افزايش 14درصدي پروازهاي داخلي "فرودگاه رشت" در سال 92

مديركل فرودگاه گيلان از افزايش 14 درصدي پروازهاي داخلي اين فرودگاه در سال 92 نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: مجموع پروازهاي انجام شده در سال گذشته سه هزار و 524 سورتي بوده است.

به‌گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط‌عمومي اداره‌كل فرودگاه گيلان، فتاح رضواني با بيان اين مطلب گفت: از ميان پروازهاي انجام شده، سه هزار و 424 سورتي پرواز داخلي و 100 سورتي پرواز خارجي است.

مديركل فرودگاه ‌گيلان اظهار داشت: مجموع اعزام و پذيرش مسافر در پروازهاي داخلي و خارجي فرودگاه رشت به ترتيب 269 هزار و 130 نفر در پروازهاي داخلي و 20 هزار و 205 نفر در پروازهاي خارجي ثبت شده است.

به گفته رضواني بيشترين آمار مسافران ورودي به گيلان از مشهد مقدس صورت گرفته است به‌طوري كه در 12 ماه سال گذشته 48 هزار و 980 مسافر از اين شهر به استان گيلان عزيمت كرده‌اند و در همين زمان 59 هزار و 149 نفر از فرودگاه رشت به مشهد مقدس اعزام شدند.

رضواني از فرودگاه رشت به عنوان يك ظرفيت بالقوه براي توسعه و ارتقاي جايگاه استان ياد كرد و گفت: اين فرودگاه يكي از ظرفيت‌هايي است كه همواره براي سنجش ميزان رشد منطقه مورد ارزيابي قرار مي‌گيرد.

وي ادامه داد: رويكرد اصلي بر اين است كه فرودگاه رشت هر روز با ايجاد زيرساخت‌هاي جديد در آن، به توسعه پايدار نزديك‌تر شود كه خوشبختانه با افتتاح ترمينال جديد فرودگاه در سال گذشته بخشي از اين مهم در استان صورت گرفته است.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: افزایش ، فرودگاه ، رشت ، پرواز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار