کندی اینترنت و صفهای طولانی هدفمندی یارانه ها در کرمان/ هزاران کپرنشین در انتظار اینترنت!

همزمان با نخستین روز از ثبت نام مرحله دوم هدفمندی یارانه ها کندی اینترنت و صفهای طولانی به مشکلی در مسیر ثبت نام در سایت مرجع این طرح تبدیل شده است این درحالیست که اصولا زیر ساختی برای ثبت نام در برخی مناطق روستایی و کپرنشین دور افتاده جنوب و شرق استان وجود ندارد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، مرحله دوم طرح هدفمندی یارانه ها در حالی امروز آغاز شد که از روز گذشته موج انصراف مدیران ارشاد استان کرمان نیز برای ثبت نام در این طرح آغاز شده است و مدیران اداره های مختلف در این خصوص از یکدیگر سبقت می گیرند.

چشم و هم چشمی برای انصراف از یارانه بین مدیران با فیشهای حقوقی بالا

این درحالی است که احتمالا میزان حقوق بسیاری از مدیران به گونه ای است که در سطوح بالایی گروه بندیهای این طرح قرار خواهند گرفت اما مردم عادی که از سطح درآمدی پائین ترین برخوردارند و بعضا همین یارانه ها بخش قابل توجهی از مشکلات اقتصادی آنها را براورده می کنند از صبح امروز برای ثبت نام در سامانه مرجع طرح به کافی نتها مراجعه کرده اند.

همزمان با آغاز این طرح و افزایش ناگهانی کاربران عملا امکانی برای ثبت نام در سایت مربوط وجود ندارد، سایت مربوطه از دسترس خارج شده است و یا به کندی مواجه است.

طبق گزارشهای رسیده این اخلال در سامانه هدفمندی در برخی دیگر از استانها نیز مشاهده شده است در این میان مردم نگران این مسئله هستند که با توجه به وقت محدودی که در نظر گرفته شده است ساعات مجاز ثبت نام را از دست بدهند.

اخلال در سامانه مردم شهرستانها و شهر کرمان را کلافه کرده است

طبق اعلام مسئولان نیز افرادی که در موعد مقرر ثبت نام نکنند جزو انصراف دهندگان به حساب خواهند آمند با این وجود دو روز انتهی این طرح به ثبت نام افرادی اختصاص خواهد گرفت که موفق به ثبت نام در زمان مشخص نشده اند.

با توجه به اینکه بیشترین اخلال در سامانه هدفمندی است به نظر می رسد کندی اینترنت در استانها کمتر در بروز اخلال تاثیر گذار بوده است و بیشترین مشکل به دلیل مراجعه بیش از حد به سامانه ثبت نامی است این درحالیست که مسئولان پیش از این بارها از پیش بینی های لازم برای خدمات رسانی و عدم اخلال سخن گفته بودند که عملا مردم با مسئله دیگری مواجه شده اند.

بسیاری از کافی نتها در کرمان برای جلوگیری از صف بندی مردم اقدام به توزیع برگه ای شامل مشخصات سامانه کرده اند و از مردم می خواهند در قبال هزینه ای بین 3500 تا 5000 هزار تومان برگه ها را پر کرده و به مرور تائیدیه ثبت نام را دریافت کنند.

با این وجود صفوف طولانی مردم در مقابل کافی نتها وجود دارد از سوی دیگر ثبت نام از طریق خطوط دیال آپ تقریبا امکان پذیر نیست و در مشترکان خطوط پر سرعت نیز ثبت نام نهایی و تائیده با مشکل زیاد دریافت می شود.

هشدار به مردم در خصوص کلاهبرداران

از سوی دیگر پلیس فتای کرمان روز گذشته با صدور اطلاعیه ای از مردم خواسته است در زمان ثبت نام هوشیار باشند و اطلاعات شخصی خود را در اختیار افراد سود جو قرار ندهند.

در این اطلاعیه از مردم خواسته شده است آدرس سایت مرجع با دقت وارد شود و تنها به سایت مرجعی که از سوی سازمان هدفمندی یارانه ها اعلام شده است مراجعه کنند.

از سوی دیگر استان کرمان که در صدر لیست استانهای دارای روستا است با مشکل ثبت نام در روستاها نیز مواجه است.

فاصله روستاها از مراکز شهرستانها و پراکندگی آنها مشکلاتی را برای برخی از روستانشینان به همراه دارد.

کپر نشینان در انتظار خطوط اینترنت!

این مشکل اما در جنوب استان کرمان که تعدادی قابل توجهی از کپر نشینان همچنان وجود دارند بیشتر خود را نمایان کرده است.

کپر نشینانی که از داشتن آب آشامیدنی، برق و جاده محروم هستند و حتی به ندرت به دلیل عدم توان مالی برای سفر به شهرهای اطراف می توانند محل زندگی خود را ترک کنند مشخص نیست باید چگونه در این طرح ثبت نام کنند.

این درحالی است که تعداد افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی در این مناطق بسیار بالا است و جمیعت برخی از شهرستانهای جنوبی تا 40 درصد تحت پوشش سازمانهای حمایتی است.

با این وجود اداره پست استان کرمان سعی کرده است با تدابیر ویژه بخشی از این مشکلات را پوشش دهد.

تمهیداتی برای ثبت نام روستائیان در نظر گرفته شده است

علیرضا اکبری، در راستای تسهیل ثبت نام روستائیان در استان کرمان برنامه های ویژه ای دیده شده است.

وی گفت: در 11 اداره مرکزی 26 پست دولتی 198 دفتر ارتباطی و پیش خوان و 230 ای سی تی روستایی تمهیدات لازم  دیده شده است.

وی ادامه داد: مردم می توانند با مراجعه به این مراکز نسبت به ثبت نام اقدام کنند روستائیان که دسترسی ندارد پست تدارکات دیده اکیپهای سیار از بیستم مراجعه و با هماهنگی شوراهای روستایی  فرم خوداظهاری را در اختیار قرار می دهند.

اکبری افزود: نتیجه ثبت اطلاعات از طریق پیامک  به رسرپرستان ارسال می شود 3500 تومان از متقاضی هر خانوار دریافت می شود که هزینه برگه کپی و مقداری مالیات نیز در این زمینه احتساب می شود.

اما در حالی این روزها بسیاری از مسئولان سعی می کنند مردم را ترغیب کنند که از یارانه خود صرف نظر کنند که روند افزایشی برخی حاملهای انرژی آغاز شده و نرخ بنرین و گازوئیل نیز به زودی افزایش خواهد یافت. افزایش قیمتها در کالاهای مختلف نیز به سادگی دیده می شود و نرخ تورم رو به افزایش است.

در این میان همین مبلغ اندک یارانه برای برخی از مردم جنوبی استان کرمان بسیار ارزشمند است و تنها منبع درآمدی محسوب می شود که در صورت ساماندهی جمعیت شامل طرح امکان بهبود شرایط زندگی این افراد نیز افزایش می یابد.

هم اکنون همان مبلغی به کپرنشینان جنوب کرمان پرداخت می شود که برج نشینان شمال تهران نیز دریافت می کنند.

برای ثبت نام کپر نشینان برنامه ریزی شده/ 40 درصد قلعه گنجی ها عضو کمیته امداد هستند

فلاح، فرماندار قلعه گنج در این خصوص در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارداشت: تمهیدات لازم برای ثبت نام مردم در مرحله دوم یارانه ها در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: نزدیک به 40 درصد مردم این شهرستان تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند و در صورت ساماندهی پرداخت یارانه ها و اختصاص تسهیلات لازم میتوان شرایط مناسب تری برای زندگی این افراد در نظر گرفت.

وی با اشاره به اجرای طرحهای کپر زدایی در جنوب کرمان گفت: با این وجود همچنین کپر نشینان وجود دارند و محرومیت در این مناطق قابل مشاهده است.

وی از ثروتمندان خواست در راستای حمایت از محرومان از ثبت نام در مرحله دوم یارانه ها انصراف دهند.

ثبت نام برای برخی از مردم حیاتی است/ محرومان چشم به راه یارانه ها

همچنین فرماندار فهرج در شرق استان کرمان نیز از وجود محرومان و کمبود زیر ساختهای در این شهرستان اشاره کرد و به خبرنگار مهر گفت: دریافت یارانه برای برخی از مردم کم درآمد سرنوشت‎‎ساز است.

وی ادامه داد: همانگونه که انصراف از دریافت یارانه‌ها برای برخی افراد توصیه می‌شود ثبت نام برای دریافت یارانه برای برخی مردم کم درآمد نیز سرنوشت‎‎ساز است.

وی با بیان اینکه دولت باید کاری کند که یارانه به دست نیازمندان واقعی برسد.

وی گفت: دولت با اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها و حذف دهک‌های درآمدی بالا به دنبال کاهش محرومیت از مناطق مختلف جامعه و جبران این محرومیت‌ها است.

با توجه به ادامه روند ثبت نام در این طرح از مسئولان انتظار می رود با در نظر گرفتن تسهیلات لازم و طولانی تر کردن زمان ثبت نام استرس موجود در جامعه و به خصوص بین محرومان را جهت ثبت نام کاهش دهند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.