ازجمله گروه خبری شبکه "زویوزدا" و "کانال لایف نیوز" موفق به ورود به اوکراین نشدند و ماموران مرزبانی اوکراینی به بهانه‌های مختلف از سفر آنها به کشور خود جلوگیری کردند.

اواخر ماه مارس هم مرزبانان اوکراینی از سفر چند خبرنگار روس ازجمله گروه فیلمبرداری کانال رن.تی.وی و خبرنگار روزنامه راسیسکایا گازتا به این کشور ممانعت کردند.

یک چهارم مسلمانان جهان فیلم"نوح" را نخواهند دید ؟!

فیلم نوح(ع) از جمله فیلم‌هایی است که به واسطه تحریفات آشکار در ساخت آن مورد انتقاد مسلمانان و پاپ، عالی‌ترین مرجع مذهبی مسیحیان را قرار گرفت. برخی از کشورهای اسلامی به واسطه تحریفات آشکاری که در این فیلم وجود دارد نمایش این فیلم را در کشورهای خود ممنوع اعلام کردند. در همین رابطه روزنامه واشنگتن پست در خبری به این موضوع پرداخت و یادآور شد که با وجود آن که فیلم حضرت نوح در صدر جدول فروش و مشاهده در آمریکا و جهان قرار گرفت، اما بسیاری از کشورهای اسلامی از مشاهده آن خودداری کردند.
 
به گزارش جام، این روزنامه آمریکایی در گزارشی که آن را دیروز منتشر کرد نوشت: اکران فیلم حضرت نوح (ع) در کشورهای مصر، کویت، اردن، امارات، اندونزی و پاکستان ممنوع شد و در هفته جاری نیز کشور مالزی با 18 میلیون مسلمان، اکران آن را ممنوع نمود. از تعداد 1.6 میلیارد مسلمان در جهان حدود 490 میلیون نفر آن را مشاهده نخواهند کرد که این تعداد حدود یک چهارم تعداد کل آنان است.
 
 فیلم حضرت نوح اولین فیلمی تاریخی نیست که با اکران خود مسلمانان را ناراحت می‌کند، تا قبل از این نیز اکران فیلمی با عنوان "دردهای مسیح" در کشورهای اسلامی ممنوع شده بود.




دعوا و زد وخورد بین نمایندگان عضو حزب کمونیست و راستگرایان در پارلمان اوکراین



عصر ایران
نوشت: سفر رییس‌جمهور ایرلند به انگلیس و استقبال رسمی "پرنس فیلیپ" همسر ملکه بریتانیا از او در قلعه تاریخی وینسور. این نخستین سفر رسمی یک رییس‌جمهور ایرلند به بریتانیا است.



سخنرانی ویدئو کنفرانسی "ادوارد اسنودن" مامور مخفی فراری آمریکا خطاب به نمایندگان شورای اروپا در استراسبورگ فرانسه



خانواده‌های چینی مسافران هواپیمای گم شده مالزیایی همچنان منتظر بازگشت عزیزان شان هستند (پکن)




حضور تاثیرگذار رهبر انقلاب در اجلاس زیمباوه

در سال‌های پایانی دفاع مقدس و حساسیت رسانه‌ها بر آن سفر "حضرت آیت‌الله خامنه‌ای" رئیس‌جمهور وقت جمهوری اسلامی ایران به زیمبابوه و حضور در "اجلاس عدم تعهد" از مهمترین فرصت‌های جمهوری اسلامی بوده است که در آن می‌توانسته حقانیت خود را اثبات کند. از ابتدای این اجلاس حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با بیان حقایق انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و دیدارهای حاشیه‌ای، وضعیت افکار عمومی جهان را به سمت جمهوری اسلامی ایران متمایل کردند.



به گزارش تسنیم، تدبیر ایشان موجب آن شد تا فریادها بر سر ایران برای پذیرش صلح ساکت شود و حقایق بر همه روشن شود. سفر نکردن صدام حسین به کشور زیمبابوه و انجام دو عملیات پیروزمندانه کربلای دو و سه در مناطق حاج عمران و اسکله نفتى "الامیه" و "البکر" و سخنان روشنگرانه آیت‌الله خامنه‌ای موجب تقویت جبهه جمهوری اسلامی ایران و دوستان آن در اجلاس سران غیرمتعهدها شد.



رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیاناتی که دوازدهم آبانماه سال 1380 در دیدار با جوانان استان اصفهان‌ داشتند، با اشاره‌ای به سخنرانی خود در هشتمین اجلاس سران جنبش عدم تعهد یادآور شدند: من در زمان ریاست جمهورى، در کنفرانس غیر متعهّد‌ها در زیمباوه شرکت کردم. کنفرانس غیر متعهّد‌ها عمدتاً در اختیار چپ‌ها بود. البته دولت‌هاى متمایل به غرب و آمریکا هم در آن‌جا بودند؛ اما کارگردان عمده، یکى "رابرت موگابه" و دیگرى "فیدل کاسترو" بود - که این‌ها چپ بودند - بقیه رؤساى جمهورِ چپ دنیا هم که طرفدار شوروى بودند، حضور داشتند و عمده کارگردانى در دست این‌ها بود.

بازار داغ کافی‌نت‌ها در اولین روز ثبت نام یارانه - بندرعباس





پارسینه
/ زنان وزنه بردار افغانستان



دیدار نوروزی مسئولان عالی قوه قضائیه با رئیس جمهور




دستور توقف همکاری رژیم صهیونیستی با تشکیلات خودگردان فلسطین صادر شد

"بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر رژیم صهیونیستی به تمامی وزارتخانه‌های این رژیم دستور داد که تمامی همکاری مدنی و اقتصادی خود را با تشکیلات خودگردان فلسطین متوقف کنند. وی اعلام کرد که در پی بی نتیجه بودن مذاکرات سازش با تشکیلات خودگردان فلسطین این تصمیم را اتخاذ کرده است.

به گزارش مهر به نقل از المیادین، مذاکرات سازش میان تشکیلات خودگردان فلسطین و رژیم صهیونیستی به دلیل سیاست‌های این رژیم متوقف شده است و مقامات تشکیلات خودگردان فلسطین ادامه آن را منوط به شروطی همچون آزادی هزار و 200 فلسطینی و توقف شهرک‌سازی کرده‌اند. مقامات صهیونیست نیز اعلام کرده‌اند در صورت موافقت تشکیلات خودگردان فلسطین با ادامه مذاکرات سازش، چهارمین گروه از اسرای قدیمی فلسطین را آزاد خواهند کرد.

مذاکرات سازش قرار است پس از مهلت 9 ماه که از سوی طرفین تعیین شده بود در اواخر ماه آوریل به پایان برسد.

لپ تاپ اپل برای فقرا!



هیلاری کلینتون در فکر نامزدی انتخابات ریاست جمهوری 2016

"هیلاری کلینتون" وزیر خارجه سابق آمریکا در جریان یک کنفرانس بازاریابی و تجارت در "سن فرانسیسکو" به مساله پیشتازی دموکرات‌ها در انتخابات در صورت نامزدی در این روند اشاره کرد و گفت: به واقع تلاش می‌کنم تا به افرادی که از من درباره نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری 2016 سئوالاتی می‌پرسند، صادقانه و به وضوح جواب دهم، من درباره نامزدی در این انتخابات فکر می‌کنم اما ترجیح می‌دهم کمی بیشتر وقت بگذارم.



به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، هیلاری کلینتون که پیشتر در انتخابات ریاست جمهوری 2008 از باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا شکست خورده بود در ادامه افزود: ایالات متحده در حال تجربه یک برهه از عملکرد نامناسب سیاسی است. من این مساله را زمانی که وزیر خارجه بودم مشاهده کردم.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، کلینتون هم‌چنین با ستودن اقدامات گروه موسیقی مخالف پوتین، آن‌ها را زنانی جوان، شجاع و قوی دانست که اجازه ندادند تا صدایشان و خواسته‌هایشان خاموش شود. هیلاری کلینتون و اعضای این گروه موسیقی با یکدیگر در جریان نشست جهانی در نیویورک دیدار کردند.

گزارشی از نظرات مردم آمریکا درباره مداخله نظامی در اوکراین

"واشنگتن پست" گزارش داد طی تحقیقی که در هفته‌های گذشته روی یک جامعه‌ آماری ۲۰۶۶ نفری آمریکایی انجام شده، از هر شش آمریکایی تنها یک نفر توانسته کشور اوکراین را روی نقشه جغرافیای جهان پیدا کند! در این تحقیق، از مردم پرسیده شده که آیا موافق مداخله‌ نظامی در اوکراین هستید؟ و پس از پرسیدن تعدادی سوال مرتبط، از آنها خواسته شده که محل اوکراین را روی نقشه‌ جهان نشان دهند. بر روی نقشه‌ای که به عنوان گزارش این تحقیق منتشر شده نشان داده شده است که مردم آمریکا موقعیت کشور اوکراین را از آمریکایی جنوبی تا اروپای شمالی و اسکاندیناوی و شرق دور نشان داده‌اند.

به گزارش عصر ایران، جالب اینجاست کسانی که موقعیت جغرافیایی اوکراین را نمی‌دانستند بیشتر از سایرین طرفدار مداخله‌ آمریکا در اوکراین بودند. همچنین از میان آنها، هر چه مردم آمریکا، اوکراین را دورتر از کشورشان می‌دانستند،‌ بیشتر علاقمند به مداخله‌ نظامی در وضعیت اوکراین بودند.

همچنین کسانی که خود را از نظر سیاسی مستقل معرفی می‌کردند دو برابر بهتر از کسانی که خود را طرفدار یک حزب سیاسی (جمهوریخواه یا دموکرات) می‌دانستند، توانستند موقعیت اوکراین را تشخیص دهند.

ادعای جدید ضدایرانی معاون رئیس پلیس دبی

روزنامه "الاهرام" مصر مصاحبه‌ای را با "ضاحی خلفان" معاون رئیس پلیس دبی درباره تحولات منطقه و اختلاف با قطر انجام داده است. وی در این مصاحبه باز هم قطر را به حمایت از مخالفان اسلامگرا در کشورهای عربی متهم کرد و گفت که اگر دولت در مصر ضعیف یا ساقط شود امنیت کشورهای عرب خلیج فارس از هم می‌پاشد.



به گزارش جام، خلفان در پاسخ به این سوال که آیا ایران خطری برای امارات است؟ مدعی شد که ایران با برخی افراط‌گرایان در دولت‌های خلیج‌فارس ارتباط دارد و تلاش می‌کند آنان را برای آموزش جذب کند و با تاکید بر اینکه تمام این کارها تحت نظر است و شناسایی شده، ادعای خود را تکرار کرد و توضیح داد که ایران برخی جوانان را در کشورهای خلیج فارس جذب و توسط سپاه پاسداران تحت آموزش انجام عملیات خرابکاری و بمب‌گذاری قرار می‌دهد.

وی افزود که این اقدامات البته ناکار آمد است و صرفا به ایجاد تنش با کشورهای شورای همکاری منجر خواهد شد. این مقام اماراتی در حالی این اتهامات را مطرح می‌کند که تمام محافل امنیتی و سیاسی بین‌المللی و غربی و حتی آمریکایی معترفند که کشورهای قطر و عربستان هستند که گروه‌های تروریستی و مخالف را در بسیاری از کشورهای منطقه از لبنان و سوریه تا عراق حمایت و پشتیبانی می‌کنند و جمهوری اسلامی نیز در این اواخر چندین شبکه تروریستی را در خاک ایران کشف و شناسایی کرده که با برخی سازمان‌های امنیتی کشورهای عربی ارتباط داشته‌اند.
 
توپ دست‌ساز مخالفین مسلح سوری

توپ دست ساز مخالفین مسلح سوری با نام "عمر بن خطاب"




خنگ‌ترین سرباز دنیا






جروزالم پست: اوباما جرات حمله به ایران را ندارد

روزنامه صهیونیستی جروزالم پست در تیتر یک خود نوشت: سیاست‌های آمریکا در خاورمیانه به مشکل خورده است. وقتی آخرین راهکارها و ابتکارات آمریکا برای صلح خاورمیانه با مشکل روبرو شده و در حالیکه واشنگتن با موجی از انتقادات در مورد سوریه روبرو شده است، آمریکا همچنان به مذاکرات در مورد برنامه هسته ای ایران مشغول است. اوباما در سخنرانی ماه سپتامبر خود در مجمع عمومی سازمان ملل، به شدت خواستار صلح اسرائیل و فلسطین شد و این موضوع صلح را از گزینه های اصلی سیاست های خارجی آمریکا قرار داد.
 
به گزارش جام، "جان کری" وزیر امور خارجه آمریکا نیز که روز سه‌شنبه با اوباما دیداری را انجام داد گفت: من همچنان امیدوارم که دو طرف با آمریکا همکاری کرده و راهی را برای برون رفت از بحران پیدا کنیم. در حال حاضر امیدها و خوش‌بینی‌ها کمرنگ شده و بسیاری در خاورمیانه و خارج از آن هشدار داده‌اند که اکنون زمان شکست راهکار دیپلماتیک آمریکا در منطقه نیست.
 
جروزالم پست در ادامه نوشت: آخرین برنامه‌های مهم آمریکا که در منطقه با مشکل روبرو شده است، موضوع سوریه است و اکنون واشنگتن با انتقادات زیادی در این رابطه روبرو شده و بسیاری بر این باورند که آمریکا تنها مشغول برنامه هسته‌ای ایران است و تنها به مذاکرات هسته‌ای چسبیده است. متحدان آمریکا از جمله اسرائیل و عربستان سعودی نگران این هستند که شکست اوباما در سوریه بر مذاکرات هسته ای تاثیر بگذارد. از این رو تحلیل‌گران و بسیاری از متحدان آمریکایی به این نتیجه برسند که آمریکا جرات استفاده از زور و قدرت برای جلوگیری از برنامه هسته‌ای ایران را ندارد و هنوز جرات ندارد تا به ایران حمله کند.
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار