براي تمام سيستم عامل ها؛

اين 5 نرم افزار را نصب كنيد + دانلود

اينجا پنج نمونه از برترین نرم‌افزارهای مستقل كه مي توانيد آنها را روي هر رایانه یا تلفن همراه و تبلتی نصب كنيد، به شما معرفي مي شوند.

به گزارش دريچه فناوري اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛ روز‌به‌روز گجت‌های جدیدی روانه بازار می‌شود که فناوری‌های جدیدی در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

در این میان رایانه‌ها همیشه در جایگاه خود قرار دارند و می‌توان گفت به این زودی‌ها گجتی جایگزین آنها نخواهد شد. همچنین تلفن‌های همراه هوشمند و تبلت‌ها بیش از پیش به ابزاری ضروری برای ادامه زندگی دیجیتال کاربران تبدیل شده‌ و برای بسیاری از کاربران، زندگی بدون تلفن همراه امکان‌پذیر نیست!
 
یکی از مشکلاتی که کاربران گجت‌ها و رایانه‌ها با آن مواجهند مطابقت نداشتن نرم‌افزارهای مورد استفاده در رایانه با نرم‌افزارهای قابل استفاده در تلفن‌های همراه و تبلت است. به عبارت دیگر، شما نمی‌توانید از بسیاری از نرم‌افزارها در سیستم‌عامل‌های مختلف استفاده کنید و همین مشکل موجب می‌شود اطلاعات شما در چند نرم‌افزار مختلف پراکنده شود. به‌عنوان مثال، چنانچه برای وبگردی از مرورگر اینترنت اکسپلورر استفاده می‌کنید و سایت‌های مورد علاقه خود را به فهرست بوکمارک‌های این مرورگر اضافه کرده باشید، نمی‌توانید نسخه‌ای از این مرورگر را در سیستم‌عامل اندروید نیز نصب کرده و با هماهنگ‌سازی اطلاعات ذخیره شده در کاربری خود، سایت‌های موجود در فهرست بوکمارک‌ها را در تلفن همراه یا تبلت نیز در اختیار بگیرید.

با توجه به موارد فوق، بسیاری از توسعه‌دهندگان نرم‌افزاری درصدد ایجاد برنامه‌های مستقل از سیستم‌عامل برآمده و برخی از آنها نیز در انجام این کار کاملا موفق شده‌اند. نرم‌افزارهای ایجاد شده از سوی این شرکت‌ها اغلب مستقل از سیستم‌عامل عمل می‌کند؛ به‌عبارتی شما می‌توانید نسخه‌های مختلف یک نرم‌افزار را در سیستم عامل‌های مختلف اعم از ویندوز، مک، لینوکس، اندروید، آی.‌او.‌اس و... مورد استفاده قرار دهید و اطلاعات ذخیره شده در هر یک از این نسخه‌ها را با نسخه‌های نصب‌شده روی دستگاه‌های دیگر هماهنگ کنید.

قصد داریم پنج نمونه از برترین نرم‌افزارهای مستقل از سیستم‌عامل را که وجود آنها روی هر رایانه یا تلفن همراه و تبلتی ضروری است، معرفی کنیم.
 

 VLC media player

عملکرد: پخش موزیک و ویدئو

سیستم‌عامل: ویندوز، مک، لینوکس، اندروید، آی‌.او‌.اس و...
 

قابلیت پخش موزیک و مشاهده ویدئو در رایانه، تلفن همراه و تبلت یکی از نیازهای همیشگی کاربران به شمار می‌رود. باتوجه به این نیاز، نرم‌افزاری که بتواند همه امکانات پخش موزیک و ویدئو را در اختیار کاربران قرار دهد، از اهمیت بسیاری برخوردار است. نرم‌افزار قدرتمند VLC media player توانسته است با امکانات فراوان و قابلیت‌های متعددی که در اختیار کاربران قرار می‌دهد، پاسخ بسیار مناسبی به این نیاز کاربران باشد. پخش تمام فرمت‌های صوتی و تصویری، تبدیل قالب‌ها، تغییر سایز انواع فایل‌های رسانه‌ای و... ازجمله امکانات منحصربه‌فرد این نرم‌افزار به‌شمار می‌رود.

نرم‌افزار VLC media player در نسخه‌های مختلف ویندوز، مک، لینوکس (Debian, Ubuntu, Mint, Fedora, Red Hat, Mandriva, Gentoo,…) سولاریس، اندروید، آی.‌او.‌اس، او.‌اس‌2 و بسیاری از سیستم‌های عامل دیگر قابل نصب است و می‌توانید به‌صورت کاملا رایگان از همه امکانات آن بهره‌مند شوید.
 
سايت رسمي براي دانلود رايگان:
 

عنوان: DropBox

عملکرد: ذخیره‌سازی آنلاین، دسترسی به اطلاعات بدون محدودیت زمان و مکان

سیستم‌عامل: ویندوز، مک، لینوکس، اندروید، آی.‌او‌.اس، بلک‌بری
 

سرویس متن‌باز DropBox به شما این امکان را می‌دهد تا براحتی و از هردستگاهی که مورد استفاده قرار می‌دهید، فایل‌های خود را روی فضای آنلاین ذخیره کرده و از هر دستگاه دیگری در سراسر جهان به فایل‌های موردنظر دسترسی یابید. به‌این ترتیب نیازی نیست برای دسترسی به اطلاعات خود در رایانه و تلفن همراه مدام از حافظه‌های فلش یا ارسال فایل توسط ایمیل کمک بگیرید، بلکه تنها کاری که باید انجام دهید ذخیره فایل‌ها روی فضای ابری اختصاصی و دسترسی به آنها از هر جا و در هر زمان است. هماهنگ‌سازی خودکار فایل‌ها و پوشه‌ها در دستگاه‌های مختلف اعم از رایانه و تلفن‌های همراه از جمله امکانات قابل ذکر در این نرم‌افزار به‌شمار می‌رود.

سرویس DropBox به‌صورت رایگان دو گیگابایت فضا در اختیار شما قرار می‌دهد که این مقدار فضا با احتساب اختصاص 500 مگابایت فضای بیشتر به ازای معرفی هر کاربر جدید به این سرویس تا 16 گیگابایت نیز قابل افزایش است.
 
سايت رسمي براي دانلود رايگان:
 

 TeamViewer

عملکرد: کنترل از راه دور (بی‌نیاز از آی.‌پی استاتیک)

سیستم‌عامل: ویندوز، مک، لینوکس، اندروید، آی‌.او‌.اس، ویندوزفون 8، ویندوز 8/ آر.‌تی
 

به جرأت می‌توان گفت یکی از قدرتمندترین نرم‌افزارها برای کنترل رایانه‌ها از راه دور TeamViewer است. این نرم‌افزار روش کار بسیار ساده‌ای دارد و شما می‌توانید براحتی و در عرض کمتر از یک دقیقه مراحل نصب و تنطیمات موردنیاز برای دسترسی به رایانه از راه دور را انجام دهید.

نرم‌افزار قدرتمند TeamViewer برای فراهم کردن دسترسی شما به رایانه‌ها از راه دور نیازمند آدرس آی.‌پی اختصاصی برای هر رایانه نیست و به هر نحوی که ارتباط دستگاه اصلی شما با اینترنت برقرار باشد، شما را قادر می‌سازد به دستگاه مورد نظر از راه دور نیز متصل شوید.

سرعت و امنیت بسیار بالا، انتقال سریع و آسان اطلاعات میان دستگاه‌ها از راه دور، قابلیت نصب روی رایانه‌ها با سیستم‌عامل‌های مختلف و قابلیت کنترل از راه دور از تمام رایانه‌ها و دستگاه‌های هوشمند مانند تلفن همراه و تبلت ازجمله امکانات قابل ذکر در این نرم‌افزار به‌شمار می‌رود.

این نرم‌افزار قدرتمند از دو برنامه پشتیبانی سریع برای اندروید و آی.‌او.‌اس نیز برخوردار است و شما می‌توانید در کمترین زمان از رایانه خود به دستگاه اندرویدی یا آی.‌او.‌اس در هر جای دنیا متصل شده و از راه دور به کنترل و پشتیبانی آن بپردازید.

استفاده از این نرم‌افزار برای مصارف شخصی کاملا رایگان است و شما هم می‌توانید با مراجعه به سایت زیر و دانلود نسخه‌ای از این نرم‌افزار به جمع 200 میلیون کاربر آن در سراسر دنیا بپیوندید.
 
سايت رسمي براي دانلود رايگان:
 

 Thunderbird

عملکرد: مدیریت ایمیل

سیستم‌عامل: ویندوز، مک، لینوکس
 

تلفن‌های همراه و تبلت‌ها هرکدام ابزارهای مناسبی را برای مدیریت ایمیل در خود جای داده‌اند، اما بیشتر کاربران رایانه‌ها برای مدیریت ایمیل‌های خود از مرورگر اینترنتی کمک می‌گیرند و کاربرانی که بیش از بقیه با ایمیل سر و کار دارند، استفاده از نرم‌افزارهای مدیریت ایمیل را به مرورگر ترجیح می‌دهند. یکی از بهترین نرم‌افزارهای مدیریت ایمیل که استفاده از آن در نسخه‌های مختلف سیستم‌های عامل ویندوز، مک و لینوکس امکان‌پذیر است، Thunderbird نام دارد. یکی از ویژگی‌های بسیار مهم این نرم‌افزار قابل اعتماد بودن آن به دلیل پشتیبانی موزیلاست. از دیگر ویژگی‌های آن می‌توان به پشتیبانی از صدها افزونه اشاره کرد که این نرم‌افزار را به ابزاری بسیار کارآمد با امکانات بی‌نظر تبدیل می‌کند.

Thunderbird به شما این امکان را می‌دهد با تغییر سیستم‌عامل نیز نیازی به یادگیری روش کار نرم‌افزارهای دیگر نداشته باشید و بتوانید براحتی از این نرم‌افزار برای مدیریت ایمیل‌ها در هر سیستم‌عاملی کمک بگیرید.

پشتیبانی از تب‌ها، پیام‌رسان داخلی، مدیریت ارسال فایل‌های حجیم، شخصی‌سازی پوسته‌ها، پوشه‌های هوشمند، قابلیت‌های جستجوی فراوان، مدیریت فعالیت‌ها، به‌روزرسانی خودکار، آرشیو قدرتمند و... ازجمله امکانات این نرم‌افزار به‌شمار می‌رود.
 
سايت رسمي براي دانلود رايگان:
 

Firefox

عملکرد: وبگردی (مرور صفحات وب)

سیستم‌عامل: ویندوز، مک، لینوکس، اندروید
 

کمتر کسی است نام فایرفاکس را نشنیده باشد. فایرفاکس یکی از محبوب‌ترین مرورگرها در میان کاربران است که با پشتیبانی از هزاران افزونه مختلف و سیستم‌های عامل ویندوز، مک، لینوکس و قابلیت نصب و استفاده روی دستگاه‌های مجهز به سیستم‌عامل اندروید، جزو برترین مرورگرها به‌شمار می‌رود. فایرفاکس از سرعت و امنیت بسیار خوبی برخوردار است و مطابق با استانداردهای جدید دنیای وب بسرعت به‌روزرسانی می‌شود.

به کمک قابلیت‌های جدید Weave در این مرورگر شما می‌توانید براحتی فهرست بوکمارک‌های خود را در دستگاه‌های مختلف هماهنگ‌ کرده و از هر رایانه یا تلفن همراه و تبلت به آنها دسترسی داشته باشید.
 
سايت رسمي براي دانلود رايگان:
 
 
منبع: كليك
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار